Jos kaikki tuet loppuisivat, ryhtyisitkö yrittäjäksi? Töitä kun ei ole
Hypoteettinen tilanne, jossa ei olla - vielä. Keksisitkö edes mitään pienimuotoista, mitä ihmiset saattaisivat sinulta ostaa millä saisit ruokaa pöytään ja laskut maksettua? Olipa se sitten tuote taikka palvelu. Ja joo joo, K-18 hommat toki erikseen.
Mitä taitoja sinulla olisi mitä osaisit hyödyntää? Itselläni on kokemusta kirvesmiehen ja muurarin hommista, osaan myös hyvin kalastaa eri välineillä mutta siinäpä se
Tällaisessä tilanteessa yleisen elintason romahtaessa hintojenkin olisi pakko tulla alaspäin. Nykyisillä hinnoilla ei tietenkään millään nappikaupalla kukaan itseään elättäisi.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
yrittäminen on mahdotonta Suomessa
yrityksen saa kannattavaksi ainoastaan kuulumalla [Ruosinkielinen sukunimi] missä rahaa on rajattomasti
Fixd that for ya!
Varmaan yrittäisin myydä jotakin itse tekemääni, kuten maalauksia tai koruja. Ei sillä kyllä eläisi, eli jostain pitäisi raapaista puuttuvat tulot. Ei vaan oikein tuollaisen uudistuksen jälkeen kannata liikkua ulkona, ettei joudu ryöstetyksi. Sitä varmaan aika moni alkaisi tehdä, jos tuloja ei enää olisi, kun töihinkään ei pääse.
Olen ihan nätti nainen, eiköhän toimeentulo löytyisi jollain keinolla.
Kyllä, myisin osaamistani yrityksille. Teen sellaista hommaa jolle olisi monessa erilaisessa firmassa tarvetta projektiluonteisesti, joten ei välttämättä haluta palkata ketään vakituista ja minulla on asiasta monipuolista osaamista. Tämän luultavasti tulen toteuttamaankin kunhan kyllästyn nykyiseen työhöni.
Waist manegement pisnes. Tarkoitan arkadianmäen ongelmajätelaitoksen manageeramista.
Vierailija kirjoitti:
Olisi varmaan kannattanut kouluttautua.
Ilmainen koulutus ja silleen....
Missä on ilmaisia koulutuksia?
Mitä se yrittäminenkään tässä ryöstetyssä maassa auttaisi kun kellään ei ole rahaa eikä ostovoimaa. Oikeistoriistäjät jotka istuu niiden muilta varastamiensa rahojen päällä eivät osta mitään.
Ryhtyisin "yrittäjäksi". Ihmisillä on paljon rahan arvoista tavaraa pihoillaan ja koiriakin annetaan pikkulasten ulkoilutettavaksi. Puhumattakaan yksin liikkuvista huonokuntoisista vanhuksista.
Mitä yrittäjä tekee jos ei ole töitä?
Vierailija kirjoitti:
Olisi varmaan kannattanut kouluttautua.
Ilmainen koulutus ja silleen....
Kyllä minä ainakin kouluttauduin. Ylempi korkeakoulututkinto, tekninen ala. Ei vain firmoille kelvannut, kun olisi pitänyt olla työkokemusta juuri siitä hilavitkuttimesta, jota ko. firma käyttää. Eikä työkokemusta saanut, kun ei päässyt mihinkään töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mielit yrittäjäksi, sinulla pitää olla yritysidea.
Pakko on hyvä motivoimaan
Pakko lähinnä lamaannuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ryhtyisin "yrittäjäksi". Ihmisillä on paljon rahan arvoista tavaraa pihoillaan ja koiriakin annetaan pikkulasten ulkoilutettavaksi. Puhumattakaan yksin liikkuvista huonokuntoisista vanhuksista.
Mitä pihimpi, sitä isompi pankkitili.
Näitä ukkoja löytää esim; ruokajonoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pihimpi, sitä isompi pankkitili.
Näitä ukkoja löytää esim; ruokajonoista.
Eniten varmaan vähän syrjemmältä omakotitaloista ja vanhoilta maatiloilta. Kaikenlaista laitetta on huonosti vartioiduissa varastoissa ja monesti jopa autossa avaimet paikallaan.
Kyllä mulla on taitoja ja halua tehdä, siitä ei vaan juuri kukaan ole valmis maksamaan :D. Jos hommasta saisi hyvät massit, olisin jo yrittäjä.
Etsisin kaikki tämän palstan oikeistolaiset vihanlietsojat ja sitten ei hyvä heiluisi heille...
Jos kysyntää on, jokainen pienyrittäjä syöksee toisen työttömäksi, ellei ole ihan mullistva idea. Jos mullistavan idean keksisi, se kopioitaisiin toiseen yritykseen, jolla on paremmat pääomat. Miten työllisys lisääntyy?
Olen jo yrittäjä.
asianajaja, N54
Kyllä. Ainoat jotka myyvät, ovat seksi ja ruuantuotanto, vain niillä on varmaa kysyntää ympäri vuoden. Seksiä ei minulta kukaan osta, joten varmaan possujen kasvatus olisi seuraava askel, joko luvalla tai luvatta.