Mistähän se ajatus tuli aikanaan, että nainen voisi muuttaa miehen
Vielä 90-luvulla tää ajatus tuntui olevan aika vallallaan, mutta kukaan ei osaa nimetä mitään tiettyä kirjaa/elokuvaa tai vastaavaa mistä tää olis aikanaan lähtenyt aluilleen.
Nykyisinhän tuollaiseen ei kukaan usko, mutta tuohon aikaan sitä pidettiin ihan yleisenä totuutena
Kommentit (23)
Siitä, että Jumala loi naisen korjatalseen tekemänsä virheen eli miehen...
😉
Kyllä se sieltä nykyaikaisten valtauskontojen ideologiasta tulee, että naisten kuuluu palvella miestä tavalla tai toisella, esim. juurikin olla se joka ottaa vastuun miehen elämän järjestykseen laittamisesta ja tunteista. Vielä ysärillä viihde ja kulttuuri oli tätä huttua täynnä.
Nykyään ollaan alettu ottamaan varovaisia askelia sen suuntaan, että miehet olisivatkin aikuisia täysivaltaisia ihmisiä ja vastuussa itsestään, mutta kovasti miehet vielä kipuilevat asian kanssa.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Miksi pitäis muuttaa? 🤔
Esimerkki: "Muuten hyvä ihminen mutta juo liikaa ja tekee humalassa tyhmyyksiä. Minun kanssani hän kyllä raitistuu ja parantaa tapansa".
M60
Kyllä perinteisesti on naisen vastuulle laitettu miehen elintavat ja moraali. Reilu sata vuotta sitten vaimo vastasi koko perheen sivistyksestä. Vaimo/äiti antoi lapsilleen alkuopetuksen koulua varten ja vaimo vastuutettiin miehen elintavoista. Jos mies ryyppäsi tai juoksi naisissa, oli se naisen syy. Eipä tällaiset asenteet helpolla muutu. Se kun on mukava, et voi muut vastuuttaa omista mokista.
M-1965 kirjoitti:
Miksi pitäis muuttaa? 🤔
Esimerkki: "Muuten hyvä ihminen mutta juo liikaa ja tekee humalassa tyhmyyksiä. Minun kanssani hän kyllä raitistuu ja parantaa tapansa".
No miksi pitäis olla sellaisen kans, joka ei miellytä? 🤷
Ei vaan naisen piti korjata miehen pahat tavat. Jos mies joi liikaa, uhkapelasi, riiteli kaikkien kanssa ja ties mitä, niin se oli naisen vika, että ei saanut miestä pysymään kurissa ja nuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä perinteisesti on naisen vastuulle laitettu miehen elintavat ja moraali. Reilu sata vuotta sitten vaimo vastasi koko perheen sivistyksestä. Vaimo/äiti antoi lapsilleen alkuopetuksen koulua varten ja vaimo vastuutettiin miehen elintavoista. Jos mies ryyppäsi tai juoksi naisissa, oli se naisen syy. Eipä tällaiset asenteet helpolla muutu. Se kun on mukava, et voi muut vastuuttaa omista mokista.
Ja kun mies pettää, niin se on sen toisen naisen vika. Mies ei mahtanut itselleen mitään, kun seireeni vietteli.
Yleensä nää miehet on vielä sitä mieltä, että mies on se viisaampi ja vakaampi sukupuoli. 🤷
M-1965 kirjoitti:
Miksi pitäis muuttaa? 🤔
Ei se ressukka mies pärjää ilman naisen hoivaa ja huolenpitoa.
M-1965 kirjoitti:
Miksi pitäis muuttaa? 🤔
Tuossahan se juuri sanottiin: "Minun kanssani hän kyllä raitistuu ja parantaa tapansa". Vaikka vuodet vierisi ja tavat muuttuisi vain huonompaan suuntaan, "kyllä hän vielä muuttuu kun rakastan vain entistäkin lujemmin". Näin se valitettavasti tuppaa menemään.
Vierailija kirjoitti:
M-1965 kirjoitti:
Miksi pitäis muuttaa? 🤔
Mikä velvollisuus kellään on? 😅
Vierailija kirjoitti:
M-1965 kirjoitti:
Miksi pitäis muuttaa? 🤔
Tuossahan se juuri sanottiin: "Minun kanssani hän kyllä raitistuu ja parantaa tapansa". Vaikka vuodet vierisi ja tavat muuttuisi vain huonompaan suuntaan, "kyllä hän vielä muuttuu kun rakastan vain entistäkin lujemmin". Näin se valitettavasti tuppaa menemään.
Miksi kukaan olis sellaisen kanssa, josta ei pidä sellaisena kuin on? 😅
M-1965 kirjoitti:
Optimistista uskoa rakkauden kaiken korjaavaan voimaan? Kai tämä ajatusvirhe on ollut olemassa jo vaikka kuinka kauan mutta vasta nykyään on yleisesti tunnustettu muutoksen tapahtuvan vain jos ihminen itse haluaa muuttua.
Siitäkin huolimatta ihmiset edelleen alkavat seurustelun sellaisten kanssa, joita he kuvittelevat voivansa muuttaa haluamaansa suuntaan.
Siitäkin huolimatta, että ajattelussa on tapahtunut kehitystä, moni mies edelleen väittää, että syy miesten huonoon käytökseen on naisissa. Että se on naisen syy, että mies on paska. Niin väitit juuri itse.
Mitenhän monta vuosituhatta tarvittaisiin, että mies oppisi tajuamaan oman vastuunsa?
Vierailija kirjoitti:
Siitä, että Jumala loi naisen korjatalseen tekemänsä virheen eli miehen...
😉
Näinhän sadussa tosiaan väitetään. Mies oli maanantaikappale ja kaiken lisäksi sillä oli kylkiluitakin pariton määrä. Koska kun yksi poistettiin, niitä on nyt pareittain!
Mies tehtiin maan tomusta ja nainen jalostetummasta raaka-aineesta sen jälkeen kun oli harjoiteltu ensin luonnoksella.
Evoluution näkökulmasta asia on täysin päinvastoin. Nainen on ihmisyyden perusyksikkö XX-kromosomeineen ja mies mutaation kautta syntynyt genomiltaan vähäisempi olento, kun toisesta X-kromosomista hukkui jonnekin sakaran verran perimää.
M-1965 kirjoitti:
Miksi pitäis muuttaa? 🤔
Äitiskö noin sanoi vai ketä siteeraat?
M-1965 kirjoitti:
Optimistista uskoa rakkauden kaiken korjaavaan voimaan? Kai tämä ajatusvirhe on ollut olemassa jo vaikka kuinka kauan mutta vasta nykyään on yleisesti tunnustettu muutoksen tapahtuvan vain jos ihminen itse haluaa muuttua.
Siitäkin huolimatta ihmiset edelleen alkavat seurustelun sellaisten kanssa, joita he kuvittelevat voivansa muuttaa haluamaansa suuntaan.
Kun "alkaa seurustella" jonkun kanssa, tätä ei vielä kunnolla tunne. Tätä ei itseasiassa tunne ollenkaan.
Oletko näitä perusvenäläisiä (PS), joiden mielestä naisten ja vasemmiston tulee osata ennustaa, koska he itsekin osaavat ennustaa, tosin vain menneisyyttä. Sama kronologinen virhe ajattelussasi on ilmeinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun mies pettää, niin se on sen toisen naisen vika. Mies ei mahtanut itselleen mitään, kun seireeni vietteli.
Yleensä nää miehet on vielä sitä mieltä, että mies on se viisaampi ja vakaampi sukupuoli. 🤷
Vastuuttomuus ja itsereflektiokyvyttömyys kulkevat kimpassa ja liittyvät narsistisuuteen. Jokainen mies, joka syyttää käytöksestään muita, tulisi panna holhoukseen, koskapa hän ei kykene itse kontrolloimaan omaa käytöstään.
Vierailija kirjoitti:
M-1965 kirjoitti:
Miksi pitäis muuttaa? 🤔
Eli käytännössä mies heittäytyy vastuuttomaksi, avuttomaksi lapseksi. Ja on tehnyt niin aina. Siitä huolimatta pyrkii kontrolloimaan ja päsmäröimään naisia käyttäytyen kuin elukka. Jumalauta. Eikö miehet itse tajua logiikkavirheitään ja epävakauttaan?
M60