Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistaa rahan vähyyden vuoksi tammikuussa oleva Lapin reissu

Vierailija
30.12.2025 |

Pienellä porukalla olemme lähdössä. Majoitus on edullinen ja olen oman osani siitä maksanut. Dieseliin menee varmaan joku 80€/henkilö koska pitkä ajomatka ja myös siellä on autolla liikkumista jonkun verran.

Saan maksettua bensan ja itselleni ruoat mitä tehdä asunnolla. Siihen se taitaakin jäädä. Laskettelemaan en ollut menossa muutenkaan, mutta olisin halunnut käydä edes kerran rinteen huipulla gondolilla. Maksaa vähän alle 20€ mikä on iso raha mulle, kun sitä rahaa ei ole. Yksi aktiviteetti maksaisi sekin n.20€ ja siihen tarkoitus mennä yhdessä, mutta voi olla, että sekin jää multa väliin. 

Haluan päästä Lappiin elämäni ensimmäistä kertaa joten väliin jättäminen ei ole vaihtoehto. Ahdistaa vain, että mistä keksin rahaa lisää. Palkka tulee huomenna, mutta siitä menee iso osa asumiseen ja laskuihin. Pitäisi lääkkeitä ja ruokaa ostaa. 

Vintediin olen laittanut jotakin myyntiin, mutta hiljaista tuntuu olevan tai sitten mun tavarat ihmisten mielestä huonoja. En pysty lainaamaan keneltäkään rahaa. Luottokorttia ei ole enkä sitä saa. 

Kommentit (125)

Vierailija
21/125 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä lääkkeitä käytät? 

Oon varmaan kiero, mutta mietin heti samaa 😂

Voisin ostaa, jos jotain tarpeellista.

Vierailija
22/125 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä lääkkeitä käytät? 

Mitä se tähän liittyy? Pakollisia lääkkeitä joita ilman en voi elää.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/125 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulla ei ole luottokorttia? Olisi helppoa maksaa pienillä erillä loman kulutukset myöhemmin.

Vierailija
24/125 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile siirtää joku isompi lasku, yleensä onnistuu jos kysyy etukäteen ja ei maksuhäiriöitä.

Vierailija
25/125 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä täällä märiset? Persaukinen matkailee siivellä Lappiin ja märisee vauvalla. Ilmeisesti yhtään ketään ei ole elämässä, onpa vaan iso revohka, jonka kanssa ajellaan ympäriinsä ja majoitutaan, mutta ihan yksin olet. Huonoa lomaa, märisijä.

Vierailija
26/125 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään, mitä voit myydä? Ja kerätä rahaa.

Miksi te ihmiset ette lue kunnolla tekstejä mihin kommentoitte? Mä kirjoitin erittäin selkeästi, että yritän myydä Vintedin kautta.

Ap

Vierailija
27/125 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata ostaa bensaa jos on dieselauto.

Lopeta heti alkuunsa typerys. Vahingossa kirjoitin toiseen kohtaan bensa. Mulla itsellä on bensa-auto ja se auto millä mennään on diesel. Lapsellista märinää pienestä ajatusvirheestä.

Ap

En ole tuo jolle kommentoit, mutta ei tuo ole lapsellista märinää vaan vakava ja täysin aiheellinen huomio. Liian usein menee etenkin naisilta diesel ja bensa sekaisin tankatessa ja seuraukset voivat olla kalliit.

Vierailija
28/125 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan seurueesta lainaisi sinulle yhteen aktiviteettiin? Kun töissä kuitenkin olet.

En ala omilta lapsilta ja toisen puolisolta pyytämään rahaa lainaan vaikka aikuisia ovatkin.

Ap

Kysyivätkö joululahjatoivetta? Olisit pyytänyt reissuun liittyvän jutun. Tai pyydä synttäri- tms lahja etukäteen, jos heillä on ollut tapana hankkia jotain. Minä ainakin aikuisena lapsena hankkisin mielelläni vanhemmilleni jotain tuollaista lahjaksi.

Vierailija
29/125 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauti Lapista niillä varoilla mitä sinulla on!   Kävele, katsele, maisemat on kuitenkin ihan erilaisia. Monessa paikkaa on laavuja, joille voit kävellä makkaraa paistamaan tai eväitä syömään.  Lataa revontulisovellus, ja seuraa näkyisikö revontulia. 

Ota matkallekin kunnon eväät, matka on pitkä, turha tuhlata rahoja mihinkään huoltoasemien ruokiin. 

Ja jos kuntoa riittää, sinne tunturin huipulle pääsee ihan kävellenkin, et tarvitse gondolihissiä. 

Voi juosta ylös ja alas, niin saa kunnon treenin,

Vierailija
30/125 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat sinne tähän aikaan vuodesta? Siellähän on pimeää lähes koko ajan. 

Vierailija
31/125 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä täällä märiset? Persaukinen matkailee siivellä Lappiin ja märisee vauvalla. Ilmeisesti yhtään ketään ei ole elämässä, onpa vaan iso revohka, jonka kanssa ajellaan ympäriinsä ja majoitutaan, mutta ihan yksin olet. Huonoa lomaa, märisijä.

Millä ihmeen siivellä? Ihan kuule maksoin majoituksesta saman kuin muut ja dieselin kulut jaetaan kaikkien kesken. Itse ostan ruokani. Miten tämä on muiden siivellä olemista arvon typerys? Olet lukutaidoton paskapää.

Ap

Vierailija
32/125 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meet kuule huomenna keräämään pulloja. Saat hyvän tienestin. 

Vierailija
33/125 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä lääkkeitä käytät? 

Aggressiivisista ja sekavista vastauksista päätellen varmaankin jotain mielenterveyteen liittyviä

Vierailija
34/125 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä, että harmittaa rahatilanne. Itselläni oli myös hiukan samanlainen tilanne viime vuonna, kun oli tarkoitus mennä porukalla reissuun. Päätin kuitenkin, että lähden ja ihan hyvin se meni lopulta. Mitään suuria ostoksia en voinut tehdä, mutta sain tarpeelliset nippa nappa hoidettua. Onneksi lähdin rahatilanteestani huolimatta, koska reissu oli todella kiva ja siitä jäi hyviä muistoja. 

Vierailija
35/125 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään, mitä voit myydä? Ja kerätä rahaa.

Esim. baarissa tai kadulla voi tuenata.

Vierailija
36/125 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla ei ole mitään myytävää/mitään mikä myy ja on pakko pihistää niin voithan sä pirauttaa diakoniaan antaako ne sulle maksusitoumuksen ruokaan ja säästää ruokarahat reissuun.

En tosin itse kehtaisi, mutta vedetään sitä törkeämminkin välistä.

Vierailija
37/125 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata ostaa bensaa jos on dieselauto.

Lopeta heti alkuunsa typerys. Vahingossa kirjoitin toiseen kohtaan bensa. Mulla itsellä on bensa-auto ja se auto millä mennään on diesel. Lapsellista märinää pienestä ajatusvirheestä.

Ap

En ole tuo jolle kommentoit, mutta ei tuo ole lapsellista märinää vaan vakava ja täysin aiheellinen huomio. Liian usein menee etenkin naisilta diesel ja bensa sekaisin tankatessa ja seuraukset voivat olla kalliit.

Haistapa kuule paska. Mä tiedän kyllä mitä pitää tankata. Olen tankannut muitakin kuin omia autoja enkä ole mikään idiootti joka ei tiedä mitä pitää tankata. 

Ap

Vierailija
38/125 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän on pian uusi vuosi, kerää pulloja säkillinen. 

Vierailija
39/125 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa siirtäisin jonkun laskun maksua ja maksaisin sen vasta seuraavasta palkasta. Ikävä se on olla reissussa jos budjetti on liian tiukka. Yllätyksiinkiin pitää olla varaa. 

Vierailija
40/125 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kivaa nököttää jossain majoituksessa tekemättä mitään. Mikä järki lähteä tähän aikaan vuodesta sinne. Päivä alkaa valjeta klo 10 aikaan ja kahdelta taitaa jo hämärtää.