EROSIN tänään kirkosta ja säästän sievoiset rahat
Kiitos ja hyvästi. Ostelen vaikka samppanjaa ja pistän rahat iloiseen elämään.
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
"Mene pois, eksyttäjä! Ihmisen on lähes mahdoton pysyä Herran Sanassa, jos ei ole kirkon yhteisössä. "Ei ole hyvä ihmisen olla yksin" sanotaan siellä Hyvässä Kirjassa."
Uskovien yhteys on hyväksi kyllä, mutta siihen ei lesbopappien valtionkirkkoa tarvita. Muitakin vaihtoehtoja on! Lisäksi vaikea on pysyä Herran Sanassa myös silloin, jos kirkko opettaa palvomaan esimerkiksi "Jumalan Synnyttäjää" tai muita eksytyksiä.
Ne muut "vaihtoehdot" loitsuavine noitineen vasta eksytystä onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mene pois, eksyttäjä! Ihmisen on lähes mahdoton pysyä Herran Sanassa, jos ei ole kirkon yhteisössä. "Ei ole hyvä ihmisen olla yksin" sanotaan siellä Hyvässä Kirjassa."
Uskovien yhteys on hyväksi kyllä, mutta siihen ei lesbopappien valtionkirkkoa tarvita. Muitakin vaihtoehtoja on! Lisäksi vaikea on pysyä Herran Sanassa myös silloin, jos kirkko opettaa palvomaan esimerkiksi "Jumalan Synnyttäjää" tai muita eksytyksiä.
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi iloinen veronmaksaja suosittelee seurakunnan palveluihin tutustumista. Kävin joulun alla mm. kolmessa joululaulutilaisuudessa ja aattoiltana yömessussa.
Onko nuo tapahtumat 400€ väärti? Ja vielä kolehtikeräykset päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun ei tarvitse käsittää mitään, sillä Herra on minun paimeneni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
euro kuuskyt päivässä, wau, onpas säästöä!
Niin, ajatella! Itse en ole kuulunut kirkkoon 50 vuoteen ja säästänyt sillä yli 30 000€.
Näin laitettuna, turhauttaa. Pikkurahoja.
Vierailija kirjoitti:
Et sinä niillä rahoilla tee mitään Helvetissä.
Eikä taivaassa. Sinnekään niitä ei saa mukaan.
Erosin kirkosta vuonna 2003 ja päätin, että laitan tuon kirkollisveron verran palkastani sijoituksiin kuukausittain. Pääasiassa olen ostanut etf-rahastoja. Nyt on noissa rahastoissa on vähän vaille 70.000 euroa rahaa. Maksakaa te tosiuskovaiset vain niitä veroja kiltisti, piispat ja papit kiittävät.
Uskovien sairas julmuus on hyvin havaittavissa täälläkin. Heille on ihan ok, jos joutuu ikuiseen kidutukseen sellaisesta syystä, että ei usko todistamattomaan tarinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä aapee. Minä erosin jo monta vuotta sitten.
Mitä se sinuun vaikuttaa jos ap eroaa
Se vaikuttaa meihin kaikkiin. Aina kun joku eroaa kirkosta, eräs toinen usko tiukentaa otettaan Suomesta.
Ai ateismi no se ei ole uskonto.
Vierailija kirjoitti:
Uskovien sairas julmuus on hyvin havaittavissa täälläkin. Heille on ihan ok, jos joutuu ikuiseen kidutukseen sellaisesta syystä, että ei usko todistamattomaan tarinaan.
Ei se ole ok, se vaan on niin. Ikävää, mutta minkäs teet.
Kirkon kirjat EIVÄT OLE yhtä kuin Elämän Kirja. Jokaisen maailman syntyvänvauvan nimi on kirjoitettuna Elämän Kirjassa. Valitettavasi monien nimet Jumala lopulta, useiden kutsujen jälkeen pyyhkii pois Kirjastaan.
Vierailija kirjoitti:
Erosin kirkosta vuonna 2003 ja päätin, että laitan tuon kirkollisveron verran palkastani sijoituksiin kuukausittain. Pääasiassa olen ostanut etf-rahastoja. Nyt on noissa rahastoissa on vähän vaille 70.000 euroa rahaa. Maksakaa te tosiuskovaiset vain niitä veroja kiltisti, piispat ja papit kiittävät.
Mutta antaako ne rahastot lohtua haudan äärellä? Tukeeko ne rahat sairauden aikana? Johdattaako sijoituksesi eksyneen kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi iloinen veronmaksaja suosittelee seurakunnan palveluihin tutustumista. Kävin joulun alla mm. kolmessa joululaulutilaisuudessa ja aattoiltana yömessussa.
Helvatin kalliiksi tuli lippu näihin tilaisuuksiin.
Niin julma ja pikkumainen jumala joka on valmis heittämään jokaisen ikuiseen kadotukseen joka ei rähmällään häntä palvo ei todellakaan ole ansainnut minun kunnioitustani. Sellaista jumalaa en suostu palvomaan.
Jos taas jumala on hyvä ja näkee minun elävän hyvää elämää niin minulla ei ole mitään hätää. Ei se kirkon jäsenmaksuista jää kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun ei tarvitse käsittää mitään, sillä Herra on minun paimeneni.
Olen eri; Herra ei ole sinun paimenesi jos kirkon mädätystila on mielestäsi ok. Silloin sinulla on paimenena itse Saatana !
Vielä on tunteja jäljellä aikaa erota seurakunnasta ja säästää ensi vuoden verotuksessa. Kannattaa muistaa, että vero maksetaan koko vuodelta, vaikka eroaisit 1.1.2026. Eroaminen pitää tehdä ennen kuin vuosi vaihtuu.
Vierailija kirjoitti:
Kirkon kirjat EIVÄT OLE yhtä kuin Elämän Kirja. Jokaisen maailman syntyvänvauvan nimi on kirjoitettuna Elämän Kirjassa. Valitettavasi monien nimet Jumala lopulta, useiden kutsujen jälkeen pyyhkii pois Kirjastaan.
Eihän sillä vauvalla ole nimeä minkä kirjoittaa ennen kastetta, mikä tehdään vasta päiviä, viikkoja syntymän jälkeen.
Koin kirkon lehden politiikanteon niin sietämättömäksi että oli pakko lopettaa toiminnan rahoittaminen. Politiikanteko ollut edes tasapuolista politiikantekoa vaan punaviherpropagandaa punaviherpropagandan perään enemmän tai vähemmän blatanttina, lukijan totuttamista punavihervasemmistolaiseen uussanastoon, hallituksen haukkumista. Demaripoliitikkojen täysin avointa ihannointia, heidän demarisanomansa toistamista papukaijana.
Jumalaan, Jeesukseen voi uskoa ilman kirkollisveroakin, eroaminen kannattaa tehdä viimeistään vuoden loppuun mennessä, 1.1-2026 eroava joutuu maksamaan kirkollisveron 2026 loppuun asti.