Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

EROSIN tänään kirkosta ja säästän sievoiset rahat

Vierailija
30.12.2025 |

Kiitos ja hyvästi. Ostelen vaikka samppanjaa ja pistän rahat iloiseen elämään.

Kommentit (127)

Vierailija
101/127 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä niillä rahoilla tee mitään Helvetissä. 

Nyt ne onkin tarkoitus hummata kaikkeen fantsuun,muutama satku kuitenkin.

Vierailija
102/127 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuuluisin seurakuntaa, maksaisin vuosituloistani Jyväskyllä 800e. 

https://eroakirkosta.fi/dynamic/index.php/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/127 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala ei pyyhi pois mitään nimejä Elämän Kirjasta. Hän tietää ja päättää jo etukäteen ketkä tulevat uskoon, ja ne ihmiset tulevat elävään uskoon, uudestisyntyvät, ja jäävät uskossa loppuun asti! 

Vierailija
104/127 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkon kirjat EIVÄT OLE yhtä kuin Elämän Kirja. Jokaisen maailman syntyvänvauvan nimi on kirjoitettuna Elämän Kirjassa. Valitettavasi monien nimet Jumala lopulta, useiden kutsujen jälkeen pyyhkii  pois Kirjastaan.

Eihän sillä vauvalla ole nimeä minkä kirjoittaa ennen kastetta, mikä tehdään vasta päiviä, viikkoja syntymän jälkeen. 

Jumala on kaikkitietävä. Hän tietää vauvan nimen jo ennen kun vanhemmat ovat päättäneet, minkä nimen antavat vauvalle!

Vierailija
105/127 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erosin kirkosta vuonna 2003 ja päätin, että laitan tuon kirkollisveron verran palkastani sijoituksiin kuukausittain. Pääasiassa olen ostanut etf-rahastoja. Nyt on noissa rahastoissa on vähän vaille 70.000 euroa rahaa. Maksakaa te tosiuskovaiset vain niitä veroja kiltisti, piispat ja papit kiittävät.

Mutta antaako ne rahastot lohtua haudan äärellä? Tukeeko ne rahat sairauden aikana? Johdattaako sijoituksesi eksyneen kotiin? 

Hudassa en rahoj mieti, mutta mietin tulevisuuttani eläkeiässä ja sitä, ettei tarvi pihistellä. Kirkolle maksetut verot 50v aikana ei paljon mieltä lämmitä eläkkeellä vähissä varoissa. 

Ja kyllä ne aijoitukset mahdollisesti tukee myös sairauden aikana, jolloin tulot voivat tippua merkittävästi.

Vierailija
106/127 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin kuulun mielelläni kirkkoon. Vaikka myös: Nyt metsä kirkkoni olla saa, voi siellä palvella Jumalaa.

Minäkin kuulun kirkkoon, enkä halua erota. Myös nuoret aikuiset lapseni (+/ -30v ikäiset) kuuluvat kirkkoon, syynä kirkon tekemä hyvä työ esim diakonia/nuorisotyö/lapsityö/sururyhmät ym. Joo kirkollisveroa maksamattoman lapset saa mennä seurakunnan kerhoihin jne. mutta itse haluan myös kustantaa sitä mitä käytä, enkä matkustaa siivellä. Kaikki meistä muutenkin tukee kaikenlaista hyväntekeväisyyttä ihan vaan omaksi iloksi. 

Vierailija
107/127 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siunaako pappi kirkosta eronneen kun kuolema on korjannut kirkosta eronneen??

Vierailija
108/127 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kuuluisin seurakuntaa, maksaisin vuosituloistani Jyväskyllä 800e. 

https://eroakirkosta.fi/dynamic/index.php/

Eihän tuo tee edes satasta kuussa. Jos on hyvät tulot, kuten niillä on, jolla esim kirkollisvero on noin suuri niin eipä se paljoa tunnu niissä tuloissa.

Mutta kuten sanottu, köyhä antaa vähästäänkin , rikas ei paljostakaan :D

Joo, kirkkoon kuulumaton kyllä säästää, mutta monetkin sitten esim surun ja hädän hetkellä turvautuu kirkkoon.

Ite oon sitä mieltä, että palvelua josta ei makseta ei myöskään käytetä.

Ja ne jotka ei maksa kirkollisveroa, joutuisivat maksamaan hautapaikoista enemmän ja myös siitä, jos haluavat papin siunaamaan viimeiselle matkalle. 

Typerää, että vaan jotkut maksaa ja kaikki käyttää.

Tää on vähän, kuin tv-lupa ennen. Ne jotka maksoi joutui maksamaan niidenkin edestä jotka piilotteli töllöjään tarkastajilta. 

Onneksi nyt on yle-vero ja ei enää voi lusmuilla. 

Vierailija
109/127 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaa pappi siunata, mutta Jumala ei. 

Vierailija
110/127 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi saada kirkolliset hautajaiset vaikka olisi etonnut kirkosta.

Tosin "papin siunauksella" ei ole mitään merkitystä , , se ei muuta sielun kohtaloa, joka on joko ikuinen Taivas tai ikuinen Helvetti.

Vierailija
111/127 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helvetti sinua olisi odottanut joka tapauksessa.

Tiedätkö fariseus, keitä se yleensä odottaa? 

Vierailija
112/127 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erosin kirkosta vuonna 2003 ja päätin, että laitan tuon kirkollisveron verran palkastani sijoituksiin kuukausittain. Pääasiassa olen ostanut etf-rahastoja. Nyt on noissa rahastoissa on vähän vaille 70.000 euroa rahaa. Maksakaa te tosiuskovaiset vain niitä veroja kiltisti, piispat ja papit kiittävät.

Mutta antaako ne rahastot lohtua haudan äärellä? Tukeeko ne rahat sairauden aikana? Johdattaako sijoituksesi eksyneen kotiin? 

Hudassa en rahoj mieti, mutta mietin tulevisuuttani eläkeiässä ja sitä, ettei tarvi pihistellä. Kirkolle maksetut verot 50v aikana ei paljon mieltä lämmitä eläkkeellä vähissä varoissa. 

Ja kyllä ne aijoitukset mahdollisesti tukee myös sairauden aikana, jolloin tulot voivat tippua merkittävästi.

Jos sulla on pienet tulot, niin kyllä se kirkollisverokin on silloin aika pieni :D

Eipä siitä paljoa kerry, ja johonkin turhuuteen se kuitenkin suurimalla osalla menee. 

ja sinäkin  voit pyytää apua kirkon diakoniatyöltä ja olet tyytyväinen, kun diakonia käy tervehtimässä silloinkin, kun kukaan muu ei käy ja tuo sinulle villasukat, kun täytät vuosia.

Kirkko tekee paljon arvokasta työtä esim vanhusten parissa. 

Vierailija
113/127 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helvetti sinua olisi odottanut joka tapauksessa.

Helvetti odottaa jokaista, joka ei ole uudestisyntynyt ja tehnyt parannusta. 

Ei, lapsikaste ei ketään synnytä uudesti, eikä kirkon jäsenyys takaa taivaspaikkaa. 

Mikset sitten tee parannusta? 

Vierailija
114/127 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni eroaa kirkosta nyt juuri siitä syystä että ovat uskossa, eikä pysty olemaan jäsenenä kirkossa joka halveksii Jumalan Sanaa ja ihannoi syntiä. Kirkko palvoo Saatanaa, Jumalan sijasta! Olen itse yksi heistä, joka on eronnut siitä syystä että olen uskossa.

Suomen nyky evl mädätyskirkko!

Vierailija
115/127 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi saada kirkolliset hautajaiset vaikka olisi etonnut kirkosta.

Tosin "papin siunauksella" ei ole mitään merkitystä , , se ei muuta sielun kohtaloa, joka on joko ikuinen Taivas tai ikuinen Helvetti.

Voi kylläpä sen tiedän!  Ja senkin tiedän että pappi SAATTAA siunata mutta saattaa olla siunaamattakin?? 

Vierailija
116/127 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut apua kirkon kautta, kun mistään muualta en saanut. Siitä hyvästä maksan mielelläni kirkolle takaisin. Muuten eroaisin, mutta olen kiitollisuuden velassa. Itsemurhakin oli lähellä tuolloin, mutta onneksi diakonia auttoi hädästä pois. Olen ateisti, mutta ymmärrän jos joku uskoo.

Vierailija
117/127 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkollisveros ei ole pakko maksaa, sensijaan muista veroista ei voi kieltäytyä, ikävä kyllä.  Maksan siis paljon muiden elosta ja olosta ikävä kyllä😡 Tympäsee kaiken maailman tuilla eläjät.

Vierailija
118/127 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne rahat antavat konkreettista hoivaa, kun vanhuus koittaa. Siihen ei yläkerran satusetä pysty.

Vierailija
119/127 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni eroaa kirkosta nyt juuri siitä syystä että ovat uskossa, eikä pysty olemaan jäsenenä kirkossa joka halveksii Jumalan Sanaa ja ihannoi syntiä. Kirkko palvoo Saatanaa, Jumalan sijasta! Olen itse yksi heistä, joka on eronnut siitä syystä että olen uskossa.

Suomen nyky evl mädätyskirkko!

Kuule, se, että sinä pihtaat Herralta Hänen osuuttaan, ei muutu, vaikka yrität selittää eroasi saatanalla.

Vierailija
120/127 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon sisältö onkin täyttä tyhjää höttöä ja siitä on aivan turha maksaa mitään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi