Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä alkanut ahdistaa

Vierailija
28.12.2025 |

Meillä on takana ystävyyttä miltei 15 vuotta. Viime aikoina alkanut ahdistaa koko tyyppi. Yrittää pompotella ja saada tahtonsa läpi joka asiassa.

Olen ollut lomalla ja sovimme, että lähdemme ensi kevään puolella reissuun. Hän on pommittanut minua hotelli varauksella koko joulun pyhät. Vastasin joulun aikaan, että minulla on nyt suvun kanssa joulun vietto kesken, palataan ensi vuonna asiaa. Tänään tuli viesti "nyt pitäisi hotelli varata, että sen saa hyvään hintaan"!

Eli taas haluaa, että hänen tahdon mukaan mennään. Minua alkanut ahdistaa koko reissu, enkä tiedä haluanko edes lähteä. 

Viime aikoina ystävän takertuvuus on alkanut ahdistaa yhä enemmän, enkä koe hänen seuraa mielekkääksi. Hyökkää jokaisessa valinnassa minua vastaan ja kertoo miten pitäisi tehdä. 

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen ei ole hyvä merkki. 

Vierailija
2/71 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä sinne ole pakko lähteä. Jos ihminen ei ymmärrä muutama päivä sitten sanomaasi "palataan ensi vuonna" niin ei kunnioita sinun mielipidettä tai aikaa. Vastaisin itse, että minähän sanoin, että pelataan ensi vuoden puolella tähän, nyt ei ole aikaa tähän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänellä muita ystäviä? Tulee vain mieleen eräs omasta tuttava piiristäni... Hänellä ei ole muita ystäviä oikein, kuin minä. Aina hän puhuu asiat vihjaillen "kun ei mulla oo ketään kenen kanssa menisi..." .. "kun ei mulla oo ketään kuka mun kanssa lähtisi"... Nämä on suoria vihjauksia, että minun pitäisi olla aika mukana jossain mitä hän haluaa tehdä. Jopa valmistujaisjuhla kutsuuni vastasi "ei minulla sitten oikein ole ketään ketä kutsuisin omiin juhliini" ... Välillä tähän tyyppiin pidettävä pidempiä aikoja väliä 

Vierailija
4/71 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ystävyys ahdistaa, se on merkki siitä, että otettava hieman etäisyyttä ystävään... Itse olen tehnyt kipeitäkin siirtoja näissä. Joskus etäisyys ei ole auttanut ja on ollut parempi, kun ei pidä enää lainkaan yhteyttä. 

Sinun pitäisi myös rehellisesti sanoa omat rajasi. 

Vierailija
5/71 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä sinne ole pakko lähteä. Jos ihminen ei ymmärrä muutama päivä sitten sanomaasi "palataan ensi vuonna" niin ei kunnioita sinun mielipidettä tai aikaa. Vastaisin itse, että minähän sanoin, että pelataan ensi vuoden puolella tähän, nyt ei ole aikaa tähän. 

Hyvä ajatus. Sitten jos tuota ei ymmärrä tai loukkaantuu niin on hyvä syy perua reissu.

Vierailija
6/71 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vaan on sellaisia että alkaa rasittamaan. Painavat ja puskevat, haluavat oman asiansa läpi ja heidän juttujaan pitää kuunnella. Minun juttuni ei oikeasti kiinnosta, kuuntelevinaan kyllä ollaan mutta se on feikkaamista koska hetken päästä ei enää muista mitään mitä olen kertonut. Tiesipä kerran jopa sanoa senkin puolestani että hän on minun paras ystäväni.

Vierailija
7/71 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estot päälle vaan

Vierailija
8/71 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tuon ihmistyypin. Huono itsetunto, oikukas luonne. Välillä nostaa itseään jalustalle ja pitää itseään niin hyvänä. Haluaa pitää tuttavansa otteessaan. Ja kun joku asia ei mene kuten hän haluaa, alkaa jankkaaminen. 

Vierailija
9/71 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ystävä"

Vierailija
10/71 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin pitää ajoissa varata. Jos itse hoidat asiasi löperösti ja jopa suunnittelet perumista, et ole hänen arvoisensa. 

Vierailija
11/71 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu hänelle,tuskin pahaa tarkoittaa. Luultavasti olet hänelle tärkeä ihminen. Jos et arvosta niin lemppaa elämästä.

Vierailija
12/71 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on vaikeaa. Toinen varaa reissut ja lennot ja pistää MobilePayssa rahapyynnön osuudesta. Reissu kalenterissa.

Näin ainakin omien kavereiden kanssa nämä on hoidettu vuosia. Pääosin kaikki perheellisiä ja sovittu vain aikaikkuna reissulle, esim tammi-helmikuu. Puoli vuotta etukäteen vähintään varaukset, niin jokainen tahollaan sää järkättyä menonsa kyllä.

Vuosien kesä- ja talvireissujen kohdalla, missä osallistujia yleensä kolmesta aina yli kymmeneen pipoon, ei ole ollut kuin pari peruutusta yksilötasoilla. Ovat toki maksaneet osuutensa silti, koska sitoutuminen.

Matkanjohtajan rooli vaihtelee per reissu halukkuuden mukaan.

Vierailija
13/71 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänellä rahasta tiukkaa? Silloin voi olla suuri merkitys jos ajoissa varaamalla säästää rahaa. Tunnut itse olevan aika kurja ystävä.

Vierailija
14/71 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastelkaa ja pehmittäkää suhteeseenne ilmestyneet säröt. Voitte vaikka mennä kylpylähotelliin ja hieroa toisianne vaahtokylvyssä. Sen jälkeen levität hänen häpyhuulensa ja sormetatpillua ja annat kosteaa suuhoitoa, imuta klittaa kevyesti reaktioita kuunnellen. Jos hän tykkää anaalileikeistä, voit viedä öljytyn sormen peräsilmään ja panna häntä sormella tai dildolla. Puristele hänen kookkaita lollojaan ja imuttele antaumuksellisesti nännejä. Anna hänelle ravisteleva orkkuli. Kun heräätte aamulla toistenne syleilyssä ja pusuttelette toisianne, ymmärrätte, kuinka tärkeitä olette toisillenne. 

Vierailija
15/71 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vastaa mitään. Varmin tapa joutua pompoteltavaksi on aina vastata. Vastaat vasta huomenna jos koskaan.

Tuollainen hätistely on tietoista kiusantekoa.

Pahimmat kiusaajat tulee ovellesi jos et vastaa. No ei tarvi ovea avata. Voi sanoa että kotirauhan häirintä on rikos.

Terveet ihmiset ei hätyytä. Olkaa tarkkana, ne osaa naamioida tahallisen kiusanteon muka sattumaksi, termi on gaslighning. 

Ei sun ap todellakaan tarvi vastata sille mitään. On kurjaa pettyä kavereihin, mutta tärkeintä on kuitenkin suojella itseä.

Vierailija
16/71 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ystäväsi on pienituloinen, on ymmärrettävää, että hän haluaa säästää olemalla hyvissä ajoin liikkeellä. Oletko itse viime hetkeen viivyttelevä jahkailija, jonka kanssa on vaikea saada hoidettua asioita? Ehkä sinun ei olisi pitänyt lupautua matkalle, joka on selvästi tärkeämpi juttu toiselle osapuolelle kuin sinulle. 

Toisaalta jatkuva kyseleminen on rasittavaa ja rajojen rikkomistakin, jos kaverisi ei tajua, että sinulla on muutakin elämää. Vaikea sanoa tämän aloituksen perusteella, millaiset teidän välinne lopulta ovat ja kuka tässä on enemmän syyllinen. Jos et halua matkalle, sano se hyvissä ajoin, ettei kaverin tarvitse pettyä ja menettää rahaa, jota hänellä ei ilmeisesti ole yhtään liikaa.

Vierailija
17/71 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hänellä rahasta tiukkaa? Silloin voi olla suuri merkitys jos ajoissa varaamalla säästää rahaa. Tunnut itse olevan aika kurja ystävä.

Mietin ihan samaa.

Vierailija
18/71 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhu hänelle,tuskin pahaa tarkoittaa. Luultavasti olet hänelle tärkeä ihminen. Jos et arvosta niin lemppaa elämästä.

Kiusattavat ovat tosi tärkeitä kiusaajille ja kiusaaminen on pahuutta. Eroon vaan näistä energiavampyyreista.

Vierailija
19/71 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan toiselle kiusan tekoa. Toinen ilmoittaa, että viettää pyhiä sukunsa kanssa, palataan vuoden alussa niin sitten pommitetaan toista . Se on sitä, että toisen rajoja ei kunnioiteta

Vierailija
20/71 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä vastaa mitään. Varmin tapa joutua pompoteltavaksi on aina vastata. Vastaat vasta huomenna jos koskaan.

Tuollainen hätistely on tietoista kiusantekoa.

Pahimmat kiusaajat tulee ovellesi jos et vastaa. No ei tarvi ovea avata. Voi sanoa että kotirauhan häirintä on rikos.

Terveet ihmiset ei hätyytä. Olkaa tarkkana, ne osaa naamioida tahallisen kiusanteon muka sattumaksi, termi on gaslighning. 

Ei sun ap todellakaan tarvi vastata sille mitään. On kurjaa pettyä kavereihin, mutta tärkeintä on kuitenkin suojella itseä.

Termi on kylläkin gaslighting.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän