Miksi osa työttömistä ei hae töitä?
Työmarkkinatuki on korvaus siitä että haet aktiivisesti kokoaikatyötä. Miksi jotkut luulevat ettei tarvitse hakea töitä?
Kommentit (54)
Ap. Mitä sinä teet työksesi ja maksetaanko siitä palkka käteisruplina? Paljonko maksoit veroja Suomeen tänä vuonna?
Vammainen läheinen siksi, no pakkohaen yhtä paikkaa kyllä.
Taas joku persuparka luulee olevansa töissä puoluetoimistossa.
Itselläni ei kuulemma ole mitään asiaa työkkäriin kun olen kuulemma käyttäytynyt uhkaavasti siellä viimeksi. En kyllä ymmärrä tuota koska minä vain kerroin mitä mieltä minä olen työllistämis toimista ja niiden toimivuudesta täällä keski-uudella maalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ei tarvitse, koska olen "omasta milestä" työkyvytön. Jos oikeasti olisin niin olisin sairauslomalla/sairaueläkke .
Vai niin. Mulla on ihan lääkärin b-lausunto työkyvyttömyydestä. Olen käyttänyt kaikki 300 sairauslomapäivää ja jopa kuntoutustukihakemus hylättiin kahdesti, joten mulla ei ole mitään asiaa mihinkään eläkkeelle. Ei ole muita vaihtoehtoja kuin olla työttömänä, työkkärissä vapauttivat mut hakuvelvoitteesta.
Vierailija kirjoitti:
Minä voisin kyllä olla pyhät duunissa, saahan siitä liksaa. Ihmettelen miksi ne palkkaa aina näitä suu alaspäin olevia myyjiä kauppoihin, asiakaspalvelutaidot monella aivan käsittämättömän huonot. Ja sitten kun itse hakee niin ei pääse edes haastatteluun. Vaikka tekisin töitä perse ruvella ja koulutusta löytyy asiakaspalvelusta ja tuotepuolelta. Mutta ei.
Kaupankassalla on omistajien mukulat, veljenpojat ja -tyttäret sekä opiskelijat puolipakolla (paskat tuet) tekemässä pimeitä iltavuoroja. Siinä syy palvelun heikkoon tasoon sekä siihen, että et pääse itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ei tarvitse, koska olen "omasta milestä" työkyvytön. Jos oikeasti olisin niin olisin sairauslomalla/sairaueläkke .
Vai niin. Mulla on ihan lääkärin b-lausunto työkyvyttömyydestä. Olen käyttänyt kaikki 300 sairauslomapäivää ja jopa kuntoutustukihakemus hylättiin kahdesti, joten mulla ei ole mitään asiaa mihinkään eläkkeelle. Ei ole muita vaihtoehtoja kuin olla työttömänä, työkkärissä vapauttivat mut hakuvelvoitteesta.
Silloin olet työkykyinen
Vierailija kirjoitti:
Työkkärin rouva sanoi ettei enää tarvitse 60v. hakea kun kukaan ei tosiaan palkkaa tuon ikäistä enää.
Mä en tätä usko kun itse saman ikäisenä joudun edelleen hakemaan neljää paikkaa joka kuukausi.
Aika eriarvoista kohtelua jos jossain perähikiällä ei tarvitse hakea kun taas isossa kaupungissa joutuu. Lopputulos on kummallakin sama, ei kukaan palkkaa. Mä oon jo melkein valmis luovuttamaan ja hakeutumaan lähärikoulutukseen ihan vaan siksi että työkkäri antaa olla sen pari vuotta rauhassa.
Lopuksi sanon vielä että olen täysin työkykyinen ja työhaluinen, koulutettu täyspäinen henkilö. Missä on työnantajat jotka on valmiita palkkaamaan muitakin kuin vastavalmistuneita.
Tarkoittaako ap aloituksessaan päihdeongelmaisia tai muita elämäntapainkkareita? Tossahan ne syyt jo tulikin. Nuppivikaset siihen päälle. Normaalit työttömät hakee töitä ja haluaa työllistyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin olet työkykyinen
Joka tapauksessa minut on vapautettu työnhakuvelvoitteesta enkä siksi hae töitä, se tän keskustelun aihe olikin.
Osa työttömistä ei työllisty, vaikka kuinka hakee.
T. M54, alle 7 vuotta työhistoriaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkkärin rouva sanoi ettei enää tarvitse 60v. hakea kun kukaan ei tosiaan palkkaa tuon ikäistä enää.
Mä en tätä usko kun itse saman ikäisenä joudun edelleen hakemaan neljää paikkaa joka kuukausi.
Aika eriarvoista kohtelua jos jossain perähikiällä ei tarvitse hakea kun taas isossa kaupungissa joutuu. Lopputulos on kummallakin sama, ei kukaan palkkaa. Mä oon jo melkein valmis luovuttamaan ja hakeutumaan lähärikoulutukseen ihan vaan siksi että työkkäri antaa olla sen pari vuotta rauhassa.
Lopuksi sanon vielä että olen täysin työkykyinen ja työhaluinen, koulutettu täyspäinen henkilö. Missä on työnantajat jotka on valmiita palkkaamaan muitakin kuin vastavalmistuneita.
Vastavalmistuneista ei työllisty edes puolet.
Jotta firmojen välipomot pääsevät pantomiimikoiksi rallienkku-ulkomaan osaajiensa kanssa töissään.
Tulevan vuoden laitaoikeiston viimeisen kostoiskun eli Yleistuen saapuessa otamme erän kestävyydessä kellä on kapitaalia elää ilman Kelan tukia ja kellä on nöyryyttä lähteä nollasopparilla paikallisesti sovittuihin alle-tes-töihin joissa kk-netto jää alle työttömyyskorvauksen.
Mulla taas ei ole juurikaan kokemusta ja samoja paikkoja haen kanssasi. Ihmetellyt myös että joissain paikoissa missä tullut käytyä vuosia, asiakaspalvelu on mennyt tyyliin kyyläämiseksi tai ei vaan vaivauduta palveleen.
Sanon tämän jokaiselle joka ihmettelee miksi joku on työtön niin: HAISTA ISO VEE!