Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaista on lapseton elämä keski-ikäisenä?

Vierailija
28.12.2025 |

40+

Kommentit (238)

Vierailija
1/238 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaata 😊

Vierailija
2/238 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/238 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ, harrastuksia, läheisiä, ystäviä, jne.

Vierailija
4/238 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rentoa ja mukavaa. 

Vierailija
5/238 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivisen puolella mennään. Saan opiskella unelma-alalleni, mikä tuskin onnistuisi jos minulla olisi lapsia.

Vierailija
6/238 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sellaista miksi sen haluaa tai resurssiensa mukaan voi tehdä. 

Vierailija
7/238 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi mukavaa. Ei ole rahahuolia, velat maksettu, hyvä palkka. Kiinnostava työ ja hyvä parisuhde, vapaata aikaa harrastaa aivan mitä haluaa.

Vierailija
8/238 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mukavaa. Mitään ei puutu, sillä en ole koskaan halunnutkaan lapsia.

Yhtä paljon kaipaisin sonnia tai puhvelia tänne kotiini.

Vierailija
9/238 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien pitää elää omaa elämää, oli sitten lapsia tai ei. Pitää olla omia menoja ja harrastuksia ja sinun tulee olla elämäsi päähenkilö! Läheiisä tietenkin hyvä olla aina - Se voi olla oma kumppani, sisko tai paras ystävä.

Vierailija
10/238 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse harrastan kalliisti, syön ulkona kalliisti, asuntolaina maksettu eikä muita lainoja ole, matkustan ulkomaille monta kertaa vuodessa. Te n mitä huvittaa ja ystäväpiiri on laaja. Elämä on hyvää.

Välillä mietin, että olisiko ne lapset pitänyt hankkia, mutta lasten kanssa tuskin olisin ollut onnellinen. En olisi voinut tehdä mitään, mikä ns. pitää minut järjissäni. Toisin sanoen olisin ollut surkea, masentunut ja huono äiti.

Vierailija
11/238 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en näe ympärilläni kuin katkeroituneita , monella tapaa epämiellyttäviä lapsettomia. 

Miehet lähinnä alkoholisoituneita luusereita, naiset omituisia koiranomistajia. Missä nämä reippaat, vapaat ja ovat?

Tällä palstalla?

Vierailija
12/238 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalalta, jos suoraan sanon. 

Kolmekymppisenä sain vielä paljon iloa matkustelusta, etenemisestä työelämässä, varallisuuden kartuttamisesta ja urheilusta. Nykyään nuo kaikki saavutukset tuntuu aivan tyhjältä, tuntuu että uppoan vuosi vuodelta syvemmälle pimeytee, yksinäisyyteen, merkityksettömyyteen ja masennukseen. 

Katson vierestä kun ystäväni elävät parisuhteessa ja kasvattavat lapsiaan, samalla olen itse äärimmäisen yksinäinen, ja kiroan päivittäin sitä että minulla ei ole omia lapsia. Tuntuu että en ole kenellekään se tärkein ihminen. Jos katoaisin tänään, kukaan ei huomaisi, eikä kukaan välittäisi. Pahimpina aikoina mietin jo vakavissani kaiken päättämistä. 

Vierailija
13/238 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, minä olen lapseton ja koiraton eläkkeellä oleva nainen enkä todellakaan sellainen kuin kuvailet.  Mikähän katkeruus mieltäsi vaivaa?  Toivon sinulle kaikkea hyvää ja parempaa vuotta 2026

Vierailija
14/238 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaata ja taloudellisesti mukavaa. Kun asuntolaina on maksettu, on rahaa ja aikaa matkustella ja harrastaa.

Vierailija
15/238 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en näe ympärilläni kuin katkeroituneita , monella tapaa epämiellyttäviä lapsettomia. 

Miehet lähinnä alkoholisoituneita luusereita, naiset omituisia koiranomistajia. Missä nämä reippaat, vapaat ja ovat?

Tällä palstalla?

Samaa välillä ihmettelen. Olen lapseton, sinkku, ja lähes itsetuhoisen yksinäinen. En ymmärrä mistä nämä kaikki super iloiset ja onnelliset sinkut palstalle oikein löytävät, tosielämän puolella jokainen kaltaiseni 40+ lapseton sinkku jonka tunnen on enemmän tai vähemmän masentunut, ja huonossa kunnossa henkisesti. 

Vierailija
16/238 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla?

Kertoo varmasti enemmän sinun tuttavapiiristäsi kuin yleisesti lapsettomista.

Vierailija
17/238 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalalta, jos suoraan sanon. 

Kolmekymppisenä sain vielä paljon iloa matkustelusta, etenemisestä työelämässä, varallisuuden kartuttamisesta ja urheilusta. Nykyään nuo kaikki saavutukset tuntuu aivan tyhjältä, tuntuu että uppoan vuosi vuodelta syvemmälle pimeytee, yksinäisyyteen, merkityksettömyyteen ja masennukseen. 

Katson vierestä kun ystäväni elävät parisuhteessa ja kasvattavat lapsiaan, samalla olen itse äärimmäisen yksinäinen, ja kiroan päivittäin sitä että minulla ei ole omia lapsia. Tuntuu että en ole kenellekään se tärkein ihminen. Jos katoaisin tänään, kukaan ei huomaisi, eikä kukaan välittäisi. Pahimpina aikoina mietin jo vakavissani kaiken päättämistä. 

Ei sinun paha olosi lapsettomuudesta johdu. Todennäköisesti olisit yhtä onneton lasten kanssa.

Vierailija
18/238 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla?

Kas, kateellinen, katkera ja väsynyt mamma eksynyt tänne purkamaan omaa pahaa oloaan lapsettomiin. 😄

Vierailija
19/238 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme akateeminen vela-pariskunta erityisasiantuntijatehtävissä ja elämämme on todella helppoa ja mukavaa. Rahaa, energiaa ja innostusta on kaikkeen. Harrastamme korkeakulttuuria, matkailemme, käymme ravintoloissa ja vietämme aikaa akateemisten ystäviemme kanssa. Kaikki tylsät arjen asiat kuten siivous ja ruuanlaitto pääosin on ulkoistettu ja voimme keskittyä vain nauttimaan.

Vierailija
20/238 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin lapseton +50-vuotiaana, en näkisi ikävuotta 60. Se on saletti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan