Millaiselle matkalle lähtisit, jos sinulla olisi käytössä n 10000 € matkaa varten?
Kommentit (628)
Vierailija kirjoitti:
Minä menisin Roomaan mahdollisimman halvalla. Majoittuisin mahdollisimman halvalla johonkin airbnb-yksiöön historiallisen keskustan aueella. Ruoat tekisin itse. Näin toimien 10000 riittäisi ainakin puoleksi vuodeksi ja ehtisin koluta kaikki nähtävyydet, museot ja kirkot kaikessa rauhassa. No eipä ole rahaa eikä vapaatakaan.
Tein saman jo 40 v sitten, 2 v meni reissussa. Ehdin oppia aika hyvin italiaa sinä aikana.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset matkustavat:
USA, siellä NY, LA ja Florida. Muusta ei tiedetä.
Ranska, siellä Pariisi
Britannia
Japani
Thaimaa
Ettekö te ymmärrä, että maailmaa on muuallakin.
Minä lähtisin Samoalle, Marshallin saarille, Pitcairnille. Afrikasta otan Ghanan ja Madagaskarin.
Sitten lähden Brasiliaan ja Kolumbiaan panemaan paikallisia naisia puoleksi vuodeksi.
Samoa, Marshall ja Pitcairn ovat tylsimmästä päästä. Suosittelen Tongaa ja Ranskan Polynesian saaria, etenkin ne pienimmät ja vähiten turisteja houkuttavat paikat.
Vierailija kirjoitti:
Norjaan ja Japaniin. Perheen kanssa.
Ei tuo 10 000 riitä millään Japaniin perheen kanssa. Saatikka vielä Norjaan.
Tallinaan pakettiautolla 200e euroa
Kyytiin viinaksia 9800 eurolla.
Tiberias ja Gennesaretin järvi. Lennot Jerusalemiin.
Maailmanympärysmatkalle. Voisi pysähtyä joka mantereella.
Ei kiinnosta lähteä yhtään mihinkään
Olisin pari kuukautta esim. Kreikassa tai Portugalissa
Matkustaisin tietokoneen luo ja ostaisin osakkeita.
Pääsisiköhän tuolla rahalla Etelämantereelle, jonka joku jo mainitsi? Tai sitten Huippuvuorille tai vastaavalle reissulle, maapallon pohjoiseen tai etelään. En haluaisi mitään "luksuslomaa" jossain superkalliissa hotellissa vaan jotain ihan erilaista.
Yksi voisi olla matka rahtilaivalla jonnekin hyvin kauas etelään tai vaikka St. Helenan saarelle tai jotain. Vielä jos matkan pystyisi tekemään mahdollisimman vähän luonnonvaroja kuluttaen, niin se olisi hienoa. Täysin päästötöntä matkantekoa ei kyllä ole, joten ihan hyvällä omallatunnolla ei kymppitonnin matkalle kyllä lähtisi.
Tuolla rahamäärällä olin puolison kanssa Japanissa reilun viikon kiertomatkalla. Nyt kun on ollut kerran oppaan kanssa, seuraavalla kerralla uskaltaa ja osaa lähteä omin neuvoin ja pääsee edullisemmin tai sitten tuolla rahalla pystyy olemaan reissussa pitempään. Japaniin haluaisin uudelleen.
Teinit ja esikoisen poikaystävä mukaan reissuun, juuri nyt Italia houkuttelisi ja tuolla rahalla ehtisimme käydä muutamassa paikassa ainakin viikon reissun. Maata pitkin matkustaminen houkuttelisi myös. Jos lähtisin yksin, niin voisin matkustaa rauhassa junalla Saksan ja Sveitsin läpi Italiaan.
Kymppitonni ei ole enää kyllä kummoinen summa. Pikaisesti kun laskeskelee, niin nopeasti tuo kuluisi neljältä käytännössä aikuiselta. Toki jos tehtäisiin budjettireissu pienemmällä seurueella, niin pärjäisi kuukaudenkin.
Lähtisin päivämatkalle Porvooseen. Bensoihin ja kahveihin menisi pari saturaista. Loput rahat käyttäisin uuteen fillariin. Kymppitonni ei ihan riittäisi niin budjettia pitäisi jatkaa vähän. Fillari olisi uuden runkogeometrian S-Works Aethos. Porvoo sen vuoksi, että siellä on maan paras spessukauppias.
Aasiaan v uodeksi, kuten meenkin tosin ostan myös jonkun halvan purjeveneen ja asun siinä
andy
Jordanin Petra ja sieltä käynti Kuolleella merellä.
Tuosta summasta pistäisin puolet säästöön korkeakorkoiselle tilille ja toisella puolella summalla "kiertelisin vähän mualimoo" ja paseeraisin leuhkana!
Koko perheellä riittäisi Eurooppaan ja mentäis Alpeille tai Brittein saarille.
Puolison kans Kanadan ja Yhdysvaltain länsiosiin.
Lentäisimme pienen perheeni kanssa Islannin kautta Miamiin (Islannissa muutaman yön pysähdys) ja Miamista vähintään viikon mittainen Karibian risteily kiinnostavalla reitillä. Floridassa voisi viettää myös muutaman päivän ja käydä parin päivän reissun Disneylandissa. Ehkä vajaa kolme viikkoa voisi tähän reissuun varata aikaa.
Tällainen reissu meillä on oikeastikin suunnitelmissa. Kymppitonni voisi juuri riittää siihen.
Mulla meni viimeksi 40 000 euroa matkaan... Nyt lähtisin Afrikkaan safarille mutta kymppitonni ei taida riittää mihinkään, olen liian vanha reppureissaamaan.