Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihmeen ilmiö tämä on kuntosaleilla?

Vierailija
30.12.2025 |

Ihmiset menee juoksumatolle kävelemään hitaasti samalla puhelinta tuijottaen. Tätä olen huomannut parilla eri salilla parin vuoden aikana. Näitä on jopa enemmän kuin juoksijoita. Vapauttakaa kiitos ne juoksumatot juoksijoille ja menkää muualle löntystelemään puhelimienne kanssa!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun omituisin salikokemus vuosien takaa:

Menin suosikkilaitteeseeni nimeltä Wave. Näitä laitteita oli vierekkäin 3. Keskimmäisessä riuhtoi melko raivokkaasti joku mies. Riuhtominen näytti vähän oudolta, koska laitetta käytetään tasaisesti ja vastusta voi lisätä, jos on liian kevyttä. Liike siinä on hidas.

Menin viereiseen laitteeseen ja aloitin oman ohjelmani. Laitteessa liike muistuttaa pehmeää ikäänkuin vesivastuksen päällä kävelyä.

Viereinen mies riuhtoi niin että hänen laitteensa rämisi. Sitten hän alkoi huitoa minua toisella kädellään ikään kuin pois laitteestani. Olin hyvin hämmentynyt, sillä mies itse oli mennyt siihen keskimmäiseen.

Lopulta hän hyvin voimkkaasti ryskien päätti ohjelmansa ja huusi minulle, että olenko nyt iloinen kun pilasin kaiken.

Olin järkyttynyt.

Myöhemmin huomasin, että sama mies istui penkillä ja tuijotti minua vihaisesti.  Pakenin sitten naisten pukuhuoneeseen ja päätin salin siihen.

Jos ei halua viereiseen laitteeseen toista ihmistä, kannattaa itse mennä ensin reunimmaiseen..

Vierailija
22/33 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmittää kehoa rauhassa, moni myös pudottaa painoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se vaan coolilta kännykän kanssa salilla. Kuntoilu sivuasia

Nämä somesalit voisi olla erikseen. Voisivat vaikka tarjota erilaisia taustamaisemakuvia ja valikoiman urheiluvaatteita kuviin lisäksi. 

No ehkä sinun pitäisi vaihtaa salia, jos nykyisen salisi asiakaskunta ei miellytä?

Varmaan joo pitää tehdä autotalliin oma sali,  kun muille toisten ihmisten huomiointi ja normaalit käytöstavat ovat utopiaa.

Vierailija
24/33 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se vaan coolilta kännykän kanssa salilla. Kuntoilu sivuasia

Nämä somesalit voisi olla erikseen. Voisivat vaikka tarjota erilaisia taustamaisemakuvia ja valikoiman urheiluvaatteita kuviin lisäksi. 

No ehkä sinun pitäisi vaihtaa salia, jos nykyisen salisi asiakaskunta ei miellytä?

Varmaan joo pitää tehdä autotalliin oma sali,  kun muille toisten ihmisten huomiointi ja normaalit käytöstavat ovat utopiaa.

Edelleen jäi epäselväksi, mitä käytöstapaa vastaan se rikkoo, että tehdessään omaa harjoitustaan ketään häiritsemättä siihen tarkoitetulla laitteella samalla pitää puhelinta kädessään.

On tosiaan parempi, että pysyt siellä autotallissasi.

Vierailija
25/33 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on erilaisia tilanteita. Käyn yhdessä 17-vuotiaan tyttäreni kanssa salilla. Hän on nuori ja hyvin hoikka. Päällepäin et voi mistään nähdä, että hän toipuu todella suuresta leikkauksesta eikä juokseminen tule kyseeseen. Myöhemminkään se ei ole hänelle suositeltava laji. Ulkona kävely ei tule kyseeseen liukastumisvaaran takia. Leikkauksen jälkeen kaatuminen voisi olla vaarallista. Hän on teini, jonka mielestä se käveleminen juoksumatolla on todella tylsää. Siksi katsoo samalla videoita puhelimestaan. Käveleminen on kuitenkin fysioterapeutin suositus, joten hän tekee sitä, vaikkei siitä erityisesti nautikaan. Toivottavasti hän nyt ei koe, että joku katsoo häntä pahasti siellä salilla ja lopettaa siksi käymisen, koska se olisi hänen terveytensä kannalta todella huono päätös.

Vierailija
26/33 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkulämmittelyä onpi. Jos alkaa heti satasella repimään niin kroppa hajoaa.

Vierailija
27/33 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menet JUOKSEMAAN kuntosalille?

Vierailija
28/33 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni harmittaa eniten se, jos joku kasaa itselleen monta settiä käsipainoja. Varaa näitä pitkän aikaa itselleen. Esimerkiksi ottaa painot 5 kg, 6kg ja 7kg ja hilloaa niitä omalla treenipaikalla, ajoittain painoja vaihdellen. Meillä on naistensalilla yksi setti kutakin painoluokkaa, niin tuo ei ole kovin huomaavaista. Monelle 8 kg on liikaa kevyeksi painoksi, ja 4 kg ei taas tarpeeksi. Olen liian ujo pyytämään painoja itselleni kesken toisen treenin. 

Kuule tuo painojen vaihtelu on osa jonkun treeniohjelmaa. Ihan sama kuin jokin laite voi olla varattu juuri silloin kun haluaisit sitä käyttää. Sali on surkea, jos ei yhtä painoluokkaa ole kuin yksi setti. Nuo nyt ovat varmasti naistensalin tyypillisimpiä irtopainoja.

Vierailija
29/33 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että ymmärtäisin jos kyseessä olisi salia aloitteleva, huonokuntoinen ja lihava keski-ikäinen, mutta nämä ovat yleensä normaalipainoisia ja nuoria ihmisiä. Pakko vaan mennä harrastamaan hidasta kävelyä juoksumatolle se puhelin kädessä.

Ap

Vaihda salia. Jokaisella on oikeus tehdä mitä haluaa siellä..

Vierailija
30/33 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän paska kuntosaliprovo. Kalevilla on taas tylsää ja vähän sisältöä elämässään.

Vierailija
31/33 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on erilaisia tilanteita. Käyn yhdessä 17-vuotiaan tyttäreni kanssa salilla. Hän on nuori ja hyvin hoikka. Päällepäin et voi mistään nähdä, että hän toipuu todella suuresta leikkauksesta eikä juokseminen tule kyseeseen. Myöhemminkään se ei ole hänelle suositeltava laji. Ulkona kävely ei tule kyseeseen liukastumisvaaran takia. Leikkauksen jälkeen kaatuminen voisi olla vaarallista. Hän on teini, jonka mielestä se käveleminen juoksumatolla on todella tylsää. Siksi katsoo samalla videoita puhelimestaan. Käveleminen on kuitenkin fysioterapeutin suositus, joten hän tekee sitä, vaikkei siitä erityisesti nautikaan. Toivottavasti hän nyt ei koe, että joku katsoo häntä pahasti siellä salilla ja lopettaa siksi käymisen, koska se olisi hänen terveytensä kannalta todella huono päätös.

Tämä on tietenkin totta.

Mutta ymmärrät varmaan, että jos tuo on todella yleistä saleilla (en tiedä onko, eikä kiinnosta), niin se, että sun tyttärellä on siihen ehkä jopa AP:n hyväksymä syy (ei sillä, että pitäisi olla) ei kuitenkaan selitä ilmiön yleisyyttä (jos se siis on yleistä).

No niin tai näin, kaikki (paitsi ihan väärin tehty ja paikkoja hajottava) liike on hyvästä ja aina tuokin tyyli on parempi kuin sohvan pohja.

Vierailija
32/33 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lämmittää kehoa rauhassa, moni myös pudottaa painoa.

Kyllä. Kuntosaleilla käy nimenomaan monenmoisia treenaajia. Samaa välinettä voi käyttää useampaan tarkoitukseen. Välillä on myös palauttelupäiviä, jolloin voi käydä tekemässä jotain todella kevyttä. Joskus tarvii pidemmän lämmittelyn...

Vierailija
33/33 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän paska kuntosaliprovo. Kalevilla on taas tylsää ja vähän sisältöä elämässään.

Samaa mieltä. Oma asiallinen ja perusteltu kommenttini meni moderointijonoon, mutta ilmeisen asiaton ja ilkeämielinen aloitus saa olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä