Etsiminen ei tuota tulosta, kumppania ei löydy
Kyse ei ole nyt siitä, että ketään ei olisi tarjolla, mutta ei ole yhtään sellaista, jolla olisi edes samantyylisiä kiinnostuksenkohteita ja joka olisi ihmisenä samantyyppinen kuin itse. Jotain perusmiehiä vain, jotka eivät suurempaa yhteenkuuluvuuden tunnetta edes hae. Ja ne harvat, jotka olisivat sellaisia, joita haen, asuvat jossain liian kaukana, tai sitten heillä on lemmikkejä. Ja kovin moni muuten kiinnostava on valitettavasti poly.
En odota tähän kenelläkään olevan mitään ratkaisuehdotusta, kun eihän sille mitään voi, jos ei löydy sellaista ihmistä, jota etsin. Harmittaa vaan, koska kyllä mieluummin jakaisin elämäni toisen ihmisen kanssa, ja olisihan se romantiikka kiva juttu, läheisyys ja seksi myös.
Kommentit (1061)
Oletko muuten varma, että nuo sopivat miehet oikeasti asuvat kaukana? Ovat vain todennäköisesti valehdelleet, kun ovat nähneet kuvasi.
Päivän projisointi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kahdesta muuten täysin samanlaisilla ominaisuuksilla olevasta naisesta mies valitsee
aina nuoremman, kauniimman tai hoikemman naisen. Myös kuvaamasi mies. Miehet rakastuvat silmillään, naiset korvillaan."
Vaan eipä aina. Mieheni valitsi minut, vaikka tyrkyllä oli monessa mielessä "parempaa" , mitä tulee nuoruuteen ja hoikkuuteen. Toki nuoria olimme kaikki nyky vinkkelistä katsottuna kaikki. Mutta mieheni tykkäsi minusta, koska minulla oli omaa päätä ja omia mielipiteitä. Hän oli kyllästynyt tyhjän kihertäjiin. Ja hyvä näin. Tämä on säilyttänyt minun uskoni siihen, että miehillä voi olla jotain muitakin arvoja päässään.
Saman oon nähnyt omissa lapsissa.
Ei aina, poikkeus vahvistaa säännön. Etkä voi omasta elämästäsi vetää suoria johtopäätöksiä koskemaan koko väestöä. Vaikka te naiset kuinka väitätte vastaan, me miehet osaamme laittaa teidät aika yksimielisesti haluttavuusjanalle. Eikä yhtenä muuttujana ole vanhentuneen naisen kasvanut henkinen pääoma. Karua, mutta totta."
Niin, väitit tuossa aiemmin, että miehet AINA valitsee nuoremman ja kauniimman. Ei siis pidä paikkansa. On miehiä, joille naisessa muutkin ominaisuudet merkitsee. Heillä ei myöskään tarvetta vaihtaa naista koko ajan nuorempaan ja kauniimpaan. Kun me naiset vanhetaan joka tapauksessa.
Lähtökohtaisesti sanoittamasi asetelma on todella typerä ja luonnoton. Sillä halusit vain osoittaa ylimielisyytesi naisia kohtaan. Se vaan, et kaikki miehet eivät ole kaltaisiasi.
Näinhän se on, että jos kaipaa henkistä yhteyttä, niin on vaikeampi löytää miestä.
Vierailija kirjoitti:
"Oletpa hassunhauska. Tuo nainen vastasi palstaulisijalle (olitko se sinä itse?), jonka mielestä miehet tuosta vaan valitsevat kumppaninsa kahdesta samanlaisesta, mutta eri ikäisestä naisesta. Yhden ihmisen elämästä ei tosiaan voi vetää johtopäätöksiä, mutta se ei mitenkään vahvista naurettavaa väitettä, että miehillä aina olisi varaa valita kahdesta ja siksi esim. ap jäisi aina rannalle."
Saat toki valita itsellesi miehen, jolla ei ole valinnanvaraa ja kelpaa vain sulle.
Harvoin se nyt niin on, että oikeasti on yhtä aikaa kaksi potentiaalista aviokumppania. Itsekin olin nuorena hyvännäköinen ja ottajia kyllä oli, mutta harvoin jos koskaan oli tilanne, että useampi, kuin yksi olisi kiinnostanut todella paljon. Oli ihan jees tyyppejä, mutta oli yksi yli ylitse muiden, ei tarvinnut koskaan miettiä kahdesta eri vaihtoehdosta, koska ei sitä kemiaa niin kamalan monen kanssa ole.
Aviomiehen valitsin ihan itse, ei sillä miehellä ollut ketään muita silloin "valittavana" vaikka varmasti olisi kelvannut muillekin, mutta ei hänellä silloin ollut ketään kiikarissa.
En usko, että miehilläkään on aina useampi josta tuosta vaan valita aviopuoliso. Eiköhän sitä yleensä kiinnostuta jostakin ja aletaan sitä sitten sillä silmällä katsomaan.
vaikka olisit kuinka suosittu itse niin , niin siltikin sitä itse ihastuu vain siihen yhteen, eikä tarvitse "valita" kahdesta.
Loppujen lopuksi sitä kiinnostuu hyvin harvoista ihmisistä, vaikka tarjontaa olisi paljonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita listaa mitkä ominaisuudet ovat ehdottomasti (+) ja mitkä ominaisuudet ovat ehdottomasti (-) ja mitkä ominaisuudet ovat fifty-sexty
+ kiinnostus kulttuuriharrastuksia kohtaan
+ samansuuntainen arvomaailma
+ yhteensopiva seksuaalisuus
+ yhteensopiva huumorintaju
+ rauhallisuus
+ älykkyys ja fiksuus
+ yhteensopiva elämäntyyli
+ suunnilleen samanikäinen
+ lempeys, ystävällisyys
+ asuu lähiseudulla
+ monogaaminen
- oikeistolaisuus
- ei mitään yhteisiä kiinnostuksenkohteita
- ikävät luonteenpiirteet, joita en nyt jaksa luetella
- tupakointi
- lemmikit
- monisuhteinen (poly / avoin suhde tms)
- salaliittoteorioihin uskominen, tiedevastaisuus tms.
fifty-sexty eli nämä olisi tosi kiva juttu, mutta joko ei pakollista tai sitten voin muuten vaan jousta
Tollasia ukkojahan on 13 tusinassa? Mikä tuossa muka on kovin erikoista ettei löydy?
Vierailija kirjoitti:
"Oletpa hassunhauska. Tuo nainen vastasi palstaulisijalle (olitko se sinä itse?), jonka mielestä miehet tuosta vaan valitsevat kumppaninsa kahdesta samanlaisesta, mutta eri ikäisestä naisesta. Yhden ihmisen elämästä ei tosiaan voi vetää johtopäätöksiä, mutta se ei mitenkään vahvista naurettavaa väitettä, että miehillä aina olisi varaa valita kahdesta ja siksi esim. ap jäisi aina rannalle."
Saat toki valita itsellesi miehen, jolla ei ole valinnanvaraa ja kelpaa vain sulle."
Kuulostat todella katkeralta.
Eri
Taas se trollaaja mies täällä mesoo, miten miehet asettaa naiset "haluttavuusjanalle" ja antaa ymmärtää, että miehillä todellakin on sitten valta ottaa se, joka siellä "janalla " on ykkösenä.
Voin laittaa vaikka pääni pantiksi, että tää mesooja ei ole saanut yhtään naista, eikä ainakaan sellaista, jonka olisi halunnut, koska miksi ne halutut naiset ottaisi riesakseen ja elämänkumppanikseen miehen joka vihaa ja halveksii naisia??? Jonkun mt-ongelmaisen voi kyllä saada, joka ei osaa arvostaa itseään ja antaa kumppanin halveksia , kun kokee olevansa arvoton ihmisenä.
Kyllä ne halutut naiset valitsee miehen joka kunnioittaa naista ihmisenä , eikä todellakaan vietä päiviään vauvalla mollaamassa naisia:D (onko sulla muuten oikeasti muuta elämää, kuin naisten haukkuminen vauvalla?)
Ja totta kai naisetkin laittaa miehet "haluttavuusjanalle" mutta naisilla kriteerit on erit kuin miehillä. Naisille ei haluttavuus ole kiinni täysin miehen ulkonäöstä kiinni, vaan myös luonne ratkaisee.
Miehet on hyvin ulkonäkökeskeisiä. Kun rinnat on tarpeeksi suuret, nainen on "haluttavuusjanalla" ekana vaikka muuten olisi mitä vaan :D
Todella järkevä tapa valita elämänkumppani.
Vierailija kirjoitti:
Etsin liian itsesi kaltaista miestä. Pidemmän päälle liian samanlainen kumppani ei yleensä kiinnosta.
Niin moni tekee tämän virheen. Etsii siis liikaa itsensä kaltaista ihmistä. Sitten, kun tapaa sellaisen, ei kipinää löydykään.
Itsellä ehkä kaikki plussalla. Mut on myös pari miinustakin, tupakointi ja lievä oikeistolaisuus.
Onkohan Ap itse miten täydellinen? Ainakin lapset on iso red flag.
Saat toki valita itsellesi miehen, jolla ei ole valinnanvaraa ja kelpaa vain sulle.
"Harvoin se nyt niin on, että oikeasti on yhtä aikaa kaksi potentiaalista aviokumppania. Itsekin olin nuorena hyvännäköinen ja ottajia kyllä oli, mutta harvoin jos koskaan oli tilanne, että useampi, kuin yksi olisi kiinnostanut todella paljon. Oli ihan jees tyyppejä, mutta oli yksi yli ylitse muiden, ei tarvinnut koskaan miettiä kahdesta eri vaihto..."
Enpä haluaisi tulla kenellekkään valituksi vain sen tähden, että olisin nuorempi ja nätimpi. Jostain syystä sitä kaipaa parisuhteeseen muutakin sisältöä, syvyyttä.
Yleensä parit valitsevat toisensa. Ei niin, et valittavat ovat rivissä ja joku (mies?) siitä sit valitsee parhaan. Kuin karjamarkkinoilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä, jos eläisit normaalia sinulle mieluista elämää, niin siinä tuoksinassa saatat sattumalta tavata sopivan miehen. Käsitykseni on, ettei se etsimästä päätyäsikikin etsimällä löydy, vaan elämällä.
En oikein usko ap:n kelpaavan miehelle joka täyttää hänen speksit.... sorry vain
Mistä sä niin päättelet? Mieskin voi haluta naisen, jolla on samat arvot ja harrastukset. Se että ap ei kelpaa sulle, ei tarkoita etteikö ap kelpaisi tuhansille muille miehille.
Niin ja totuus tässäkin on se, että tuo ukkeli ei itse kelpaa kenellekään.
Mies jos häntä voi mieheksi kutsuu istuu vauvalla aamusta iltaan haukkumassa naisia.
Miksi joku normaalijärkinen nainen tuollaisen haluaisi? Tai ylipäätään kukaan nainen. Siksi hän täällä vauvalla aikaansa viettääkin, kun normaalia elämää hänellä ei ole olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Johtuisiko siitä että Ap on yököttävä yh🤢🤢🤢🤮🤮🤮🤮.
Tosin parisuhde ei ole ihmisoikeus ja jos Ap ei kestä sitä, niin voi hypätä järveen.
Ei johdu. Tuo on vain sinun mielipiteesi. Olet katkera kun joku on saanut seksiä ja sinä et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kahdesta muuten täysin samanlaisilla ominaisuuksilla olevasta naisesta mies valitsee
aina nuoremman, kauniimman tai hoikemman naisen. Myös kuvaamasi mies. Miehet rakastuvat silmillään, naiset korvillaan."
Vaan eipä aina. Mieheni valitsi minut, vaikka tyrkyllä oli monessa mielessä "parempaa" , mitä tulee nuoruuteen ja hoikkuuteen. Toki nuoria olimme kaikki nyky vinkkelistä katsottuna kaikki. Mutta mieheni tykkäsi minusta, koska minulla oli omaa päätä ja omia mielipiteitä. Hän oli kyllästynyt tyhjän kihertäjiin. Ja hyvä näin. Tämä on säilyttänyt minun uskoni siihen, että miehillä voi olla jotain muitakin arvoja päässään.
Saman oon nähnyt omissa lapsissa.
Ei aina, poikkeus vahvistaa säännön. Etkä voi omasta elämästäsi vetää suoria johtopäätöksiä koskemaan koko väestöä. Vaikka te naiset kuinka väitätte vastaan, me miehet osaamme laittaa teidät aika yksimielisesti haluttavuusjanalle. Eikä yhtenä muuttujana ole vanhentuneen naisen kasvanut henkinen pääoma. Karua, mutta totta.
Kas, nyt miehillä onkin konsensus naisten haluttavuuksista. Ennen olette väittäneet, että erilaisilla naisilla ja eri tyyppisillä vartalomalleilla on omat faninsa, ja naiset ovat niitä nirsoja :D
PS. Te naisittelu ja me miehittely on noloa.
Voi kuule ap ihania kohtaamisia tulee joka ainut paiva. Avoimin mielin liikenteessá ja meilláhán on vaalisalaisuus, kukaan ei tiedá ketá áánestit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsin liian itsesi kaltaista miestä. Pidemmän päälle liian samanlainen kumppani ei yleensä kiinnosta.
Niin moni tekee tämän virheen. Etsii siis liikaa itsensä kaltaista ihmistä. Sitten, kun tapaa sellaisen, ei kipinää löydykään.
Kaltainen on samaa sukupuolta. Mutta pitää sentään olla samanlaiset arvot. En ikinä alkaisi mihinkään persun kanssa. Onneksi siltä välttyykin mainostamalla olevansa vihreä feministi. Varmemmaksi vakuudeksi heittää vielä veganismin ja ateismin kehiin niin persut juoksee kirkuen pakoon.
#persuushappotesti
On tosiaan aika pitkä lista. itse olin aikoinaan toisella kierroksella mutta en kyllä välittänyt politiikasta ollenkaan. Enkäole koskaan tavannut ketään polya tai muuta avointa suhdetta ehdottavaa. Ainakin kolmea miestä kokeilin ja jonkun aikaa seukattiin. Jäi meileen että eräs piti minua liian varakkaana ja hienona. Oli minulla maksettu perheasunto ja uusi auto. Kesämökki oli maapohjaltaan ex anopin, 27 km Helsingistä. Kun se suhde kaatui tapasin yksissä juhlissa tulevan mieheni. joka oli ollut aikaisemmin työtoveri. Hän on korkeasti koulutettu ja Yliopiston rehtori. Ollaan hankittu lisää lapsia ja olemme onnellisesti naimissa jo pitkään. on varmaan maailman paras isä ja aviomies. Ei saa olla liian nirso. Tsemppiä !.
Yksi kokovartalokuva antaisi vastauksen tähän mysteeriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö rivien välistä osata lukea, että olet koira allerginen vai? Ja kenties allerginen kaikille muillekin lemmikeille,vai mikä siinä on että ei kelpaa?
En ole allerginen, mutta ei vaan ole oma juttuni. Koiria pelkään, joten en edes harkitse.
Taitaa olla liikaa vaatimuksia listalla, että oikein korkeakoulu taustakin pitää olla ja itse olet varmaan joku kaupan kassan täti? Ei lemmikkejä, koska et tykkää vaan, siihenkin kaatuu taas asia jos muuten moinen löytyy huh huh ei voi muuta kun toivottaa oikein hyvää yksinäistä tulevaisuutta. Ehkä kannattaa joistakin asioista opetella joustamaan ja peloista pääsee irti terapialla.
Empä ole 10v enää edes yrittänyt. En vaan jaksa / viitsi nähdä sitä vaivaa, kun tulos oli sitä edelliset 5v yksi lyhytaikainen "ollaan yhdessä kun ei tässä nyt muutakaan oo" suhde.
Kun keski-ikäisenä edes vähän yrittäessäni kumppaniehdokkaat ovat olleet tyyliä:
-viinalta, tupakalta ja/tai hieltä haisevia, en pystyisi edes koskemaan tyyppejä
- korkeastikoulutettu besserwissertyyppinen joka asian (mielipiteenkin) kyseenalaistaja, joka sanoi aina viimeisen sanan ja kävi heti neuvomaan pikkuasioitakin
- suolisto-ongelmistaan ja muista sairauksistaan heti puhumaan alkava pervovitsien ystävä duunari
- just eronnut 3 lapsen isä joka puhui kokoajan kakaroistaan ja äidistään ja siitä miten kamalan kiireistä hänen arki on ja minuuttiaikataululla paahtaa kokoajan eikä oikein tiedä miten ehtii seurustella
- yh isä jolla noin 8 v poikalapsensa nukku vielä vieressä ja vietti kaikki viikonloput omien vanhempiensa luona
- mies jolla oli vastasyntynyt vauva kaverivanhemmuus periaatteella (ei helvetti)
- pihi elämäntapanuukailija (muuten ihan hauska ja nokkelaälyinen tyyppi) , joka ikinen adia punnittiin sillä mitä se maksaa, onko halpaa vai kallista, mitä taloudellista hyötyä saan jos teen niin tai näin, mikä on tsrjouksessa, saako siitä bonuksia tai plussapisteitä. Jopa kourallisen irtokarkkeja ostohetjellä mietti ostetaanko tästä xx paikasta vai käydäänkö viereisessä alepassa koska siellä on kilohinta halvempi. Jos nenäliinana on puoliksi leikattu talouspaperinpala, niin mä poistun kohteliaasti taka vasemmalle.
- joka hiton asiassa neuvoja, opastaja, ohjeistaja, ei varmaan osannut erottaa tai muuttaa tyyliään siitä miten ollaan päiväkoti-ikäisten lasten kanssa versus aikuisen koulutetun fiksun omillaan toimeentulevan naisen seurassa. Tällasen ihmisen kanssa parissa tunnissa olin tulla hulluksi ja mieli teki juosta kirkuen karkuun.
-tyyppi joka puhui tauotta itsestään, leveili uudella autollaan, työllä, työhistorialla, baarikierrosten määrällä, suvullaan, ulkomaanmatkoilla, eikä kysyny juuri mitään minulta, puhui päälle, keskeytti, aina juttu siirtyi häneen itsernsä tai miten erinomainen poika hänellä on, lähetteli useita tekstareita lyhyen tapaamisen aikana jne
- reippaasti ylipainoinen mies joka puhui 60% ajasta siitä miten oli entinen, huom entinen joskus 30v sitten, kilpaurheilija. Kuulemma joskus ollut Sm tasollakin. No onhan se hienoo joo.... mut ei kiinnosta tippaakaan eikä tee sinusta yhtään se mielenkiintosempaa varsinkin kun tuot sen esille puolelta ja tasalta. Lopun ajan hän puhui työstään mitä missä ja milloin on tehnyt mitäkin.
- joku ihan tyyliin juuri mitään älyä vaatimatonta työtä tekevä mies joka nauro ihmeellisesti hönöttämällä ja hampaat oli kellanruskeat ja ilm täysin hoitamatyomat ja edes pesemättömät. Hyi yäk, yritin katsella vaan jotenkin hänen ohi kun niin ällötti, en vois ikinä koskea edes.
Ja monta muuta jota en ees muista koska ei oo jääny ees mieleen.
En vaan viitsi enää vaivautua. Kiva olis jos löytäisin jonkun ja kaipaan sitä että olisi kumppani, mutta olen mielummin yksin jos en löydä edes jollain tavalla mieluista. Täydellistä ei ole enkä sitä edes etsi mut fyysinen vetovoima pitää olla ja edes perus käytöstavat eikä mitään voimakkaita negatiivisia persoonallisuuspiirteitä, ideologioita tai fobioita.