Mistä eronneet 45+ löytävät uuden parisuhteen?
Miehet ja naiset vastauksia.
Itse olen 48v mies. Takana 20v parisuhde joka kariutui. Ei lapsia.
Baarit ja yökerhot ovat ilmeisesti menneen talven lumia. Niissä ei käydä enää.
Tanssia en osaa enkä opi vaikka olen sitä yrittänyt.
Tinderiä kokeilin, mutta oli toivotonta. Ei onnista.
Kommentit (244)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli teidän eron syy? Noin pitkä suhde, ei lapsia ja joulun jälkeen ero? Mitä tapahtui?
Ero tapahtui jo ennen joulua.
Se klassinen klisee. Kasvoimme erillemme ja erosimme ystävinä eikä siihen liity kolmatta osapuolta.
Olimme enää vain kämppiksiä emmekä nähneet juuri koskaan ja kun näimme ei tuntunut juuri miltään.
"Jo ennen joulua", aatonaattona? Ja nyt haku päällä?
Tai vaikka itsenäisyyspäivänä, niin et todellakaan ole valmis tasapainoiseen ja vastavuoroiseen suhteeseen 20 vuoden avioliiton hajottua. Etsit laastaria. Jotakuta, joka hellisi sun rikottua itsetuntoa. Ei ehkä kaikkein hedelmällisin hetki uskotella toiselle ihmiselle etsivänsä jotain pysyvää. Tää on nähty miljoona kertaa.
Asu vuosi tai pari yksin ja opettele tuntemaan itsesi. Harrasta jotain ihan omaa: lautapelejä porukalla, xboxia yksin, punttisalia, matkustelua tms. Jossain vaiheessa et enää kaipaa huomiota naisilta ja vasta siinä vaiheessa ala etsiä uutta parisuhdetta, jos se enää kiinnostaakaan.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli teidän eron syy? Noin pitkä suhde, ei lapsia ja joulun jälkeen ero? Mitä tapahtui?
Se klassinen klisee. Kasvoimme erillemme ja erosimme ystävinä eikä siihen liity kolmatta osapuolta.
Olimme enää vain kämppiksiä emmekä nähneet juuri koskaan ja kun näimme ei tuntunut juuri miltään.
Eli nainen jätti sinut "yllättäen"? Miksi sinä pysyit tuollaisessa suhteessa etkä eronnut aiemmin. Puhunut että miksi ollaan erillään. Sait kenties sek siä silloin tällöin ja se riitti.
Monta eronnutta paria tunnen eikä ketkään ajautuneet erilleen. Näitä omia juttujaan tekeviä pareja (jotka erosi) yhdisti se, että vaikkei julkisesti petetty, niin joko toisella tai molemmilla oli jotain säätöä tai sitten huomasi, että vientiä olisikin.
Läheisyyttä? Joo on ok haluta, mutta voisiko puhua oikeilla nimillä: etsii s eksiä.
Onnea vaan etsintään, mä pistän rahani sen puolesta, ettei yksikään nainen, joka etsii ns. vakavaa, pitkäkestoista parisuhdetta, koske pitkällä tikullakaan alle kuukausi sitten pitkästä liitosta eronneeseen mieheen. Se on kävelevä kokovartalored flag.
Tuon ikäisenä miehenä andaitse vain yksinäisyyttä ellet ole rikas
Ihan yhtä vaikeaa se on meidän aikuisten naistenkin löytää uusia miehiä joihin tutustua. Tuo ilmi tullut kirjoitellaan ensin, voisi olla ihan hyväkin tapa alkaa tutustua. Mutta onko kukaan nähnyt enää missään mitään kirjeenvaihtopalstoja? Onko kaikki vaan seksinhaku palstoja?
Vierailija kirjoitti:
Mitä syytä tuossa iässä on enää hankkia sellaista?
Tuossa iässä???? Mitä???
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä vaikeaa se on meidän aikuisten naistenkin löytää uusia miehiä joihin tutustua. Tuo ilmi tullut kirjoitellaan ensin, voisi olla ihan hyväkin tapa alkaa tutustua. Mutta onko kukaan nähnyt enää missään mitään kirjeenvaihtopalstoja? Onko kaikki vaan seksinhaku palstoja?
Nimenomaan! Kertokaa ihmeessä jos tiedätte? Joku missä vois kertoa itsestään ja toiveistaan ilman oman pärstänsä esittelyä pitkin nettiä ja ne vois vastata ketä kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen menemään mukaan harrastuspiireihin ja tutustumaan ihmisiin ilman kiirettä ja painetta. Opistot, kurssit, lukupiirit, kaikki joukkueurheilu, seurat ja yhdistykset
Se paistaa helposti läpi jos siellä on etsimässä seuraa ja se antaa epätoivoisen vaikutelman. Pitää olla harrastus joka kiinnostaa muutenkin.
Tämä!! Kumppanin voi löytää vaikka karkkihyllyltä, mutta se, että menee ostoksille silmät kiiluen tekee elämästä helvettiä. Itse vihaan kaikkia miesten kohtaamisia, yleensä hetken kuluttua miehen vaimo / nainen tulee hyllyn takaa tai jostain läheltä. Tämä on tapahtunut itselle niin monta kertaa, että oikein ihmetyttää. Pelottaa jutella kenellekään. Toivoisin, että vapaat miehet lähedtyisivät ja sanoisivat jotain (esim. koirastani rennosti).
Miksi tätä alapeukutetaan? Se on ihan normaalia olla arka lähestymään vastakkaista sukupuolta arjen tilanteissa: kaupassa, ulkona, ostoskeskuksessa jne. Baari oli itselle aikanaan luontevampi, mutta ne ovat vähän jääneet ja niin monelta muultakin.
Saa haluta läheisyyttä ja laastarointia KUNHAN MOLEMMAT TIETÄVÄT mistä on kyse.
Jos on vähänkään normaalin näkönen ja olonen, niin kyllä ihan viihteeltä löytyy
Olen itse leskeytynyt nuorehkona. Silloin oli vielä aktiivisia nettideittipalstoja. Eikö niitä enää ole?
Vierailija kirjoitti:
Kaveripiiristä. Tosin vaatii sen että niissä on sinkkujakin.
Ja vaatii tiheän, toisiaan tapaavan kaveripiirin.
Olen 56 v. ja viimeinen tuntematon, joka kadulla kävellessä kääntyi pyytämään puhelinnumeroani.. hmm. taisin olla 44-vuotias. Eli tuossa iässä 45+ se oma ulkonäkö alkaa rusahtaa kunnolla. Miehet pahimmillaan kasvattavat kaljamahan ja peittelevät parralla kaksoisleukaansa tai jopa kaljuuntuvat/harmaantuvat.
Baariin mennään etsimään seksiseuraa - kokeile jos semmoista kaipaat. Kuvankäsittelyohjelmien vuoksi mitään tindereitä en suosittele - kukaan ei näytä itseltään ja perustuu siihen, että kaikki menettävät lopulta luottamuksensa vastakkaiseen sukupuoleen tai turhautuvat.
Kuntosali tai uimahalli parhaita paikkoja, tai tanssit. Itse olen saanut miehiä perääni uimahallista ja salilta aina. Joku paikka, missä liikut - toinen sukupuoli näkee sut liikkeessä. Se on seksikästä ja jotenkin parempi tapa kuin kuvaihstuminen, mikä johtaa aina pettymykseen. Voihan se olla latukin, tai luistinrata. Tai muu harrastus
Onko alapeukuttajilla mitään omia ideoita? W39
Vierailija kirjoitti:
Jos on vähänkään normaalin näkönen ja olonen, niin kyllä ihan viihteeltä löytyy
Tämä on varmaan totta. Toisaalta tuossa ikäluokassa vapaita on vähemmän kuin nuoremmissa. Eikä ole enää lapsia ja asuntolainaa sitomassa parisuhteeseen. Yritän sanoa, että jos viihteellä tapaa, niin todennäköisesti tykkäätte käydä viihteellä, ja siellä niitä suoria ehdotuksia tulee. Jaksaako joku neli-viisikymppinen tuollaista bile-elämää ja draamaa?
Joku työväenopiston tai kansanopiston näytelmäkerho voisi myös olla hyvä paikka tutustua uusiin ihmisiin. Miehistä niissäkin krooninen pula, joten lämpimästi toivotettaisiin tervetulleeksi.
Mieheni oli vuotta nuorempi, kun tapasin hänet tinderissä. Nyt meillä on perhe ja kaksivuotias tytär.
On mahdollista siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jo ennen joulua", aatonaattona? Ja nyt haku päällä?
Tai vaikka itsenäisyyspäivänä, niin et todellakaan ole valmis tasapainoiseen ja vastavuoroiseen suhteeseen 20 vuoden avioliiton hajottua. Etsit laastaria. Jotakuta, joka hellisi sun rikottua itsetuntoa. Ei ehkä kaikkein hedelmällisin hetki uskotella toiselle ihmiselle etsivänsä jotain pysyvää. Tää on nähty miljoona kertaa.
Kuukausia sitten. Mistä te joulun tähän repäisitte? Tai itsenäisyyspäivän?
+40 iässä alkaa todella näkymään yksilölliset erot siinä miten eri tahtia ihmisten ulkoasu vanhenee. Näytätkö AP kuinka vanhalta?