EROSIN tänään kirkosta ja säästän sievoiset rahat
Kiitos ja hyvästi. Ostelen vaikka samppanjaa ja pistän rahat iloiseen elämään.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Enemmän säästöjä kun lopettaisin tupakanpolton. 1.60€päivä säästö kirkosta eroamisesta tai 10.0€ päivä kun et osta tupakkaa. Itse tietenkin päätät.
Fiksu lopettaa molemmat turhuudet.
ap. Kylläpä on rahapula, pitää erota kirkosta, että saa ostettua skumppapullon. Pahoitteluni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä niillä rahoilla tee mitään Helvetissä.
Jumalan rakkautta? "anna rahat tai kidutan sinua ikuisesti!"
Minä en ole sääntöjä tehnyt. Raamattu sanoo useassa kohdassa, että jos nimeä ei ole kirjoitettu Elämän Kirjaan, joutuu paholaisen kanssa tuliseen järveen.
Raamatussa ei sanota missään kohtaa että pitää maksaa kirkollisveroa. Ei edes kehoteta palkkaamaan pappeja tai rakentamaan kirkkoja.
Keskimäärin kirkon jäsen maksaa 400 € vuodessa kirkollisveroa. Ihmeelistä kuinka moni maksaa sen vuodesta toiseen vaikkei edes usko jumalaan.
Fiksu oäätös.
Itse erosin joskus kolmekymppiswnä kun vaimoa ja kirkkohäitä ei löytynyt.
No, menin kuitenkin myöhemmin naimisiin Budhalaisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Fiksu oäätös.
Itse erosin joskus kolmekymppiswnä kun vaimoa ja kirkkohäitä ei löytynyt.
No, menin kuitenkin myöhemmin naimisiin Budhalaisen kanssa.
Ei naimisiinmenoon kirkkoa tarvita. Ihmiset on solmineet avioliittoja tuhansien vuosien ajan ennen koko kristinuskon keksimistä!
Vierailija kirjoitti:
ap. Kylläpä on rahapula, pitää erota kirkosta, että saa ostettua skumppapullon. Pahoitteluni.
Minä taas odotan hänen ilmoittamaa summaa viimeisenä päivänään minkä on säästänyt. Riippuen tietenki siitä miten pitkäksi hän oman elinkaarensa pituuden on suunnitellut. 🤔🤔.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole sääntöjä tehnyt. Raamattu sanoo useassa kohdassa, että jos nimeä ei ole kirjoitettu Elämän Kirjaan, joutuu paholaisen kanssa tuliseen järveen.
Ihan kuin laiton uhkaus. Pelolla manipuloidaan ihmisiä kääntymään uskoon. Miten näitä uskontoja ei jo kielletä nykypäivänä? Niiden varjolla tehdään paljon pahaa ja aivopestään ihmisiä kaikenlaisiin lahkoihin ja uskomuksiin.
Minä erosin kirkosta 19 vuotiaana. Vaikka vero on Helsingissä vain 1 % niin laskin että 48 vuoden aikana olen säästänyt n 55 000 € . Ja tilillähän ne rahat ovat kasvaneet huikeasti korkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin laiton uhkaus. Pelolla manipuloidaan ihmisiä kääntymään uskoon. Miten näitä uskontoja ei jo kielletä nykypäivänä? Niiden varjolla tehdään paljon pahaa ja aivopestään ihmisiä kaikenlaisiin lahkoihin ja uskomuksiin.
Herran pelko on viisauden alku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa ei sanota missään kohtaa että pitää maksaa kirkollisveroa. Ei edes kehoteta palkkaamaan pappeja tai rakentamaan kirkkoja.
Raamatussa sanotaan, että pitää antaa Jumalalle, mikä Jumalalle kuuluu ja Jeesus itse sanoi rakentavansa kirkkonsa kalliolle.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on niin, että jokainen saa päättää itse, mihin rahansa laittaa. Laittaako kirkollisveroon vai oman perheen kuluihin
Manipuloimalla porukka eroaa kiihtyvällä tahdilla kirkosta.
Hyvä homma että eroaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kuin tyhmyyden.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän säästöjä kun lopettaisin tupakanpolton. 1.60€päivä säästö kirkosta eroamisesta tai 10.0€ päivä kun et osta tupakkaa. Itse tietenkin päätät.
Mun täytyy varmaan rakentaa itselleni rahasäiliö, kun erosin kirkosta ja lopetin tupakanpolton molemmat jo kolmekymmentä vuotta sitten.
En minäkään halua rahoittaa kirkon johdon tämmöistä eloa ja luksustelua:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
euro kuuskyt päivässä, wau, onpas säästöä!
Kyllä säästöistä tulee pienistä puroista iso virta.
Euro sieltä euro täältä. Yhtäkkiä säästää vuositasolla helposti tuhat euroa.
600euroa, onko sulla just nyt tuo summa ylimääräistä-
niin eikä jumalani kirkkoa tarvitse, ihmiset tarvitsevat seurakuntaa, se se on
Helvetti sinua olisi odottanut joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä maksat sen takia "lunnaita" (kirkollisveroa)? Sori, on meitäkin, jotka ei alistu uhkailuun.
Kannattaa sijoittaa näin säästämänsä fyrkat ja korkoa korolle tuottaa paljon vuosien mittaan.
Luksuspapit ovat kaukana raamatun sanomasta.
Jokainen tavallaaan, mutta jos muuttaa halvempaan maahan niin säästää vielä enemmän.