Olipa hyvä että Rovaniemellä turistitkin huomasivat Suomen "onnellisuuden"
Pikkuinen Hannes-myräkkä ajoi lentoaseman kaaokseen. Jopa viltit loppuivat kesken, puhumattakaan siitä että olisi tarjottu syötävää tai juotavaa. Spr koitti jotenkin toimia, mutta lentoasema ei tarjonnut mitään.
Kommentit (46)
Eikö ollut matkavakuutus ja ei ymmärrä tuolta olisi voinut lähteä bussilla, taxilla toiseen kylään majoitus tai Helsinkiin ja lentäen sieltä. Onko ne niitä turreja jotka ei ota selvää jää heti yöksi ulos ja tietää vain 1 paikan koko Suomessa ilman tietoa säästä ja siitä mitä kaupunkeja on lähellä missä muut kentät. Itse otan aina selvää ensin, aina voi olla huono sää, majoitukset täynnä tai vaikka maanjäristys ja tulee muutos. Jos ei osaa toimia ei kannata matkustaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ollut matkavakuutus ja ei ymmärrä tuolta olisi voinut lähteä bussilla, taxilla toiseen kylään majoitus tai Helsinkiin ja lentäen sieltä. Onko ne niitä turreja jotka ei ota selvää jää heti yöksi ulos ja tietää vain 1 paikan koko Suomessa ilman tietoa säästä ja siitä mitä kaupunkeja on lähellä missä muut kentät. Itse otan aina selvää ensin, aina voi olla huono sää, majoitukset täynnä tai vaikka maanjäristys ja tulee muutos. Jos ei osaa toimia ei kannata matkustaa.
Eivät tiedä. Osa voi olla nuoria. Raha pitäisi olla jos haluaa majoituksen ja tiedot mistä saa. Tai kyyti. Vakuutus ei kata automaattisesti?
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa taitaa olla pakettimatkalla. Silloin lähtökohtaisesti vastuu on matkanjärjestäjällä, ei matkustajalla itsellään. Varsinkin jos sattuu vielä olemaan maasta missä ei puhuta englantia, siinä on oikeasti aika avuton jos pitääkin omin päin selviytyä poikkeustilanteessa. Matkanjärjestäjät ja lentoyhtiöt jättivät asiakkaansa täysin oman onnensa nojaan.
Vierailija kirjoitti:
Totuus: matkailijoiden hyväksi tehtiin huomattavasti enemmän kuin olisi tarvinnut. Luuuletko ap että sinulle tuodaan vaikka Singaporessa peittoa, tyynyä ja ruokaa jos lento myöhästyy pari päivää?
En ole ap mutta tietysti lentokentälle jumiin jääneille tuodaan ruokaa, juomaa, patjoja, retkisänkyjä yms. Luuletko sinä että matkustajat jätetään täysin oman onnensa nojaan maailman lentokentillä? Et ole tainnut juurikaan matkustaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei se matkavakuutuskaan välttämättä mitään korvaa jos lähtee itse järjestelemään paluumatkaa, tämähän on force majeure-tilanne. Lentoyhtiön tehtävä on järjestää paluumatka. Ensin ainakin pitäisi saada yhteys lentoyhtiöön ja varmistaa että korvaavatko matkakulut, jos itse järjestää matkansa kotiin.
Itse matkustelevana ihmisenä en koskaan ole ajatellut että sen kohdemaan pitää nyt palvella ja olla juuri minua varten valmiina kaikissa tilanteissa.