Otto Meri Ilta-Sanomissa: "Tuntuu, että on ihan ookoo elää Kelan tuilla, että muut rahoittavat elämän"
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011715207.html
"Meri toteaa myös, että ruoka-apua hakevat ihmiset, joilla "ei ole moraalista kynnystä olla hakematta sitä" ja joilla on paljon aikaa. Hän painottaa lehdelle, ettei tuomitse ihmisiä ruoka-avun hakemisesta. Hänen mielestään nykyään kynnys hakea apua on kuitenkin liian matala."
"- Tuntuu, että on ihan ookoo elää Kelan tuilla, että muut rahoittavat elämän. On ihan ookoo olla ideologisesti työtön, koska ei voi olla kenenkään velvollisuus tehdä töitä, Meri jatkaa."
"- Jos politiikasta puhutaan, niin haluan tehdä semmoista politiikkaa, että kaikilla on mahdollisuudet itseään kehittämällä nousta ja tavoitella parempaa tulevaisuutta ja luoda sellaisen yhteiskunnan, missä ei ole kenelläkään tavallaan mahdollisuutta jättäytyä muiden huollettaviksi."
"- Se asenne on valitettavan yleinen ja meidän järjestelmä mahdollistaa sen, että pystyy tavallaan heittäytymään valtion huostaan eikä kantamaan itse itsestään sitä vastuuta."
Minusta Otto on noissa sanomisissa 100% oikeassa. Suomessa on todellakin varsinkin 2000-luvulla alkanut päätään nostamaan asenne, että voi heittäytyä Kelan tuille muiden elätettäväksi sen sijaan, että yritettäisiin edes etsiä niitä töitä. Väittääkö esim. teistä palstalaisista joku, ettei Suomessa ole ollenkaan ideologisesti työttömiä?
Otto sanoo myös tuossa Ilta-Sanomien uutisessa, kuinka hänellä on tuttuja ruoka-avussa ruokaa jakamassa ja on niiltä kuullut, kuinka jotkut käyvät sieltä hakemassa ruokakassin ihan vaan myytäväksi.
Kommentit (113)
Niin kauan kuin sairaita hyysätään, minä en töihin mene.
Vierailija kirjoitti:
Ideologia on sairaus, kokemus on järki.
Mä tarkotan vaan sitä että kuka elää niinkuin opettaa, oikeasti?
Kokoomus kuopataan keväällä 2027. Spd ei huoli hallitukseen kuulemma tämän perseilyn jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ideologia on sairaus, kokemus on järki.
Mä tarkotan vaan sitä että kuka elää niinkuin opettaa, oikeasti?
Sauli Niinistö ja Li Andersson ainakin.
Oliko oikeasti tuollainen otsikon mukainen epäkurantti lause lehdessä? Hirveen huonosti muodostettu lause.
Haluatteko negatiivisen nalkuttaja Suomen vai harmonisen tasapainoisen, kannustavan? Aina löytyy uusi nalkuttajaukko, kun yksi lopettaa, toinen aloittaa?
Oton ongelma on se, että hän kuvittelee elämäntapatyöttömien joukon paljon suuremmaksi kuin se oikeasti on. Siksi myös oikeisto on epäonnistunut taloudenpidossa.
No oikeassa on, ei kukaan voi olettaa että täysin tervettä elättää muut kotiin vuosia. Toisekseen outo tapahtuma yksinäisille ja vähävaraisille, onko yksinäisyys synonyymi köyhyydelle ?
otto itse elää veronmaksajien rahoilla.elätti on itsekkin kaikki tuomioistuimet on valtion verorahoilla.
Vierailija kirjoitti:
No oikeassa on, ei kukaan voi olettaa että täysin tervettä elättää muut kotiin vuosia. Toisekseen outo tapahtuma yksinäisille ja vähävaraisille, onko yksinäisyys synonyymi köyhyydelle ?
Tosi harva täysin terve kituuttaa mieluummin minimituilla kuin käy töissä.
Jos joku ryhtyy Kela-elätiksi, heidän nimet pitäisi olla jokaiselle suomalaisille tiedossa. Kyllä veronmaksajien pitää tietää kenelle rahat menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmm on kyllä niin että tämä henkilö itse elää muiden rahoilla eli verorahoilla. On siis oikea suurloinen ja megaelätti. Pitäisikö meidän lopettaa tuollaisten elättäminen kokonaan? Tienaisi itse rahansa eikä elelisi veronmaksajien rahoilla.
T. Oikea Jeesus
Tekee töitä.
Ei nuo ymmärrä eroa.
Toki voidaan lähteä sille linjalle että vassareiden näkemyksen mukaan julkisella sektorilla työskentelevät ovat loisia.
Onko tuo virallinen kantanne?
Vierailija kirjoitti:
Kalliimmaksi se yhteiskunnalle tulisi, jos alkaisin tekemään rikoksia.
Ei välttämättä. Voi olla että sulle kävis vahinko, kun tarpeeksi sikailisit.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus kuopataan keväällä 2027. Spd ei huoli hallitukseen kuulemma tämän perseilyn jälkeen.
Voi kuinka kamalaa. Eihän demarit edes lähteny neuvotteluihin kun kokoomus voitti vaalit.
Kelatkaa, nyt voisi olla sini-puna jos Marin ei olisi ollut niin ylpeä ja raivoissaan tappiostaan.
Ukkeli itsekin elää valtion piikkiin. Toki tekee työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan totta. Mutta kun teidän mielestä se työ pitäisi olla osaamattomalle 10k kuussa käteen ja mielellään etätöitä. Eikä pomo saa kysellä tulosten perään.
Eli Suomennettuna Otto haluaa tehdä sellaista politiikkaa missä lopetettaisiin kaikki tuet ja ruoka-apu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan totta. Mutta kun teidän mielestä se työ pitäisi olla osaamattomalle 10k kuussa käteen ja mielellään etätöitä. Eikä pomo saa kysellä tulosten perään.
Teidän mielestä taas työläisen ei pitäisi saada palkkaa ollenkaan vaan haluaisitte orjuuttaa 99 % väestä 1 prosentin palvelijoiksi.
Kalliimmaksi se yhteiskunnalle tulisi, jos alkaisin tekemään rikoksia.