Passiiviset ja ehkäilevät kaverit, mikä avuksi
Ilmeisesti aika yleinen ongelma. Näen paljon omalla ja muiden kohdalla sitä että ei sitouduta mihinkään menoihin vaan laitetaan kutsuun ehkä ja tullaan paikalle jos huvittaa just sillä hetkellä. Isoihinkin juhliin, esim tasakymmensynttärit, vaikea tietää onko juhlijoita tulossa 10 vai 50 kun kutsuun ei ole vastattu eikä muistutuksiin reagoitu. Sitten ruoka ja juoma joko loppuu kesken tai sitä menee roskiin
Eipä ole tullut järkättyä mitään koko tänä vuonna koska tuntuu ettei kukaan enää arvosta toisten vaivannäköä
Voisipa ihmisille antaa tähtiarvostelut sen perusteella kuka sopii asioita mutta peruu viime tinkaan, ei vastaa kutsuun juuta eikä jaata, sanoo tulevansa mutta ei tulekaan, sanoo että ei tule mutta ilmaantuu paikalle ja odottaa lautasta eteensä yms
Kommentit (495)
Onneksi elämme vapaassa maassa jossa saa kieltäytyä haluamallaan tavalla
Niin. No omaa elämääsihän sinä siinä vain tarpeettomasti hankaloitat, jos kommunikoit epäselvästi.
Vierailija kirjoitti:
Niin. No omaa elämääsihän sinä siinä vain tarpeettomasti hankaloitat, jos kommunikoit epäselvästi.
Kuten sanoin jo aiemmin, ei ole minkäänlaista ongelmaa omissa piireissä tällä kommunikointityylillä. Ymmärretään toisiamme loistavasti. Kaikki eivät ole mustavalkoisia kyllä/ei ihmisiä, kuten sinä. Minulla tai tutuillani ei ole myöskään mitään kuvitelmia valtapeleistä, eikä ajatella toisistamme aina pahinta, jos ei saada haluamaamme vastausta, kuten sinulla on kommenttiesi perusteella tapana tehdä.
ei kyllä kiinnosta ihmiset enää, jengistä on tullu somen myötä niin pellejä. dok<aaminen oli jännää kasarilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. No omaa elämääsihän sinä siinä vain tarpeettomasti hankaloitat, jos kommunikoit epäselvästi.Kuten sanoin jo aiemmin, ei ole minkäänlaista ongelmaa omissa piireissä tällä kommunikointityylillä. Ymmärretään toisiamme loistavasti. Kaikki eivät ole mustavalkoisia kyllä/ei ihmisiä, kuten sinä. Minulla tai tutuillani ei ole myöskään mitään kuvitelmia valtapeleistä, eikä ajatella toisistamme aina pahinta, jos ei saada haluamaamme vastausta, kuten sinulla on kommenttiesi perusteella tapana tehdä.
Totta kai saat kommunikoida epäselvästi, jos välttämättä haluat. Sitten et vain tule aina ymmärretyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. No omaa elämääsihän sinä siinä vain tarpeettomasti hankaloitat, jos kommunikoit epäselvästi.Kuten sanoin jo aiemmin, ei ole minkäänlaista ongelmaa omissa piireissä tällä kommunikointityylillä. Ymmärretään toisiamme loistavasti. Kaikki eivät ole mustavalkoisia kyllä/ei ihmisiä, kuten sinä. Minulla tai tutuillani ei ole myöskään mitään kuvitelmia valtapeleistä, eikä ajatella toisistamme aina pahinta, jos ei saada haluamaamme vastausta, kuten sinulla on kommenttiesi perusteella tapana tehdä.
Totta kai saat kommunikoida epäselvästi, jos välttämättä haluat. Sitten et vain tule aina ymmärretyksi.
Alatko nyt jankuttaa tätä loputtomiin? Sinulla se on ymmärryksen kanssa ongelma, koska sanoinhan jo monta kertaa, että tulen aina ymmärretyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä keskustelussa taas oikein huokuu joidenkin suomalaisten autistinen tyyli: pitää sanoa selkeästi ei tai kyllä, muuten jää muka epäselväksi. Tosielämässä ainakaan omissa piireissä ei kyllä ole vastaavaa ongelmaa ja ihmiset osaa lukea rivien välistä onko kutsuttava tulossa vai ei, vaikka sanoisikin kohteliaammkn "en usko että pääsen" tai "saattaa olla haasteellista". Se tarkoittaa ei. Virallinen RSVP kutsu häihin ja vastaaviin tietysti vähän erilainen, kun niihin kulttuurisesti kuuluukin antaa ytimekäs kyllä/ei vastaus.
Nimenomaan kohteliasta on sanoa suoraan kyllä tai ei.
Eri mieltä. Harvalla on heti siinä hetkessä tiedossa pääseekö vai ei. Pitää tsekata kalenteria, puhua puolison kanssa, seurata työtilanteen kehittymistä jne. Jos pienenkään epävarmuuden takia pitäisi aina
Älä vastaa ennen kuin olet puhunut puolisosi kanssa tai tsekannut kalenterisi. Siihen harvemmin kauhean montaa tuntia kuluu. Työkuvioista voit vastata, että ne ovat epävarmoja, mutta ilmoitat heti, kun tilanne on selvillä! Mitä vaikeaa tässä on?
Itse kyllä vastaan ihan rehellisesti etten ole tulossa. Nytkin oli joulukekkerit, johon kuului runsas alkoholin juominen. Sanoin ihan suoraan, että vietän mielummin aikaa perheen kanssa. Nämä muutkin osallistuvat olivat perheellisiä, mutta omaan elämään ei kuulu ryyppääminen kun on lapsia.
Eiköhän jokainen saa vastata juuri miten haluaa. Kummallisia kouluttajia ketju täynnä, tai sitten vain yksi todella innokas.
Vanhana itketään kun ei ystäviä. Ei ole kun ei kehdannut pitää yhteyttä. Puoliso kuolee esimerkiksi, kaipaa ystäviä. Niin ei viitsinyt nähdä ystävyyden eteen vaivaa. Sitten on aika yksin elämässä luultavasti.
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä vastaan ihan rehellisesti etten ole tulossa. Nytkin oli joulukekkerit, johon kuului runsas alkoholin juominen. Sanoin ihan suoraan, että vietän mielummin aikaa perheen kanssa. Nämä muutkin osallistuvat olivat perheellisiä, mutta omaan elämään ei kuulu ryyppääminen kun on lapsia.
Kaataako kurkusta väkisin viinat? Osa juo osa ei, siltikin näemme. Nähdään myös kahvilassa ja lenkillä tai muuten vaan.
Tai puoliso ei päästä on niin mustasukkainen ihminen. Sitten on seliseli.
Ei minua kutsuta kun sanon jo valmiiksi etten tule, ja niin on hyvä. En jaksa mitään kissanristiäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään muistutuksia. Rsvp ja jos ei edes vastaa, siitä omat johtopäätökset ja välit hiljalleen poikki. Ja jos joku pyrkii juhliin vaikka ei ole vastannut, ei päästetä.
Heh, jouduin googlettamaan mitä tuo lyhenne Rsvp tarkoittaa.
Pisteet siitä että googlasit itse etkä kysellyt täältä, mutta apua miten joku aikuinen ei tiedä tuota? Se selittää muutamat faux pasit
Itse en tiennyt ja olen kolmikymppinen mies. En tosin hirveästi tekstaile niin ei kaikki lyhennykset tuttuja.
Itseäkin ärsyttää kun ei voida juhla kutsuihin vastata tai ilmaistaan juurikin että jos ei muuta menoa. Kihlajaisjuhlasta kamelin selkäni räsähti ja hieman suivaannuin. Laitoin hääkutsuihin että mikäli pääset juhlaan ilmoitathan xx mennessä. Jos et pääse voit jättää vastaamasta.
Serkku sitten suivaantui kun olin menny naimisiin ja häntä ei kutsuttu. Sanoin että kumpikaan sinä eikä emäntäs vastannut joten oletimme ettette pääse. Kyllä oli taas huulipyöreenä.
"Se on sinun valintasi olla sellainen että menet vaikka väkisin jokaiseen hommaan, ja se on ihan ok, mutta et voi odottaa muilta samaa. Ei ole yhtä ja oikeaa tapaa tässäkään, eli sinun tapasi ei ole mikään laki."
Sivusta; Kuulutko heihin, jotka työpaikan suhteenkin vasta aamulla tietävät, millaiset kyseisen päivän fiilikset tulevat olemaan? Sen pohjalta sitten töihin tai saikkuilmoitus?
Vierailija kirjoitti:
"Se on sinun valintasi olla sellainen että menet vaikka väkisin jokaiseen hommaan, ja se on ihan ok, mutta et voi odottaa muilta samaa. Ei ole yhtä ja oikeaa tapaa tässäkään, eli sinun tapasi ei ole mikään laki."
Sivusta; Kuulutko heihin, jotka työpaikan suhteenkin vasta aamulla tietävät, millaiset kyseisen päivän fiilikset tulevat olemaan? Sen pohjalta sitten töihin tai saikkuilmoitus?
Olen eri, mutta mulla oli tuollainen työkaveri. Saikutti koska oli huono päivä. Ei kestänyt kauaa työpaikassa. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta mulla oli tuollainen työkaveri. Saikutti koska oli huono päivä. Ei kestänyt kauaa työpaikassa. :D
Meidän työpaikassa taas huono johtaminen vaikuttaa siihen että porukka saikuttaa, lisäksi jotkut ei vaan ilmaannu työpaikalle. Sit ihmetellään kun ei ole väkeä tarpeeksi mutta silti ei palkata ketään jos palkataan niin sitten kielitaidoton joka ei ymmärrä Suomen sääntöjä ja lakeja ja jolla ei ole tarkoituskaan opiskella Suomenkieltä vaikla kuinka monta vuotta olisi Suomessa asunut/aikoo asua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämänhallinnan puute, itsekkyys ja huonot käytöstavat ovat niitä, miksi ihmiset jahkailevat vastauksissaan tai antavat "ehkä-tyylisiä" vastauksia. Aikuisen ihmisen pitää osata arvostaa, että juuri hänet on kutsuttu, ja jos hänellä on muuta, se pitää ilmoittaa heti ja selkeästi kutsujalle. Olen itse innokas kutsujen järjestäjä, ja jos kutsutut eivät pääse, kutsun tilalle muita. En kutsu toistamiseen ihmisiä, jotka selkeästi eivät osaa arvostaa kutsua vaan alkavat leikkiä vallankäyttö-leikkiä "juupas-eipäs-ehkä".
Kuulostat todella häiriintyneeltä. Jos olisi vain tämä yksi kommentti, mutta kun näitä on jo satoja. Oikeasti, mikä sinulla on? Oletko yksinäinen? Sairas?
Kirjoituksestasi päätellen, taidat itse olla se SAIRAS.... !!
Järjestin mieheni lapsuudenystäville mielestäni ihan mukavia juhlia: syötävää, juotavaa ja tekemistä jonkin teeman mukaisesti. Esim. Italia: lipun väriset pöytäliinat, pizzaa ja erilaisten pastojen tunnistusta. USA: hampurilaisia ja pokeria, talo tarjoaa chipsit.,.. jokaiselle perunalastupurkki pelimerkeiksi.
Lopetin järjestämisen, vaikka siitä pidinkin, oli hauskaa keksiä ja toteuttaa erilaisia ideoita!
KOSKA: ilmoitathan tulostasi MINULLE, puh. 0400 123 456. Arvatkaapa kuinka monta ilmoitusta sain? NOLLA, kaikki ilmoittivat tulostaan miehelleni. Syystäkin loukkaannuin.
Ja näistä kutsutuista pariskunnista ja muutamasta naisesta vastavuoroisesti kutsuivat meidät: 1 pariskunta kerran, naisista 1 kahdesti ja toinen kerran VIIDEN VUODEN aikana!
Lapsuudenkodissani opetettiin 'vuoroin vieraissa', vanhempani ja heidän tuttunsa vierailivat vuorottain toistensa luona tai korkeitaan muutaman kerran ennen vastavierailua.
Tämä on kyllä ihmeellinen ilmiö. Nuorisossa huomaa että vaikea sitoutua mihinkään, omat teinarit saattaa vielä tunti ennen sovittuun menoon lähtöä tuskailla juupaseipäs-leikkiä. Ja aina se ajatus, että "mitä jos tulee jotain parempaa!?" Hemmetin raskasta.
Vasta yhdet kekkerit järjestäneenä, yli 60 kutsuttu, vielä VIIKKOA ennen itse tapahtumaa vain 5 oli varmistanut tulevansa, noin 20 "ehkää" ja loput sellaisia mistä ei kuulunut mitään muistutteluista huolimatta. Osa näistä saapui, osa ei. Ja kutsu oli 2 kuukautta ennen, viimeistä vastausta toivottiin viikko ennen eventtiä, joten aikaa oli tutkailla työvuoroja ja jutella puolison, anopin ja vaikka naapurin koiran kanssa asiasta.
Hemmetin epäkohteliasta ja itsekästä toimintaa. Kahden tai kolmen voi vielä uskoa unohtaneen, mutta ei lähes kaikkien.
Itse introverttina harkitsen aika tarkkaan pystynkö/jaksanko osallistua, mutta JOS käy niin etten yksinkertaisesti tiedä, ilmoitan tästä ja sanon ettei minulle tarvitse sitten varata tarjottavia, ja ilmoitan heti kun varmistuu tulenko vai en (ja ilmoitan myös...)
Ja sitten kaveriporukassa kilvan valitetaan, kun kukaan ei järjestä enää mitään kivaa 😅
Kuulostat todella häiriintyneeltä. Jos olisi vain tämä yksi kommentti, mutta kun näitä on jo satoja. Oikeasti, mikä sinulla on? Oletko yksinäinen? Sairas?