Etsiminen ei tuota tulosta, kumppania ei löydy
Kyse ei ole nyt siitä, että ketään ei olisi tarjolla, mutta ei ole yhtään sellaista, jolla olisi edes samantyylisiä kiinnostuksenkohteita ja joka olisi ihmisenä samantyyppinen kuin itse. Jotain perusmiehiä vain, jotka eivät suurempaa yhteenkuuluvuuden tunnetta edes hae. Ja ne harvat, jotka olisivat sellaisia, joita haen, asuvat jossain liian kaukana, tai sitten heillä on lemmikkejä. Ja kovin moni muuten kiinnostava on valitettavasti poly.
En odota tähän kenelläkään olevan mitään ratkaisuehdotusta, kun eihän sille mitään voi, jos ei löydy sellaista ihmistä, jota etsin. Harmittaa vaan, koska kyllä mieluummin jakaisin elämäni toisen ihmisen kanssa, ja olisihan se romantiikka kiva juttu, läheisyys ja seksi myös.
Kommentit (1156)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lopettaa se etsiminen ja olla maailmaa ja ihmisiä kohtaan avoin ja utelias. Yleensä sopiva tulee vastaan sellaisissa tilanteissa, joissa ei ajatellut sen tapahtuvan. Epätoivon taas haistaa kauas ja se tekee ihmisestä luotaantyöntävän.
Lisäksi kannattaa miettiä, mitä annettavaa itsellä on toiselle/parisuhteelle. Useinhan keskitytään vain siihen, että mitä se toinen tuo omaan elämään, eikä havaita sitä oman elämän tylsyyttä/tyhjyyttä. Halutaan siis toisesta jonkinlaista täytettä omaan elämään/tyhjiöön, vaikka jokaisen pitää kehittää itse itselleen mielekäs elämä, johon toinen ihminen on vain lisäbonus.
Itse veikkaan, että tämä on enemmän miesten ongelma. Naisilla on harvoin sellaista, että elämä tuntuu tyhjältä ilman miestä/suhdetta, ja naisilla on useammin merkityksellisiä ihmissuhteita ja merkityksellistä sisältöä elämässään kuin miehillä. En myöskään suoraan sanottuna usko, että nainen, jolla on lapsia, kokisi vain miehen tuovan elämäänsä merkitystä.
Kumppani voi tulla vastaan etsimättä, mutta kyllähän etsiminen parantaa mahdollisuuksia löytää. Jos ei etsi mitään, sen kumppanin voi käytännössä löytää vain työn tai harrastusten parista (ja ei, syrjäisellä metsäpolulla ei tule vastaan kumppani, eikä kumppani löydy kaupan maitohyllyltä, eiä kumppani varsinkaan löydy katselemalla elokuvia yksin kotona töiden jälkeen), mutta jos tekee deitti-ilmoituksia, voi laajentaa hakualuetta oman elinpiirin ulkopuolelle.
Tuosta poliittisesta suuntaumuksesta vielä. Itse olen aika oikeistolainen, mutta en ajattele, että kumppanini pitäisi myös olla sitä. Vasemmistolainen käy myös, mutta toki sillä edellytyksellä, että tyyppi ei ole mikään vouhkaaja vaan suhtautuu maltillisesti asioihin. Minusta monesti vasemmistolaiset ovat vähän vastuuttomia joissain asioissa, mutta yritän ymmärtää heidän näkemystään, enkä todellakaan ajattele, että en voisi olla vasemmistolaisen kaveri tai kumppani. Onko vasemmistolaisissa enemmän vihaa oikeistolaisia kohtaan kuin toisinpäin? Ja minusta huomionarvoista on myös se, että suurin osa ihmisistä ei ole todellakaan mitään politiikkaan intohimoisesti suhtautuvia, joten siinäkin mielessä vähän hassua sanoa, että en huoli kumppaniksi kokoomuslaista tai demaria tms.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta poliittisesta suuntaumuksesta vielä. Itse olen aika oikeistolainen, mutta en ajattele, että kumppanini pitäisi myös olla sitä. Vasemmistolainen käy myös, mutta toki sillä edellytyksellä, että tyyppi ei ole mikään vouhkaaja vaan suhtautuu maltillisesti asioihin. Minusta monesti vasemmistolaiset ovat vähän vastuuttomia joissain asioissa, mutta yritän ymmärtää heidän näkemystään, enkä todellakaan ajattele, että en voisi olla vasemmistolaisen kaveri tai kumppani. Onko vasemmistolaisissa enemmän vihaa oikeistolaisia kohtaan kuin toisinpäin? Ja minusta huomionarvoista on myös se, että suurin osa ihmisistä ei ole todellakaan mitään politiikkaan intohimoisesti suhtautuvia, joten siinäkin mielessä vähän hassua sanoa, että en huoli kumppaniksi kokoomuslaista tai demaria tms.
No ehkäpä sellaiselle ihmiselle yhteiskunnalliset asiat ja puoluepolitiikka ON tärkeää, joka tekee deittailussaan rajauksia poliittisen kannan mukaan. Ne, jotka eivät suhtaudu asiaan "intohimoisesti" voivat sitten olla asetettamatta tällaisia kriteereitä, eikös?
Minusta tuo on ihan loogista, miksi oikeistolaiset "sietävät" todennäköisemmin vasemmistolaisia kuin päinvastoin. Oikeistolainen politiikka hyödyttää enemmän yhteiskunnan vahvimpia ja varakkaimpia, niitä joiden asema on vakaa ja turvattu, kaikkein hyväosaisimpia siis. Se, että oikeistolainen kokee, ettei vasemmistolainen aja niin vahvasti jo valmiiksi vahvimpien ja hyväosaisimpien etuja ei tunnu niin suurelta uhkalta kuin se, jos vasemmistolainen kokee oikeistolaisen ajavan heikennyksiä huonompiosaisille, joiden elämää se uhkaa ihan eri tavalla kuin hyväosaisten kohdalla olisi.
''No ehkäpä sellaiselle ihmiselle yhteiskunnalliset asiat ja puoluepolitiikka ON tärkeää, joka tekee deittailussaan rajauksia poliittisen kannan mukaan. Ne, jotka eivät suhtaudu asiaan "intohimoisesti" voivat sitten olla asetettamatta tällaisia kriteereitä, eikös?
Minusta tuo on ihan loogista, miksi oikeistolaiset "sietävät" todennäköisemmin vasemmistolaisia kuin päinvastoin. Oikeistolainen politiikka hyödyttää enemmän yhteiskunnan vahvimpia ja varakkaimpia, niitä joiden asema on vakaa ja turvattu, kaikkein hyväosaisimpia siis. Se, että oikeistolainen kokee, ettei vasemmistolainen aja niin vahvasti jo valmiiksi vahvimpien ja hyväosaisimpien etuja ei tunnu niin suurelta uhkalta kuin se, jos vasemmistolainen kokee oikeistolaisen ajavan heikennyksiä huonompiosaisille, joiden elämää se uhkaa ihan eri tavalla kuin hyväosaisten kohdalla olisi.''
'Oikeistolainen' politiikka on se mistä kaikki vauraat ja vakaat länsimaiset demokratiat ovat nousseet. Se todellakin hyödyttää myös köyhiä, kun rikkaammat maksavat heille kaiken yhteisistä verovaroista. Ovatko kaikki yhtä rikkaita systeemissä? Eivät ole. Jos, taas haluat systeemiä missä kaikki ovat yhtä vauraita niin niistä on meillä hyviä ajatusleikkejä ja ihan oikean maailman 'vasemmisto' politiikan kokeiluja vaikka kuinka paljon ja kummasti mikään niistä ei ole onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt, miksi jotkut oikeistolaiset miehet kuitenkin olisivat kiinnostuneita vasemmistolaisista naisista. Ilmeisesti hekin haluaisivat empaattisen, lempeän kumppanin - ja sitten tulee yllätyksenä, että se empaattinen ja lempeä nainen haluaa samanlaisen miehen, MUTTA ei riitä että mies on empaattinen ja lempeä vain sitä naista kohtaan, vaan nainen haluaakin miehen, jolla riittää empatiaa ihan jopa tuntemattomille ihmisille. Kyllähän se empatia ja lempeys ovat tärkeitä ominaisuuksia suhteessa, että oikeistolaisia miehiä on siinä mielessä helppo ymmärtää.
Mä taas toivon, että AP etsii lopun elämänsä omaa yksisarvistaan ja jättää normaalit ihmiset rauhaan. Hyvin olet rajannut, että empatia tai lempeys olisi jotenkin rinnastettavissa pelkästään vasemmistolaisuuteen ja sitten toisaalta kaikki maailman kovimmat massamurhaajat ovat historiassa vasemmistolaisia.
Vierailija kirjoitti:
Mikä nyt kenestäkin on hassua. Minunkin mielestäni vaikka harrastusporukassa, koululuokassa tai kaveripiirissä saa olla kokoomuslainen, demari tai kuka hyvänsä suhtkoht normaalisti käyttäytyvä ihminen puoluekantaan katsomatta. Kuitenkin minulle pariauhde on rakkaussuhde ja kaikkein läheisin ihmissuhde ja yhteensopivuudella, samanhenkisyydellä ja kumppanin kyvyllä sisäistää minun näkökulmani on erittäin paljon väliä. Kotonani haluan tulla nähdyksi, kuulluksi ja aidosti ymmärretyksi. Alkuvaiheessa miehillä riittää avointa asennetta ja maireutta ihan tarvitsevuussyistä, mutta nämä ovat hyvin ohuita ja katoavaisia ominaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Jonkinlainen yhteenveto ketjusta: Koska miehillä on kriteereitä, ei naisilla saisi enää olla, koska muuten ei pareja synny, ja varsinkin on tyhmää etsiä ihmistä, jonka ajatusmaailma sopisi yksiin oman ajatusmaailman kanssa, koska niin paljon helpompaa olisi pariutua, jos hyväksyy kenet tahansa vastakkaista sukupuolta olevan heteron (mutta tämä koskee tietysti vain naisia, miesten kriteerit ovat hyvöksyttäviä).
Oikea yhteenveto ketjusta on: AP etsii yksisarvista, jota ei tule varmaan koskaan löytämään. Hänen kriteerejään on kritisoitu, mutta ei niitä kukaan halua hänen muuttavan. Hän saa vaatia ihan mitä itse haluaa. Se löytyykö sitä yksisarvista koskaan on toinen asia. Kannattaa siis rakentaa se elämä, johon on tyytyväinen yksin ja lopettaa valittaminen, että ketään ei löydy.
Kaikki ovat oikeutettuja etsimään kumppania ihan millä kriteereillä tahansa olivat he sitten miehiä tai naisia. Se ei vaan AP:ta auta siinä etsinnässä, että 10 000 naista sanoo hänellä 'you go girl, älä tyydy mihinkään'. Ketjun perusteella AP selvästi itsekin tunnistaa, että etsii ihmistä, jota ei todennäköisesti ole edes olemassa. Eli ei hän edes halua pariutua, kunhan valittaa ja koittaa saada sympatiaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt, miksi jotkut oikeistolaiset miehet kuitenkin olisivat kiinnostuneita vasemmistolaisista naisista. Ilmeisesti hekin haluaisivat empaattisen, lempeän kumppanin - ja sitten tulee yllätyksenä, että se empaattinen ja lempeä nainen haluaa samanlaisen miehen, MUTTA ei riitä että mies on empaattinen ja lempeä vain sitä naista kohtaan, vaan nainen haluaakin miehen, jolla riittää empatiaa ihan jopa tuntemattomille ihmisille. Kyllähän se empatia ja lempeys ovat tärkeitä ominaisuuksia suhteessa, että oikeistolaisia miehiä on siinä mielessä helppo ymmärtää.
Eivät miehet ole empaattisia ja lempeitä kumppaneitaan kohtaan vaan siittävät näitä. Se on kaukana empaattisesta ja hoivaavasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät miehet ole empaattisia ja lempeitä kumppaneitaan kohtaan vaan siittävät näitä. Se on kaukana empaattisesta ja hoivaavasta.
Siitoshullun lomat jatkuu vieläkin näköjään. Loppiaisen jälkeen takaisin suljetulle osastolle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonkinlainen yhteenveto ketjusta: Koska miehillä on kriteereitä, ei naisilla saisi enää olla, koska muuten ei pareja synny, ja varsinkin on tyhmää etsiä ihmistä, jonka ajatusmaailma sopisi yksiin oman ajatusmaailman kanssa, koska niin paljon helpompaa olisi pariutua, jos hyväksyy kenet tahansa vastakkaista sukupuolta olevan heteron (mutta tämä koskee tietysti vain naisia, miesten kriteerit ovat hyvöksyttäviä).
Oikea yhteenveto ketjusta on: AP etsii yksisarvista, jota ei tule varmaan koskaan löytämään. Hänen kriteerejään on kritisoitu, mutta ei niitä kukaan halua hänen muuttavan. Hän saa vaatia ihan mitä itse haluaa. Se löytyykö sitä yksisarvista koskaan on toinen asia. Kannattaa siis rakentaa se elämä, johon on tyytyväinen yksin ja lopettaa valittaminen, että ketään ei löydy.
Kaikki ovat oikeutettuja etsimään kumppania ihan millä kriteereillä tahansa olivat
Entä jos olisikin halunnut sympatiaa? Sehän on ihan inhimillistä. Ja tottakai se harmittaa, jos oikeanlaista kumppania ei löydy - eikö ole aika normaalia haluta sympatiaa? Eivät nuo kriteerit silti sellaisia ole, etteikö tuollaisia miehiä olisi olemassa. Olen itse taidealalla ja minulla on myös humanistitausta, ja omissa piireissäni on pääasiassa juuri ap:n toivomia miehiä, eivätkä kaikki todellakaan ole varattuja (eivätkä kaikki ole mitään polyja). Eivät he pariudu/seurustele itseään 20 vuotta nuorempien vaan ihan samanikäisten kanssa, joillain on jopa ylipainoisia kumppaneita. Heidän osaltaan on vaan se, että he harvemmin etsivät kumppania sillä ajatuksella, että kuka tahansa heteronainen käy, eli heillä on samanlaiset kriteerit kuin naisille, eli etsitään oikeasti sopivaa ihmistä ja toivotaan henkistä kohtaamista. Se samaan aikaan helpottaa että hanaloittaa näissa piireissä pariutumista. Itse elän tyytyväisenä liberaalissa punavihreässä kuplassa. Sen vuoksi ainakin itselleni on nimenomaan ollut helppo löytää seuraa. Itse en koe, että kiva, empaattinen ja punavihreä mies olisi yksisarvinen, jota ei ole olemassakaan, ja sen vuoksi uskon, että myös ap:n on mahdollista löytää.
''Entä jos olisikin halunnut sympatiaa? Sehän on ihan inhimillistä. Ja tottakai se harmittaa, jos oikeanlaista kumppania ei löydy - eikö ole aika normaalia haluta sympatiaa? Eivät nuo kriteerit silti sellaisia ole, etteikö tuollaisia miehiä olisi olemassa. Olen itse taidealalla ja minulla on myös humanistitausta, ja omissa piireissäni on pääasiassa juuri ap:n toivomia miehiä, eivätkä kaikki todellakaan ole varattuja (eivätkä kaikki ole mitään polyja). Eivät he pariudu/seurustele itseään 20 vuotta nuorempien vaan ihan samanikäisten kanssa, joillain on jopa ylipainoisia kumppaneita. Heidän osaltaan on vaan se, että he harvemmin etsivät kumppania sillä ajatuksella, että kuka tahansa heteronainen käy, eli heillä on samanlaiset kriteerit kuin naisille, eli etsitään oikeasti sopivaa ihmistä ja toivotaan henkistä kohtaamista. Se samaan aikaan helpottaa että hanaloittaa näissa piireissä pariutumista. Itse elän tyytyväisenä liberaalissa punavihreässä kuplassa. Sen vuoksi ainakin itselleni on nimenomaan ollut helppo löytää seuraa. Itse en koe, että kiva, empaattinen ja punavihreä mies olisi yksisarvinen, jota ei ole olemassakaan, ja sen vuoksi uskon, että myös ap:n on mahdollista löytää.''
Vinkkaa nyt sitten AP:lle, että mistä näitä miehiä löytyy.
Elät arvoliberaalissa punavihreässä kuplassa. Liberaaliuden kanssa ei punavihreydellä ole mitään tekemistä.
Minusta ap:sta huokuu jonkinlainen suvaitsemattomuus ja ehdottomuus. Saahan sitä olla vaatimuksia ja meillä jokaisella niitä on, mutta mulle tuli tunne, etten haluaisi olla noin arvioivan katseen kohteena. Siis vaikka täyttäisin täydellisesti jokaisen kohdan tuosta listasta, niin tulisi tunne, että suhtautuminen muihin ihmisiin on liian arvioiva. Älkääkä sanoko, että jokainen arvioi aina kaikkia, koska on niissä arvioinneissa eroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan törmännyt kehenkään "polyyn", taitaa olla muotijuttu? Taidat olla aika nuori? Kukaan aikuinen ei vatvo tuollaisia. Eiköhän se ole itsestäänselvyys, ettei kumppania noin pitkällä vaatimuslistalla löydy. Ihmiset, jotka tekevät kompromisseja, löytävät kumppanin.
Ai tuoko oli sinusta pitkä vaatimuslista? Lähinnä haettiin yhteensopivaa ihmistä. Minkä kriteerin itse karsisit pois?
Veikkaan että pitäisi hyväksyä oikeistolainen, 15 v vanhempi, naisia alistava, 155 cm, kristitty incel.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ovat oikeutettuja etsimään kumppania ihan millä kriteereillä tahansa olivat
Usein on parempi olla yksin kuin joustaa terveistä kriteereistä. Tähän yksinoloon toki moni nainen nykyään mieluummin päätyykin, kuin huonoon parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Empaattisuus ja lempeys eivät ole mitään on/off-kytkimellä toimivia asioita. Joko on yleisesti empaattinen ihminen, tai sitten ei ole. Harva oikeistolainen on, empatian puute on ihan perusarvo oikeistolaisuudessa.
''Usein on parempi olla yksin kuin joustaa terveistä kriteereistä. Tähän yksinoloon toki moni nainen nykyään mieluummin päätyykin, kuin huonoon parisuhteeseen.''
Tätä täällä on sanottu vaikka kuinka moneen kertaan. Toivottavasti AP ottaa vihdoin ehdotuksesta kiinni.
Eihän tuossa kaiketi ollut kyse vain siitä, millaisia ominaisuuksia liittää oikeistolaisiin, vaan yleensä se, että arvomaailmat vaan ovat liian erilaisia. Esim. jos henkilöllä on sateenkaariystäviä tai muuten vaan kannattaa sateenkaarioikeuksia, ei vaan pysty olemaan ihmisen kanssa, joka äänestää puoluetta, joka suhtautuu näihin kielteisesti, tai jos henkilö kokee Kokoomuksen suhtautumisen köyhiin, työttömiin, nuoriin, naisiin, heikkoihin, tms. liian kovana ja epäinhimillisenä, ei pysty olemaan ihmisen kanssa, joka äänestää Kokoomusta.
Se nyt vaan on (valitettava?) fakta, että moni pitää oikeistolaisia arvoja kylminä ja kovina, ja kokee oikeiston vievän Suomea julmempaan suuntaan, joka luo epävarmuutta, pahoinvointia ja epäoikeudenmukaisuutta. Ei vaan pysty olemaan ihmisen kanssa, joka kannattaa tätä, jos itse on päinvastaista mieltä.
Eikä sitä muuta se, jos se oikeistoa äänestävä henkilö olisi omaa lähipiiriään kohtaan empaattinen ja mukava, ja vaikka kuinka ihanasti huomioisi kumppaniaan. Kyllä ainakin itseäni kiinnostaa sekin, millä lailla tässä elämässä suhtaudutaan muihin yleensä ja millainen ihmiskuva ihmisellä on.
En esimerkiksi pystyisi olemaan ihmisen kanssa, joka laukoisi jotain sen tyyppisiä mielipiteitä kuin Otto Meri joulunaikaan. Vaikka henkilö olisi minulle maailman ihanin ja huomaavaisin, niin jos hänen ihmiskuvansa kuitenkin olisi tuollainen.
--
Vastaan tähän kun lainaaminen ei toimi:
Yleistät nyt todella rajulla kädellä. Kokoomuslaisista suurin osa kannattaa esim. tasa-arvoista avioliittolakia, ihmisten oikeutta pukeutua niin kuin haluavat ja oikeutta teettää haluamiaan kosmeettisia toimenpiteitä (esim sukupuolen korjaus). Eikö nämä ole sateenkaarioikeuksia?
Siihenkin löytyy syynsä miksi oikeistolaisia kokee tiettyjä asioita eri tavalla ja aina ei ole kyse "kovuudesta". Esim väittäisin, että miehet ymmärtää paremmin muita miehiä ja kuinka motivoida heitä. Monet vasemmistolaisten hyvää tarkoittava uudistus on ollut katastrofi aikuisille miehille, jotka sitten jää pysyvästi lapsen tasolle vaikka heillä olisi potentiaalia mihin. Minusta tuntuu, ettei naiset oikein tajua tätä mutta ihmettelevät kyllä nopeasti lisääntyvää mies-lasten määrää.
Sitä en kiistä, etteikö mediassa välillä olisi aivan i di oottimaisia ulostuloja tietyiltä poliitikoilta. Henkilöt, jotka ovat kasvaneet kultalusikka suussa, voivat olla hyvin vieraantuneita todellisuudesta. Se pätee ylipäätänsä moneen poliitikkoon, jotka elää ihan eri todellisuudessa kuin tavikset eikä he kohtaa samoja ongelmia kuin tavallinen kansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä kun täällä on usein miesten listoja millaisia he ovat ja ihmettelevät miksi eivät kelpaa naisille. Sitten päättävät että naisille pitää olla x cm pitkä laatikkoleuka lentäjäkirurgi.
Apn listassa ei ole ammattirajausta eikä paljoa ulkonäköasiaa. Vastaavissa miesten listoissa on usein esim naisen pitää olla yli 10v nuorempi ja hoikka jne. Aika erilailla naiset ja miehet suhtautuvat deittailuun.AP ei ole listannut näitä vaatimuksia - ei sano etteikö näitä vaatimuksia olisi olemassa. Aika usein ne on sellaisia puoliksi alitajuntaisia haavekuvia siitä minkälainen miehen tulee olla. Pitää olla pitkä, komea, tyylikkäästi pukeutuva, aito herrasmies, korkeasti koulutettu ja arvostetussa ammattissa. Muussa tapauksessa ensitreffeillä "ei ole kemiaa"."
Tämä on aina yhtä surkuhupaisaa, kun miehet "tietää" aina naisia paremmin, mitkä ovat naisille tärkeitä asioita miehissä. Ihan sama, mitä naiset itse sanovat, mies tietää aina paremmin. Jännä, et monet naiset eivät ole kiinnostuneita elämään tällaisten miesten kanssa.
Apn kriteerit ovat minusta hyvät ja ymmärrettävät. Jos ei tuollaista miestä löydy, on parempi olla kokonaan ilman. Miksi pitäisi ottaa väkisin joku ei-niin-kiva?
Kannattaa lopettaa se etsiminen ja olla maailmaa ja ihmisiä kohtaan avoin ja utelias. Yleensä sopiva tulee vastaan sellaisissa tilanteissa, joissa ei ajatellut sen tapahtuvan. Epätoivon taas haistaa kauas ja se tekee ihmisestä luotaantyöntävän.
Lisäksi kannattaa miettiä, mitä annettavaa itsellä on toiselle/parisuhteelle. Useinhan keskitytään vain siihen, että mitä se toinen tuo omaan elämään, eikä havaita sitä oman elämän tylsyyttä/tyhjyyttä. Halutaan siis toisesta jonkinlaista täytettä omaan elämään/tyhjiöön, vaikka jokaisen pitää kehittää itse itselleen mielekäs elämä, johon toinen ihminen on vain lisäbonus.