Iranissa valta vaihtuu?
Kommentit (306)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iranin kansalle nopea vapautuminen nykyisestä hallinnosta on ehkä vielä pahempi asia kun nykytilanne. Jos nykyinen valta kaatuu, tulee tilalle länsimainen liberialismi ja $e k si val lan kumous mihin tuo kansa ei ole valmis millään tavalla. Katastrofin ainekset on kasassa, iranin kansan pitäisi ymmärtää kuinka hyvin heillä on asiat oikeasti. Naiset on vielä naisia eikä yleisiä sellaisia. Perhe ja avioliitto on arvossaan ja lapset kasvavat vanhempiensa kanssa. Yhteiskunta ja sen ihmiset ovat terveitä kun kaikkea kuviteltavissa olevaa per v r ssio ta ei pyyhitä naamalle kuin sontaista rättiä kuten länsimaissa. Tuon kansan hienot ihmiset ansaitsevat parempaa kuin länsimaisen liberalismin joka on täällä meilläkin pilannut jo lähes kaiken kunniallisen ja kunnollisen.
Onko aina vaihtoehdot joko kalifaatti tai wo-ke?
T: ihan tavallinen uskova kristitty
Muslimin mielestä on.
"Oletko muuten sinäkään käynyt iranissa? Käy edes kerran vaikka kuukaudeksi, sekään ei ole kuin pinta raapaisu mutta sen jälkeen on edes edellytykset että molemmat tiedämme mistä puhutaan. "
Minä en ole se kenelle vastasit, mutta en todellakaan ymmärrä sinua. Kun Iran kerran on sellainen oikeamielisten ja hyvien ihmisten maa jossa eletään oikein, ja Suomi on paha saatanallisen liberalismin mädättämä paikka jossa ei ole edes niitä öljyrikkauksia joista kansa saisi nauttia kuten Iranissa, niin mitä ihmettä sinä täällä teet? Voisit asua siellä maanpäällisessä uskovien paratiisissa joka on lähinnä profeetan lupaamaa kuolemanjälkeistä paratiisia mikä on varattu vain muslimeille. jos olisin sinä, niin lähtisin samantien tuonne onnelaan pois täältä kärsimästä ja tuhlaamasta elämääni. jostain syystä et vain lähde, kerrotko että miksi?
"Taisit kuitenkin tarkoittaa että "sen jälkeen öljyvarat on käytetty islamin väkivaltaiseksi levittämiseksi ja asevarusteluun", joo kyllä nämä käyttötavat ärsyttävät Länsimaita."
Iran kyllä nimenomaan kukisti Isisin harjoittaman ääri-isslamin Kenraali Suleimanin johdolla. Trump kiitti muhrauttamalla Suleimanin. Kannattaa lukea faktoja otsikkojen takaa.
Vierailija kirjoitti:
Sama vastaus sinullekin kuin edelliselle: Oletko muuten montakin kertaa käynyt iranissa? Minä olen, olen kiertänyt koko keski ja pohjoisen iranin läpi, uskon että minulla on paljon suurempi ymmärrys tuosta maasta kuin sinulla.
Muuta sinne pysyvästi. Kukaan ei jää kaipaamaan.
Yritän järjestää että puolet vuodesta saisin asua tuossa maassa ja puolet suomessa.
Vierailija kirjoitti:
"Taisit kuitenkin tarkoittaa että "sen jälkeen öljyvarat on käytetty islamin väkivaltaiseksi levittämiseksi ja asevarusteluun", joo kyllä nämä käyttötavat ärsyttävät Länsimaita."
Iran kyllä nimenomaan kukisti Isisin harjoittaman ääri-isslamin Kenraali Suleimanin johdolla. Trump kiitti muhrauttamalla Suleimanin. Kannattaa lukea faktoja otsikkojen takaa.
Muslimi=ääri islamisti
Kun moni ei tiedä, niin kerron teille historiaa öljysopimuksesta Iran (Persia) - Länsimaat:
"The dispute was finalized with the incorporation of a 25-year international Oil Consortium Agreement of 1954, dividing the aforementioned 50% foreign ownership..."
Eli vuonna 1954 Länsimaisten voittajavaltioiden tarjous Iranille oli että ne omistavat puolet Iranin öljyntuotannosta vastaavasta yhtiöstä. Iranin öljytuotanto oli rakennettu ja rahoitettu länsimaisten öljy-yhtiöiden rahoilla ja yhtiön omistuksen (tulojen) jako 50/50 Iranin kanssa oli Iranin hallinnon mielestä väärin.
2025 Turkki, joka ei ole sikamainen ja ahne Länsimaa tarjoaa reilumpaa sopimusta Somalimaalle:
"In terms of revenue structure, Turkey has secured a highly favorable cost recovery arrangement. Under Article 4.7, Turkey is entitled to recover up to 90 percent of the petroleum it produces each year whether oil or natural gas as cost petroleum, a mechanism that allows the operator to cover exploration and production expenses before profits are shared."
Turkki siis reilusti tarjoaa että se käyttää tietotaitoa ja rahaansa rakentaakseen kaasutuotannon ja ottaa vaatimattomat 90% tuotannosta itselleen, ennen kuin loput jaetaan tasan Turkin ja Somalimaan kesken. Sikamaiset länsimaat vaativat 50% yhtiöstä, joten huomaamme miten paljon reilumpia muut ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama vastaus sinullekin kuin edelliselle: Oletko muuten montakin kertaa käynyt iranissa? Minä olen, olen kiertänyt koko keski ja pohjoisen iranin läpi, uskon että minulla on paljon suurempi ymmärrys tuosta maasta kuin sinulla.
Yritän järjestää että puolet vuodesta saisin asua tuossa maassa ja puolet suomessa.
Toivottavasti onnistut. Mielellään 100% ja goodbye.
Vierailija kirjoitti:
"Oletko muuten sinäkään käynyt iranissa? Käy edes kerran vaikka kuukaudeksi, sekään ei ole kuin pinta raapaisu mutta sen jälkeen on edes edellytykset että molemmat tiedämme mistä puhutaan. "
Minä en ole se kenelle vastasit, mutta en todellakaan ymmärrä sinua. Kun Iran kerran on sellainen oikeamielisten ja hyvien ihmisten maa jossa eletään oikein, ja Suomi on paha saatanallisen liberalismin mädättämä paikka jossa ei ole edes niitä öljyrikkauksia joista kansa saisi nauttia kuten Iranissa, niin mitä ihmettä sinä täällä teet? Voisit asua siellä maanpäällisessä uskovien paratiisissa joka on lähinnä profeetan lupaamaa kuolemanjälkeistä paratiisia mikä on varattu vain muslimeille. jos olisin sinä, niin lähtisin samantien tuonne onnelaan pois täältä kärsimästä ja tuhlaamasta elämääni. jostain syystä et vain lähde, kerrotko että miksi?
Liberalismi on todellakin mädättänyt suomen. Iranissa hallitus on ongelma mutta ennen kun hallituksesta halutaan eroon, olisi syytä olla jotain tilalle. Länsimainen demokratia ei ole ratkaisu, sokeakin näkee minkälaiseksi kaatopaikaksi nämä länsimaiset demokratiat ovat muuttuneet. Minusta sinä et tiedä mitään etkä kirjoittamasi perusteella iranistakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti sinut tapetaan sinne. 😊
Yle Areenasta löytyy uusi iranilainen elokuva Tyhjät verkot
https://areena.yle.fi/1-67097612
sekä toinen iranilaisen muslimin mielenmaisemaa kuvaava lyhytelokuva
Paratiisin avaimet
https://areena.yle.fi/1-2361164
Nuo kun katsoo, saa taas olla hyvin kiitollinen ettei ole syntynyt islamilaiseen paskavaltioon missä kuolemaan ihannoidaan ja naisesta käydään kirjaimellisesti kauppaa kuin karjaeläimestä.
Huvittaa nämä ihmiset jotka naama telkkarissa ym länsimediassa ja sitten suu vaahdossa paasataan ihan kun jotain oikeasti tiedettäisi iranista. Minä olen tuossa maassa käynyt monta kertaa ja väitän että jos vain ne saisivat kommentoida joilta henkilökohtainen kokemus löytyy, olisi keskustelu hyvin hiljainen, yksin saisin kirjoittaa. Niin surkealla tasolla tieto on täällä. Kopioidaan vaan uutisesta ja netistä ja sitten esiinnytään suurenakin asiantuntijana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat asua Suomessa puolet ajasta? Perustelepa nyt kun Iran on selvästi sinulle parempi vaihtoehto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti sinut tapetaan sinne. 😊
Ei ole sellaista vaaraa vaikka viimevuonnakin about 3kk siellä asuin.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa nämä ihmiset jotka naama telkkarissa ym länsimediassa ja sitten suu vaahdossa paasataan ihan kun jotain oikeasti tiedettäisi iranista. Minä olen tuossa maassa käynyt monta kertaa ja väitän että jos vain ne saisivat kommentoida joilta henkilökohtainen kokemus löytyy, olisi keskustelu hyvin hiljainen, yksin saisin kirjoittaa. Niin surkealla tasolla tieto on täällä. Kopioidaan vaan uutisesta ja netistä ja sitten esiinnytään suurenakin asiantuntijana
Ei huvita. Jos huvittaisi niin et kiemurtelisi täällä jankuttamassa jotain Iranissa käynnistäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liberalismi
Älä kiemurtele vaan kerro kuin suoraselkäinen ihminen että miksi et muuta sinne? Tuleeko se vastaus vai ei?
J o p a HE ovat f i k s u m p i a kuin 143miljoonaa ryz..ccää.
Jotka uikuttavat nurkassa kun Mr Teurastaja jyrää heidät.
Vierailija kirjoitti:
Kun moni ei tiedä, niin kerron teille historiaa öljysopimuksesta Iran (Persia) - Länsimaat:
"The dispute was finalized with the incorporation of a 25-year international Oil Consortium Agreement of 1954, dividing the aforementioned 50% foreign ownership..."
Eli vuonna 1954 Länsimaisten voittajavaltioiden tarjous Iranille oli että ne omistavat puolet Iranin öljyntuotannosta vastaavasta yhtiöstä. Iranin öljytuotanto oli rakennettu ja rahoitettu länsimaisten öljy-yhtiöiden rahoilla ja yhtiön omistuksen (tulojen) jako 50/50 Iranin kanssa oli Iranin hallinnon mielestä väärin.
2025 Turkki, joka ei ole sikamainen ja ahne Länsimaa tarjoaa reilumpaa sopimusta Somalimaalle:
"In terms of revenue structure, Turkey has secured a highly favorable cost recovery arrangement. Under Article 4.7, Turkey is entitled to recover up to 90 percent of the petroleum it produces each year whether oil or natural gas as cost petroleum, a mechanism that allows the operat
Tuo sopimus oli lännen nukkehallinnon eli shaahin diktatuurin kanssa. Demokraattisesti valittu Mossadegh oli jo syrjäytetty. Iranin öljyesiintymät tulivat länsimaiden finanssijärjestelmän luoton vakuudeksi ja Iran menetti suvereniteettinsa itsenäisenä valtiona. Vastavallankumous oli vain ajan kysymys ja se tapahtui 1979. Sitten USA usutti liittolaisensa Husseinin Irakin naapurimaansa kimppuun.
Vierailija kirjoitti:
Yle Areenasta löytyy uusi iranilainen elokuva Tyhjät verkot
https://areena.yle.fi/1-67097612
sekä toinen iranilaisen muslimin mielenmaisemaa kuvaava lyhytelokuva
Paratiisin avaimet
https://areena.yle.fi/1-2361164
Nuo kun katsoo, saa taas olla hyvin kiitollinen ettei ole syntynyt islamilaiseen paskavaltioon missä kuolemaan ihannoidaan ja naisesta käydään kirjaimellisesti kauppaa kuin karjaeläimestä.
Jos menisit käymään iranissa ja keskustelisit ihan kadunihmisten kanssa asioista, yllättyisit, aivan kuten minäkin että kuinka vähän i s la mi sta siellä pidetään.
Oletko muuten sinäkään käynyt iranissa? Käy edes kerran vaikka kuukaudeksi, sekään ei ole kuin pinta raapaisu mutta sen jälkeen on edes edellytykset että molemmat tiedämme mistä puhutaan.