Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä diagnoosi epävakaan persoonallisuushäiriön kaveriksi, että pääse eläkkeelle nelikymppisenä?

Vierailija
29.12.2025 |

Minulla on yksityinen sairausvakuutus, joka korvaa kaikki hoitokulut. Asuntolaina on maksettu, lapset hankittu, akateeminen tutkinto löytyy. Työelämässä oltu parikymmentä vuotta.

Voin siis kiertää kaikki Suomen psykiatrit ja kerätä parhaat diagnoosit 😊

Ap

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet jo yli neljäkymmentä aloita hormoonihoito!

Miksi? En ole yhtään väsynyt, eikä kierto ole vielä lähtenyt lyhenemään.

Ap

Vierailija
62/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet julkiselle paikalle sekoilemaan ja sanot näkeväsi vihreitä ukkoja, odotat poliisin tuloa -> poliisi kuskaa hoitoon ja tadaa siellä sinulle tehdään sopiva diagnoosi. Jos haluat skitsoferniadiagnoosin, tuo pitää toistaa monta kertaa vähän varioiden.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kehdataan vielä ihmetellä miksi ihmiset vähättelee eikä uskota kun joku valittaa mielenterveys ongelmia. Tämähän se taitaa monen diagnoosin takana olla että todellisuudessa ei vaan halua tehdä töitä. Millon on masennusta millon ahdistusta kun totuus on se että haluaa laiskotella eikä tehdä töitä

Vierailija
64/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, usea monisairas liki eläkeikäinen ei edes nykyään pääse tk-eläkkeelle, ehdot ovat tiukentuneet suuresti.

No, aina voin olla työttömänä 68-vuotiaaksi asti. Asuntolaina kuitenkin maksettu, joten ei haittaa. Muodon vuoksi voin työpaikkahakemuksia tehtailla, olen hyvä kirjoittamaan (ja puhumaan).

Ap

Jos et ota vastaan töitä niin et saa tukia. 

Vierailija
65/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten kehdataan vielä ihmetellä miksi ihmiset vähättelee eikä uskota kun joku valittaa mielenterveys ongelmia. Tämähän se taitaa monen diagnoosin takana olla että todellisuudessa ei vaan halua tehdä töitä. Millon on masennusta millon ahdistusta kun totuus on se että haluaa laiskotella eikä tehdä töitä

Ja olet niin yksinkertainen että perustat näkemyksesi yhteen provo on, vaikka päinvastaisia kirjoituksia on joka päivä useampi. 

Vierailija
66/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, usea monisairas liki eläkeikäinen ei edes nykyään pääse tk-eläkkeelle, ehdot ovat tiukentuneet suuresti.

No, aina voin olla työttömänä 68-vuotiaaksi asti. Asuntolaina kuitenkin maksettu, joten ei haittaa. Muodon vuoksi voin työpaikkahakemuksia tehtailla, olen hyvä kirjoittamaan (ja puhumaan).

Ap

Jos et ota vastaan töitä niin et saa tukia. 

Minkähän työpaikan työkkäri osoittaa? Nehän vaan vinkkaa, että haeppa tuota paikkaa. Työnantaja tekee sen päätöksen palkata henkilö. Työttömät eivät ole halutuinta sakkia. Ainakaan jos työttömyys pitkittyy ja ikää alkaa olemaan lähellä 50 v. Tiedän kokemuksesta.

Vierailija
67/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autismi. Pääsin juuri joulun alla eläkkeelle alle kolmekymppisenä. 

Vierailija
68/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

^
Miksen ottaisi töitä vastaan? Siellähän viimeistään näkevät, että olen työkyvytön.

Olin kerran yhtäjaksoisesti 8 vuotta työttömänä. Kertaakaan ei tuona aikana töitä tarjottu. Ehkä meille akateemisille ei tarjota sitten.

Ap

Vierailija
69/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mikä diaqnoosi sillä KELAn lääkäri toteaa työkykyiseksi loppuviimein.

Vierailija
70/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet julkiselle paikalle sekoilemaan ja sanot näkeväsi vihreitä ukkoja, odotat poliisin tuloa -> poliisi kuskaa hoitoon ja tadaa siellä sinulle tehdään sopiva diagnoosi. Jos haluat skitsoferniadiagnoosin, tuo pitää toistaa monta kertaa vähän varioiden.  

Ei tartte. Riittää, että kertoo psykiatrille jostain vuosien takaisista ajankohdista jolloin on ollut psykoottiseksi tulkittavia jaksoja ja on pelännyt seurattavan/vainottavan/joillakin ihmisillä olevan pahoja aikeita. Minä sain tsofreniadiagnoosin ilman ensimmäistäkään julkista sekoilua, jos ei kännäämistä lasketa tai sairaalajaksoa. Eläkettä tosin en saa, mutta en ole hakenutkaan.

Vierailija
71/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, tuota voisi kokeilla. Olen vähän sellainen töksöyttelijä - voisin onnistua tuossa.

Ap

Vierailija
72/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun vanhuuseläke jää pieneksi. Silloin ei enää ihmiset ole niin tyhmiä että seuraisivat somea. Voit sairastua vakavasti. Onko tällä yhteiskunnalla varaa hoitaa sua? Mieti ennen hölmöä suunnitelmaasi.

Vierailija
73/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vaan työtä ja sijoita palkkarahoja. Jos hyvin käy, saat kerrytettyä rahaa niin voit jättäytyä töistä pois.

Vierailija
74/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, tuota voisi kokeilla. Olen vähän sellainen töksöyttelijä - voisin onnistua tuossa.

Ap

Muista ehdottomuus, naiivius ja ilmeetön ilme

Vierailija
75/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skitsofrenia tai skitsoaffektiivinen häiriö 

Vierailija
76/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun vanhuuseläke jää pieneksi. Silloin ei enää ihmiset ole niin tyhmiä että seuraisivat somea. Voit sairastua vakavasti. Onko tällä yhteiskunnalla varaa hoitaa sua? Mieti ennen hölmöä suunnitelmaasi.

Mulla yksityinen sairausvakuutus ja varakas mies. Jos eroamme, omaisuus menee puoliksi 🤷🏻 Älä turhaan huoli, kyllä mä pärjään 😊

Ap

Vierailija
77/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee vaan työtä ja sijoita palkkarahoja. Jos hyvin käy, saat kerrytettyä rahaa niin voit jättäytyä töistä pois.

No nyt mulla just loppuu määräaikainen työsuhde, joten olis hyvä sauma hypätä pois työelämästä 😊. Asuntolaina kuitenkin jo maksettu (Hki).

Ap

Vierailija
78/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla yksityinen sairausvakuutus ja varakas mies. Jos eroamme, omaisuus menee puoliksi 🤷🏻 Älä turhaan huoli, kyllä mä pärjään 😊

Ap

Sittenhän voit jäädä kotirouvaksi jos sulla on niin varakas mies. Ei tarvitse ajatella mitään tk eläkehuijausta! 

Vierailija
79/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksisuuntainen mielialahäiriö ja paranoidi skitsofrenia, mutta ethän sinä hoitokuluihin tarvitse rahaa vaan diagnoosin hankkimiseen. Muuten voi käydä niin että joudutkin tahdonvastaiseen laitoshoitoon, ja eikös sinun pitäisi eläkkeelle päästyäsi jäädä kotiin hoitamaan lapsiasi?

No voisin jossain täysihoitolassa lepäillä esim. puoli vuotta ihan mielelläni 😊.

Minulla epäiltiin kaksisuuntaista kyllä ja sehän voi olla epävakaallakin. Noissahan oireet ovat aika samantyyppisiä. Sitä voisi tutkia seuraavaksi.

Ap 

Et ole tainnut olla suljetulla, jos jostain täyshoitolasta hourit. No joo, on siellä vessa, vaatteet ja sairaalaruokaa. Jos se sinulle riittää täyshoidoksi, niin tervemenoa - ai niin, paitsi että edes oikeasti apua tarvitsevat eivät sinne pääse resurssipulan takia. Et pääse, vaikka esittäisit itsemurhakandidaattia.

Vierailija
80/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat heikkolahjaiselta, ehkä pääsisit eläkkeelle kehitysvamman vuoksi? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi