Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otto Meri Ilta-Sanomissa: "Tuntuu, että on ihan ookoo elää Kelan tuilla, että muut rahoittavat elämän"

Vierailija
27.12.2025 |

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011715207.html

"Meri toteaa myös, että ruoka-apua hakevat ihmiset, joilla "ei ole moraalista kynnystä olla hakematta sitä" ja joilla on paljon aikaa. Hän painottaa lehdelle, ettei tuomitse ihmisiä ruoka-avun hakemisesta. Hänen mielestään nykyään kynnys hakea apua on kuitenkin liian matala."

"- Tuntuu, että on ihan ookoo elää Kelan tuilla, että muut rahoittavat elämän. On ihan ookoo olla ideologisesti työtön, koska ei voi olla kenenkään velvollisuus tehdä töitä, Meri jatkaa."

"- Jos politiikasta puhutaan, niin haluan tehdä semmoista politiikkaa, että kaikilla on mahdollisuudet itseään kehittämällä nousta ja tavoitella parempaa tulevaisuutta ja luoda sellaisen yhteiskunnan, missä ei ole kenelläkään tavallaan mahdollisuutta jättäytyä muiden huollettaviksi."

"- Se asenne on valitettavan yleinen ja meidän järjestelmä mahdollistaa sen, että pystyy tavallaan heittäytymään valtion huostaan eikä kantamaan itse itsestään sitä vastuuta."

Minusta Otto on noissa sanomisissa 100% oikeassa. Suomessa on todellakin varsinkin 2000-luvulla alkanut päätään nostamaan asenne, että voi heittäytyä Kelan tuille muiden elätettäväksi sen sijaan, että yritettäisiin edes etsiä niitä töitä. Väittääkö esim. teistä palstalaisista joku, ettei Suomessa ole ollenkaan ideologisesti työttömiä?

Otto sanoo myös tuossa Ilta-Sanomien uutisessa, kuinka hänellä on tuttuja ruoka-avussa ruokaa jakamassa ja on niiltä kuullut, kuinka jotkut käyvät sieltä hakemassa ruokakassin ihan vaan myytäväksi.

Kommentit (114)

Vierailija
61/114 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs Otto, jos vaikka vammautuisit pahasti niin sinun mielestäsi yhteiskunnan ei pitäisi millään tavalla osallistua niihin kustannuksiin vaan hoitaisit ne ihan itse? Ei sairauspäivärahaa, ei kuntoutusta, ei apuvälineitä eikä kelatakseja. Lääkkeetkin maksaisit täysmääräisenä. Sopii kyllä mulle, mähän olen ihan terve.

Nämä on keränneet jo omaisuutta ja heille ei ilmeisesti tule sitä tilannetta. Sieltä on helppo huudella. Ja leikata muilta.

Vierailija
62/114 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm on kyllä niin että tämä henkilö itse elää muiden rahoilla eli verorahoilla. On siis oikea suurloinen ja megaelätti. Pitäisikö meidän lopettaa tuollaisten elättäminen kokonaan? Tienaisi itse rahansa eikä elelisi veronmaksajien rahoilla. 
T. Oikea Jeesus

Tekee töitä.

Ei kyse ollut työntekemisestä lainkaan lapsi kulta. Kyse oli siitä että elää meidän verorahoilla loisena ja elättinä kuten pilkkaamansa ihmiset. Tämä loinen vain loisii suuremmalla rahamäärällä. 

Otto on kansanedustaja. Tiedätkö mikä sellainen on? Se on demokratiassa vaaleilla valittu ihminen, joka työskentelee lakeja säätävässä organisaatiossa eli eduskunnassa. Hae toki itse noihin hommiin, jos se on niin helppoa ja sinne on helppo päästä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/114 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

otto meri on lakimies. usein valtio rahoittaa koko alaa,tuomioistuimia ja muuta. otto itse elää tästä verorahoituksesta.eli muiden rahoilla.

ei varaa haukkua muita.

otto ei työskentele vientiyrityksessä.

avun vastaanotto on moraalisesti ok. jeesuksen mukaan köyhät on autuaita.vuorisaarna.

otto saisi hävetä puheitansa.supernolo ihminen.

Vierailija
64/114 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole niin pätevä ja tietävä kuin 36-vuotiaaksi kasvanut kokoomuspoju, joka on omien sanojensa mukaan  kokenut kaikenlaista elämässään ja tietää siksi, kuinka köyhiä pitää auttaa ja mikä ei ole hyväksi.

Tulisi poju selittämään asiansa meille kuusikympisille köyhyyteen sysätyille, töihin kelpaamattomille sedille ja tädeille, niin keskusteltaisiin vähän elämästä.

Vierailija
65/114 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen pöyhkeä kokoomusveeti näkyy googletuksella. 

Ei oo mikään penaalin terävin kynä selvästikään, kaiken on saanut varmasti kokoomustyyliin tarjottimella. Sieltä norsunluutornista sitten nepokakarana huudellaan ihmisille, kun häpeän tunne ja selkäranka puuttuu kokonaan. Tämmöisille soisin kovalla kädellä rankkoja asioita elämään, ehkä ne vähän kasvattaisi järkeä päähän. 

Vierailija
66/114 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole niin pätevä ja tietävä kuin 36-vuotiaaksi kasvanut kokoomuspoju, joka on omien sanojensa mukaan  kokenut kaikenlaista elämässään ja tietää siksi, kuinka köyhiä pitää auttaa ja mikä ei ole hyväksi.

Tulisi poju selittämään asiansa meille kuusikympisille köyhyyteen sysätyille, töihin kelpaamattomille sedille ja tädeille, niin keskusteltaisiin vähän elämästä.

Ai vasta 36? Näytti ihan jo lähemmäs viisikymppiseltä😅😅

Vierailija
67/114 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miespuolinen Susanna Koski on nyt kruunattu. Onnea Otto. Sinullakin on rajotteita. 

Vierailija
68/114 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu olis tosiaan kiva tietää mitä tuo jolppi on muka kokenut. Eikö isi maksanut toista dupainmatkaa parikymppisenä. Yhyy. 

Vierailija
69/114 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin kelpaamattomille kuusikymppisille? Uutisissa oli juuri 103-vuotiaaksi eläneestä lääkäristä, joka teki töitä viimeisiin päiviinsä asti.

Vierailija
70/114 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tyyppi on niikö joku kitisevä räkäinen eskari joka sanoo jonossa kiljuen "minä olen jonossa viimeinen"! Mihin ope tai hoitaja vastaa" sinä olet jonossa viineinen" lapsi ikäänkuin puhuu itsestäänselviä.

Tuolle ukolle sanon saman " on ok elää kelan tuilla"

Sehän on ok.pakko jos vaikka sairaz tai ei saa muuta rahaa.myös rikkaat saavat kelan tukia ja käyttäö paljon yjteiskunnan rahoja esim teitä. 

Vierailija
71/114 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"- Jos politiikasta puhutaan, niin haluan tehdä semmoista politiikkaa, että kaikilla on mahdollisuudet itseään kehittämällä nousta ja tavoitella parempaa tulevaisuutta ja luoda sellaisen yhteiskunnan, missä ei ole kenelläkään tavallaan mahdollisuutta jättäytyä muiden huollettaviksi."

Otto-pojan puolue nyt vaan on sellainen, joka ei paljon Oton mielipiteistä välitä valtakunnallisella tasolla, kun koulutuksesta leikataan jatkuvasti. Tuosta jälkimmäisestä Orpo-poika on kyllä varmasti samaa mieltä, kaikki tuet pois muilta kuin suuryrityksiltä.

Vierailija
72/114 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on töitä. Tunnen työttömiä, mutta en ketään, joka ei haluaisi töitä. Kaikki tuntemani työökykyiset haluavat työtä, josta saa sellaisen palkan, että pystyy elättämään itsensä. 

Niitä töitä ei ole. Persut lupasivat 100 000 työpaikkaa lisää. Sen sijaan vähensivät 400 000 työpaikkaa. Töitä ei ole edes sellaisille, joilla on koulutusta ja kokemusta, niin miten sitten nuorille?  Meillä on nyt kasvamassa työttömäksi kokonainen sukupolvi. Eivätkä he ole ideologisesti työttömiä vaan todella ahdistuneita. 

Vierailija
73/114 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen osittain kanssa sama mieltä ja tottahan se on; meillä on valtava määrä työikäisiä, jotka eivät ihan oikeasti halua tehdä töitä. Jos melkein saman rahan saa kelalta, niin mikä sinut houkuttaisi menemään 6-14 varastolle töihin roudaamaan, paitsi tehdä elämästä ikävää leikkauksilla? Yleensä sitten näissä vedotaan masennukseen tai muihin modernehin meemisairauksiin.

Tätä ryhmää on ihan oikein patistaa töihin leikkauksilla. Toinen puoli on sitten se, että on 60+ -vuotiaita, jotka eivät ihan oikeasti enää töitä saa, eikä se ole tarpeenkaan välttämättä lähenevän eläkkeen takia, eikä näiden ja muiden vastaavien ryhmien patistaminen auta mitään. Sivullisia uhreja leikkausprosessissa.

Ne avoinna olevat työpaikat tulevat ihan varmasti täytetyksi niillä ihmisillä, jotka haluavat mennä töihin. Ei niiden työpaikkojen määrä mihinkään kasva sillä, että niistä kilpaillaan entistä kovemmin

Vierailija
74/114 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otto Meri voisi vaikkapa sairastua aggressiiviseen syöpään, joka vaatii laajoja leikkauksia. Tulisi sitten pätemään, miten tulee omillaan toimeen. Minulta meni jo kymmeniä tuhansia euroja säästöistä elämiseen, eikä työkykyä ole.

Vierailija
75/114 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs Otto, jos vaikka vammautuisit pahasti niin sinun mielestäsi yhteiskunnan ei pitäisi millään tavalla osallistua niihin kustannuksiin vaan hoitaisit ne ihan itse? Ei sairauspäivärahaa, ei kuntoutusta, ei apuvälineitä eikä kelatakseja. Lääkkeetkin maksaisit täysmääräisenä. Sopii kyllä mulle, mähän olen ihan terve.

Nämä on keränneet jo omaisuutta ja heille ei ilmeisesti tule sitä tilannetta. Sieltä on helppo huudella. Ja leikata muilta.

Kuitenkin näille pitäis ambulanssit, leikkaukset ja, syöpähoidot saada julkiselta puolekta, on se jännä se kokkareen ajatuksenjuoksu. 

Vierailija
76/114 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule Otto sen politiikan pitäis olla sellaista missä Suomen tasavallassa kaikilla on hyvä olla ja sä oot menossa väärään suuntaan antamalla lisää raippaa jo heikossa asemassa oleville.

Vierailija
77/114 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö ruokahävikki hieroa mieluummin Oton lärviin, kuin jakaa nälkäisin suihin. Sitäkö tämä suittu kermaperse toivoo? 

Vierailija
78/114 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maapallolla on maita jotka vastaavat Oton toiveita. Sinne muutto?

Vierailija
79/114 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otto kyllä imee verorahoja ihan kiitettävästi sekä politiikkona, että asianajanana. 

Vierailija
80/114 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa miten munattomia kokoomuksessa ollaan. Tyyppi olis pitäny heittää koko puolueesta ulos noiden törkeiden kommenttien takia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi