Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etsiminen ei tuota tulosta, kumppania ei löydy

Vierailija
30.12.2025 |

Kyse ei ole nyt siitä, että ketään ei olisi tarjolla, mutta ei ole yhtään sellaista, jolla olisi edes samantyylisiä kiinnostuksenkohteita ja joka olisi ihmisenä samantyyppinen kuin itse. Jotain perusmiehiä vain, jotka eivät suurempaa yhteenkuuluvuuden tunnetta edes hae. Ja ne harvat, jotka olisivat sellaisia, joita haen, asuvat jossain liian kaukana, tai sitten heillä on lemmikkejä. Ja kovin moni muuten kiinnostava on valitettavasti poly.

En odota tähän kenelläkään olevan mitään ratkaisuehdotusta, kun eihän sille mitään voi, jos ei löydy sellaista ihmistä, jota etsin. Harmittaa vaan, koska kyllä mieluummin jakaisin elämäni toisen ihmisen kanssa, ja olisihan se romantiikka kiva juttu, läheisyys ja seksi myös.

Kommentit (1101)

Vierailija
981/1101 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitä kaikki kriteerit vaan menemään ja etsi tyyppi jonka kanssa on yksinkertaisesti hyvä olla. Siskoni kanssa molemmat toimittiin näin ja päädyttiin kotirouviksi naimisiin rikkaiden toimitusjohtajien kanssa. Molemmille meille kävi sama homma. Ei kyselty tulotasoja / koulutuksia/ ei tehty "parisuhdehaastatteluja" ja silti naimisiin päädyttiin suojelevien, fiksujen, liberaalien, yksiavioisten alfamiesten kanssa. Ja meidän sanonta jo lähtiessään oli että varallisuudella ei ole mitään väliä, vaan sillä että viihdytään yhdessä. Jos meidän miehet menettävät kaiken omaisuutensa niin me pysytään heidän rinnallaan. Ja he tietävät sen. 

Unohda siis kriteerit ja keskity ihmiseen itseensä ilman minkäänlaisia vaatimuksia. "

Semmonen satu😁

Vierailija
982/1101 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalla tosi hyvä lista, mutta tuollaiset miehet revitään käsistä tai niitä ei ole. Itse lisäisin pakolliseksi yhteiseksi tekijäksi liikunnallisuuden, ja lemmikeistä täytyy tykätä, sillä minulla tulee olemaan aina koira.

Miehistä iso osa on oikeistolaisia, ja itse en edes kelpuuttaisi SDP:tä kissantappajan ja susien tappamista kannattavien kansanedustajien vuoksi. Sama arvomaailma kumppanilla on kaikkein ehdottomin minulle, ja puoluekanta sitä nimenomaan heijastelee. Toki vihervassareissa on myös epäkelpoja yksilöitä, joten pooli pienenee entisestään. 

Lopputulemana täytyy todeta, että en vain kerta kaikkiaan pidä miehistä kuin aivan poikkeustapauksissa, joten ei mikään ihme, että olen yksin. Olenkin suunnitellut elämäni niin että tulen aina olemaan yksin. Vaatii esimerkiksi taloudellisesti paljon: säästäväisyyttä ja sijoittamista, jotta vaikkapa oma piha on joskus mahdollista suht lähellä työpaikkaa tai sitten eläkeläismummona jostain syrjemmästä. Seksiä tekee mieli sitä vähemmän mitä vähemmän sitä on. Ystäviä on aika paljon, ja heidän osaltaan minulla ei ole pahemmin kriteereitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/1101 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kahdesta muuten täysin samanlaisilla ominaisuuksilla olevasta naisesta mies valitsee

aina nuoremman, kauniimman tai hoikemman naisen. Myös kuvaamasi mies. Miehet rakastuvat silmillään, naiset korvillaan."

Vaan eipä aina. Mieheni valitsi minut, vaikka tyrkyllä oli monessa mielessä "parempaa" , mitä tulee nuoruuteen ja hoikkuuteen. Toki nuoria olimme kaikki nyky vinkkelistä katsottuna kaikki. Mutta mieheni tykkäsi minusta, koska minulla oli omaa päätä ja omia mielipiteitä. Hän oli kyllästynyt tyhjän kihertäjiin. Ja hyvä näin. Tämä on säilyttänyt minun uskoni siihen, että miehillä voi olla jotain muitakin arvoja päässään. 

Saman oon nähnyt omissa lapsissa. 

Vierailija
984/1101 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan törmännyt kehenkään "polyyn", taitaa olla muotijuttu? Taidat olla aika nuori? Kukaan aikuinen ei vatvo tuollaisia. Eiköhän se ole itsestäänselvyys, ettei kumppania noin pitkällä vaatimuslistalla löydy. Ihmiset, jotka tekevät kompromisseja, löytävät kumppanin.

Ai tuoko oli sinusta pitkä vaatimuslista? Lähinnä haettiin yhteensopivaa ihmistä. Minkä kriteerin itse karsisit pois?

Karsi nyt ainakin miinuslistalta tuo "oikeistolainen" niin alkaa löytyä muitakin kuin poly-alkuisia."

Hän ei halua elää oikeistolaisen miehen kanssa. Miksi siis se pitäisi karsia?

Vierailija
985/1101 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä, jos eläisit normaalia sinulle mieluista elämää, niin siinä tuoksinassa saatat sattumalta tavata sopivan miehen.  Käsitykseni on, ettei se etsimästä päätyäsikikin etsimällä löydy, vaan elämällä.

En oikein usko ap:n kelpaavan miehelle joka täyttää hänen speksit.... sorry vain

Mistä sä niin päättelet? Mieskin voi haluta naisen, jolla on samat arvot ja harrastukset. Se että ap ei kelpaa sulle, ei tarkoita etteikö ap kelpaisi tuhansille muille miehille.

Eri, mutta missä ovat ne tuhannet miehet? AP ei löydä niistä yhtäkään.

Vierailija
986/1101 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä, jos eläisit normaalia sinulle mieluista elämää, niin siinä tuoksinassa saatat sattumalta tavata sopivan miehen.  Käsitykseni on, ettei se etsimästä päätyäsikikin etsimällä löydy, vaan elämällä.

En oikein usko ap:n kelpaavan miehelle joka täyttää hänen speksit.... sorry vain

Mistä sä niin päättelet? Mieskin voi haluta naisen, jolla on samat arvot ja harrastukset. Se että ap ei kelpaa sulle, ei tarkoita etteikö ap kelpaisi tuhansille muille miehille.

Ei löydä, jos ei etsi, ja asia on hyvä näin. Vaikka ei Tinderiin haluaisi mennä, kannattaa käydä edes läpi Suomi24 Treffit ja Ylilaudan seuranhakulanka.

Vierailija
987/1101 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi välimatka on kynnyskysymys? Itse muutin miehen perässä 2000 kilsan päähän."

Aplle liian pitkä matka töihin ja lastensa luo.

Vierailija
988/1101 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei löydä, jos ei etsi, ja asia on hyvä näin. Vaikka ei Tinderiin haluaisi mennä, kannatta

Hienoa, että Ylilaudalla ja Suomi24:ssa on tuhansittain AP:n haluamia miehiä. Hän varmasti ilahtuu vinkistäsi! 

Vierailija
989/1101 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviskö jo minkä kokoinen ap:n kotipaikka on?

Nuo ap:n tyyppiset miehet ovat juuri niitä parhaita ja heitä löytyy enemmän isoista (yliopisto) kaupungeista. Muuttavat kyliltä pois koska siellä ei ole kiinnostavia työpaikkoja.

Mutta tosiaan minulla on juuri ap:n kuvailema mies, kaikki exät sekä tutut miehet ovat samaa sorttia. Asun ja opiskelin reilusti yli +100000 asukkaan kaupungeissa. 

Vierailija
990/1101 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotipaikkaa ei ole taidettu tarkemmin kysyä. Itse luulen, että on Oulusta. Siellä työllistyy luonnontieteitä lukeneet ja humanisteille vähemmän töitä.

Vierailija
991/1101 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät vaatimukset miehelle ja itselläkin olisi samanlaiset kriteerit ellen olisi naimisissa samanlaisen miehen kanssa ollut jo 10 vuotta.

Minulla AP:n kuvailema mies ja oikeastaan 90 % miespuolisista kavereista tuon tyylisiä (Espoossa). Kaikki kylläkin varattuja, mutta aina silloin tällöin niitäkin vapautuu markkinoille. Ei meillä mieheni kanssa ihan kaikkia samoja kiinnostuksenkohteita ole, mutta tykätään ja arvostetaan erilaisia kulttuurielämyksiä. Ehkä tärkein: mies on hyvä ja taitava keskustelija. Siskonikin löysi samantyyppisen miehen ihan Tinderistä, vaikka aika kauan saikin odottaa oikeaa miestä. Älä luovuta. 

Konsertit, festarit ja muut kulttuuritapahtumat voi olla hyviä paikkoja löytää tuon tyylisiä miehiä? Joku rento tapahtuma, jossa helppo lähestyä. Olutfestarit?

Vierailija
992/1101 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harva haluaa puolison kulttuurialalta. Kuva- ja sanataiteilijat joutuvat ottamaan aika itsekkäästi omaa tilaa luovaan työhönsä kaiken muun kustannuksella, esiintyvät taiteilijat ovat iltaisin töissä kun itse olet kotona. Köyhiäkin ovat. Olen syntynyt taitelijaperheeseen.

Kulttuurialalla voi olla töissä vaikkei tee itsenäistä taiteellista työtä.

Tämä. 

Mulla on tusinoittain tuttuja miehia kulttuurialalla. Osa opettaa (eri tasoilla), osa tekee ihan alan palkkatöitä, osa on toki ihan puhtaasti taiteilijoita ja pärjäävät sillä. Kirjailijat ja muut kulttuurialan tekijät saavat myös apurahoja.

Vierailija
993/1101 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiintiösi on täynnä.

Ne potentiaalit pari-kolme tapasit, olivat ja menivät. Päästit menemään tai pyysit menemään.

Voit vaikka kaivaa nenää. Aikaa on.

Vierailija
994/1101 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiintiösi on täynnä.

Ne potentiaalit pari-kolme tapasit, olivat ja menivät. Päästit menemään tai pyysit menemään.

Voit vaikka kaivaa nenää. Aikaa on.

Höpö höpö. Mikä kiintiö?! Elämää on.

Naisilla ja miehillä on suhteissa kiertoliike eli opiskellessa pariudutaan ja erotaan, perheentekoiässä pariudutaan ja sitten kun lapset ovat vähän isompia niin useat eroavat perhestressin takia ja pariutuvat taas. Kun lapset lähtee pesästä niin taas sama juttu.

Sykleittäin mennään. Joka välissä voi löytää uuden parin.

Vierailija
995/1101 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nojaa. Itse olen kulttuuripiireissä, ja kyllä siellä miehillä on ihan itsensä ikäisiä naisia, moni näistä on vieläpä ylipainoinen. Ikäerosuhteita ei ole sen enempää kuin muuallakaan, eli toisin sanoen niitä on todella vähän. Myös uusperheitä muodostuu, eli kyllä ne ei-niin-nuoret ja ei-niin-hoikat yksinhuoltajatkin löytävät siellä kumppaneita."

Ketjun perusteella vaikuttaa siltä, että kulttuuri/vasemmisto? -piireissä miehet arvostavat naisissa eri ominaisuuksia, kuin oikeistopiireissä. Ehkä naiset samoiten.

Vierailija
996/1101 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos muutoin täydellinen mies asuu vaikka Lohjalla tai hänellä on kultakala tai hän on joskus äänestänyt keskustaa, niin hän on auttamatta pois laskuista? Kannattaisi miettiä, mikä näistä loppupeleissä vaikuttaa siihen suhteeseen ja yhteyteen niin paljon, että ei kannattaisi edes katsoa vähän pidemmälle niitä kortteja? Tuollainen liika ehdottomuus voi estää tapaamasta sitä unelmien prinssiä. Ei se silti tarkoita, että pitäisi väkisin yrittää jonkun epäsopivan kanssa ja tuhalta semmoiseen aikaa. Jos rakastuu toiseen ihmiseen ihmisenä, niin voi olla valmis joustamaan jostain, mistä ei aiemmin ajatellut olevansa valmis joustamaan."

Onko kultakaloilla hampaat ja kynnet? Niitä kohtaan aplla on fobia.

Vierailija
997/1101 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nojaa. Itse olen kulttuuripiireissä, ja kyllä siellä miehillä on ihan itsensä ikäisiä naisia, moni näistä on vieläpä ylipainoinen. Ikäerosuhteita ei ole sen enempää kuin muuallakaan, eli toisin sanoen niitä on todella vähän. Myös uusperheitä muodostuu, eli kyllä ne ei-niin-nuoret ja ei-niin-hoikat yksinhuoltajatkin löytävät siellä kumppaneita."

Ketjun perusteella vaikuttaa siltä, että kulttuuri/vasemmisto? -piireissä miehet arvostavat naisissa eri ominaisuuksia, kuin oikeistopiireissä. Ehkä naiset samoiten.

Varmasti on näin.

Vierailija
998/1101 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset valittavat, että miehet haluavat naisissa vääriä asioita, eivätkä suostu tarjoamaan tai kultivoimaan ominaisuuksiaan, joita miehet arvostavat. Sitten tullaan tännekin itkemään, missä ovat kaikki kunnon miehet. Pyhä yksinkertaisuus! Jos naisen haluama mies ei halua häneltä ostaa, on tuotteessa vikaa, ei miehessä."

Lähinnä täällä on ollut kirjoituksia siitä, miksi naiset wivät hyväksi tavallisia miehiä. Ja joku ihme legenda joistain laatikkoleukakirurgilentäjistä, joita on ilmeisesti suurin osa miehistä, koska suurin osa on parisuhteessa.

AP ei halua kumpaakaan, ei lentäjäkirurgia, eikä varsinkaan tavallista miestä."

Tuo kommentti olikin tuolle edelliselle...

Vierailija
999/1101 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti on näin."

Joo se on tullut selväksi. Ja se on ihan ok. Sitä vaan en ymmärrä, et tässä ketjussa miehet ovat kiukutelleet tuosta, et aplla väärät kriteerit ja niitä pitäis muuttaa, toisaalta ilkkuvat, et ei kai kukaan mies tuollaista edes haluaisi. Tuskin kukaan kulttuuristavasemmiston edustajamies häntä kuitenkaan pilkkaisi, olisi kiinnostunut tai ei nimenomaan apsta. Jotenkin en miellä heihin tuollaista halveksuntaa naisia kohtaan.

Vierailija
1000/1101 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on hörhö, joka etsii toista yhtä hörhöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi