Jos kaikki tuet loppuisivat, ryhtyisitkö yrittäjäksi? Töitä kun ei ole
Hypoteettinen tilanne, jossa ei olla - vielä. Keksisitkö edes mitään pienimuotoista, mitä ihmiset saattaisivat sinulta ostaa millä saisit ruokaa pöytään ja laskut maksettua? Olipa se sitten tuote taikka palvelu. Ja joo joo, K-18 hommat toki erikseen.
Mitä taitoja sinulla olisi mitä osaisit hyödyntää? Itselläni on kokemusta kirvesmiehen ja muurarin hommista, osaan myös hyvin kalastaa eri välineillä mutta siinäpä se
Tällaisessä tilanteessa yleisen elintason romahtaessa hintojenkin olisi pakko tulla alaspäin. Nykyisillä hinnoilla ei tietenkään millään nappikaupalla kukaan itseään elättäisi.
Kommentit (193)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todennäköisesti, sillä yrittäminen on Suomessa aika raskasta. Lisäksi en näe työtä niin suurena prioriteettina elämässä kuin esimerkiksi kulttuuria ja nautintoja.
Yrittäjänä työskentely on juuri tasan niin raskasta kun haluat sen olevan. Ei kukaan ulkopuolinen sitä määrää vaan sinä itse.
Todistat juuri, että yrittäjä on yrittäjä omasta mielestään. Kun tosiasiassa kulttuuri vaikuttaa yrittämiseen. On aivan eri asia olla yrittäjä Suomessa 2025 kuin esimerkiksi Lontoossa 1685.
Historia-akseli putoaa helposti täysin pois, jos hlö on yrittäjä. Ja se on kirous enemmän kuin siunaus, ehkä meille kaikille.
Miksi meillä on palkkatyöläisiä, jos yrittäminen ei kannata millään tavalla? Kuka voi palkata ketään tuossa tilanteessa? Suurin osa työpaikoista on pienissä yrityksissä, jotka eivät saa mitään tukia, joten niilläkö on taikaseinä, josta palkkarahat saadaan.
Jos katsoo, että ei saisi yritystä kannattamaan, niin miten ihmeessä itse olisi palkanmaksun arvoinen. Ovatko kaikki työttömät siinä uskossa, että työnantajan tulee tehdä tuplasti töitä, jotta saa maksettua laiskalle työntekijälle palkan? Töitähän Suomessa olisi, mutta ketään ei kannata palkata, koska sillä ei yrittäjän työmäärä vähene, vaan päinvastoin tulee työntekijästä kuluja ja vastuita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittomien potkujen jälkeen lähdin kortiston sijasta yrittäjäksi. Viidentoista vuoden kuluttua asiakasyritykset alkoivat luopua palveluntuottajista ja pandemia viimeisteli tilanteen. Viisikymppinen konkurssiyrittäjä ei kiinnostanut työnantajia palkkausmielessä, vaikka kaikenlaisia kurkistelijoita olikin.
Yrittäjäksi ei ole enää asiaa, vaikka onkin kaksi aivotyöammattia ja taidot ja välineet käsityöläiseksikin. Yritykset eivät osta, yksityiset taas eivät maksa.
Ikä alkaa jo kuutosella ja konkurssi vei työkyvyn, joten töihin ei ole pääsyä, vaikka halua olisikin. Jos "kaikki tuet loppuvat", päästään elämään mielenkiintoisia aikoja. Minä, yksinäinen, raihnainen ikääntynyt täällä pikkukaupungin laitamilla kuolen nälkään muutamassa viikossa.
Miten konkurssi vei työkyvyn? Kiinnostaa, koska olen nähnyt vastaavan kerran. Mielestän
Noiden vuosien aikana tapahtui kaikenlaista, mitä ei todennäköisesti olisi tapahtunut ilman konkurssia. En halua selittää tarkemmin tällaisessa ketjussa.
Minä olin ollut urani alkupuoliskon palkansaajana ja pyrin takaisin työntekijäksi sillä tavalla, että työkkärin virkailijakin moitti liiasta epätoivoisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut eräässä elämänvaiheessa yritysneuvoja. En ryhtyisi!
Tarvitaan hyvä liiketoimintasuunnitelma, pääomaa aloittamiseen ja mikä tärkeintä, maksavia asiakkaita.
Tämä. Ihmiset jotka sanovat "aina voi ryhtyä yrittäjäksi" eivät ymmärrä, että se pelkkä yrittäjäksi ryhtyminen ei vielä tuo tuloja kellekään. Meidänkin alalla pienyrittäjyys on yleistä, mutta kukaan ei tilaa sellaiselta, joka ei ole ensin antanut näyttöjä palkansaajana.
Kaikki ostaa osaavalta myyjältä. Miettikää sitä. Myyminen on taitoa myydä. Ja sitä saa kun alkaa tekemään!!!
Täytyy olla myös hyvä tuote ja asiakkaalla tarve. Jos myyt väärää tuotetta ihmiselle joka ei sitä edes tarvitse niin ei siinä mitkään myyntipuheet auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todennäköisesti, sillä yrittäminen on Suomessa aika raskasta. Lisäksi en näe työtä niin suurena prioriteettina elämässä kuin esimerkiksi kulttuuria ja nautintoja.
Aloitus: ei tukia, ei töitä! Jäisi nautiskelu lyhyeksi
Yrittäjyyspakko olisi totalitarismia. Yksikään valtio ei ole vielä sellaiseen mennyt, koska se on oksymoron. Yrittäjyyden ytimessä on vapaus - pakko romuttaa koko toiminta-ajatuksen.
No, yrittihän EU:kin varastaa pankissa olleita rahoja, joten nykymaailmassa kai kaikki on mahdollista. Orwellin kirja "1984" tahtoo unohtua johtajiltakin - tai sitten se on innoittaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjänä työskentely on juuri tasan niin raskasta kun haluat sen olevan. Ei kukaan ulkopuolinen sitä määrää vaan sinä itse.
Todistat juuri, että yrittäjä on yrittäjä omasta mielestään. Kun tosiasiassa kulttuuri vaikuttaa yrittämiseen. On aivan eri asia olla yrittäjä Suomessa 2025 kuin esimerkiksi Lontoossa 1685.
Historia-akseli putoaa helposti täysin pois, jos hlö on yrittäjä. Ja se on kirous enemmän kuin siunaus, ehkä meille kaikille.
Aloitus: ei tukia, ei töitä! Onnea vaan haavemaailmaasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikollisen ura on lähempänä kuin koskaan.
Kieltämättä mietityttää, että meillä on keskuudessamme muutama satatuhatta sellaista, joiden mielestä rikollisuus on parempi asia kuin työnteko. Olisiko syytä sijoittaa heidät jo nyt suljettuihin laitoksiin?
Mikä työnteko? Mihin töihin? Kaikki mitä hallitus duunaa työttömien elämän hankaloittamiseksi ei edes luo työpaikkoja tai saa ihmisiä hakemaan lisää töitä (jotkut laittavat satoja hakemuksia ja silti eivät töitä saa). Ennemminkin se lamaannuttaa ja ajaa ihmisiä jopa epätoivoon mikä surullisesti saa jotkut rikolliselle tielle.
Tuo on juuri se asenne, joka sinulla toivotaankin olevan, kun saat tukia enemmän kuin työssäkäyvät saavat palkkaa. Työttömien elämää hankaloittaa vain työtön itse selittämällä, että ei ole kivoja töitä tarjolla, en siis suostu tekemään mitään ja Vasemmistoliitto kannustaa, että ei tarvitsekaan, työt on riistoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitaan hyvä liiketoimintasuunnitelma, pääomaa aloittamiseen ja mikä tärkeintä, maksavia asiakkaita.
Siinäpä se onkin, maksavat asiakkaat puuttuu tästä maasta varakkaiden suosimisen takia. Varakkuus ei tihku alaspäin ainakaan Suomessa, vain paska valuu alaspäin. Rikkaat ei osta mitään, he ei investoi tuotekehitykseen, he vain haalivat kaikki rahat itselleen ja omistajien osinkoihin, joista ei makseta Suomeen veroja ollenkaan.
Tällainen lokkeilu ja vapaamatkustaminen pitäisi lailla kieltää, tämä on sitä todellista lokkeilua. Työttömyys ja kaikki Suomen ongelmat johtuvat vain ja ainoastaan rikkaiden järjettömästä suosimisesta, joka ei hyödytä Suomea ja suomalaisia millään tavalla!!
Suomalaisilla ei ole ikinä ollut niin paljon rahaa ja ostovoimaa kuin tällä hetkellä. Toki monella menee tällä hetkellä huonosti kun on työttömyyttä ja muuta, mutta kokonaisuutena suomalaiset on edelleen menestyneitä ja varakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ihmiset jotka sanovat "aina voi ryhtyä yrittäjäksi" eivät ymmärrä, että se pelkkä yrittäjäksi ryhtyminen ei vielä tuo tuloja kellekään. Meidänkin alalla pienyrittäjyys on yleistä, mutta kukaan ei tilaa sellaiselta, joka ei ole ensin antanut näyttöjä palkansaajana.
Kaikki ostaa osaavalta myyjältä. Miettikää sitä. Myyminen on taitoa myydä. Ja sitä saa kun alkaa tekemään!!!
Täytyy olla myös hyvä tuote ja asiakkaalla tarve. Jos myyt väärää tuotetta ihmiselle joka ei sitä edes tarvitse niin ei siinä mitkään myyntipuhee
Vastasin edellisen väitteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi varmaan kannattanut kouluttautua.
Ilmainen koulutus ja silleen....
Eikö työkkärissä lähinnä ole koulutetut? Opettajia ja filosofeja...
Työllisyysaste ja koulutus kulkee käsi kädessä. Mitä enemmän on opiskellut niin sitä todennäköisemmin on työllistynyt. Kaikista vähäisin työttömyysaste on tohtoreilla ja korkein niillä jotka ei ole käyneet edes peruskoulua loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjyys on miltei vastakohta onnellisuudelle, jos ollaan aivan raatorehellisiä.
Porvarit näkivät sen onnena etenkin 1700-luvulla, mutta taustalla on vapaus keskusvallasta, joka oli vahva.
Yrittäjyys onkin enemmän historiallinen erikoisuus kuin jokin lähimpänä paratiisia oleva tila.
Olen myös huolissani yrittäjän arvomaailmasta. Yritysmaailmassa ajattelu uhkaa supistua hyödyn, tuloksen ja rahan akselille. Yrittäjä ei tavallaan ehdi esimerkiksi kompleksisempaan ajatteluun.
Roskaa!
Minä olen ollut viimeiset 10 vuotta yrittäjänä ja se on ollut elämäni parasta aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään. Ensimmäinen ja oikeastaan ainoa asia, mitä kauppiksesta opin oli, että yrittäminen ei kannata.
Olitus oli tuet pois ja ei töitä. Mitä ihmettä sä tekisit?
En osaa sanoa., mutta oletusarvoisesti, todennäköisin vaihtoehto olisi muuttaa ruokavaliota ja ryhtyä ihmissyöjäksi.
Ja äänestät typeryytesi mukaan myös? Tää on aikuisten keskustelu aikuisten maailmasta
Jep ja aikuisten maailmassa joko syödään tai tullaan syödyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitus: ei tukia, ei töitä! Onnea vaan haavemaailmaasi
Ihmisyys on silti enemmän kuin vaihtoehdottomuutta. Aniharva yrittäjä on kuitenkaan muuta kuin ratas koneistossa ihmisyyden horisontissa. Yksinkertaisesti työ pitää niin kiireisenä, että se on koko elämä.
En alkaisi. Olen kerran ollut ja toista kertaa ei tule. Alkaisin ennemmin vaikka varkaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan ulkopuoliset eli markkinat määräävät sen, millä työmäärällä kukakin yrittäjä pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikollisen ura on lähempänä kuin koskaan.
Kieltämättä mietityttää, että meillä on keskuudessamme muutama satatuhatta sellaista, joiden mielestä rikollisuus on parempi asia kuin työnteko. Olisiko syytä sijoittaa heidät jo nyt suljettuihin laitoksiin?
Mikä työnteko? Mihin töihin? Kaikki mitä hallitus duunaa työttömien elämän hankaloittamiseksi ei edes luo työpaikkoja tai saa ihmisiä hakemaan lisää töitä (jotkut laittavat satoja hakemuksia ja silti eivät töitä saa). Ennemminkin se lamaannuttaa ja ajaa ihmisiä jopa epätoivoon mikä surullisesti saa jotkut rikolliselle tielle.
Tuo on juuri se asenne, joka sinulla toivotaankin olevan, kun saat tukia enemmän kuin työssäkäyvät saavat palkkaa. Työttömien elämää hankaloittaa vain työtön itse selittämällä, että ei ole kivoja töitä tarjolla, en siis suostu tekemään mitään ja Vasemmistoliitto kannustaa, että ei tarvitsekaan, työt on riistoa.
Teit ihan omat sepustukset viestistäni.
Viestille 94:
Kirjoittelusi muuttuu vielä lennokkaammaksi kun pitkittynyt paasto virkistää ajatustasi
Vierailija kirjoitti:
En alkaisi. Olen kerran ollut ja toista kertaa ei tule. Alkaisin ennemmin vaikka varkaaksi.
Onhan varkaatkin tietyllä tapaa yksityisyrittäjiä. Eivät laillisella toimialalla, mutta noin muuten.
Jos jonkun starttirahan saa, niin mikäs siinä sitten.
Ja äänestät typeryytesi mukaan myös? Tää on aikuisten keskustelu aikuisten maailmasta