En ole koskaan juonut shampanjaa
Kommentit (34)
Aito maksaa, mutta maku on sitten asia erikseen...Pitää sitä tietysti kehua, kun kallista on.
En mäkään. En pidä kuohuviinistä. Viskiä sen olla pitää ja joskus ehkä kerran kaksi vuodessa hyvää olutta
Minä ostin aikoinaan itselleni lahjaksi pullon Dom Perignonia. Sitä sitten maisteltiin vaimon kanssa 20-vuotishääpäivänä. Jos en olisi tiennyt, mitä se on, en olisi erottanut 10€:n skumpasta.
Se on käytännössä ihan saman makuista kuin tavallinen kuohuviini.
Samppanja on vähän kuin tosi kuiva ja tymäkkä kuohuviini.
Mille maistuu? No niissä on makueroja kuten viineissä ylipäätään. Parhaat maistuvat puhtaalle ilolle. Erittäin hyvää. Ja parhaat kännit.
Vierailija kirjoitti:
Mille maistuu? No niissä on makueroja kuten viineissä ylipäätään. Parhaat maistuvat puhtaalle ilolle. Erittäin hyvää. Ja parhaat kännit.
Alkoholilla ja ilolla on hyvin vähän tekemistä keskenään. Kokemukseni mukaan alkoholi on itsekäs aine. Saa ihmisen käpertymään omaan hyvänolon tuntemukseen. Alkoholin vaikutuksen alaisena alkaa muut ihmiset etääntyä ja hämärtyä. Tärkeämmäksi nousee vain oma itsekäs nautinto: mulla on hyvä fiilis. On mielestäni yksi oksettavimpia asioita, mitä alkoholi vaikuttaa. Tän lyö vain laudalta se kyvyttömyys, joka seuraa päihtymystä; on mulle miehenä kaikkein inhottavin
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin aikoinaan itselleni lahjaksi pullon Dom Perignonia. Sitä sitten maisteltiin vaimon kanssa 20-vuotishääpäivänä. Jos en olisi tiennyt, mitä se on, en olisi erottanut 10€:n skumpasta.
Et taida muutenkaan maistella liiemmin, luulen?
Suomeksi se kirjoitetaan samppanja, eli ilman h-kirjainta.
Samppanja on tosi hyvää. Jos sitä ei erota kuohuviinistä, makuaistissa on jotain vikaa. Kuohuviinistä ei voi puhua samana päivänäkään samppanjan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kuohuviinistä ei voi puhua samana päivänäkään samppanjan kanssa.
Juuri puhuit?
Minä olen yhden lasillisen vuonna 1996. Tuttavan lapsi valmistui ylioppilaaksi ja siellä tarjottiin shampanjaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis minkä makuista se on? Mitä maksaa?
Ap.
Halpa sampanja maksaa vähemmän kuin parhaimmat sektit. Alkon sivuilta näet hinnat.
Jos sua kerran kiinnostaa, niin miksi et osta pientä pulloa ja maista? Ei sitä makua pysty kuvailemaan, se pitää itse maistaa.
Vierailija kirjoitti:
Samppanja on tosi hyvää. Jos sitä ei erota kuohuviinistä, makuaistissa on jotain vikaa. Kuohuviinistä ei voi puhua samana päivänäkään samppanjan kanssa.
Ok. Tykkään maku vivahteista. En myöskään minä ole maistanut samppanjaa. Heräsi mielihalu lukiessa. Osaako joku suositella vaikka paria eli halvempi ja kallimpi
Kaikki kuohuviini maistuu vähän kiljulle ja samppanja myös. Tuosta mielleyhtymästä ei pääse eroon jos on elänyt kiljunuoruuden.
Siis minkä makuista se on? Mitä maksaa?
Ap.