Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kielten opiskelijat, gradusta kysymyksiä.

Vierailija
24.04.2007 |

Olen englantiolaisen filologian opiskelija ja gradua pitäisi alkaa vääntämään. Aiheen olen jo päättänyt. Olen ajatellut, että vitsi kun saisi gradun tehtyä vuoden loppuun mennessä ja pääsisi siitä eroon. Minulla on yksi lapsi, ja mahdollisuus tehdä gradua n. 15 tuntia viikossa, syksyllä ehkä 20.

Vaikka vähän stressaakin ryhtyä toimeen, ei gradu minusta nyt niin pahalta nakilta vaikuta kuitenkaan. Tein viime vuonna proseminaaritutkielman, joka oli 25 sivua pitkä. Graduun vaan viitisenkymmentä sivua enemmän tekstiä ja se on siinä. Eipä kovin paha minusta.

Olisi kiva kuulla, miten te muut kielitieteilijät olette gradun kokeneet. Oliko vaikea verrattuna juuri esim prosemmaan? Kuinka kauan aikaa teillä meni sen tekemiseen?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja väänsin gradun lapsen saatuani vanhempainvapaalla. Tosin semman olin jo tehnyt ja teoreettinen viitekehys plus kirjat hankitu (ei tarvinnut juosta kirjastossa). Tein aina silloin, kun vauva nukkuin ja iktaisin/viikonloppuisin, kun mies meni vauvan kanssa pitkille vaunulenkeille. Sivumäärä 78s + liitteet.

Jos tasovaatimukset ei L tai E, niin eiköhän sen C:n saa puristettua ulos, kun vaan tekee keskivahvaa työtä! Tsemppiä!

Vierailija
2/4 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kuitenkin tässä alkaa ihan toden teolla paahtaa jo pian. Kiva kuulla muiden kokemuksia. Kiitos kannustuksesta, kakkonen. Todellakin toiveissa vaan läpimeno, ei sen suurempaa... t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opiskelin pohjoismaisia kieliä ja germaanista filologiaa. Valmistuin kun kolmas lapsemme oli 2kk. Tein gradua noin 20 h viikko ennen kuopuksen syntymää, enkä kokenut sitä missään vaiheessa stressaavaksi, tosin aihekin liippasi minua tosi läheltä.

Mulla oli jos 40-sivuinen seminaari valmis ja graduun piti vaan laajentaa sitä. Seminaarin sain valmiiksi parissa kuussa ja graduun meni sitten suunnilleen saman verran.

Vierailija
4/4 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan tehdä ensin se semma ja jatkaa siitä suoraan, samalla innolla graduun. Eli en aloittaisi gradua ennen semmaa.