Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä alkanut ahdistaa

Vierailija
28.12.2025 |

Meillä on takana ystävyyttä miltei 15 vuotta. Viime aikoina alkanut ahdistaa koko tyyppi. Yrittää pompotella ja saada tahtonsa läpi joka asiassa.

Olen ollut lomalla ja sovimme, että lähdemme ensi kevään puolella reissuun. Hän on pommittanut minua hotelli varauksella koko joulun pyhät. Vastasin joulun aikaan, että minulla on nyt suvun kanssa joulun vietto kesken, palataan ensi vuonna asiaa. Tänään tuli viesti "nyt pitäisi hotelli varata, että sen saa hyvään hintaan"!

Eli taas haluaa, että hänen tahdon mukaan mennään. Minua alkanut ahdistaa koko reissu, enkä tiedä haluanko edes lähteä. 

Viime aikoina ystävän takertuvuus on alkanut ahdistaa yhä enemmän, enkä koe hänen seuraa mielekkääksi. Hyökkää jokaisessa valinnassa minua vastaan ja kertoo miten pitäisi tehdä. 

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla tavalla ap sanoo tuolle että "palataan joulun jälkeen". Samanlainen pomottaja voi olla. Olisi kiva kuulla toisen osapuolen näkemys.

"Olen tavoitettavissa tammikuun kolmas viikko, helmikuun toinen viikko, maaliskuun ensimmäinen viikko. Silloin saa laittaa viestiä, ovat ystäväviikkoja. Näiden ulkopuolella laitetut viestit ovat häiriköintiä ja takertumista." 😂

Vierailija
102/116 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräilijä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla tavalla ap sanoo tuolle että "palataan joulun jälkeen". Samanlainen pomottaja voi olla. Olisi kiva kuulla toisen osapuolen näkemys.

"Olen tavoitettavissa tammikuun kolmas viikko, helmikuun toinen viikko, maaliskuun ensimmäinen viikko. Silloin saa laittaa viestiä, ovat ystäväviikkoja. Näiden ulkopuolella laitetut viestit ovat häiriköintiä ja takertumista." 😂

Ehkä nyt hieman liioittelin, anteeksi siitä.

Vierailija
104/116 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toisella on kiire niin voihan sitä majoituksen varata jo. :D jos ei Malta vajaata viikkoa odotella tammikuulle...

Vierailija
105/116 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkat on hyvä varata ajoissa hinnat ja saatavuuden takia. Minä en pidä katsotaan sitten joskus-jahkailusta, yleensä se tarkoittaa, ettei henkilöä kiinnosta ja hän ei ole lähdössä. Jos reissuja ei lyö lukkoon, ne unohtuvat ja jäävät tekemättä.

Riippuen matkasta, ei kai sen sopimiseen kauan menisi. Tai jos ystävällä on nyt aikaa, hän suunnittelisi pari kolme hyvää vaihtoehtoa ja valitsette niistä myöhemmin.

Jos koko tyyppi ahdistaa niin sitten vastaat, että ei ole nyt hyvä idea lähteä minnekään ja otat etäisyyttä.

Vierailija
106/116 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi kuin nauraa tämän(kin) ketjun kyräilyille ja  itsekeskeisten emäntien projisoinneille. 

Oletteko tosissanne? Oikeasti noin sokeita omille oireillenne? 

8/10:sta vaikuttaa jo parin lauseen perusteella jo niin raskailta tapauksilta, että miehenä jättäisin deiteillä pöytään poistuessani "vessan kautta". 

Ihan vinkkinä - Miehet kyselevät treffeillä naisilta näiden ystävistä ja vapaa-ajasta juuri tästä syystä. Todella vanha ja tehokas karsintakeino.

Tämä! 

Itsellä tuli jopa naisena täysin sama fiilis tästä, ja niiiiin monesta muusta ketjusta, täällä. 

Sellaista väkinäistä draaman kaivamista ja vaikeilua. Kyräilyä, juoruilua, huonoa itsetuntoa ja epävarmuutta. 

On todettava, että tätä esiintyy myös ikävä kyllä naisvaltaisissa työyhteisöissä. Itse toimin sektorilla, missä toisen sektorin tekijät ovat pääasiallisesti naisia, ja toisen sitten miehiä sekä naisia. Itse sukkuloin näiden kahden sektorin välimaastossa. Eroa on ihan julmetusti siinä, miten ihmiset kokonaisuutena puhuvat, reagoivat, ottavat ja antavat palautetta vastaan kohtaamisissa, palavereissa jne. Tragikoomista on, että tässä kyräilijöiden joukossa on mielestään "hyvät välit"; omasta mielestä kukaan siellä ei uskalla sanoa mitään, kävelevät munankuorilla - eivätkö saa oikein kyllä mitään aikaiseksikaan. Muuta kuin juuri sellaista puolivillaista pyörittelyä ja jahkailua. Aina kun joku alkaa ottamaan normaalisti roolia ja vastuuta, alkaa se pirun nurkissa narina.

Vierailija
107/116 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkat on hyvä varata ajoissa hinnat ja saatavuuden takia. Minä en pidä katsotaan sitten joskus-jahkailusta, yleensä se tarkoittaa, ettei henkilöä kiinnosta ja hän ei ole lähdössä. Jos reissuja ei lyö lukkoon, ne unohtuvat ja jäävät tekemättä.

Riippuen matkasta, ei kai sen sopimiseen kauan menisi. Tai jos ystävällä on nyt aikaa, hän suunnittelisi pari kolme hyvää vaihtoehtoa ja valitsette niistä myöhemmin.

Jos koko tyyppi ahdistaa niin sitten vastaat, että ei ole nyt hyvä idea lähteä minnekään ja otat etäisyyttä.

Sama täällä. Nämä jahkailijat ovat myös rasittavia... Helposti koko matka myös hupsista vaan jää unholaan, kun on sitä ja tätä ja tuota. Minua ei sukujoulu estäisi matkan suunnittelua. 

Vierailija
108/116 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sanonut, että tammikuussa. Miksi ei voi jaksaa odottaa pyhien yli? Jos näin on sovittu, on tuo rasittavaa pommittamista

Vierailija
109/116 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipi kiireinen varata itselleen jo. Saahan niitä peruttuakin

Vierailija
110/116 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap sanonut, että tammikuussa. Miksi ei voi jaksaa odottaa pyhien yli? Jos näin on sovittu, on tuo rasittavaa pommittamista

Ap sanonut? Jos tammikuussa hinnat nousee? 

Vierailija
111/116 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"palataan ensi vuonna asiaa". Voiko epämääräisempää olla? 

Ainakin omalla porukalla kun reissuja varaamme, sopivat kohteen menevät per heti, kun tulevat tarjolle. Sen takia yksi niitä seuraa ja varaa myös per heti. Ilmoittaa sen jälkeen mikä viikko nyt onnistui ja mitä tuli kustantamaan per osallistuja. 

Helmikuussa mennään Sveitsiin laskemaan ja talo varattiin jo viime huhtikuussa. Vaatimukset on kuitenkin saada se 8 henkeä samaan paikkaan, ei hotelliin - ja mieluiten alle 10 000€ / vko koko mökistä. Jos siihen saa poreammeen tmv., niin plussaa. Tällä kertaa ei saanut. 

Jos siinä jäädään odottelemaan "syssymmälle", kun just sitä tätä ja tuota silä tällä ja tuolla, niin huhheijaa...

Vierailija
112/116 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ystävä on alkanut tuntua liian raskaalta vaatimuksineen, älä jää odottelemaan. Ei kannata päästää häntä niskan päälle. Sinun ei tarvitse olla valmiina toteuttamaan hänen jokaista oikkuaan.  Ota vähitellen etäisyyttä. Sinun kannattaisi ehkä olla lähtemättä sille matkalle.

Vierailija
113/116 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D oikukas ystävä=haluaa varata reissun ajoissa. Kyllä nyt ap vaikuttaa sinulla jostain muusta kenkä puristavan. Liian uupunut olet varaamaan matkaa mutta jaksat tehdä pitkän ketjun asiasta. Onko niin ettet ole tuon ihmisen ystävä laisinkaan vaan kateellinen esimerkiksi hänelle ja haluat luoda turhasta draamaa syyttäen häntä ?

Vierailija
114/116 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D oikukas ystävä=haluaa varata reissun ajoissa. Kyllä nyt ap vaikuttaa sinulla jostain muusta kenkä puristavan. Liian uupunut olet varaamaan matkaa mutta jaksat tehdä pitkän ketjun asiasta. Onko niin ettet ole tuon ihmisen ystävä laisinkaan vaan kateellinen esimerkiksi hänelle ja haluat luoda turhasta draamaa syyttäen häntä ?

tämä. Olin itse tulossa kirjoittamaan, että jännää, että ap halusi viettää joulun perheensä kanssa, mutta silti teki tänne ketjun ja vastailee aktiivisesti. Mihin se perhe unohtui? 

Vierailija
115/116 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioissa on aina monta puolta 

Vierailija
116/116 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli joskus kaveri joka sppämmäsi ja halusi saada tahtonsa läpi. Monesti jos lähdimme yhdessä kauppaan tai reissuun kaveri pyysi lisää rahaa. Lainasin kiltteyttäni aluksi. Lopetin lainaamisen kuitenkin myöhemmin, koska ei maksanut koskaan takaisin. Kerran kaverini oli jossain reissussa kaukana eikä hänellä ollut kyytiä. Vaati minua tulla hakemaan. Asia tuli yllättäen enkä ollut ollenkaan varautunut. Minulla ei ollut edes omaa autoa käytettävissä. Selitin tämän, ei uskonut ja käski tulla hakemaan eikä olisi maksanut mitään kuluja. Ei suostunut kulkemaan julkisillakaan.  Sanoin, että en pysty enempää auttamaan ja lopetin siihen. En sen jälkeen ollut oma-aloitteisesti yhteydessä kaveriin. Jatkoi spämmäämistä edelleen ja lopulta estin henkilön, koska en enää jaksanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi