Miksi osa työttömistä ei hae töitä?
Työmarkkinatuki on korvaus siitä että haet aktiivisesti kokoaikatyötä. Miksi jotkut luulevat ettei tarvitse hakea töitä?
Kommentit (91)
Minä olen osa-aikatyössä. Työssä jota ei vaan voi tehdä tiettynä vuodenaikana! Joudun silti hakemaan säännöllisesti työtä!
Ei ole työkkärin/te.toimiston virkailijan syy; yhtä paljon heitä ärsyttää.
Viisaat päättäjät ovat päättäneet, että ainoa työ on kokoaikatyö, jota tehdään ympäri vuoden. Kiitos näitä tumpeloita äänestäneille!
Osa tietää ettei henkisesti ja fyysisesti pysty olemaan monella työpaikalla. Osa ei missään. Sielläkin on vaatimus kestää se olosuhde, ihmiset ja tahti. Joidenkin toive on elää myös lähempänä luontoa. Alat vaativia Suomessa. Ellei ole itsenäinen tekijä voinnin salliessa. Kipu määrää osan elämää tai muu vaivakirjo.
Ääliövammasilla menee taas lujaa kun saa haukkua työttömiä Voi hellan lettas kun on kivaa yrittää päteä ja päsmäröidä asiaa jolle ei mahda yhtään mitään ! Voi helvetti oikeasti täällä on sairasta porukkaa
Mä haen töitä edelleen. En lorvi. Haaveissa olisi saada kokopäivätyö. 12€/ tunti kelpaa, jotta pääsisi matkustamaan etelään edes kerran vuodessa ja vois ostaa uusia huonekaluja.
Mun työttömyydestä ei sukulaiset tai tutut tiedä, koska en vaan jaksa sitä paskanpuhumista yms. Ihan väsyny jo tähän.
Vierailija kirjoitti:
Työkkärin rouva sanoi ettei enää tarvitse 60v. hakea kun kukaan ei tosiaan palkkaa tuon ikäistä enää.
Olen jo 63v ja silti pitää 4 paikkaa hakea.
Teillä, joilla on joustettu neljästä hakukerrasta, niin onhan se laitettu teidän suunnitelmaan, josta teillä on myös tulostettu paperikopio. Ne tiedot, jotka on kirjattu järjestelmään ei välttämättä ole myöhemmin työttömän saatavilla.
Ellei näin ole, niin aktiivisuutta jälkeenpäin tarkastellessa saatetaan todeta ettei neljän työpaikan hakuehto ole täyttynyt. Kahdelta vuodelta voivat takautuvasti periä työttömyyskorvauksia takaisin.
On se vaan kumma kun aina poistetaan nämä varoitukset, kuinka rumasti voi käydä kun täti suuttuu tai ärsyyntyy.
Vierailija kirjoitti:
Teillä, joilla on joustettu neljästä hakukerrasta, niin onhan se laitettu teidän suunnitelmaan, josta teillä on myös tulostettu paperikopio. Ne tiedot, jotka on kirjattu järjestelmään ei välttämättä ole myöhemmin työttömän saatavilla.
Ellei näin ole, niin aktiivisuutta jälkeenpäin tarkastellessa saatetaan todeta ettei neljän työpaikan hakuehto ole täyttynyt. Kahdelta vuodelta voivat takautuvasti periä työttömyyskorvauksia takaisin.
On se vaan kumma kun aina poistetaan nämä varoitukset, kuinka rumasti voi käydä kun täti suuttuu tai ärsyyntyy.
Kyllä on.
Ei varmaan muut kuin peukun tai muiden pään sekoittajien porukka.Jos eivät todennetusti hae ei tarvitse mnaksaa mitään.Painukoot sinne mistä ne addikkiti aineet tulee jos ne ovat niin tärkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Linkki puuttuu, eikä ihme, sillä tuskinpa mitään tutkimustietoa aloituksen tueksi on olemassa. Jos ylipäätään saa työmarkkinatukea tai ansiosidonnaista, niin on hakenut vähintäänkin neljää työpaikkaa seurantajakson aikana. Tämä on ihan lakiperusteinen ehto kyseiseten tukien saamiseksi.
Läheskään kaikilla ei ole tuota neljän paikan hakuvelvoitetta.
Eipä vaan huvita