Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa rahan vähyyden vuoksi tammikuussa oleva Lapin reissu

Vierailija
30.12.2025 |

Pienellä porukalla olemme lähdössä. Majoitus on edullinen ja olen oman osani siitä maksanut. Dieseliin menee varmaan joku 80€/henkilö koska pitkä ajomatka ja myös siellä on autolla liikkumista jonkun verran.

Saan maksettua bensan ja itselleni ruoat mitä tehdä asunnolla. Siihen se taitaakin jäädä. Laskettelemaan en ollut menossa muutenkaan, mutta olisin halunnut käydä edes kerran rinteen huipulla gondolilla. Maksaa vähän alle 20€ mikä on iso raha mulle, kun sitä rahaa ei ole. Yksi aktiviteetti maksaisi sekin n.20€ ja siihen tarkoitus mennä yhdessä, mutta voi olla, että sekin jää multa väliin. 

Haluan päästä Lappiin elämäni ensimmäistä kertaa joten väliin jättäminen ei ole vaihtoehto. Ahdistaa vain, että mistä keksin rahaa lisää. Palkka tulee huomenna, mutta siitä menee iso osa asumiseen ja laskuihin. Pitäisi lääkkeitä ja ruokaa ostaa. 

Vintediin olen laittanut jotakin myyntiin, mutta hiljaista tuntuu olevan tai sitten mun tavarat ihmisten mielestä huonoja. En pysty lainaamaan keneltäkään rahaa. Luottokorttia ei ole enkä sitä saa. 

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa! Oletko harkinnut kirkosta eroamista?

Vierailija
2/109 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loman ei pidä ahdistaa. Joko perut reissun tai sitten nautit niillä varoilla mitä sinulla on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ostaa bensaa jos on dieselauto.

Vierailija
4/109 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdet matkoille vasta sitten kun sinulla on siihen varaa.

Vierailija
5/109 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki:Rovaniemen lentokentällä voi majoittua ilmaiseksi. Huopia ja alusta tuodaan ja soppatykistä soppaa saa syödä, 

Vierailija
6/109 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa vanhemmiltasi 

Vierailija
7/109 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta heti alkuunsa typerys. Vahingossa kirjoitin toiseen kohtaan bensa. Mulla itsellä on bensa-auto ja se auto millä mennään on diesel. Lapsellista märinää pienestä ajatusvirheestä.

Ap

Vierailija
8/109 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaa vanhemmiltasi 

Etkö osaa lukea? Mähän kirjoitin, että ei ole ketään keneltä lainata rahaa.

Ap

Vierailija
9/109 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan seurueesta lainaisi sinulle yhteen aktiviteettiin? Kun töissä kuitenkin olet.

Vierailija
10/109 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa! Oletko harkinnut kirkosta eroamista?

Paljonko siitä saa reissurahaa nyt käteen?

Vierailija
11/109 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne kaveria herranjestas piffaa sulle? Maksat vaikka takaisin kun pystyt jos et halua almuja ottaa.

Luulis, että hyvä kaveriporukka tulee hätiin.

Vintedissä menee muuten nyt todella huonosti mikään, porukka satsaa pyhiin ja kaikki muutkin on pa. 

Vierailija
12/109 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loman ei pidä ahdistaa. Joko perut reissun tai sitten nautit niillä varoilla mitä sinulla on.

Kuten kirjoitin niin en peru reissua. Saattaa olla mun ainoa mahdollisuus päästä Lappiin. Pitää koittaa tsempata itseään paremmalle mielelle reissua varten.

Ap

Vierailija
13/109 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vain kaurapuuroa ennen reissua.

Vierailija
14/109 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan seurueesta lainaisi sinulle yhteen aktiviteettiin? Kun töissä kuitenkin olet.

En ala omilta lapsilta ja toisen puolisolta pyytämään rahaa lainaan vaikka aikuisia ovatkin.

Ap

Vierailija
15/109 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta heti alkuunsa typerys. Vahingossa kirjoitin toiseen kohtaan bensa. Mulla itsellä on bensa-auto ja se auto millä mennään on diesel. Lapsellista märinää pienestä ajatusvirheestä.

Ap

Anteeksi

Vierailija
16/109 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lääkkeitä käytät? 

Vierailija
17/109 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet lähdössä reissuun, jos ei ole varaa? Eikö sinne Lappiin ehdi myöhemminkin. 

Vierailija
18/109 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään, mitä voit myydä? Ja kerätä rahaa.

Vierailija
19/109 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne kaveria herranjestas piffaa sulle? Maksat vaikka takaisin kun pystyt jos et halua almuja ottaa.

Luulis, että hyvä kaveriporukka tulee hätiin.

Vintedissä menee muuten nyt todella huonosti mikään, porukka satsaa pyhiin ja kaikki muutkin on pa. 

Ei ole kavereita vaan kaksi aikuista lasta ja toisen puoliso. En ala heiltä kerjäämään rahaa lainaan. 

Tuota mä mietinkin, että taitaa porukalla olla huonosti rahaa ostaa mitään Vintedistä juuri nyt.

Ap

Vierailija
20/109 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti Lapista niillä varoilla mitä sinulla on!   Kävele, katsele, maisemat on kuitenkin ihan erilaisia. Monessa paikkaa on laavuja, joille voit kävellä makkaraa paistamaan tai eväitä syömään.  Lataa revontulisovellus, ja seuraa näkyisikö revontulia. 

Ota matkallekin kunnon eväät, matka on pitkä, turha tuhlata rahoja mihinkään huoltoasemien ruokiin. 

Ja jos kuntoa riittää, sinne tunturin huipulle pääsee ihan kävellenkin, et tarvitse gondolihissiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme