Mistä te sitä julkista sektoria leikkaisitte?
Lopetetaanko vammaispalvelut vai Lapin poliisipalvelut? Entä katujen auraus Pirkanmaalla? Vai miten olisi yli 65 -vuotiaiden syöpähoidot tai nepsylasten koulunkäyntiavustajat?
Kommentit (464)
Valtion virastoissa ainakin alkuun 20 prosenttia henkilökunnasta voisi vähentää. Voisi aloittaa päällikkötasosta ja esihenkilöiden esihenkilöistä. Olen ollut valtiolla aiemmin töissä ja löysää oli.
Virasto jossa oon töissä maksaa palkkioita tietyille organisaatioille. Tää ei oo mitään mitä olisimme itse valinneet! Se on VMP. Joko palveua joudutaan uhkaamalla ja sopimukseen viitaten vaatimaan tai sieltä tulee jotain älywapaata sontaa ja Meille mainehaittaa. Ovelasti just ennen joulua suolsivat jotain meidän toiminnoista nettiin, ilman asiatarkistusta. Saamari oli nolo palvelu heiltä. Mutta siis jotkut poliitikot ja johtajat päättäneet että näin tehdään. Sopimukset pelkkää tulonsiirtoa. Kandee tsekata esim Lääkäri Atte puhunut vastaavanlaisista Pirhassa. Ookoo joku on noissa ihme byrååssa kovalla palkalla töissä = verotuloja, mut vois rahat käyttää paremmin kyllä.
"Koska olen vähän sama eli älykäs mutta laiska YRITIN kerran sellaista tehostamisprojektia liittyen alihankintaan julkisella. Ei hyvää päivää sitä vastustamisen määrää?!"
Lainaus ei toimi. Yksi uusi kansanedustaja ehdotti jotain siihen suuntaan, että säästön löytäneet saisivat ekan vuoden säästön bonuksena. Silloin tuhlaamisen lopettamiseen syntyisi kannustin.
Ei tarvi leikata vaan satsata lisää hygieniaan kuin välinehuoltoon koulutukseen. Ja lahjoittaa tonne Lappiin ensiapu keskus kirurgia turistit ja me muut laskettelijart , hiihtäjät ja autoilijat kiitetään . Muut maat vaatii yleensä turisteilta perusrokotukset ja vakuutukset sekä että on varaa maksaa itse . Monessa maassa myös vaaditaan turisteilta turistivero . No me voisimme ottaa vaikka yksityisiltä terveysasemalla sairaaloilta yksityisyysveron ja kiinnittää huomiota heidän jätehuoltoon. Niistä tukirahoista voi vähentää mitkä tekee johtajille en miljoonatulot. Eiköhän ne pärjää miljoonillaan. Sitten on nämä ulkomaalaiset matkatoimistot niitä voi verottaa vähän enemmän vähentää tukia kuin taas kotimaan matkailuun lisätä.