Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistähän se ajatus tuli aikanaan, että nainen voisi muuttaa miehen

Vierailija
31.12.2025 |

Vielä 90-luvulla tää ajatus tuntui olevan aika vallallaan, mutta kukaan ei osaa nimetä mitään tiettyä kirjaa/elokuvaa tai vastaavaa mistä tää olis aikanaan lähtenyt aluilleen. 

Nykyisinhän tuollaiseen ei kukaan usko, mutta tuohon aikaan sitä pidettiin ihan yleisenä totuutena

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

M-1965 kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Miksi pitäis muuttaa? 🤔

Esimerkki: "Muuten hyvä ihminen mutta juo liikaa ja tekee humalassa tyhmyyksiä. Minun kanssani hän kyllä raitistuu ja parantaa tapansa".

No miksi pitäis olla sellaisen kans, joka ei miellytä? 🤷

Tuossahan se juuri sanottiin: "Minun kanssani hän kyllä raitistuu ja parantaa tapansa". Vaikka vuodet vierisi ja tavat muuttuisi vain huonompaan suuntaan, "kyllä hän vielä muuttuu kun rakastan vain entistäkin lujemmin". Näin se valitettavasti tuppaa menemään.

Vain ja ainoastaan näkemissäsi läheisriippuvaisissa suhteissa. Miten sulle on osunut niitä noin paljon? Itse en ole törmännyt ainoaankaan. Yksi juoppis yritti ängetä elämään kustannuksellani mutta laitoin sen pihalle kun juomiseen meni ne rahat, jotka hänen piti maksaa asumisestaan. Enkä ota takaisin. Alkoholiriippuvuus on vahva voima, kuten läheisrippuvuuskin. En pode kumpaakaan. Kumpi sulle on isompi ongelma?

N

Vierailija
22/23 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä perinteisesti on naisen vastuulle laitettu miehen elintavat ja moraali. Reilu sata vuotta sitten vaimo vastasi koko perheen sivistyksestä. Vaimo/äiti antoi lapsilleen alkuopetuksen koulua varten ja vaimo vastuutettiin miehen elintavoista. Jos mies ryyppäsi tai juoksi naisissa, oli se naisen syy. Eipä tällaiset asenteet helpolla muutu. Se kun on mukava, et voi muut vastuuttaa omista mokista.

Ja kun mies pettää, niin se on sen toisen naisen vika. Mies ei mahtanut itselleen mitään, kun seireeni vietteli.

Sehän on myös sen oman naisen vika. Tehnyt varmaan huonoa ruokaa ja kenties pihdannutkin vielä illalla, niin onhan se silloin ihan ymmärrettävää että mies haluaa käydä vieraissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/23 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M-1965 kirjoitti:

Optimistista uskoa rakkauden kaiken korjaavaan voimaan? Kai tämä ajatusvirhe on ollut olemassa jo vaikka kuinka kauan mutta vasta nykyään on yleisesti tunnustettu muutoksen tapahtuvan vain jos ihminen itse haluaa muuttua.

Siitäkin huolimatta ihmiset edelleen alkavat seurustelun sellaisten kanssa, joita he kuvittelevat voivansa muuttaa haluamaansa suuntaan.

Siitäkin huolimatta, että ajattelussa on tapahtunut kehitystä, moni mies edelleen väittää, että syy miesten huonoon käytökseen on naisissa. Että se on naisen syy, että mies on paska. Niin väitit juuri itse.

Mitenhän monta vuosituhatta tarvittaisiin, että mies oppisi tajuamaan oman vastuunsa?

Kirjoitin tarkoituksellisesti ihmisistä enkä vain miehistä, mikä ilmeisesti jäi sinulta vahingossa huomaamatta. Samaa ajatusvirhettä tekevät sekä naiset että miehet. Eli ei tehdä tästäkään sukupuolisotaa.

M60

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi