Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko työntekijän laillista nauhoittaa yt-keskustelujen sisältö?

Vierailija
28.12.2025 |

Tiedän ettei perusteita irtisanomiselle ole. Jos niin kuitenkin kävisi, minulla olisi nauhoite keskustelusta.

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti kannattaa. Minut irtisanottiin yllättäen, ja ainoa harmillinen asia oli etten tajunnut nauhoittaa tilannetta. No, nämä viisaat unohtivat järjestää koko muutosneuvottelut, joten aika selkeää oli menestyä oikeudessa. :D Väittivät kuitenkin tarjonneensa mulle toista työtä, joka ei ollut totta. Tuskin tämä väite olisi oikeudessa menestynyt, mutta vahvempi se osa olisi nauhoitteen kanssa ollut. Ei tarvinnut lähteä oikeuteen, vaan sain liiton avulla korvaukset töppäilystä. :) Juristi neuvoi, että jos ikinä enää joutuisin ko tilanteeseen, niin kaikki nauhalle. Etenkin näiden epärehellisten yrittäjien kohdalla olisi tosiaan ollut hyvä nauhoittaa aina ihan kaikki. :D

Minua juristi neuvoi, että jos ei ole allekirjoitustani paperissa, jossa toista työtä tarjotaan, niin asia on nauhoittamatta selvä, työtä ei ole tarjottu. Se riitti sovittelussa varsin hyvin.

Juurikin näiden tapausten vuoksi siirtyminen vuokratyöntekijöihin vain jatkuu. Kymmenet tuhannet työpaikat jäävät syntymättä kun työnantajat eivät uskalla palkata, saati kuka hullu vakinaistaa. Ollaan sitten vuokralla tai määräaikaisia. Ay-väki, kannattiko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi