Mitä tulee mieleen ihmisestä, joka ei keksi mitään käyttöä Smartum/ePassi/Edenred/ym rahoille?
Mitä tulee mieleen ihmisestä, joka ei keksi mitään käyttöä Smartum/ePassi/Edenred/ym rahoille?
Kommentit (83)
Aiemmin jäi useimmiten käyttämättä - omaa urheiluharrastusta sillä ei pystynyt maksamaan, kiinnostaviin konsertteihin olisi saanut lippuja vain sen ei järjestelmässä mukanaolevan lipputoimiston kautta, mikään hieronta ei toisaan kiinnosta jne.
Joskus tuli ostettua joulukuussa koko rahalla leffalippuja - valitettavasti vain elokuvatarjonta on niin surkeaa, että varmaan 80% meni vanhaksi. Joskus ostin käyttöoikeuden johonkin "AI-pohjaiseen" treeniohjelmaan, joka oli aivan p*ska (ei tosiaan tajunnut mitä tarkoittaa huonokuntoinen...) - ja mitäs vielä? Käyttämätön museokortti on vissiin jossain paperipinon pohjalla pyörimässä.
Kaikki tällaiset pelleilyt voisi lopettaa ja maksaa palkan oikeana rahana... No, tietysti nykyään oman harrastuksen voi maksaa tällä mikkihiirirahalla, joten kyllä sille siinä mielessä käyttöä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sellainen. Meillö olisi siis kulttuurietu, mutta ei ole varaa maksaa puolison lippuja itse, enkö halua viettää vapaa-aikaa yksin kun töiden takia muutenkin jää liian vähän aikaa perheelle.
Eikö sulla oo ystäviä keiden kanssa mennä? Eikö perheen kanssa ehdi tarpeeksi olla jos kerran vuodessa käyt joku ilta nauttimassa kulttuurista? Ja voithan mennä teatteriin tai elokuviin lapsenkin kanssa (ellei ole ihan sylivauva).
Voitko vielä selventää, että miten sun mielestä ystävien kanssa meneminen auttaisi siihen, että olisi tarve mieluummin viettää aikaa puolison kanssa? Ja miten lasten kanssa meneminen auttaa siihen, ettei minulla ole varaa maksaa itse sitä toista lippua?
Jos ei ole varaa toiseen lippuun ni siihen olisi ratkaisu se että menet ystävän kanssa joka siis maksaa itse lippunsa.
Jos taas haluat viettää maksimaalisen ajan lasten kanssa (kun sanoit ettet halua olla pois perheen luota), niin heidän kanssaan vois myös yhdessä mennä nauttimaan kulttuurista tai liikunnasta.
Mies taas on aikuinen ihminen ja normaalissa parisuhteessa kyllä voidaan joskus erikseenkin harrastaa, eikä olla joka ilta yhdessä, tekee ihan hyvää.
Huh jestas. Meillä onneksi tuon edun saa käyttää vaikka hierontaan tms eli ei joudu noin hankalien valintojen eteen. Saako miehen mukaan, pitäisikö mennäkin yksin ja jopa ajaa 50km jne.
Haluaisin käyttää kulttuurietua, mutta työnantaja tarjoaa ainoastaan liikunta- ja "hyvinvointi"etua, jotka eivät kiinnosta. Vapaa-aika hierontapöydällä, uimalassa tai kuntosalilla hikoilu ei vain houkuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika tylsältä kuulostaa, siis varsinkin jos siinä olisi se kulttuurietukin. Itsellä e-passi meni tänä vuonna yhteen teatterilippuun, kahden päivän festarilippuihin ja loppu elokuvateatteriin. Viime vuonna koko summa meni elokuvissa käyntiin, oli käytetty jo lokakuussa loppuun. Eikö ne ihmiset koskaan katsele elokuvia? Vai pitääkö päästä raapimaan palleja pelkissä kalsareissa ja selaamaan tiktokkia samalla, niin voit katsoa leffoja vain kotona...
Ei se leffateatteri matkoineen mikään nautinto ole.
Mulle saisi myös maksaa, että lähtisin. Samat leffat saa katsottua kotisohvalla aika pian, jos kiinnostaa mutta en katso yleensä leffoja vaan sarjoja. En tiedä mikä diagnoosi näillä av-vänkääjillä on, kun on mahdotonta ymmärtää, että ihmisillä on erilaiset mielenkiinnon kohteet,
Mitkä sun mielenkiinnon kohteet sitten on? Katsoa tv:tä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sellainen. Meillö olisi siis kulttuurietu, mutta ei ole varaa maksaa puolison lippuja itse, enkö halua viettää vapaa-aikaa yksin kun töiden takia muutenkin jää liian vähän aikaa perheelle.
Eikö sulla oo ystäviä keiden kanssa mennä? Eikö perheen kanssa ehdi tarpeeksi olla jos kerran vuodessa käyt joku ilta nauttimassa kulttuurista? Ja voithan mennä teatteriin tai elokuviin lapsenkin kanssa (ellei ole ihan sylivauva).
Voitko vielä selventää, että miten sun mielestä ystävien kanssa meneminen auttaisi siihen, että olisi tarve mieluummin viettää aikaa puolison kanssa? Ja miten lasten kanssa meneminen auttaa siihen, ettei minulla ole varaa maksaa itse sitä toista lippua?
Jos ei ole varaa toiseen lippuun ni siihen olisi ratkaisu
Eli oikeasti sinåköän pystynyt ratkaisemaan, miten käyttää tuo raha tavalla, johon minull ailisi sekä halu että varaa. JOMMANKUMMAN pystyt toteuttamaan, muttet molempia yhtä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi olla ystäviä? Osa ihmisistä kaipaa omaa rauhaa pakollisten kontaktien lisäksi, minulle esimerkiksi olisi pelkkää painajaista joutua puhumaan puhelimessa vapaa-aikana.
Jaksaisitteko sen verran jalkautua työnantajan pakeille, että ilmoittaisitte, ettette halua/tarvitse moisia liikunta/virkistysetuja? Se voisi olla ihan hyvä teko.
Vierailija kirjoitti:
Lähimpään kaupunkiin on matkaa yli 50km, työpaikka myös siellä. Asun pikkukylällä, joissa ei ole mitään palveluja/tapahtumia, joihin tuota etua voisi käyttää. Työmatka on itsessään pitkä ajaa eestaas - eikä vapaa-ajalla kiinnosta/jaksa enää lähteä vaikka olisi kuinka "ilmainen" teatteri elämys saatavilla.
Mene työpäivän jälkeen ennekuin menet kotiin.
Todella tylsiltä ihmisiltä tosiaan nämä kuulostavat vastausten perusteella. Töiden jälkeen vaan siellä peräkylällä kotona, eipä sieltä mihinkään lähdetä ihmisten ilmoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä käyttämistä haittaa se, että on hankala ostaa lippuja kahdelle vierekkäin. On kyllä yritetty esim. kahdella puhelimella samaan aikaan. Kömpelöä. Tulee sitten usein ostettua vaan omalla rahalla liput. Käydään kyllä oopperassa, teatterissa ja konserteissa. Onneksi työmatkaan saa käytettyä helposti vaikka kaiken. Jos olisi vanhentumassa, ostaisin jonkun lahjakortin.
ja yksin et voi mennä? Vai oletko siamilainen kaksonen?
Voisin mennä, mutta jos molempia kiinnostaa, niin kivahan se on jakaa kokemus. Toivoisin, että se appi mahdollistaisi kahden lipun ostamisen, vaikka niin, että toisen maksaa omarahalla. Ei ole iso ongelma, ja saan käytettyä helposti tuon 550€.
Tiketissä ainakin saa samaan varaukseen useamman lipun, joihin sitten vaan tulee kaksi eri maksutapaa.
Vierailija kirjoitti:
Lähimpään kaupunkiin on matkaa yli 50km, työpaikka myös siellä. Asun pikkukylällä, joissa ei ole mitään palveluja/tapahtumia, joihin tuota etua voisi käyttää. Työmatka on itsessään pitkä ajaa eestaas - eikä vapaa-ajalla kiinnosta/jaksa enää lähteä vaikka olisi kuinka "ilmainen" teatteri elämys saatavilla.
Ei ihme, että ihmiset masentuu.
Eikö ihmiset käy edes lomareissuilla kotimaassa? Kyllä nuo käy maksuvälineenä hiihtokeskuksista kylpylöihin, keikkoihin, urheilutapahtumiin, ym. jos kotipaikkakunnalla ei muka mitään käyttöä ole. Ei meilläkään täällä mitään hiihtokeskusta ole eikä kummoista aktiviteettitarjontaa, mutta smartumit on käytetty aina jossain muualla reissussa.
Vierailija kirjoitti:
No osta yksi lippu kerrallaan, niin saat ostettua molemmille lipun sun tykyrahoilla. Ei se sen vaikeampaa ole.
Ja jos jää muutama euro ne voi ohjata jollekin pienyrittäjille
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihmiset käy edes lomareissuilla kotimaassa? Kyllä nuo käy maksuvälineenä hiihtokeskuksista kylpylöihin, keikkoihin, urheilutapahtumiin, ym. jos kotipaikkakunnalla ei muka mitään käyttöä ole. Ei meilläkään täällä mitään hiihtokeskusta ole eikä kummoista aktiviteettitarjontaa, mutta smartumit on käytetty aina jossain muualla reissussa.
Samaa ihnettelen. Moni tuntuu matkailevan ja harrastavan mutta tällaiset edut jäävät käyttämättä silti. En tiedä mitä noille tapahtuu? Saako esim Edenred sen voitokseen? Kai sekin sitten hyvä on että jotain firmaa tuetaan.
Joku kyseli kiinnostuksen kohteita:
Mä haluaisin just nyt laittaa termoksen reppuun, sukset jalkaan ja lähteä metsäladulle. Mistä voin ostaa lipun? Sijainti Turku, lumensyvyys 0,5 cm.
Kommenttini meni trkadtukseen... Mkkähän tässä nyt on epäilyttävää?
Itse edes sellaista etua käytä, vaikka saisinkin. Syy ei ole ahdasmielisyys tai kotihiirulaisuus, vaan se, että matkustan suuren osan työajasta, niin on aina yhtä juhlaa olla välillä kotonakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielikuvituksettomuus.
Tosin kaikki työnantajat eivät tarjoa etua sataprosenttisena vaan esim. 50 %, jolloin puolet käytetystä edusta veloitetaan jälkikäteen työntekijän palkasta. Jos joku ei kerta kaikkiaan halua käyttää centtiäkään liikunta-tai kulttuuriharrastuksiin, niin silloin voi jäädä etu käyttämättä. Olisi mielenkiintoista tietää, miten iso osa käyttämättömistä eduista tulee niiltä, joille se ei ole ollut 100%.
Höh, no onpa aika hölmö systeemi. Ei toimi kovinkaan hyvin innostajana, jos ajatus on, että se epävirkistäytyjä lähtisi kokeilemaan jotain uutta virkistäytymistä kun työnantaja maksaa ja rahat kannattaa johonkin käyttää. Tuossa tilanteessa ne käyttää henkilö, joka kävisi muutenkin jumpalla ja teatterissa ja on tyytyväinen kun saa 50% alennusta asiaan.
Kaikesta pitää tietenkin aina olla tyytyväinen. Itselläni on etu tullut yleensä saman tien käytettyä sekä 100-että 50-prosenttisina. Omaan harrastukseen uppoaa reilusti enemmän vuodessa kuin mitä etu on, joten leffat ja konsertit pitääkin jo maksaa omista rahoista. Mutta kun tämä yleinen käyttämättömyys kuitenkin on kestoaihe vuodesta toiseen, niin minusta sitä voisi tämän päivittelyn sijasta tutkia tarkemmin.
Mulle saisi myös maksaa, että lähtisin. Samat leffat saa katsottua kotisohvalla aika pian, jos kiinnostaa mutta en katso yleensä leffoja vaan sarjoja. En tiedä mikä diagnoosi näillä av-vänkääjillä on, kun on mahdotonta ymmärtää, että ihmisillä on erilaiset mielenkiinnon kohteet, mutta kai ne pätevät täällä, jotka tosielämässä jäävät muiden jalkoihin, kun ei päähän mahdu kuin yksi ehdoton totuus miten elämä tulee elää.