Miksi osa työttömistä ei hae töitä?
Työmarkkinatuki on korvaus siitä että haet aktiivisesti kokoaikatyötä. Miksi jotkut luulevat ettei tarvitse hakea töitä?
Kommentit (91)
Työmarkkinatuki on korvaus siitä että haet aktiivisesti kokoaikatyötä:
Samasta paikasta josta sinut potkulain turvin juuri irtisanottiin ja lisäksi hakemuksi on laitettava 4 ja joka kuukausi uudet 4, uudestaan ja uudestaan, riippumatta siitä, onko paikka auki.
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatori... kipinkapin sinne nyt töitä hakemaan!
Kipitä keskenäs, perskokkarehuora
No nyt on aplla oikein kunnon runkkuketju ! Tekeekö hyvää kultaseni ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ei tarvitse, koska olen työkyvytön.
Työkyvytön ei ole työtön vaan sairaseläkeläinen
Tuu sieltä kasarilta nykypäivään!
Vierailija kirjoitti:
Silloin kuuluisit olla työhaluttomuuseläkkeellä.
Kerronpa sulle kullanmuru, että jokainen työtön hakee töitä, vähintään sen neljä paikkaa kuukaudessa, yleensä paljon enemmän.
Työttömyyskorvaus on korvaus siitä että ei ole töitä. Se ei ole palkka töiden hakemisesta tai muusta puuhastelusta.
Että sinulla olisi jotain tekemistä, kun mietit tätä.
Vierailija kirjoitti:
No nyt on aplla oikein kunnon runkkuketju ! Tekeekö hyvää kultaseni ?
Mitä helvettiä tämä nyt on? Miksi aloitus sai niin paljon alapeukkuja? Oletteko todellakin noin tyhmiä yhteiskunnan elättejä numero yksi? Eläkeläisiä haukutte mutta olette itse tämän maan syöpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et mene ulos ja jää vaikka jyrän alle?
Vierailija kirjoitti:
Kerronpa sulle kullanmuru, että jokainen työtön hakee töitä, vähintään sen neljä paikkaa kuukaudessa, yleensä paljon enemmän.
Eivät tosissaan hae. Monet täällä kehuvat, että on vain pari näppäimen painallusta niin uusi velvollisuus on tehty. Ei töitä tosissaan niin haeta.
Minä haen, mutta noin sadan turhan reissun jälkeen jätän nykyään käyntikortin. Se on yleensä biologinen tunniste joka näkyy tai haisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et mene ulos ja jää vaikka jyrän alle?
Vain sinunlaisellasi hullulla tulee tuommoinen edes mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatori... kipinkapin sinne nyt töitä hakemaan!
Kipitä keskenäs, perskokkarehuora
Turpakiinni vassu sika ja töihin.
Koska työpaikkoja ei ole. Ja kiitos typerien lakien, minäkin joudun käsittelemään lukuisia asiattomia hakemuksia. Hakemuksia, joita ei tehdä ilkeydestä vaan lain vaatimasta kuukausittaisesta hakemusmäärästä. Jotkin hakemuksen jäljittelevät aitoa, joissakin rehellisesti sanotaan "haen, koska on pakko".
Linkki puuttuu, eikä ihme, sillä tuskinpa mitään tutkimustietoa aloituksen tueksi on olemassa. Jos ylipäätään saa työmarkkinatukea tai ansiosidonnaista, niin on hakenut vähintäänkin neljää työpaikkaa seurantajakson aikana. Tämä on ihan lakiperusteinen ehto kyseiseten tukien saamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Linkki puuttuu, eikä ihme, sillä tuskinpa mitään tutkimustietoa aloituksen tueksi on olemassa. Jos ylipäätään saa työmarkkinatukea tai ansiosidonnaista, niin on hakenut vähintäänkin neljää työpaikkaa seurantajakson aikana. Tämä on ihan lakiperusteinen ehto kyseiseten tukien saamiseksi.
Jankuti jankuti jankuti.........................
AP ja moni muu on täysin pihalla:
Jokaisella on pakollinen määrä työpaikkoja mitä hakea tai rahaa ei tule.
Hakemisesta ei vain ole mitään hyötyä. Jokaisen avoimeen paikkaan tulee satoja hakemuksia.
Toivon AP:lle potkuja työstään olettaen että on koskaan edes töissä käynyt.
AP: miten voi olla hakematta töitä ja saada silti korvausta?
Työkkäriin on ilmoitettava omasta tilanteesta tietyn väliajoin. Muuten ei rahaa tipu.
Mitä tarkoitat?