Kuntoutustuen hakeminen
Hain kuntoutustukea, mutta pelottaa etten saa sitä. Olen opiskelija, vuosia ollut mielenterveysongelmia ja fyysisiä. Olen ollut terapiassa yms mutta ei ole auttaneet. Nyt saikulla ollut vuoden ja haettiin tota. Kuullut että vaikeaa saada. Onko muita jotka hakeneet tai ovat sillä tuella? Mikö sairaus teillä on?
Kommentit (10)
Et saa jos olet opiskelija. Kuntoutusrahaa voit saada, kuntoutustukea et.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet opiskelija, et luultavasti saa vaan Kela suosittaa kuntoutusrahan. Mulle ja parille tutulle käynyt näin. Itse tosin jouduin pitkäksi aikaa sairaalaan ja opinnot jäivät lopulta kokonaan. Sittemmin olin taas saikulla vuoden, nykyään työkyvytön työnhakija. Saa nähdä joudunko taas sairaalasn jossakin vaiheessa.
Oon ollu kuntoutusrahalla joka lakkautettii ku en edenny tarpeeksi nopeesti opinnoissa
Kuntoutusrahakaan ei siis oo vaihtoehto koska en pysty kuitenkaan etenemään tarpeeksi nopeasti ja romahduksia tapahtuu jolloin en saa mitään tehtyä.
Varaudu siihen, että et tule saamaan.
Ilmeisesti jos ei tuota saa niin ainoa vaihtoehto on toimeentulotuki tai työmarkkina, joissa ei ole järkeä työkyvyttömänä
Kuntoutustuki on tarkoitettu vielä toipuvalle, kun kuntoutusraha on tarkoitettu jo paremmin voivalle asiakkaalle.
eli ei kuntouturaha sovi mulle. Ja miksi hoitotahoni hakisi mulle tota kuntoutustukea jos ei olisi mahdollista sitä saada
Kertomasi perusteella sinulla on aivan hyvät mahdollisuudet saada kuntoutustuki: sinulla on hoitohistoriaa, josta on mm. psykoterapiatiedot sekä hoitosuhde erikoissairaanhoidossa tai YTHS:llä, joista varmasti laaditaan kunnollisia B-lausuntoja. Ota vain rauhallisesti.
Peräsuolen laskeumaanko haet kuntoutustukea?
Jos olet opiskelija, et luultavasti saa vaan Kela suosittaa kuntoutusrahan. Mulle ja parille tutulle käynyt näin. Itse tosin jouduin pitkäksi aikaa sairaalaan ja opinnot jäivät lopulta kokonaan. Sittemmin olin taas saikulla vuoden, nykyään työkyvytön työnhakija. Saa nähdä joudunko taas sairaalasn jossakin vaiheessa.