Mikä diagnoosi epävakaan persoonallisuushäiriön kaveriksi, että pääse eläkkeelle nelikymppisenä?
Minulla on yksityinen sairausvakuutus, joka korvaa kaikki hoitokulut. Asuntolaina on maksettu, lapset hankittu, akateeminen tutkinto löytyy. Työelämässä oltu parikymmentä vuotta.
Voin siis kiertää kaikki Suomen psykiatrit ja kerätä parhaat diagnoosit 😊
Ap
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autismi. Pääsin juuri joulun alla eläkkeelle alle kolmekymppisenä.
Hmm, tuota voisi kokeilla. Olen vähän sellainen töksöyttelijä - voisin onnistua tuossa.
Ap
Töksäyttely ei taida riittää perusteeksi työkyvyttömyyseläkeläkkeeseen.
Älkää vastatko tälle provoilijalle, on niin selvä provo kun vaan voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun vanhuuseläke jää pieneksi. Silloin ei enää ihmiset ole niin tyhmiä että seuraisivat somea. Voit sairastua vakavasti. Onko tällä yhteiskunnalla varaa hoitaa sua? Mieti ennen hölmöä suunnitelmaasi.
Mulla yksityinen sairausvakuutus ja varakas mies. Jos eroamme, omaisuus menee puoliksi 🤷🏻 Älä turhaan huoli, kyllä mä pärjään 😊
Ap
Sittenhän voit jäädä kotirouvaksi jos sulla on niin varakas mies. Ei tarvitse ajatella mitään tk eläkehuijausta!
No tottakai haluan myös omaa rahaa. Sitä vartenhan tässä korkeita eläkemaksuja ja veroja maksetaan, että itsekin saa jotain. Pelkästään vieraita eläkeläisiä varten en niitä maksa.
Ap
Itsellä oli kaveri myös aivovamma niin pääsi eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Älkää vastatko tälle provoilijalle, on niin selvä provo kun vaan voi olla.
Mikäpä aloitus ei sinun mielestäsi ole provo? Mene pois palstalta, jos et pysty keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat heikkolahjaiselta, ehkä pääsisit eläkkeelle kehitysvamman vuoksi?
No tuskin olen 😊. Mikäs sairaus sinulla on, kun kuulet nettikeskustelupalstalla?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuskin olen 😊. Mikäs sairaus sinulla on, kun kuulet nettikeskustelupalstalla?
Ap
Olet ollut puolet aikuiselämästäsi työtön, tuskin kovin lahjakaskaan olet.
Vierailija kirjoitti:
Selkäkipu, ei anna nukkua öisin, kävely vaikeaa, vatsa ei kestä särkylääkkeitä. Valita kolme vuotta ja saat mahdollisesti eläkepaperit...
Tää on ns. taksikuskiresepti 80-luvulta. Toimi muutamalle harvalle silloin... mutta legenda jäi elämään.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja toki siis vakuutus on voimassa ulkomaillakin, jos ei täältä irtoa 😊
Ap
Mitä tällä tarkoitat? Jos sinä kuulut Suomen sairasvakuutuslain piiriin niin Suomestahan sinä sen diagnoosisi haet etkä ulkomailta kun et muualla ilmeisesti asu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksisuuntainen mielialahäiriö ja paranoidi skitsofrenia, mutta ethän sinä hoitokuluihin tarvitse rahaa vaan diagnoosin hankkimiseen. Muuten voi käydä niin että joudutkin tahdonvastaiseen laitoshoitoon, ja eikös sinun pitäisi eläkkeelle päästyäsi jäädä kotiin hoitamaan lapsiasi?
No voisin jossain täysihoitolassa lepäillä esim. puoli vuotta ihan mielelläni 😊.
Minulla epäiltiin kaksisuuntaista kyllä ja sehän voi olla epävakaallakin. Noissahan oireet ovat aika samantyyppisiä. Sitä voisi tutkia seuraavaksi.
Ap
Kaksisuuntaista on olemassa kahta eri alatyyppiä ja ne poikkeaa toisistaan ihan äärilaitoihin. Toinen elää maniassa ja toinen depressiossa. Täysihoitoon ei "päästä" lepäilemään eikä eläkkeelle pääsy ole sen helpompaa, vaatii myös lääkehoidot, sillä siitä kieltäytyminen on pääosin este koko hoidolla, eläkkeestä puhumattakaan ja säännölliset laboratoriotutkimukset - niillä et pysty huijaamaan ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja toki siis vakuutus on voimassa ulkomaillakin, jos ei täältä irtoa 😊
ApMitä tällä tarkoitat? Jos sinä kuulut Suomen sairasvakuutuslain piiriin niin Suomestahan sinä sen diagnoosisi haet etkä ulkomailta kun et muualla ilmeisesti asu.
Sitä, että voin hakea hoitoa minkä maan psykiatrilta (tai muulta lääkäriltä) tahansa ja minun yksityinen sairausvakuutukseni korvaa sen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olet ollut puolet aikuiselämästäsi työtön, tuskin kovin lahjakaskaan olet.
Olen ollut työelämässä parikymmentä vuotta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksisuuntainen mielialahäiriö ja paranoidi skitsofrenia, mutta ethän sinä hoitokuluihin tarvitse rahaa vaan diagnoosin hankkimiseen. Muuten voi käydä niin että joudutkin tahdonvastaiseen laitoshoitoon, ja eikös sinun pitäisi eläkkeelle päästyäsi jäädä kotiin hoitamaan lapsiasi?
No voisin jossain täysihoitolassa lepäillä esim. puoli vuotta ihan mielelläni 😊.
Minulla epäiltiin kaksisuuntaista kyllä ja sehän voi olla epävakaallakin. Noissahan oireet ovat aika samantyyppisiä. Sitä voisi tutkia seuraavaksi.
ApKaksisuuntaista on olemassa kahta eri alatyyppiä ja ne poikkeaa toisistaan ihan äärilaitoihin. Toinen elää maniassa ja toinen depressiossa. Täysihoitoon ei "päästä" lepäilemään eikä eläkkeelle pääsy ole sen helpompaa, vaatii myös lääkehoidot, sillä s
Isälläni on kaksisuuntainen, joten hyvin todennäköisesti se on myös minulla, koska myös oireeni täsmäävät 😊
Ap
Ei saa lainattua mut kaksisuuntainen ja persoonallisuushäiriö riittävät yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa lainattua mut kaksisuuntainen ja persoonallisuushäiriö riittävät yleensä.
Näin arvelinkin. Eli psykiatrilta aika ja tutkitaan kaksisuuntaisen mahdollisuutta (joka tod.näk. minulla on). Kiitos hyvistä vinkeistä ja hyvästä keskustelusta 😊
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin arvelinkin. Eli psykiatrilta aika ja tutkitaan kaksisuuntaisen mahdollisuutta (joka tod.näk. minulla on). Kiitos hyvistä vinkeistä ja hyvästä keskustelusta 😊
Ap
Oleppa hyvä! Nämä riittivät vielä viisi vuotta sitten mut voivat olla tiukentaneetkin tässä välissä. Kannattaa ainakin testata riittääkö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oleppa hyvä! Nämä riittivät vielä viisi vuotta sitten mut voivat olla tiukentaneetkin tässä välissä. Kannattaa ainakin testata riittääkö.
Tulen testaamaan 😊. Ja kuten aloituksessa mainitsin - voin käydä vaikka kaikki Suomen psykiatrit läpi, koska vakuutus.
Ap
Moni luulee vieläkin että joku ( jotkut) diagnoosit oikeuttavat sellaisenaan tk- eläkkeeseen, kun totuus on se että työkyvyttömyyttä määrittää monet muut seikat, myöskin.
Lääkärin laatima B - lausunto on myöskin erittäin keskeisessä asemassa, kuvaako lausunto riittävästi juuri vointia, oireita, toimintakykyä, sairaushistoriaa, hoidot, y.m? Moni lääkäri ei osaa tai viitsi laatia hyvän B- lausunnon.
Minä pääsin eläkkeelle 36 vuotiaana. Masennus ja pakko-oireinen häiriö.