Millaiselle matkalle lähtisit, jos sinulla olisi käytössä n 10000 € matkaa varten?
Kommentit (628)
Perheen kanssa Tanskaan legoja ostamaan.
Jos se kymppitonni olisi pakko käyttää, niin menisin Uuteen-Kaledoniaan - jostain syystä olen aina halunnut sinne.
Aivan taianomainen paikka.
Jonkun neidon ottaisin kyllä mielellään matkaseuraksi.
Japaniin, Kiotoon temppeleissä pyörimään ja sieltä johonkin luonnon rauhaan kylpylään.
Tai sitten Etelä-Ranskaan herkuttelemaan ja impressionistitaiteilijoiden jalanjäljissä maisemia ja paikkoja ihmettelemään.
Tai Indonesiaan johonkin missä vesi on turkoosia ja rantahiekka valkoista.
Mukaan puoliso, varmaan lapsetkin ainakin sitten kun ovat vähän isompia.
Vierailija kirjoitti:
Japaniin, Kiotoon temppeleissä pyörimään ja sieltä johonkin luonnon rauhaan kylpylään.
Tai sitten Etelä-Ranskaan herkuttelemaan ja impressionistitaiteilijoiden jalanjäljissä maisemia ja paikkoja ihmettelemään.
Tai Indonesiaan johonkin missä vesi on turkoosia ja rantahiekka valkoista.
Mukaan puoliso, varmaan lapsetkin ainakin sitten kun ovat vähän isompia.
Niin joo ja Keniaan safariajelulle olisi myös kiva päästä!
Amerikoissa varmasti riittäisi nähtävää myös. Kolumbiassa vain käynyt.
Italiaan. Toisin sieltä itselleni matkamuistoksi italialaisen miehen ja uuden koiranpennun. Pentu, josta haaveilen maksaa noin 6000e eli budjettimatka tulossa kun ottaa huomioon muut pentuun liittyvät kulut.
Minunkin valintani olisi Uusi-Kaledonia.
En lähtisi mihinkään. Sijoittaisin sen kymppitonnin.
Lähtisin matkalle lähimpään pankkiin, jonne tallettaisin 9,980 euroa. Parikymmentä euroa voisin käyttää samalla reissulla ruokaostoksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta nautin kotona olemisesta. Olen matkustanut 40 maassa ja käynyt sadoissa paikoissa. Nyt keskityn kotona olemiseen
Vain 40 maassa? Eihän se ole mitään. Kotona ehtii olla sitten, kun ei enää pysty matkustamaan.
Mulle ihan riittävä määrä. Ei kiitos enää. Tuli vaan matkustuskiintiö täyteen.
Ei, vaan sinusta tuli mielikuvituksen tylsimys, joka ei enää voi matkustaa, koska kapasiteetti ei riitä.
Ei se ihan niinkään ole. Jos on työkseen matkustanut kymmeniä vuosia, niin matkalle lähtö tuntuisi samalle kuin siivoojalle sanoisi, että menepäs siivoamaan pari konttoria, ja maksa siitä kymppitonni.
Tervajoelle autokauppaan ja pizzalle. Mahdollisesti sieltä Seinejoelle tai ehkä sittenkin Seinäjoelle
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi mihinkään. Sijoittaisin sen kymppitonnin.
Sulle olisi tarpeen jokin luetunymmärtämismatka. Ihan sellainen suomalainen kielikurssi, jossa sinut opetettaisiin lukemaan.
Täällä on näköjään pari muutakin sellaisen tarpeessa olevaa, niin voisitte järjestää yhdessä ryhmämatkan!
Sen jälkeen voitte tulla vastaamaan uudestaan. 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10k on raha jolla yksin voisi tehdä ihanan loman pariksi viikoksi kaukoitään. Ja nimenomaan hyvätasoiseen hotelliin. Ei tuo raha riitä hikisesti kuin nelihenkiselle perheelle pakettimatkalle kolmen tähden hotelliin Phukettiin.
Oikeasti ihmiset jotka eivät ole matkustelleet tajua miten kalliita lentoliput ja hotellimajoitus säällisessä hotellissa maailmalla ovat tänä päivänä. Ellet sitten mene off season aikana, jolloin on riski sateista, tulvista ja viileydestä.
Olen matkustellut paljon ja osaan etsiä edulliset matkat. Mistä oikein matkoja katsotte jos 10 000 € riittää hikisesti Phuketiin neljälle hengelle kolmen tähden hotelliin?
Moni ei tajua kuinka edullisesti voi matkustaa kun heivaa kaiken maailman Aurinkomatkojen kuvastot pois ja etsii itse netistä halvat matkat.
Voi matkustaa edullisesti mutta ei välttämättä mukavasti. En jaksa esimerkiksi jotakin kahden pysähdyksen lentoja, jotka kestää vuorokauden päästä perille, jos saman legin voi tehdä suoralla. Meille ei enää tällä iällä halpuus ole pääasia ja hotellin pitää olla vähintään 4 tähteä ja vähintään junior suite.
On muuten asia jota moni ei tunnu ymmärtävän tuo, että toiset laittaa matkustusmukavuuden, ja ylipäätään mukavuuden halvan hinnan edelle. Suorastaan väsyttää nää "Ryanairilla kolmella pompulla Berliiniin, halpaa oli"- tyypit. Ja toisaalta se ikuinen vääntö "halvat omatoimimatkat vs. kalliit pakettimatkat".
Vierailija kirjoitti:
Minulla on, mutta en lähde. Siksi minulla onkin varaa.
Samoin, minulla, mutta matkustan harkiten!!
Kiersin amerikkaa kuukauden parilla tonnilla autolla, joten olisi reissussa lähes puolivuotta jenkeissä. Mutta koska en jenkkeihin enää mene Trumpin aikana, menisin kaakkoisaasiaan, jossa voisin ollakkin sitten toista vuotta.
Menisin matkalle pankkiin tallettamaan rahat
Italian risteilylle välimeren maihin.
Olen pitkään halunnut lähteä Japaniin ja Australiaan, ehkä joku Indonesia tai Hong Kong mahtuisi sille samalle reitille. Ei 10000 eurolla pitkään matkusteta, pari kuukautta budjettipaikoissa ehkä.
Mitä ihmettä. Ei riitä millään. Meillä meni 20 000, vähän ylikin. Miamissa muutama päivä + Karibian risteily 11 pv. Toki oli sviitti ja parveke risteilyllä (ei sekään kallein sviitti). Disneylandissa käyty eri reissulla (tosi kalliit liput). Islannissa myös käyty erikseen. Tosi kallis maa. Mutta kivoja retkiä, jotka kattaa blue lagoonin, vesiputoukset, kuumat lähteet ja muita kivoja luontokohteita, sai mielestäni varsin edullisesti. Mutta millään ette voi 10 000 selvitä kuvailemastasi reissusta.