Ahdistaa rahan vähyyden vuoksi tammikuussa oleva Lapin reissu
Pienellä porukalla olemme lähdössä. Majoitus on edullinen ja olen oman osani siitä maksanut. Dieseliin menee varmaan joku 80€/henkilö koska pitkä ajomatka ja myös siellä on autolla liikkumista jonkun verran.
Saan maksettua bensan ja itselleni ruoat mitä tehdä asunnolla. Siihen se taitaakin jäädä. Laskettelemaan en ollut menossa muutenkaan, mutta olisin halunnut käydä edes kerran rinteen huipulla gondolilla. Maksaa vähän alle 20€ mikä on iso raha mulle, kun sitä rahaa ei ole. Yksi aktiviteetti maksaisi sekin n.20€ ja siihen tarkoitus mennä yhdessä, mutta voi olla, että sekin jää multa väliin.
Haluan päästä Lappiin elämäni ensimmäistä kertaa joten väliin jättäminen ei ole vaihtoehto. Ahdistaa vain, että mistä keksin rahaa lisää. Palkka tulee huomenna, mutta siitä menee iso osa asumiseen ja laskuihin. Pitäisi lääkkeitä ja ruokaa ostaa.
Vintediin olen laittanut jotakin myyntiin, mutta hiljaista tuntuu olevan tai sitten mun tavarat ihmisten mielestä huonoja. En pysty lainaamaan keneltäkään rahaa. Luottokorttia ei ole enkä sitä saa.
Kommentit (125)
Siis rahan vähyyden vuoksi menette tammikuussa Lappiin? Mikä oli se ajankohta, jolloin alunperin piti mennä?
Kun sulle kerran tulee palkkaa huomenna, niin onko jotain laskua, mitä olisi mahdollista lykätä?
Myy jossain paikallisessa kirppisryhmässå vaikka astioita. Et sä tuolta Vintedistä mitään saa.
Vierailija kirjoitti:
Meet kuule huomenna keräämään pulloja. Saat hyvän tienestin.
No ei todellakaan saa täällä tuppukylässä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Perseen myynti taitaa olla ainoa vaihtoehto.
no nyt selvisi miten ramppaat siellä etelässä aina ja aina
Vierailija kirjoitti:
Nythän on pian uusi vuosi, kerää pulloja säkillinen.
Ei täällä tuppukylässäkään todellakaan kerätä pulloja tai tölkkejä tuollaista määrää!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Meet kuule huomenna keräämään pulloja. Saat hyvän tienestin.
Voisin kans lähteä jos joku tulis mukaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä tuppukylässäkään todellakaan kerätä pulloja tai tölkkejä tuollaista määrää!
Ap
Onko siellä joku koulun piha missä nuoriso hengaa? Siellä on.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa tilanteessa siirtäisin jonkun laskun maksua ja maksaisin sen vasta seuraavasta palkasta. Ikävä se on olla reissussa jos budjetti on liian tiukka. Yllätyksiinkiin pitää olla varaa.
Mä olen jo joutunut siirtämään sähkön kulutus ja siirtolaskut huomiselle ja sitten pitää taas siirtää seuraavien laskujen eräpäivät tammikuun lopulle. Eli ei mitään apua tuosta. Muita ei voi siirtää.
Ap
Oma.mökki lapissa. Lähden vasta alkukesästä kylläkin. Parasta siinä ehkä on fiilistely ja suunnittelu seuraavaa kesää odotellessa.
No nyt sain myytyä kolme tuotetta pakettialella Vintedissä ja saan niistä vähän vajaa 7€. Parempaan suuntaan siis.
Ap
Ap, älä välitä noista törkyviesteistä, äläkä vastaa niihin.
Lähde, nauti Lapista! Siellä on tammikuussa kaunista, kaamoksessa on oma viehätyksensä. Mukavaa matkaa!
Lisään vielä:
En tiedä, mihin olet menossa, mutta monessa paikassa on ilmaisia "saamelaismuseoita", joissa esitellään mitä paikallinen elämänmeno on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loman ei pidä ahdistaa. Joko perut reissun tai sitten nautit niillä varoilla mitä sinulla on.
Kuten kirjoitin niin en peru reissua. Saattaa olla mun ainoa mahdollisuus päästä Lappiin. Pitää koittaa tsempata itseään paremmalle mielelle reissua varten.
Ap
Mikä siis on aloituksen tarkoitus? Valittaa?
Vierailija kirjoitti:
No nyt sain myytyä kolme tuotetta pakettialella Vintedissä ja saan niistä vähän vajaa 7€. Parempaan suuntaan siis.
Ap
Onnee 🥳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Onko siellä joku koulun piha missä nuoriso hengaa? Siellä on.
No ei todellakaan hengaa. Taas kaupunkilaiset kommentoimassa asioista mistä ei mitään tiedä.
Ap
Reissusta olet varmaan ollut tietoinen pitkään, joten miksi et säästänyt etukäteen?
Vierailija kirjoitti:
Oma.mökki lapissa. Lähden vasta alkukesästä kylläkin. Parasta siinä ehkä on fiilistely ja suunnittelu seuraavaa kesää odotellessa.
Mekin lähdetään vakiomökille heti kesäkuun ja -loman koittaessa. Mökki melkein vaaran päällä ja sauna alhaalla rannassa. Sitä komboa vuokrattu 5-6 krt.
Kuka hullu tammikuussa menee pimeään Lappiin? Varsinkin, jos ei rahaa tehdä muuta kuin odottaa seuraavaa päivää.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Minä lähden matkailuautolla jo pääsiäisen aikaan pariksi viikoksi. Kesällä ja syksyllä pidemmät reissut.
Tämä nyt varmaan lämmittikin APn sydäntä.
Huoh. Niin mähän muuten vain kirjoitin aloitukseen, että koitan myydä tavaraa Vintedissä.
Ap