Miksi osa työttömistä ei hae töitä?
Työmarkkinatuki on korvaus siitä että haet aktiivisesti kokoaikatyötä. Miksi jotkut luulevat ettei tarvitse hakea töitä?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että työ on ihmisarvolle sopimatonta orjuutta. Siihen en suostu.
Topakkana henkilönä, jolla on varmat mielipiteet, olet varmaan myös sitä mieltä, että on ihmisarvolle sopimatonta ottaa vastaan rahaa toisilta avustuksena, siihen en ainakaan hevillä itse suostuisi, koska periaatteen ihminen olen itsekin. Kysynkin, kuka kustantaa elämisesi? Vai oletko onnekas omaisuuden perijä?
Omalla alalla ei ole töitä, joten lähdin opiskelemaan pilipalia työvoimapoliittisessa koulutuksessa ja pakkohakuvelvollisuus nollattiin. Toki jos jossain haetaan oman alan työntekijää, haen sinne. Paitsi jos on joku yes-vuokraaja, sinne en enää viitsi edes hakemusta laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ei tarvitse, koska olen työkyvytön.
Työkyvytön ei ole työtön vaan sairaseläkeläinen
Voi olla työkyvytön lausunnon mukaan ja silloin ei tarvitse hakea töitä. Eläkkeitä on lähes mahdotonta saada tai ainakin prosessi voi kestää vuosia. Työvoimavirkailijakin suositteli että parempi vaan nostaa ansiosidonnaista niin kauan kun sitä riittää kuin pudota vähille rahoille epämääräisiksi ajoiksi. Sen jälkeen katsotaan mitä Kela asiasta sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Ap, kysy heiltä eikä meiltä.
Haastavaa kysyä heiltä joita ei ole olemassa.
En hae enää töihin kun Kyösti Kakkonen sanoi, että vappuna tulee työskennellä ilman palkkaa ja että joulupyhät ja muut pitää olla normaalisti töissä ja että samalla palkalla pitää tehdä 6 päiväistä työviikkoa, jne...
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/a/999ebffb-6548-4832-bd4e-d9c879…
Vierailija kirjoitti:
Työttömät toimivat työkkärin ohjeiden mukaisesti. Moni hakee enemmän kun on määrätty.
Joo eikä sinne sivuille pysty lisäämäänkään kun sen yhden paikan kuussa. Joten säästän ne muut mahdolliset työnhaut myöhemmäksi. Haen ja kyselen vanhoja tuttuja paikkoja ja joskus uutta työmahdollisuutta, olisihan se kiva päästä töihin loppuajaksi ennen eläkettä.
595€ kk rahalla ei voi kovin paljoo töittömältä vaatia.
Vierailija kirjoitti:
En hae enää töihin kun Kyösti Kakkonen sanoi, että vappuna tulee työskennellä ilman palkkaa ja että joulupyhät ja muut pitää olla normaalisti töissä ja että samalla palkalla pitää tehdä 6 päiväistä työviikkoa, jne...
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/a/999ebffb-6548-4832-bd4e-d9c879…
Minusta on hullua, että ihmisten pitää uhrata elämänsä ja vaikka joulut ja vaput jollekin yritykselle?
Mitä jos olisit uhrannut kaiken vaikka Tiimarille tai Plantagenille, missä ne uhrauksesi tuloksesi olisivat?
Niin, lopputulos nolla, mutta pääasia, että juuri sinun elämä saatiin pilattua?
T olen mielummin työttömänä, jos joku ihmettelee
"Työmarkkinatuki on korvaus siitä että haet aktiivisesti kokoaikatyötä."
Ap siis tiedostaa, että työttömyyskorvausta saavat ihmiset hakevat työtä. Mitä aloitus siis oikeasti koskee? Onko hän huolissaan niistä ihmisistä, jotka eivät ole ilmoittautuneet työttömiksi, eivätkä siksi saa tukia?
Vierailija kirjoitti:
595€ kk rahalla ei voi kovin paljoo töittömältä vaatia.
Työkkärin tädit vaatii aktiivisuutta vaikka olisi just alkanut karenssi. Siinä vaiheessa vaatimukseen voi toki viitata kintaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silti on työkyvyttömiä joita pidetään työttömyyslistoilla koska kelan mielivaltaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ei ole olemassa mitään sairaseläkettä. Mä olen työkyvytön, mutta virallisesti työtön työnhakija. Luulitko että työkyvyttömyyseläkkeen saa tuosta vaan?
Olen riidoissa työkkärin kanssa. Ne teki lausunnon että olen sairas ja työkyvytön joten en hae töitä vaikka olen terve ja työkykyinen. Se lausunto tehtiin jo monta vuotta sitten eikä ne ole korjannut sitä.
Minä voisin kyllä olla pyhät duunissa, saahan siitä liksaa. Ihmettelen miksi ne palkkaa aina näitä suu alaspäin olevia myyjiä kauppoihin, asiakaspalvelutaidot monella aivan käsittämättömän huonot. Ja sitten kun itse hakee niin ei pääse edes haastatteluun. Vaikka tekisin töitä perse ruvella ja koulutusta löytyy asiakaspalvelusta ja tuotepuolelta. Mutta ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silti on työkyvyttömiä joita pidetään työttömyyslistoilla koska kelan mielivaltaisuus.
Listalla pitää olla tarpeeksi porukkaa takaamassa virkailijoiden suojatyöpaikkoja. Olisivat väärällä listallla eläkeläisinä
Vierailija kirjoitti:
Mun ei tarvitse, koska olen "omasta milestä" työkyvytön. Jos oikeasti olisin niin olisin sairauslomalla/sairaueläkke .
Työmarkkinatori... kipinkapin sinne nyt töitä hakemaan!
Uskon, että on mahdollista. Itse en ole noin vanha, mutta työkkärin mukaan niin moniongelmainen (toki vähän korrektimmilla sanoilla, mutta viesti oli selvä), ettei tule mitään velvotteita, jos en niitä itse halua.