Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Verkkokaupan johtajat kävivät opintomatkalla Kiinassa ja järkyttyivät: "Normi on toimitus 30 minuutissa tilauksesta kotiovelle"

Vierailija
31.12.2025 |

https://www.hs.fi/talous/art-2000011692990.htm

Heh. Meillä kiltisti tyydytään päivien tai viikkojen toimitusaikoihin ja kuriirien "emme tavoittaneet teitä" valheisiin.

Kommentit (183)

Vierailija
161/183 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olen oikein ymmärtänyt, niin Taobaossa kotiinkuljetukset on ilmaisia. Saat tilata vaikka joka päivä kaikki päivittäistavarat ja ruuat suoraan kotiisi ja ne on kotiovellasi alta puolessa tunnissa ja kuljetus ei maksa mitään.

Tavarankuljettajat ja lähetit siellä ovat varmasti upporikkaita!! Kannattaa sinunkin harkita lähetin uraa Kiinassa. 

Täh??? Mitä svittua oikein sönkkäät?

Mainitsin vaan, että siellä tilaukset on ilmaisia. Miksi minun pitäisi lähteä Kiinaan lähetiksi? Täällä pyörii todella himmeetä väkee. 

Itse olet himmeä, jos et tajua, että halvat tuotteet ja ilmaiset kuljetukset tarkoittavat, etteivät työnte

Suomen suurin ongelma on se, ettei hyvätuloisten mielestä muiden tarvitse saada palkkaa, jolla tulee toimeen. Tilausvolyymit eivät riitä edullisiin palveluihin muuten kuin tuotteen kuljettavan palkkoja polkemalla. Sama juttu niin Woltin, Foodoran, Boltin, Überin.... kanssa. Monessa alusstassa vielä on mahdollista käyttää useampaa alustaa yhtäaikaa ja se tarkoittaa käytännössä sitä, että valkataan aina parempi tilaus huonomman tilalle ja näin asikkaatkin kärsivät halvoista hinnoista.

Vierailija
162/183 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minulle tuli cainiaon kuljettama aliexpress tilaus 11000km päästä 5 vuorokaudessa kotiovelle.

hobby hall ei saa postin avustuksella virosta pientä esinettä turkuun 2 viikossa

Oma ennätys 2 päivää aasialaisesta maasta (ei Kiina) Suomeen, sitten pyörikin viikon Postin pohdittavana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/183 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjien ja kauppiaiden pahin painajainen. Pitäisi panostaa asiakastuutyväisyyteen ja pitäisi panostaa siihen että asiakkaat saa rahoilleen vastinetta. Suomalaiset yrittäjät ja kauppiaat on samanlaisia kieroja, huijaavia, valehtelevat rahan ahneita paskoisia mitä venäjän vastaavat. Jokainen kauppias ja yrittäjä myisi oman äitinsä ja omat lapsensakin jos sillä saisi maksimoitua voittoja

Vierailija
164/183 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen alkanut valittaa jos aiheettomasti väitetään että "ei ole tavoitettu" toimituksen yhteydessä. Olin koko päivän kotona ja vielä odotin toimitusta kunnes tuli viesti että et ole ollut kotona ja paketti viedään noutopisteelle.  Miksi tuo on niin yleistä? 

Valituksen jälkeen toivat paketin kotiin.

Tähän voi olla monta syytä. Itse olen huomannut, että joillekin on vaikea erottaa  kirjaimia ja numeroita, jotka määrittelevät osoitteen tarkemmin, esimerliksi jos samalla tontilla on useampi rakennus, jotka ovat vaikkapa a, b ja c ja lisäksi useampi rappu/asunto, jotka ovat jokaisessa rakennuksessa vaikkapa A, B ja C tai 1, 2 ja 3...

Moi Postin aspa. Jos osoite on mallia "Vatipäänkuja 1, Helsinki", eikä erota tuosta kirjaimia tahi numeroita, niin sitten alkaisin olla jo aikalailla huolissani. Rehellisyyden nimissä, turha tuossa on koettaa keksiä noita "monia syitä", kun tosiasiassa osa lähetyksistä viedään suoraan toimipisteeseen ja asiakkaalle kylmästi valehdellaan juuri tuota "ei ole tavoitettu".

Ei siitä kauaa ole, kun olin pihahommissa ja postin auto kurvasi laatikolle, jokusen kirjeen iteljooni työnsi laatikkoon. Huikkasin kuskille, että "oliko siinä se pieni paketti myös"? Apina kaasutti/voimapoljitutti paikalta ja kun kävin katsomassa, niin laatikossa oli "ei valitettavasti ole tavoitettu vastaanottajaa" -lappu mukana.

Tuossa kohden on aika turhaa koettaa selittää mitään, että "voi olla monia syitä". Vi**t ole, jos kerran OmaPosti äppi sanoo että lähetys on kuljetuksessa ja nenän edessä laitetaan lappu laatikkoon, ettei ole ketään ollut muka kotona, niin aika vähissä on kyllä siinä kohden selitykset.

Vierailija
165/183 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Niin ennen sai passin kadonneen tilalle tunneissa ja matka jatkui. Tietotekniikka on hidastanut tätäkin kehitystä. Suomi alkaa olemaan jälkijättöisten maa."

Edelleenkään se toimitushitaus ei johdu Suomesta vaan kansainvälisistä vaatimuksista passin ominaisuuksista. Väliaikaisen passin, joka vastaa ominaisuuksiltaan tuollaista 1980-luvun alun passia, saat edelleen samantien tarvittaessa. 

Suomen passit toimittaa nykyisin Puola. Todella älykästä. Mut heisan, me tienataan tällä!

Niin toimittaa pl. väliaikaiset passit, jotka eivät ole sähköisesti luettavia.

Vierailija
166/183 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset verkkokauppa on kyllä jännä. Asiakkaana saat Kiinasta ja jenkeistä tilattua tuotteen kotiovelle nopeammin mitä kestää tavaran tilaaminen Tampereelta pohjois pirkanmaalle johonkin viereiseen kaupungin poistilokeroon kun kotiin ei saa tilattua

Vierailija
167/183 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olen oikein ymmärtänyt, niin Taobaossa kotiinkuljetukset on ilmaisia. Saat tilata vaikka joka päivä kaikki päivittäistavarat ja ruuat suoraan kotiisi ja ne on kotiovellasi alta puolessa tunnissa ja kuljetus ei maksa mitään.

Tavarankuljettajat ja lähetit siellä ovat varmasti upporikkaita!! Kannattaa sinunkin harkita lähetin uraa Kiinassa. 

Täh??? Mitä svittua oikein sönkkäät?

Mainitsin vaan, että siellä tilaukset on ilmaisia. Miksi minun pitäisi lähteä Kiinaan lähetiksi? Täällä pyörii todella himmeetä väkee. 

Itse olet himmeä, jos et tajua, että halvat tuotteet ja ilmaiset kuljetukset tarkoittavat, etteivät työnte

Ei kantikset noita hommia tee,ovat liian hitaita ja tehottomia. Itkevät lisäksi työn määrästä ja vinkuvat etujensa perään. 

Vierailija
168/183 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En lue punikkilehteä mutta otsikossa on kyse verkkokaupan toimitusnopeudesta."

Mutta kehut kiinalaisia? :D

Keiden luulet päätyvän työskentelemään jakelijoina ja isoissa logistiikkakeskuksissa, jos Suomeen tulee yhtä nopeat toimitukset kuin nyt Kiinassa?

Aivan oikein. Ulkomaalaiset halpatyöntekijät siellä olisivat. 

Oma argumenttisi on pelkkää ideologian perusteella "oikeassa vs väärässä" mutuilua joten koitahan itse ensin perehtyä asiaan äläkä lässytä tyhjää propagandaa.

Toimitukset toimii nopeasti sekä usa:ssa että euroopassakin, paitsi suomessa jossa hintatasot ja palkkatasot on jostain syystä kääntäen verrannolliset toiminnan nopeuteen. Eikä esim. euroopan palkkatasolla kyllä nälkään kuolla kuljetusalallakaan, vaikkei se ehkä palstalla spämmivän ay-aktiivin kymppitonnin kuukausipalkkaan ylläkään. 

Vierailija
169/183 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt ihan eri asia verrata tiheästi asuttua Kiinaa tai Keski-Eurooppaa harvaan asuttuun Pohjolaan. Sille on syynsä, miksi Amazon ei ole tänne vaivautunut. Pieni markkina, pitkät etäisyydet ja liian vähän ihmisiä. 

Puolen tunnin toimituksen lupaaminen tarkoittaisi täällä, että robotit hoitaisivat koko homman. Varastossa robotti keräilee ja pakkaa ja drone vie. Niin se Kiinassakin taitaa olla. Suomessa sellaiseen ei ole investoitu.  

Vierailija
170/183 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kantikset noita hommia tee,ovat liian hitaita ja tehottomia. Itkevät lisäksi työn määrästä ja vinkuvat etujensa perään. 

Tarvitsemme lisää ulkomaalaisia tekemään halpatyötä Suomessa!

Terveisin, Kokkarepersut

Vierailija
171/183 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimitukset toimii nopeasti sekä usa:ssa että euroopassakin, paitsi suomessa jossa hintatasot ja palkkatasot on jostain syystä kääntäen verrannolliset toiminnan nopeuteen. Eikä esim. euroopan palkkatasolla kyllä nälkään kuolla kuljetusalallakaan, vaikkei se ehkä palstalla spämmivän ay-aktiivin kymppitonnin kuukausipalkkaan ylläkään. 

Kysyin tuolla aiemmin, toimiiko kuljetukset puolessa tunnissa myös Kiinan maaseudulla, mutta sinäkään et tainnut siihen vastata. Valehtelua väittää, ettei asumistiheydellä olisi asian kanssa mitään tekemistä. 

Vierailija
172/183 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveisin, Kokkarepersut

Näin tulee väistämättä käymään kun työ ei paikalisille kelpaa. Suomalaiset käyttäytyvät työpaikalla kuin olisivat jokainen lafkan omistajia.

Vierailija
173/183 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveisin, Kokkarepersut

Näin tulee väistämättä käymään kun työ ei paikalisille kelpaa. Suomalaiset käyttäytyvät työpaikalla kuin olisivat jokainen lafkan omistajia.

Käyttämällä halpapalveluja edistät kehitystä, jossa rehellistä työtä tekevä ihminen ei tule palkallaan toimeen vaan joutuu lisäksi hakemaan etuuksia. Sitten näitå halpapalveluja suosivat hyväosaiset valittavat, kun etuuksia joudutaan maksamaan niin paljon. Itsehän aiheuttavat etuuksien tarpeen.

Vierailija
174/183 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä parempi, mitä nopeampaan tahtiin saadaan maailma hukkumaan turhaan tavaraan?

Vierailija
175/183 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisissa verkkokaupoissa menee 2 arkipäivää ennen kuin toimitus lähtee.

Ja en ymmärrä Suomen ihan järkyttävän kalliita toimituskustannuksia.

Ja Suomessa kaikki tavara ja toiminta seisoo viikonloppuisin ja arkipyhinä...

Olen käyttänyt kahta suomalaista verkkokauppaa viime aikoina ja noin kolmantena arkipäivänä on ollut paketti automaatissa. Näillä on oikeat kaupatkin jossain ja varmaan siksi tavaraa on hyllyssä, eivät ole pelkkiä välittäjiä niinkuin useimmat verkkokaupat. Työpaikalla jos on kiire tarve esim. varaosalle, sen hakee vaikka taksi jostain. Shoppailijalla ei niin kiire voi olla.

Taidat olla eläkeläinen. Minulla on omalla ajalla kiireempi rikkontuneille vehkeille ja puuttuville kamppeille. Minulla ei ole vapaalla aikaa odotella. Töissä tavara kulkee pitkin maailmaa vaikka yksityiskoneen kyydissä. Itse joudun tyytymään verkkokaupan hitauteen kun en ole miljonääri.

Vierailija
176/183 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessa muussakin maassa tulee nopeasti. 

Vierailija
177/183 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Taidat olla eläkeläinen. Minulla on omalla ajalla kiireempi rikkontuneille vehkeille ja puuttuville kamppeille. "

Mitäköhän nämä vehkeet ja kamppeet ovat, joita rikot jatkuvasti?

Vierailija
178/183 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verkkokauppa toimittaa tunnissa Woltissa. Ei tosin aina onnistu eikä joka paikassa. 

Toimii vain Helsingin ydinalueilla

Hyvin tulee Espooseen. Harvoin on yli puolta tuntia kestänyt eli niiden kuskien täytyy olla kärkkymässä lähellä myymälää.

Vierailija
179/183 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset opetetaan kärsimättömiksi. Mitä kilkettä oikeasti tarvitset kolmessa päivässä tarpeen ilmentyessä? Pl jokin sapuskatilaus.

Kämpästäni hajosi eräs päivittäin useasti käytetty LVI-osa ja ko osaa ei myydä Suomessa kuluttajille koska asemnus vaatii putkarin (mukamas, paineeton asennus eikä mitään ylivuotoja tms). Joten tilasin sen Saksasta, myyjä sanoi että onnistuu mutta jaksanko odottaa peräti kolme viikkoa sen toimitusta. No totta mooses, odottelun aikainen patenttifiksi toimii lähes yhtä hyvin kuin alkuperäinen joten mikäs tässä on odotellessa.

Vierailija
180/183 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tämä maailma menee? Mitä jos me pidettäis vielä järkipäässä? Yksityinen henkilö ei tarvitse mitään tavaraa niin paljon, että sen pitää olla puolessa tunnissa ovella. 

Juuri aamusta meni täällä kotitoimistolla tietokoneen modeemi rikki ja nyt mennään tilapäisesti puhelimen hot spotilla. Tälle päivälle olisi saatava kotiinkuljetettuna uusi koska vuodenvaihde ja pyhät painaa päälle. Ulkomailla saisin uuden parissa tunnissa tänne. Suomessa en.

Joo, työjutut erikseen, siksi sanoinkin yksityishenkilö. Tarkoitin sillä kaikenlaista vapaa-ajan turhaa ostamista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme