Helppojen lasten vanhemmat kuvittelee olevansa erinomaisia kasvattajia
Huvittavaa lukea täältä välillä tosi ihme kommentteja, kuten että uhmakohtaukset vois ennakoida, laita tutti suuhun ettei itke ja ota lapsi syliin jos huutaa. Kaikki lapset eivät ole niin helppoja, että tyyntyvät yksinkertaisin keinoin.
Monille kaikkitietäville superkasvattajawannabeille haluaisin yhden erittäin temperamenttisen lapsen. Katsotaan sitten, miten suu pantais :)
Kommentit (82)
enkä aina ymmärrä niitä yhden kanden äitejä, joiden elämä on niiiin vaikeaa. Muistan hämärästi, että oma elämänikin oli kahden kanssa jotenkin vaikeaa, oli allergioita ym, mutta kun niistä selvittiin, niin pääsääntöisesti kaikki on ollut ihan hyvin. kaikki aina kehuu, kun lapset ovat niin hyvin käyttäytyviä ja " helppoja" ja itsekin pidän niitä suht helppoina tapauksin, ainakin toistaiseksi.
Mutta uskon, että se helppouskin on paljon kiinni vanhempien asenteista, mitä pitää helppona ja miten suhtautuu ongelmatilanteisiin. Jotkut asiat, jotka minun mielestäni ei aiheuta perheessä kaaosta, voi jonkun mielestä olla omassa perheessä aivan kaoottista. Joten kyllä oma asennekin vaikuttaa siihen. itse otan aika rauhallisesti aina kaikki konfliktit, joten ehkäpä lapsetkin suhtautuu niihin ihan rauhallisesti, eikä tilanne riistäydy käsistä. usein sellainen ylisuojeleva hössötyskin aiheuttaa levottomuutta, puhumattakaan jos ei ole selkeitä rajoja ja sääntöjä perheessä.
itse ainakin olen oppinut organisoimaan ja toimimaan järjestelmällisesti pävittäisissä tilanteissa ja uskon, että siksi lapsetkin on suht helppoja ja rauhallisia... mutta tiedä häntä.
Minä olen aina pitänyt itseäni tosi johdonmukaisena. Toinen poikani kun haluaa jotain, niin hän huuttaa vain yhden minuutin ja sitten lopettaa. On helppo ajatella, että " näin se menee: kun on johdonmukainen, niin lapsi oppii nopeasti" .
Toinen lapseni huutaa vastaavassa tilanteessa 20 minuuttia... Siinä tulee miettineeksi, onko sillä lapsella jokin pääkopassa vialla, vai missä mennään...