KIITOS veronkevennyksistä, Kokoomus: Yli 10 000 euroa kuussa tienaaville 2000 euroa enemmän käteen. Pienituloisten verotus kiristyy. 💪🏻💪
Noin 2000 euroa kuussa tienaavilla verotus kiristyy, kun taas isotuloiset saavat nauttia merkittävästi muhkeammasta palkkapussista.
Mitäs tuumaatte?
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Sdp: tä lappuun parin vuoden päästä se on saletti
Saatanan tunarit,työväenpuolue joka varasti eläkeputken,rikollisia.
Poliitikot ostavat menestyvien rahoilla ääniä köyhiltä
Vierailija kirjoitti:
Kiristyy pieni- ja keskituloisilla todellisuudessa vielä paljon rajummin koska verovähennyksiä ei enää hyväksytä heiltä ammattiyhdistyksen jäsenmaksuista eikä myöskään tulonhankkimiskuluista kuten työvälineistä tai työhuoneeseen liittyvistä kuluista tai hankinnoista jos etätyö joka noita vaatii.
Se tekee sen että verotus kiristyy kaikilla alle 6000€/kk saavilla joilla noista jotain on ennen ollut.
Ei kai pienituloiset kuulu ammattiliittoon eikä heillä ole edes työhuonetta käytettäväksi. Työttömyyskassaan kuulumisesta maksettavan saa muuten vähentää. Työhuonevähennys on mahdollista laittaa veroilmoitukseen todellisia kuluja vastaan tai ainakin niin olen asian ymmärtänyt. Jos ei tee töitä niin sitten ei varmaan voi vähennystä hyödyntää.
Eikö se demokratiassa pitäsi näin mennäkin, kokoomus ajaa äänestäiensä etua?
Normi eläminen on sen verran kallista, että ehdottomasti pitäisi olla ALARAJA, jonka jälkeen vasta ylipäätään aletaan mitään maksuja korottaa. EI vaan ole oikein ottaa jo ennestään heikosti toimeentulevilta yhtään enää lisää pois.
Äkkiseltään sanoisin, että kaikki ALLE 2000€ tienaavat, heiltä pitäisi jättää verotus korottamatta.
Sitten kun tulojesi muutokset EIVÄT vaikuta jokapäiväiseen elämääsi ja toimeentuloosi, vasta silloin pitäisi osallistua yleiseen säästämiseen. Ja kun on tarve säästää / leikata menoja, silloin EI PIDÄ antaa valmiiksi hyvin toimeentuleville mitään hyvityksiä.... niiden aika ei ole silloin kun samaanaikaan paljon vähemmän tienaavilta otetaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka huutelevat että isotuloisia pitää verottaa enemmän ja rahat jakoon ynm. niin olisitkohan samaa mieltä jos itse olisit suurituloinen? Maksaisitko ihan vapaaehtoisesti esim. enemmän veroja? En jaksa uskoa.
Niin, jos on itse ahne kusipää, varmaan luulee muidenkin olevan. Mutta on toisenlaisiakin ihmisiä, esim. minä.
Ahne kusipää kun pitää itsellään ja omassa perheessään omasta työstään kertyneet rahat ja maksaa korkeat verot valtiolle? Noh, sitten taidan olla ahne kusipää :DNo hyvä kun se tajuat. Mutta kaikki eivät ole. Itse olen iloinen veronmaksaja ja voisin maksaa enemmänkin tässä taloustilanteessa. Törkeää tuo kokoomuksen ideologinen toiminta, no onneksi sdp voittaa ensi vaalit.
Miksi et maksa? Eihän sitä kukaan estä. Rahaa voi myös lahjoittaa hyväntekeväisyyteen jos tuntuu että sitä riittäisi muillekin ja etenkin jos se tekee iloiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko suurituloisen pitäisi maksaa jotta se olisi tarpeeksi? Itse en tienaa lähellekään kymppitonnia kuussa, mutta maksoin silti viimekin vuonna pelkkää ansiotuloveroa yli 25 tuhatta.
Voi ei. Kyllä sulla on nyt kamalaa.
Vain täällä ihmiset ovat suostuneet antamaan palkkansa valtiolle joka tuhlaa ne tyhmyyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Kiristyy pieni- ja keskituloisilla todellisuudessa vielä paljon rajummin koska verovähennyksiä ei enää hyväksytä heiltä ammattiyhdistyksen jäsenmaksuista eikä myöskään tulonhankkimiskuluista kuten työvälineistä tai työhuoneeseen liittyvistä kuluista tai hankinnoista jos etätyö joka noita vaatii.
Se tekee sen että verotus kiristyy kaikilla alle 6000€/kk saavilla joilla noista jotain on ennen ollut.
Miksi ihmeessä valtion pitäisi tukea ihmisten työskentelyä kotoa? Menee tstolle kuten ennenkin.
-Miksi et maksa? Eihän sitä kukaan estä. Rahaa voi myös lahjoittaa hyväntekeväisyyteen jos tuntuu että sitä riittäisi muillekin ja etenkin jos se tekee iloiseksi.-
Mistä sä tiedät mitä mä maksan? Hyväntekeväisyyttäkin harjoitan. Mutta verotusta pitäisi kiristää mielestäni kaikilta hyvätuloisilta.
No varmaan suurin osa kokoomuslaista onkin tyytyväisiä, mutta tuskin on läheskään kaikki hallituspuolueiden äänestäjät, persut etenkään . No ensi vaaleissahan se selviää, miten paljon tästä hallituksesta oikeasti tykättiin.
Valtion veromuutokset EIVÄT vaikuta pennin jeniä palkkani suuruuteen. Saan TISMALLEEN saman bruttopalkan kuin aikaisemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko suurituloisen pitäisi maksaa jotta se olisi tarpeeksi? Itse en tienaa lähellekään kymppitonnia kuussa, mutta maksoin silti viimekin vuonna pelkkää ansiotuloveroa yli 25 tuhatta.
Voi ei. Kyllä sulla on nyt kamalaa.
29 000 ja risat tuli itse maksettua, tilinauhan mukaan
Paljonko sinä?
Vierailija kirjoitti:
Mikä pienituloisen verotusta kiristää? Nostettiinko veroprosenttia vähän tienaavilta? Paljonko nousi?
Hallituksen toimet. Lue ne lehtijutut, katso taulukkoa ja laskuria.
En ymmärrä tätä kritisointIa. Miksi vain vasemmisto saa ajaa omien äänestäjiensä asioita, mutta kokoomus ei saa? Varakkaiden etujahan kokoomus ajaa.
Ps. Minun veroprosenttini pysyy samana ja se on ok.
Pienituloiset eivät nykyään maksa veroja kuin nimeksi. Siksi heidän erotuksensa ei voi keventyä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä kritisointIa. Miksi vain vasemmisto saa ajaa omien äänestäjiensä asioita, mutta kokoomus ei saa? Varakkaiden etujahan kokoomus ajaa.
Ps. Minun veroprosenttini pysyy samana ja se on ok.
Ja persut myös ajaa, hallituksessa kun ovat. Sitä ei saa siis myöskään kritisoida sun mielestä vai?
Maksan 25 % veroa mun naurettavan pienestä ansiosidonnaisesta. Haistakaa pska kaikki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluuko joku vielä ammattiliittoon?
Kannattaisi kuulua. Muuten voipi tulla yksinään työnteettäjän edessä kyyristellessä hel vetin kylmä kuten on nyt jo saatu huomata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ps. Minun veroprosenttini pysyy samana ja se on ok.Ja persut myös ajaa, hallituksessa kun ovat. Sitä ei saa siis myöskään kritisoida sun mielestä vai?
En tiedä, kenen etuja persut ovat ajaneet.
Työnteolla ei tulla miljonääriksi ainakaan Suomessa. Hyvätuloisia eli yli 10000 euroa kuukaudessa tienaavia löytyy jonkin verran mutta siitä menee 45 prosenttia veroja ja muita maksuja. Jos haluaa tulla miljonääriksi niin se vie yli 15 vuotta eikä elämiseen saisin mennä yhtään euroa.
Tuolla palkalla toki pärjää mutta verotus kiristyy sen verran että marginaaliprosentti on yli 60 kun mukaan otetaan työeläkemaksu. Monet isopalkkaiset ottavat mieluummin ylimääräistä vapaata jos vain mahdollista kun tuntuu epäreilulta tehdä työtä niin että valtio vie enemmän kuin jää itselle käteen.