Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etsiminen ei tuota tulosta, kumppania ei löydy

Vierailija
30.12.2025 |

Kyse ei ole nyt siitä, että ketään ei olisi tarjolla, mutta ei ole yhtään sellaista, jolla olisi edes samantyylisiä kiinnostuksenkohteita ja joka olisi ihmisenä samantyyppinen kuin itse. Jotain perusmiehiä vain, jotka eivät suurempaa yhteenkuuluvuuden tunnetta edes hae. Ja ne harvat, jotka olisivat sellaisia, joita haen, asuvat jossain liian kaukana, tai sitten heillä on lemmikkejä. Ja kovin moni muuten kiinnostava on valitettavasti poly.

En odota tähän kenelläkään olevan mitään ratkaisuehdotusta, kun eihän sille mitään voi, jos ei löydy sellaista ihmistä, jota etsin. Harmittaa vaan, koska kyllä mieluummin jakaisin elämäni toisen ihmisen kanssa, ja olisihan se romantiikka kiva juttu, läheisyys ja seksi myös.

Kommentit (1156)

Vierailija
261/1156 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta siinähän olisi ikimuistoinen hetki - sille sulhaselle - kun veisin vihille oikeistomiehen ja häihin minun puolelta tulisi vain ulkomaalaisia ystäviä eri maista ja kulttuureista, eri seksuaalivähemmistöjen edustajia mm. biseksuaali veljeni, kaasona olisi lesbo, autisti siskoni, kulttuurialalla työskenteleviä, yksi tatuoija, ja paikalla olisi naisia, joilla on tatuointeja ja lävistyksiä ja ai kauhee, ainakin yhdellä vihreä tukka :D Lisäksi vanhemmat, jotka ovat köyhiä eläkeläisiä, köyhiä kuin kirkonrotat, eli ne elämässään epäonnistuneet, kun mitäs eivät yrittäneet tarpeeksi.

Vierailija
262/1156 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta siinähän olisi ikimuistoinen hetki - sille sulhaselle - kun veisin vihille oikeistomiehen ja häihin minun puolelta tulisi vain ulkomaalaisia ystäviä eri maista ja kulttuureista, eri seksuaalivähemmistöjen edustajia mm. biseksuaali veljeni, kaasona olisi lesbo, autisti siskoni, kulttuurialalla työskenteleviä, yksi tatuoija, ja paikalla olisi naisia, joilla on tatuointeja ja lävistyksiä ja ai kauhee, ainakin yhdellä vihreä tukka :D Lisäksi vanhemmat, jotka ovat köyhiä eläkeläisiä, köyhiä kuin kirkonrotat, eli ne elämässään epäonnistuneet, kun mitäs eivät yrittäneet tarpeeksi.

Hymyilin tälle. Ainakin olisi mukavammat bileet kuin yläluokan häissä, jossa ehkä puhutaan kellä on eniten massia ja osakkeita ja upein ura ja paras titteli ja kenen skidi on missäkin yliopistossa ja jossa edustusrouvat pätee muotimerkin mallekiineina oikeine, edustavine mielipiteineen. - Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/1156 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ap:lle on poliittinen suuntaumus niin tärkeää, niin kannattaa varmaan hankkiutua johonkin puolueeseen aktiiviksi? Tosin niin kuin joku tuossa sanoi, niin kriteerien mukaisia ihmisiä on paljon enemmän naisissa. Mutta se pisti vähän silmään, että oikeistolainen ei missään nimessä tule kyseeseen, koska epäempaattinen ihminen ei käy. Eikö ole vähän tökeröä luokitella ihmiset tuolla tavalla? Kannattaisi ehkä omaksua vähän avoimempi maailmankuva, niin voisi yllättyä positiivisesti. Ja en sano, että ap:n täytyisi luopua kriteereistään, sillä saahan jokainen etsiä ihan sitä mitä haluaa, mutta on ehkä ihan hyvä välillä miettiä kriittisesti omia ajatuksiaan.

Kai ap ajattelee että jos haluaa kurjistaa köyhien oloja entisestään tai ajattelee että kaikki työttömät on vaan laiskoja, tai ei halua muu

Tämä. Samaa mieltä. En halua tämän maan muuttuvan naisille yhtään turvattomammaksi enkä halua maallistuvan kirkon sijalle minkäänlaista fundamentalismia. Tämä ei ole x vaan realismia. Kannatan naisten oikeuksia, vastustan mm  naisiin kohdistuvaa vækï valtaa yms kamaluuksia. 

Miksi länsimaista tasa-arvoa kannattavat mielipiteet nähdään nykyään x? 

- - - 

Siihen suuntaan ollaan länsimaissa(kin) nykyään kovasti menossa. Kun katson Yhdysvaltoihin, näen Gileadin.

Vierailija
264/1156 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rummeli on sitten yksin, jos ei rikasta statusmiestä löydy. Ja joka vuosi käy vain vaikeammaksi.

Vierailija
265/1156 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen, mutta minua ärsyttää tämä muiden kuin punavihreiden leimaaminen jotenkin huonoiksi ihmisiksi. Minä en äänestä kokoomusta, mutta olen kuitenkin selvästi oikealle kallellaan. En ole minkään poliittisen puolueen jäsen, mutta aina äänestän vaaleissa. Kaltaisiani ihmisiä on paljon.

Pidän perinteistä parisuhdetta arvossaan. Se ja sama, ketkä tasavertaiset aikuiset siinä parisuhteessa ovat, mutta monisuhteista en perusta. Tasa-arvon ei mielestäni tarvitse aina tarkoittaa sitä, että kaikki menee kotona 50/50, vaan kumpikin hoitaa asioita vahvuuksiensa ja ehtimisensä mukaan. Meillä esimerkiksi mies on parempi ruoanlaittaja, mulla taas sujuu pyykkäys ja siivoaminen. Perhe on yhteinen juttu ja kumpikin aikuinen ottaa siitä vastuuta. Minä en ole mikään miehen passaaja, vaan tuetaan toinen toisiamme. On tämän pitkän parisuhteen aikana vuorotellen tuettu, kun toisella on ollut sairautta. Miehen kanssa keskustellaan paljon, tunneyhteys on meille tärkeää. Monissa asioissa toki ollaan "perinteisellä tavalla miesten/naisten mielenkiinnonkohteista kiinnostuneita", mutta jokaisella on oikeus tykätä niistä asioista mistä tykkää.

Yhteiskunnan kuuluu mielestäni ehdottomasti huolehtia heikompiosaisista, sairaista jne. Lapsiin ja nuoriin tulisi erityisesti satsata, he ovat tulevaisuus. Itsekin autan verojen maksamisen lisäksi auttamalla vähävaraisia lapsiperheitä diakoniatyön kautta ja lahjoitan uusia kirjoja päiväkoteihin. Mutta yhteiskunnan huolehtiminen ei tarkoita minusta sitä, että annetaan kaikkea rajattomasti ja miettimättä, hyödyttääkö tämä apu vai onko kyseessä loputon kaivo. Tervettä maalaisjärkeä saa käyttää. Siihen kaipaisin muutosta, että Suomessa pitäisi ensin ajatella omasta yhteiskunnasta huolehtimista, ei kukaan muu meidän kansalaisista, luonnosta ja perinteistä huolta pidä. Ja mielestäni tähän maahan on lämpimästi tervetullut jokainen, joka opettelee kielen, opiskelee/tekee töitä, noudattaa lakeja ja elää kunnollista elämää.

Älä leimaa oikealle kallellaan olevia ihmisiä jotenkin tunteettomiksi ja kylmiksi. Suurin osa meistä on ihan tavallista väkeä. Niin myös kaltaiseni miehet. Ihmiset ovat pohjimmiltaan aika samanlaisia, vaikka poliittisesti eri linjoilla oltaisiin.

Vierailija
266/1156 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rummeli on sitten yksin, jos ei rikasta statusmiestä löydy. Ja joka vuosi käy vain vaikeammaksi.

Tässä nyt kuitenkin edelleenkin haettiin boheemia pehmomiestä ja ilmankin on ihan hyvä, sekin näyttää miehiä kiukuttavan.

Vierailija
267/1156 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä et edes ymmärrä mitä on oikeisto, ei tarvinne pelätä että sua kukaan vihille ikinä erehtyis kiskomaan. Sellanen konservatiivinen kommunistiänkyrä kyllä sopis sulle, mutta tuskin sillekään kelpaa noin yhteiskunnallisesti ja poliittisesti kujalla oleva höntti.

Vierailija
268/1156 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Voiko lämmin, lempeä, empaattinen ja ihana ihminen kannattaa kylmiä ja kovia arvoja?"

Tietysti voi!

Helppona esimerkkinä mieleen tulee pappi. Arvomaailma voi olla erittäin konservatiivinen ja oikeistolainen. Inhimillisellä yksilötasolla kuitenkin erittäin empaattinen ja helposti lähestyttävä lämmin persoona.

Sulla on määritelmävirhe jo siinä, mikä on kylmää tai kovaa, ehkä empatiakyvyttömänä et pysty tarkastelemaan asiaa kuin omasta kulmastasi? Minusta on kylmää ja kovaa heittää osa ihmisistä ikuiseen köyhyyteen pistämällä heidät elämään vuosikymmenet yhteiskunnan tukien varassa (mikä on suomalaisen vasemmiston tarkoitus), sen sijaan että heitä autettaisiin auttamaan itseään, pistämään elämänsä järjestykseen ja tarjottaisiin jokaiselle merkityksellistä tekemistä elämään. Tai ehkä vaan vasemmiston mielestä merkitys löytyy kyhjöttämällä sohvannurkassa piripäissään, mutta ei se kovin lämmin tai empaattinen ajatus ole.

Vierailija
269/1156 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on voi voi. Ei kaikki miehetkään löydä kumppania eikä se asia narisemalla parane

Vierailija
270/1156 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti 1/2 

Haluaisin tuoda toisen näkökulman täällä esitettyyn väitteeseen "porukka yrittää pakottaa virhervasemmistolaisen naisen ottamaan kokoomuslaisen". Uskon tuon olevan väärinkäsitys. AP on vähän rivien välistä väittänyt kokoomuslaisten, keskustalaisten ja persujen olevan lähtökohtaisesti epäempaattisia ja itselläkin vähän särähtää tuollainen asenne korvaan. 

Vasemmistolla ei ole mitään yksinoikeutta empatiaan, tasa-arvoon tai heikoista huolehtimiseen. Hyvinvointiyhteiskunnallakin on hyvin vahva kannatus läpi puoluerajojen. Suurimmat erot näkyvät keinoissa, jolla tähän tavoitteeseen pyritään. 

Esimerkikis vasemmisto tarjoaa useimmiten ratkaisuksi enemmän verotusta ja enemmän tulonsiirtoja. Käytännössä "kakun jakamista". Tämä on tietysti välttämätön osa hyvinvointiyhteiskuntaa. Oikeistopuolueet taas keskittyvät kakun kasvattamiseen, mikä tarkoittaa sitä että kakkua on enemmän myös jaettavaksi. 

Väittäisin mutu-tuntumalla että vasemmisto on parempi kakun jakoon liittyvissä asioissa. Monet oikeistolaiset ei kovin hyvin tiedä mitä ruohonjuuritasolla tapahtuu. Oikeistossa taas löytyy keskimääräistä enemmän taloutta ymmärtäviä ja siitä kiinnostuneita tahoja - he näkevät selvemmin mitä tapahtuu kun kakkua jaetaan niin paljon, ettei sen kasvattaminen enää onnistu.  

Itse olen liikkuva äänestäjä, en ole millekään puolueelle lojaali. Olen pienyrittäjä (3 hengen yritys) ja viime vuosina olen äänestänyt joko Kokoomus tai PS: Kiinnostavaa asiassa on se, että itseasiassa jaan monet samat huolenaiheet kuin vasemmistopuolueet. Syy miksi äänestän tällä hetkellä oikeistoa on se, että olen eri mieltä asioiden kiireellisyysjärjestyksestä. Vuodesta 2008 lähtien olen nähnyt miten yrityskenttä kutistuu ja moni ennen elinvoimainen ala on kadonnut. Olen nähnyt miten yhä harvempi yritys palkkaa enää työntekijöitä ja trendi on voimakkaasti sen suuntainen (en usko että vanhaan päästään takaisin). Tiedän, että Suomi on pienten yritysten maa - vaikka yrityskorruptio on ihan oikea juttu, se koskee vain pientä osaa yrityksiä sillä 70% meidän yrityksistä on yksinyrittäjiä ja yli 95% Suomen yrityksistä alle 10 henkilön pikkutekijöitä. On mielestäni hyvin ristiriitaista syyttää yrittäjiä "ahneudesta" ja "työntekijöiden selkänahasta" hyötymisestä näiden realiteettien valossa ja isot yritykset vuosi vuodelta taas siirtää toimintaansa ulkomaille. 

Vierailija
271/1156 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti 2/2

Koska ymmärrän yritysmatematiikkaa ymmärrän myös Suomi Oyn matematiikkaa. Jos esim kulttuuriin tehtävät julkisen rahan panostukset olisivat nettopositiivisia esim lisääntyneen työllisyyden vuoksi, ei meillä olisi rahoitusvajetta yhteiskunnassa. Voisimme lisätä panostusta kulttuuriin päästäksemme ylös kuopasta. Sitä ei kuitenkaan ole tapahtumassa. Mielestäni ei-pakollisista kuluista olisi nyt pakko karsia vaikka se väliaikaisesti kirpaisee, jotta voimme priorisoida tärkeimmät : mielestäni siihen kuuluu koulutus, vanhusten hoito, terveydenhoito, julkinen infra, vankilat, oikeuslaitos ja sosiaaliturva. Terveydenhoito on niin iso yksittäinen menoerä, että siinäkin lienee pakko tulevaisuudessa karsia ylikalliita, tehottomia hoitoja. 

Uskon, että SDP tulee voittamaan seuraavat vaalit ja olen sitä mieltä, että nykyisellä kamppanjoinnillaan ovat sen ansainneet. Minulla ei ole kovaa luottoa poliitikkoihin mutta Antti Lindtman on toistaiseksi puhunut järkeviä. Ensi vaaleissa tulen todennäköisesti äänestämään taas PS:ää, koska riittävän korkea kannatusprosentti pakottaa mahtipuolueet ottamaan maahanmuuttoon liittyvät ongelmat tosissaan. Kannatan ehdottomasti työperäistä maahanmuuttoa mutta olen tosi huolissani siitä, että suomalaista sosiaaliturvaa murennetaan päästämällä tänne valtavia määriä tänne huonosti sopeutuvia ja huonosti työllistyviä ulkomaalaisia, jotka alkavat sitten rettelöimään kun heille ei ole arvokasta tekemistä tarjolla. Lyhyellä matikallakin pystyy laskemaan paljonko työttömyysturvaa pitää alentaa kun maksajien määrä pysyy samana mutta työttömien määrä lisääntyy. 

Kiitos ja anteeksi pitkästä tekstistä. 

Vierailija
272/1156 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen, mutta minua ärsyttää tämä muiden kuin punavihreiden leimaaminen jotenkin huonoiksi ihmisiksi. Minä en äänestä kokoomusta, mutta olen kuitenkin selvästi oikealle kallellaan. En ole minkään poliittisen puolueen jäsen, mutta aina äänestän vaaleissa. Kaltaisiani ihmisiä on paljon.

Pidän perinteistä parisuhdetta arvossaan. Se ja sama, ketkä tasavertaiset aikuiset siinä parisuhteessa ovat, mutta monisuhteista en perusta. Tasa-arvon ei mielestäni tarvitse aina tarkoittaa sitä, että kaikki menee kotona 50/50, vaan kumpikin hoitaa asioita vahvuuksiensa ja ehtimisensä mukaan. Meillä esimerkiksi mies on parempi ruoanlaittaja, mulla taas sujuu pyykkäys ja siivoaminen. Perhe on yhteinen juttu ja kumpikin aikuinen ottaa siitä vastuuta. Minä en ole mikään miehen passaaja, vaan tuetaan toinen toisiamme. On tämän pitkän parisuhteen aikana vuorotellen tuettu, kun toisella on ollut sairautta. Miehen kanssa keskustellaan paljon, tunneyhteys on meille

Huolenpito on nimenomaan punaista ja luonnonsuojelu vihreää ajattelua. Sinussa ei ole muuta oikeistolaista kuin parisuhde (tosin sekin on jotakin muuta kuin konservatiivinen jos kyseessä ei ole avioliitto) ja itsekin olen sitä mieltä, että perversiot ja valheet ovat korruptoineet vasemmistoliittoa erittäin pitkälle, lähes läpimädiksi. Liekö johtuu päihteistä vai ylikuormituksesta, mutta koen vastenmieliseksi äänestää vasemmistoa, vaikka teoriassa kannatankin heikkommista huolta pitämistä, se ei saa tarkoittaa homeiden, sienten, mätien, perversioiden ja muiden korruptoituneiden asioiden ruokkimista. Nykyään se tarkoittaa juuri sitä.

Vierailija
273/1156 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viesti 2/2

Koska ymmärrän yritysmatematiikkaa ymmärrän myös Suomi Oyn matematiikkaa. Jos esim kulttuuriin tehtävät julkisen rahan panostukset olisivat nettopositiivisia esim lisääntyneen työllisyyden vuoksi, ei meillä olisi rahoitusvajetta yhteiskunnassa. Voisimme lisätä panostusta kulttuuriin päästäksemme ylös kuopasta. Sitä ei kuitenkaan ole tapahtumassa. Mielestäni ei-pakollisista kuluista olisi nyt pakko karsia vaikka se väliaikaisesti kirpaisee, jotta voimme priorisoida tärkeimmät : mielestäni siihen kuuluu koulutus, vanhusten hoito, terveydenhoito, julkinen infra, vankilat, oikeuslaitos ja sosiaaliturva. Terveydenhoito on niin iso yksittäinen menoerä, että siinäkin lienee pakko tulevaisuudessa karsia ylikalliita, tehottomia hoitoja. 

Uskon, että SDP tulee voittamaan seuraavat vaalit ja olen sitä mieltä, että nykyisellä kamppanjoinnillaan ovat sen ansainneet. Minulla ei ole kovaa luottoa poliitikkoihin mutta Antti Lindtman on toi

Valtio ei ole Oy eikä sen ole tarkoitus tuottaa voittoa vaan suojella väestöä ja kehittää infrastruktuuria sekä hyvinvointia. Oy on ihan eri asia. Olet tässä siis jo lähtökohtaisesti metsässä - valtio on kuin perhe jossa on kaikki osapuolet, joista todennäköisesti 1-2/5 tekee voittoa siinä missä 3-4/5 ei tee. Hyötyajattelu ja voitontavoitelu eivät kuulu perheseen, ihan niinkuin avioliitossakaan ei ole minä ja sinä ja minun ja sinun rahat vaan ainoastaan me ja meidän rahat. 

Jos jotakin kannattaisi miettiä niin sitä, kuinka paljon rahaa ja resursseja kuluu ongelmatapauksiin, kuten vankilaan ja terveydenhuoltoon sekä soteen. Tämä on käytännössä kuin jakaisi luokan kesken potin rahaa ja sen sijaan että antaa sen niille jotka toimivat hyvin ja kehittävät asioita, se annetaan häiriköille ja niille, jotka pitävät kiinni häiriköistä. Eihän mikään koskaan etene mihinkään jos kirjaimellisesti palkitaan vain terroristeja ja kehittäjät sekä ylläpitäjät kärsivät jatkuvasta kassavajeesta: ainoa mikä kasvaa on häiriö- ja ongelmakäytös sekä niiden kitkeminen. Allokoikaa varoja siis vähemmän negatiivisten asioiden kitkemiseen ja enemmän kehittämiseen ja etenemiseen. Häntä kyllä putoaa pois ihan itsestään kun ei pysy perässä.

Vierailija
274/1156 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punavihreä nainen, samoin kuin persu, ei kyllä  innostaisi ollenkaan.  Muut arvot voisin jakaa.

Vierailija
275/1156 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punavihreä nainen, samoin kuin persu, ei kyllä  innostaisi ollenkaan.  Muut arvot voisin jakaa.

Mitä jää jäljelle? RKP, KD, Kok? Ja RKP, KD ja Kok on nykyään sama kuin persu. 

Vierailija
276/1156 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio ei ole Oy eikä sen ole tarkoitus tuottaa voittoa vaan suojella väestöä ja kehittää infrastruktuuria sekä hyvinvointia. Oy on ihan eri asia. Olet tässä siis jo lähtökohtaisesti metsässä - valtio on kuin perhe jossa on kaikki osapuolet, joista todennäköisesti 1-2/5 tekee voittoa siinä missä 3-4/5 ei tee. Hyötyajattelu ja voitontavoitelu eivät kuulu perheseen, ihan niinkuin avioliitossakaan ei ole minä ja sinä ja minun ja sinun rahat vaan ainoastaan me ja meidän rahat. 

Jos jotakin kannattaisi miettiä niin sitä, kuinka paljon rahaa ja resursseja kuluu ongelmatapauksiin, kuten vankilaan ja terveydenhuoltoon sekä soteen. Tämä on käytännössä kuin jakaisi luokan kesken potin rahaa ja sen sijaan että antaa sen niille jotka toimivat hyvin ja kehittävät asioita, se annetaan häiriköille ja niille, jotka pitävät kiinni häiriköistä. Eihän mikään koskaan etene mihinkään jos kirjaimellisesti palkitaan vain terroristeja ja kehittäjät sekä ylläpitäjät kärsivät jatkuvasta kassavajeesta: ainoa mikä kasvaa on häiriö- ja ongelmakäytös sekä niiden kitkeminen. Allokoikaa varoja siis vähemmän negatiivisten asioiden kitkemiseen ja enemmän kehittämiseen ja etenemiseen. Häntä kyllä putoaa pois ihan itsestään kun ei pysy perässä.

--

Vastaus tähän kun lainaaminen ei toimi: 

Valtion ja Oy:n välillä on tiettyjä eroja mutta paljon samankaltaisuutta. Esim valtion ei tarvitse koskaan maksaa takaisin velkojaan mutta he joutuvat maksamaan velasta korkoa. Vuonna 2025 korkoa maksettiin jo n. 3,2 miljardia. Mitä enemmän otamme velkaa, sitä enemmän joudumme maksamaan korkoa ja se ottaa aina vain isomman siivun kakusta, jota tarvitaan heikompiosaisten hoivaamiseen. 

Samankaltaisuutta on myös se, että julkisen sektorin pyörittämiseen tarvitaan rahaa. Ilman rahaa ei ole sairaanhoitajia. Onko sinulla pokkaa sanoa hoitsuille, että tämä on perhettä ja tulette nyt ilmaiseksi hoitamaan sairaita? 

Vierailija
277/1156 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän perinteistä parisuhdetta arvossaan. Se ja sama, ketkä tasavertaiset aikuiset siinä parisuhteessa ovat, mutta monisuhteista en perusta. Tasa-arvon ei mielestäni tarvitse aina tarkoittaa sitä, että kaikki menee kotona 50/50, vaan kumpikin hoitaa asioita vahvuuksiensa ja ehtimisensä mukaan. Meillä esimerkiksi mies on parempi ruoanlaittaja, mulla taas sujuu pyykkäys ja siivoaminen. Perhe on yhteinen juttu ja kumpikin aikuinen ottaa siitä vastuuta. Minä en ole mikään miehen passaaja, vaan tuetaan toinen toisiamme. On tämän pitkän parisuhteen aikana vuorotellen tuettu, kun toisella on ollut sairautta. Miehen kanssa keskustellaan paljon, tunneyhteys on meille

Eli siis sinulla on tällainen voimakas tavallisuuden kokemus ja olet sitä mieltä, että ihmiset ovat olennaisesti samanlaisia. Kyllä minä uskon, että tämä on sinulle ihan mielekäs kokemus, olet varmaan aika keskiverto, ja kyllähän varsinkin tyttöjä ja naisia myös pontevasti kasvatetaan ottamaan kaikki huomioon ja sopimaan joukkoon. 

Miksi et usko, että jollakulla muulla voi olla sellainen kokemus, että ihmiset ovat hyvin erilaisia? Onko siinä jotain vikaa, että kokemuksesta jo tietää, että kovin erilaisen kanssa homma ei toimi ja että etsii samanhenkistä seuraa?

Vierailija
278/1156 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Minusta tässä viestissä kiteytyy loistavasti se, että tietyt ihmiset pitävät oikeistoa täysin pahana. Tässäkin oletetaan, että nuo häävieraat järkyttäisivät oikeistolaista miestä ja oikein mässäillään ajatuksella vihreästä tukasta ja lesboista ym. Vähän niin kuin teini, joka haluaa järkyttää vanhempiaan oikein tarkoituksella. Ja saattaisihan joku järkyttyä, mutta veikkaan, että suurin osa ei korvaansa lotkauttaisi. Minä olen hyvin perinteinen ihminen, mutta jos nyt kuvittelen tilannetta esim. tuollaisissa häissä, niin minulle olisi ihan sama keitä ne muut vieraat on. Mutta olenhan kuitenkin paha oikeistolainen ihminen.

Vierailija
279/1156 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlainen yhteenveto ketjusta: Koska miehillä on kriteereitä, ei naisilla saisi enää olla, koska muuten ei pareja synny, ja varsinkin on tyhmää etsiä ihmistä, jonka ajatusmaailma sopisi yksiin oman ajatusmaailman kanssa, koska niin paljon helpompaa olisi pariutua, jos hyväksyy kenet tahansa vastakkaista sukupuolta olevan heteron (mutta tämä koskee tietysti vain naisia, miesten kriteerit ovat hyvöksyttäviä).

Vierailija
280/1156 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni ei tule etsien,vaan eläen!