KIITOS veronkevennyksistä, Kokoomus: Yli 10 000 euroa kuussa tienaaville 2000 euroa enemmän käteen. Pienituloisten verotus kiristyy. 💪🏻💪
Noin 2000 euroa kuussa tienaavilla verotus kiristyy, kun taas isotuloiset saavat nauttia merkittävästi muhkeammasta palkkapussista.
Mitäs tuumaatte?
Kommentit (162)
Tietysti yli 10k tienaaville pitääkin jäädä enemmän käteen kuin 2000 tienaaville.
Miten tämä voi olla vassarille epäselvää??
Vierailija kirjoitti:
Vaadin tasa-arvoa eli jokaiselle sama veroprosentti!! Se on ainoa oikeudenmukainen tapa verottaa kansaa.
Ei tuollainen ole tasa-arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaadin tasa-arvoa eli jokaiselle sama veroprosentti!! Se on ainoa oikeudenmukainen tapa verottaa kansaa.
Ei niin, euromääräinen olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se suurituloinenhan maksaa roimasti enemmän veroja sekä absoluuttisina euroina että suhteellisena osana palkastaan.
Mutta ansaitseeko se suurituloinen oikeasti ne suuret tulonsa? Tekeekö hän niin paljon enemmän? Ja mistä ne hänen palkkarahansa syntyy? Kenties niiden pienituloisten työstä?
Tietenkin ansaitsee. Huonoa bisnestä maksaa enemmän palkkaa kuin henkilö tuottaa. Väitä nyt vielä että todellisuudessa toimeentulotukielätit tienaavat hänen palkkansa 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin, euromääräinen olisi.
Kaikille aikuisille yli 18-vuotiaille 1500e/kk vero. Voitaisiin lakkauttaa muut verot alvia ja yritysveroja myöten. Tällä lähtisi talous nousuun sata varmasti
Kiristyy pieni- ja keskituloisilla todellisuudessa vielä paljon rajummin koska verovähennyksiä ei enää hyväksytä heiltä ammattiyhdistyksen jäsenmaksuista eikä myöskään tulonhankkimiskuluista kuten työvälineistä tai työhuoneeseen liittyvistä kuluista tai hankinnoista jos etätyö joka noita vaatii.
Se tekee sen että verotus kiristyy kaikilla alle 6000€/kk saavilla joilla noista jotain on ennen ollut.
Joidenkin pitää lakata himoisemasta tuntemattomien rahoja. Kuvottavaa katsoa kun kiljutaan että muiden pitäisi maksaa yhteiset menot. Tai pikemminkin ne menot joita kiljujat itse aiheuttavat.
Vierailija kirjoitti:
Kiristyy pieni- ja keskituloisilla todellisuudessa vielä paljon rajummin koska verovähennyksiä ei enää hyväksytä heiltä ammattiyhdistyksen jäsenmaksuista eikä myöskään tulonhankkimiskuluista kuten työvälineistä tai työhuoneeseen liittyvistä kuluista tai hankinnoista jos etätyö joka noita vaatii.
Se tekee sen että verotus kiristyy kaikilla alle 6000€/kk saavilla joilla noista jotain on ennen ollut.
Kuuluuko joku vielä ammattiliittoon?
Vierailija kirjoitti:
Sdp: tä lappuun parin vuoden päästä se on saletti
Sitten ainakin pääset lääkäriin.
En ymmärrä miten pienituloisen verotus voi kiristyä kun heidän veroprosenttinsa on jo nyt nolla. Mokomat elävät veronmaksajien kustantamalla sosiaalituella mutta enemmän pitäisi saada jotta elintaso vastaa työtä tekevien vastaavaa.
Kovasti kiittämättömiä ovat kaikesta hyvästä mitä tehdään köyhien pitämiseksi hengissä. Kiitosta ei tule koskaan vaan haistattelua joten alkaa mitta olla täysi näitten valitusta.
Mikseivät painu hiiteen Suomesta parempien patojen ääreen. Kukaan ei jää kaipaamaan työtä vieroksuvia elättejä.
Nyt kannattaa ottaa työ vastaan!
Ne jotka huutelevat että isotuloisia pitää verottaa enemmän ja rahat jakoon ynm. niin olisitkohan samaa mieltä jos itse olisit suurituloinen? Maksaisitko ihan vapaaehtoisesti esim. enemmän veroja? En jaksa uskoa.
Eipä se työnteko rikkaalle kannata vieläkään, mutta voipi jättää kymenkunta työpäivää lisää tekemättä.
Kiitos Urpo!
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka huutelevat että isotuloisia pitää verottaa enemmän ja rahat jakoon ynm. niin olisitkohan samaa mieltä jos itse olisit suurituloinen? Maksaisitko ihan vapaaehtoisesti esim. enemmän veroja? En jaksa uskoa.
Niin, jos on itse ahne kusipää, varmaan luulee muidenkin olevan. Mutta on toisenlaisiakin ihmisiä, esim. minä.
Vierailija kirjoitti:
4,2% tuloveroa maksavista, joita on yhteensä 4,3 miljoonaa, hyötyy veroalesta. On siis tienattava vähintään 8000 € bruttona. Muiden mahdollinen veroale menee ay-jäsenliiton maksuun eikä riitäkään keskituloisella ja lisäksi tulee kiinteistöveron ja monesti myös kunnallisveron korotukset. Valtaosalla on siis aiempaa vähemmän rahaa kulutukseen. Hallituspuolueita äänestäneet voivat mietiskellä tekemisiään.
Stadilaisena tiedän nämä vihervasemmiston touhut,älä tule minulle selittämään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se suurituloinenhan maksaa roimasti enemmän veroja sekä absoluuttisina euroina että suhteellisena osana palkastaan.
nyt sitä epätasa-arvoa edes vähän pienennetään, mutta huutava se ero on silti jos yksi maksaa 15% ja toiselta vaaditaan 40% tuloista valtiolle!
Ja jos AP ei ymmärrä niin väännetään vielä rautalangasta: Suomen verotus on todella pahasti vinossa sen pienituloisen EDUKSINiin? Mitä väärää on huolehtia siitä, että sillä pienituloisella on varaa verotuksen jälkeen myös elää? Sillä suurituloisella ei rahasta puutetta ole siltikään, vaikka kuinka verotettaisiin.
EIhän pienituloinen edes maksa veroja ollenkaan. Siitä pitävät huolen vähennykset eikä ihan pieniä tuloja ei veroteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, jos on itse ahne kusipää, varmaan luulee muidenkin olevan. Mutta on toisenlaisiakin ihmisiä, esim. minä.
Ahne kusipää kun pitää itsellään ja omassa perheessään omasta työstään kertyneet rahat ja maksaa korkeat verot valtiolle? Noh, sitten taidan olla ahne kusipää :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahne kusipää kun pitää itsellään ja omassa perheessään omasta työstään kertyneet rahat ja maksaa korkeat verot valtiolle? Noh, sitten taidan olla ahne kusipää :D
No hyvä kun se tajuat. Mutta kaikki eivät ole. Itse olen iloinen veronmaksaja ja voisin maksaa enemmänkin tässä taloustilanteessa. Törkeää tuo kokoomuksen ideologinen toiminta, no onneksi sdp voittaa ensi vaalit.
Teen pimeitä töitä ensi vuonna niin paljon kun tarjotaan. Tein tänäkin vuonna 200 päivää.
Naisen euro on tutkitusti 102snt
Voisitte alkaa tekemään täyttä 40h työviikkoa, julkisen sektorin sijaan.