Ystävä alkanut ahdistaa
Meillä on takana ystävyyttä miltei 15 vuotta. Viime aikoina alkanut ahdistaa koko tyyppi. Yrittää pompotella ja saada tahtonsa läpi joka asiassa.
Olen ollut lomalla ja sovimme, että lähdemme ensi kevään puolella reissuun. Hän on pommittanut minua hotelli varauksella koko joulun pyhät. Vastasin joulun aikaan, että minulla on nyt suvun kanssa joulun vietto kesken, palataan ensi vuonna asiaa. Tänään tuli viesti "nyt pitäisi hotelli varata, että sen saa hyvään hintaan"!
Eli taas haluaa, että hänen tahdon mukaan mennään. Minua alkanut ahdistaa koko reissu, enkä tiedä haluanko edes lähteä.
Viime aikoina ystävän takertuvuus on alkanut ahdistaa yhä enemmän, enkä koe hänen seuraa mielekkääksi. Hyökkää jokaisessa valinnassa minua vastaan ja kertoo miten pitäisi tehdä.
Kommentit (79)
Ainakin booking.comissa voi tehdä varauksen niin että sen voi perua maksutta ennen ajankohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin booking.comissa voi tehdä varauksen niin että sen voi perua maksutta ennen ajankohtaa.
Nuo varauspalvelut on hyviä yhdessä asiassa: vetämään välistä.
Hän ajattelee, että sinä olet vain häntä varten
Itse ainakin perheellisenä pakko sanoa, että tälläsii mietintä juttuihin on saatava rauhaa. Ei niin, että vastataan joo joo
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin perheellisenä pakko sanoa, että tälläsii mietintä juttuihin on saatava rauhaa. Ei niin, että vastataan joo joo
Mutta emme tiedä kuinka kauan ap on hautonut päätöstä. Jos asiasta on puhuttu j8 lokakuussa ja aika lyöty lukkoon, niin kuinka kauan hotellin varaamista tarvitsee hautoa. Jos hän on venyttänyt päätöksentekoa kuukausikaupalla. Ja jos on vain hotellin varaamisesta kyse, niin ehkä lennot on jo hankittu, joten mikä siinä hotellin varaamisessa on niin hankalaa. Olisi vain sanonut, että kuulostaa hyvältä, varaa meille huone. Ei siinä viikkoja tarvitse miettiä, varsinkaan, jos itse on saamaton. Itse en lähtisimatkalle ihmisen kanssa, joka ei voi ajoissa päättää asioista.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole ystävyyttä. Et lähde mihinkään tuon kanssa. Sano sille se ja estä viestimissä, myös somessa. Hae lähestymiskielto jos väkisin yrittää iholle.
Näin minä tein. Hieno kasvun paikka sille tyypille. Miettiköön, miksi katkaisin kaikki yhteydet.
Ei lähestymiskieltoa määrätä noilla perusteilla.
Ei voi kuin nauraa tämän(kin) ketjun kyräilyille ja itsekeskeisten emäntien projisoinneille.
Oletteko tosissanne? Oikeasti noin sokeita omille oireillenne?
8/10:sta vaikuttaa jo parin lauseen perusteella jo niin raskailta tapauksilta, että miehenä jättäisin deiteillä pöytään poistuessani "vessan kautta".
Ihan vinkkinä - Miehet kyselevät treffeillä naisilta näiden ystävistä ja vapaa-ajasta juuri tästä syystä. Todella vanha ja tehokas karsintakeino.
Mulla yksi ystävä joka laittaa vähän väliä välit poikki jonkun kanssa. Syy on aina muissa. Olen alkanut epäilemään, että hän ei vain itse ymmärrä käytöstään. On minua kohtaan myös vähän erikoinen. Sain töitä, joka ei täysin vaativuudelta vastannut minun koulutusta. Hänen kommentti oli "kyllä sun pitäs päästä yli 3500 euron paikalle" ... Ihan kun se olisi päätettävissä!!! Ja koko ajan jotain määräilee ja sanoo. Viimeisin oli se, kun hän alkoi opiskella samaa alaa. Vinkui yhtiä koulutehtävien vastauksia niin kauan, ei vain uskonut, mitä EI tarkoittaa. Lopulta vain annoin olla, kun ei ymmärtänyt mitä ei tarkoittaa.
miksi ettet sopineet jo yhteismatkasta sopiessanne säännöistä, että miten ja milloin matka suunnitellaan. Jos ap vitkuttelee päätöksenteossa ja kaverinsa ei, niin olisi pitänyt sopia missä se puolitie on. Ei olisi tullut tällaista tilannetta, että kaverinsa alkaa jouluna hiillostaa tekemään hotellihuonevalintaa. Tämäkin siis ihan itse aiheutettu ongelma ja vikoja selvästi molemmissa osapuolissa. Molempien teistä pitää ottaa vähän naamaa pois sieltä oman navan tuijottelusta ja ottaa toinen paremmin huomioon.
Olin jo aiemmin sanonut kun matkaa varailtiin, ETTÄ majoituksen kanssa ei tarvitse pitää kiirettä, koska aikaa on vielä ja kertonut myös rahatilanteeni. Tammikuussa ehtii aivan hyvin, näin sovimme kun matkaa suunniteltiin. Nyt tämä ystävä vaan on sitten alkanut tätä jouluna puhumaan, kas juuri kun itselläni on kiirettä
Vierailija kirjoitti:
Olin jo aiemmin sanonut kun matkaa varailtiin, ETTÄ majoituksen kanssa ei tarvitse pitää kiirettä, koska aikaa on vielä ja kertonut myös rahatilanteeni. Tammikuussa ehtii aivan hyvin, näin sovimme kun matkaa suunniteltiin. Nyt tämä ystävä vaan on sitten alkanut tätä jouluna puhumaan, kas juuri kun itselläni on kiirettä
mikä esti sanomasta kaverillesi, tai muistuttamasta häntä, että mehän sovittiin, että tammikuussa tehdään hotellivaraus.
Kannattaisiko ap. nyt vain kuunnella omia tuntemuksia ja uskoa mitä ne kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo varauspalvelut on hyviä yhdessä asiassa: vetämään välistä.
Maksan mielelläni muutaman euron siitä ettei tarvi stressata jos aikataulut muuttuu.
Ehkä hän on vain innoissaan...? Onko se sinulta pois? Vai oletko niin kiireinen vieraidesi kanssa, että et ehdi yhtä majoitusta miettiä
Vaikka olisi kuinka innoissaan niin joulurauha kiitos
En lähtisi reissuun tuollaisen tyypin kanssa. Mitä siitä tulisi? Aikataulut mietitty minuutilleen reissuun ym.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi kuin nauraa tämän(kin) ketjun kyräilyille ja itsekeskeisten emäntien projisoinneille.
Oletteko tosissanne? Oikeasti noin sokeita omille oireillenne?
8/10:sta vaikuttaa jo parin lauseen perusteella jo niin raskailta tapauksilta, että miehenä jättäisin deiteillä pöytään poistuessani "vessan kautta".
Ihan vinkkinä - Miehet kyselevät treffeillä naisilta näiden ystävistä ja vapaa-ajasta juuri tästä syystä. Todella vanha ja tehokas karsintakeino.
Miesten kaverikuviot on erilaisia. Kolme pikkupoikaa voi leikkiä keskenään ilman ongelmia ja olla kavereita aikuisenakin mutta jo pikkutytöillä voi tulla draamaa, jos kahden bestiksen lisäksi tulee kolmas niin alkaa kilpailu huomiosta. Se draama on kyllä käsittämätöntä. Emäntä haluaa että muut ei ole emäntiä vaan piikoja.
Olet oikeassa siinä miten puhuu kavereista ja miten asiat on, on merkitystä. Mutta myös miehet voi puhua väheksyvästi, antaa vaikutelman että on ystäviä ja menestystä, vaikka ei olisi.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein, että sinä olet ystävällesi kertonut sinun aikatauluistasi ja rahatilanteestasi, mutta oletko sinä muistanut kysyä ystäväsi tilanteesta mitään?
Ystävyys on aika lopettaa kun se muuttuu taakaksi. Velvollisuus ei ole syy roikkua ihmissuhteessa, joka ei toimi. Elämä on lyhyt; ystävyyksiä syntyy ja hiipuu.