Mitä tulee mieleen ihmisestä, joka ei keksi mitään käyttöä Smartum/ePassi/Edenred/ym rahoille?
Mitä tulee mieleen ihmisestä, joka ei keksi mitään käyttöä Smartum/ePassi/Edenred/ym rahoille?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Tollo ja yksinkertainen!
Vasemmisto vinkuu kun Ay-jäsenmaksuja ei saa enää vähentää mutta kansalla jää käyttämättä selkeä raha mikä on annettu!
Eilen uutisoitiin että 30 miljoonaa jää etuja käyttämättä!
Ay-jäsenmaksuhyöty on 100-300 euroa/lurkki mutta samaan aikaan jätetään 300 euroo etuja käyttämättä
Ei se etu ole kolmeasataa per henkilö.
Meillä saa e-passille 400€ vuodessa
Laiskoja. Ei edes viitsitä ottaa selvää mihin niitä voi käyttää ja jos viitsii niin palvelut pitäisi olla saatavilla heti kotiovelta ja jonkun valmiiksi suunnittelemia ja ilman minkäänlaisia omia kustannuksia.
Mä kyllä käytän kaikki enkä edes paljon saa: 150e vuodessa. Edellisessä työpaikassa tuli sentään jotain 500e. Olen pitänyt itseäni saamattomana lusmurina mutta kyllä mä nyt sentään tuollaisen edun johonkin saan käytettyä ajallaan.
Myykää ne! Ostat esim lahjakortteja jotka myyt kaverille vaikka puoleen hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä käyttämistä haittaa se, että on hankala ostaa lippuja kahdelle vierekkäin. On kyllä yritetty esim. kahdella puhelimella samaan aikaan. Kömpelöä. Tulee sitten usein ostettua vaan omalla rahalla liput. Käydään kyllä oopperassa, teatterissa ja konserteissa. Onneksi työmatkaan saa käytettyä helposti vaikka kaiken. Jos olisi vanhentumassa, ostaisin jonkun lahjakortin.
ja yksin et voi mennä? Vai oletko siamilainen kaksonen?
Ei riitä että saa alennusta omasta lipusta. Vielä ois kiva saada kaveri mukaan. Ja kun mitään ei ole kävelyetäisyydellä, tulee myös matkakuluja, keikoille tms lisäksi yöpymiset ja ruuat.
Mä saan onneksi ihan reilua palkaa enkä mitään pelleilyalennuksia ennalta valittuihin paikkoihin.
Meillä oli aikaisemmin erillinen 200e:n kulttuuriraha. En keksinyt sille mitään käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tollo ja yksinkertainen!
Vasemmisto vinkuu kun Ay-jäsenmaksuja ei saa enää vähentää mutta kansalla jää käyttämättä selkeä raha mikä on annettu!
Eilen uutisoitiin että 30 miljoonaa jää etuja käyttämättä!
Ay-jäsenmaksuhyöty on 100-300 euroa/lurkki mutta samaan aikaan jätetään 300 euroo etuja käyttämättä
Ei se etu ole kolmeasataa per henkilö.
Se nyt oli vain esimerkkinä. Moni saa 300€ jotkut enemmän, useat vähemmän.
Ehkä ymmärsit kuitenkin pointin
Vierailija kirjoitti:
Itse en tuollaisia ottanut. Työnantaja voisi antaa muutakin kun sen että laita 100 euroa itse ja työnantaja antaa 100 euroa.
Tuohan on aivan naurettavaa
No on tuolla tavalla. Monesti ei tarvitse itse mitään maksaa meilläkin n on 400e
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä käyttämistä haittaa se, että on hankala ostaa lippuja kahdelle vierekkäin. On kyllä yritetty esim. kahdella puhelimella samaan aikaan. Kömpelöä. Tulee sitten usein ostettua vaan omalla rahalla liput. Käydään kyllä oopperassa, teatterissa ja konserteissa. Onneksi työmatkaan saa käytettyä helposti vaikka kaiken. Jos olisi vanhentumassa, ostaisin jonkun lahjakortin.
Voisin mennä, mutta jos molempia kiinnostaa, niin kivahan se on jakaa kokemus. Toivoisin, että se appi mahdollistaisi kahden lipun ostamisen, vaikka niin, että toisen maksaa omarahalla. Ei ole iso ongelma, ja saan käytettyä helposti tuon 550€.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sellainen. Meillö olisi siis kulttuurietu, mutta ei ole varaa maksaa puolison lippuja itse, enkö halua viettää vapaa-aikaa yksin kun töiden takia muutenkin jää liian vähän aikaa perheelle.
Eikö sulla oo ystäviä keiden kanssa mennä? Eikö perheen kanssa ehdi tarpeeksi olla jos kerran vuodessa käyt joku ilta nauttimassa kulttuurista? Ja voithan mennä teatteriin tai elokuviin lapsenkin kanssa (ellei ole ihan sylivauva).
Aika tylsältä kuulostaa, siis varsinkin jos siinä olisi se kulttuurietukin. Itsellä e-passi meni tänä vuonna yhteen teatterilippuun, kahden päivän festarilippuihin ja loppu elokuvateatteriin. Viime vuonna koko summa meni elokuvissa käyntiin, oli käytetty jo lokakuussa loppuun. Eikö ne ihmiset koskaan katsele elokuvia? Vai pitääkö päästä raapimaan palleja pelkissä kalsareissa ja selaamaan tiktokkia samalla, niin voit katsoa leffoja vain kotona...
Vierailija kirjoitti:
Olin itse tuollainen monta vuotta, 400e virike-etu vanheni ilman, että käytin siitä euroakaan, vaikka joka vuosi ajattelin, että tänä vuonna keksin sille käyttöä. Sitten jossain kohtaa pyysin, että lakkauttavat sen.
Ainoa, mitä itse olisin halunnut, oli käydä salilla ja hieronnassa. Kynnys salin aloittamiseen oli niin suuri, että en aloittanut. Olisin halunnut personal trainerin avuksi muutamaan ekaan kertaan, mutta en saanut aikaiseksi etsiä sopivaa, kun vaihtoehtoja oli niin paljon. Hierontaan taas virike-etu ei käy.
Muutin pikkupaikkakunnalle, jossa salikortti maksaa reilun kympin kuussa ja personal trainereita on vain pari, ja lisäksi löysin hierojan, joka suostuu ottamaan maksun "salaa" virike-edusta sekä antaa maksaa sillä myös puolison varaukset, jolloin aloitin virike-edun uudelleen. Sen jälkeen olen käyttänyt jokaisen euron joka vuosi.
Olen ihminen, joka ei tykkää kokeilla uusia asioita sosia
Aika ankealta kuulostaa. Kokeile joskus jotain uutta ja voit yllättyä iloisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan haluaisi mennä yksin jos voi mennä puolison kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan haluaisi mennä yksin jos voi mennä puolison kanssa?
Voi kokeilla jotain uutta ja erikoista, ihan yksin. Firma vielä kustantaisi tämän extremen kokeilun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sellainen. Meillö olisi siis kulttuurietu, mutta ei ole varaa maksaa puolison lippuja itse, enkö halua viettää vapaa-aikaa yksin kun töiden takia muutenkin jää liian vähän aikaa perheelle.
Eikö sulla oo ystäviä keiden kanssa mennä? Eikö perheen kanssa ehdi tarpeeksi olla jos kerran vuodessa käyt joku ilta nauttimassa kulttuurista? Ja voithan mennä teatteriin tai elokuviin lapsenkin kanssa (ellei ole ihan sylivauva).
Voitko vielä selventää, että miten sun mielestä ystävien kanssa meneminen auttaisi siihen, että olisi tarve mieluummin viettää aikaa puolison kanssa? Ja miten lasten kanssa meneminen auttaa siihen, ettei minulla ole varaa maksaa itse sitä toista lippua?
Minusta nuo vuodenvaihteessa erääntyvät edut ovat naurettavia ja jäisi itselläkin helposti käyttämättä, jos summat on pieniä. Edenredin lataukset voimassa kaksi vuotta ja niitä voi kerryttää niin että ostin esimerkiksi ensi kesäksi festarilippuja melkein 400 eurolla. Joku e-passin viisikymppinen olisi voinut jäädä käyttämättä kun eihän sillä juuri mitään saa. Tosi paljon vaihtelee työnantajittain paljonko saa, meillä tullut 400 euroa vuodessa ja käyttöaikaa tosiaan se kaksi vuotta latauspäivästä.
Vierailija kirjoitti:
Aika tylsältä kuulostaa, siis varsinkin jos siinä olisi se kulttuurietukin. Itsellä e-passi meni tänä vuonna yhteen teatterilippuun, kahden päivän festarilippuihin ja loppu elokuvateatteriin. Viime vuonna koko summa meni elokuvissa käyntiin, oli käytetty jo lokakuussa loppuun. Eikö ne ihmiset koskaan katsele elokuvia? Vai pitääkö päästä raapimaan palleja pelkissä kalsareissa ja selaamaan tiktokkia samalla, niin voit katsoa leffoja vain kotona...
Ei se leffateatteri matkoineen mikään nautinto ole.
Lähimpään kaupunkiin on matkaa yli 50km, työpaikka myös siellä. Asun pikkukylällä, joissa ei ole mitään palveluja/tapahtumia, joihin tuota etua voisi käyttää. Työmatka on itsessään pitkä ajaa eestaas - eikä vapaa-ajalla kiinnosta/jaksa enää lähteä vaikka olisi kuinka "ilmainen" teatteri elämys saatavilla.
Olin itse tuollainen monta vuotta, 400e virike-etu vanheni ilman, että käytin siitä euroakaan, vaikka joka vuosi ajattelin, että tänä vuonna keksin sille käyttöä. Sitten jossain kohtaa pyysin, että lakkauttavat sen.
Ainoa, mitä itse olisin halunnut, oli käydä salilla ja hieronnassa. Kynnys salin aloittamiseen oli niin suuri, että en aloittanut. Olisin halunnut personal trainerin avuksi muutamaan ekaan kertaan, mutta en saanut aikaiseksi etsiä sopivaa, kun vaihtoehtoja oli niin paljon. Hierontaan taas virike-etu ei käy.
Muutin pikkupaikkakunnalle, jossa salikortti maksaa reilun kympin kuussa ja personal trainereita on vain pari, ja lisäksi löysin hierojan, joka suostuu ottamaan maksun "salaa" virike-edusta sekä antaa maksaa sillä myös puolison varaukset, jolloin aloitin virike-edun uudelleen. Sen jälkeen olen käyttänyt jokaisen euron joka vuosi.
Olen ihminen, joka ei tykkää kokeilla uusia asioita sosiaalisissa tilanteissa tai käydä uusissa paikoissa. Saan enemmän nautintoa vaikka nähtävyyksien katselusta netistä ja lähiluonnossa istuskelusta kuin fyysisestä matkailusta. Viihdyn kotona ja harrastan kotoilujuttuja, mm. käsitöitä. Siltikään esimerkiksi "mene paikkaan x harjoittelemaan savenvalamista aikana y" -tyyppinen toiminto kuten kansalaisopiston kurssit eivät itseäni innosta yhtään.