Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Määritelkää "kadonnut"

Vierailija
21.06.2025 |

Täällä on keskusteltu paljon esim. siitä uutisoidusta "kadonneesta Kraftin perheestä". Mutta: mitä se tarkoittaa että ne on "kadonnut"? Mitä se semmonen "katoaminen" oikein on? Jos joku "katoaa" niin... no siis, mitä on "katoaminen"?

Mun mielestä Kraftin perheen tilanne: Suomen viranomaiset eivät tiedä missä Kraftit juuri tällä hetkellä ovat. Mutta eivät Suomen viranomaiset myöskään tiedä missä tällä hetkellä minä olen, tai missä tällä hetkellä on vaikkapa Hunter Biden, Jimmy Hoffa tai Britney Spears. Ovatko he "kadonneet"?

Kenties Kraftit ja nuo muut mainitsemani ihmiset eivät ole "kadonneet". Kenties he ovat sen sijaan "viranomaisten löytämättömissä".

Kraftin perhe on tässä vain yksi esimerkki "katoamisesta". Mutta esimerkkejä voi olla paljon muitakin. Minä en nyt halua esimerkkejä. Minä haluan määritelmiä. Määritelmä "katoamiselle".

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

YLEkin taisi julkaista jutun tuosta perheestä että miten lasten oikeudet toteutuvat maan alla. Jopas on pöljää pohdiskelua. Ei ne ole missään maan alla. Ne vaan ei ole täällä. Ne on jossain muualla. Maailmassa on aika monta paikkaa joissa voi elää. Jos elää muualla kuin täällä niin ei se tarkoita että elämä on pilalla. Ei se tarkoita että meidän pitää etsiä ne ja pelastaa ne sillai että me raahataan ne takasin tänne ihan väkisin. Ei ne tarvitse mitään pelastamista.

Vierailija
2/11 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

He eivät ole kadonneet, sillä he ovat jossain ja heidän haluamansa henkilöt tietävät missä he ovat, mutta eivät halua ilmoittaa siitä viranomaisille. Viranomaiset haluaisivat löytää heidät, mutta viranomaiset eivät tiedä missä he ovat, sillä he eivät halua, että viranomaiset saavat tietää, missä he ovat. He ovat kadonneet vapaaehtoisesti. Jos joltakin katoaa jotain, hän ei tiedä missä se on. Viranomaiset pitävät henkilöitä kadonneina omasta näkökulmastaan, sillä viranomaiset eivät tiedä missä henkilöt ovat.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoamistemppu:

Vierailija
4/11 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He eivät ole kadonneet, sillä he ovat jossain ja heidän haluamansa henkilöt tietävät missä he ovat, mutta eivät halua ilmoittaa siitä viranomaisille. Viranomaiset haluaisivat löytää heidät, mutta viranomaiset eivät tiedä missä he ovat, sillä he eivät halua, että viranomaiset saavat tietää, missä he ovat. He ovat kadonneet vapaaehtoisesti. Jos joltakin katoaa jotain, hän ei tiedä missä se on. Viranomaiset pitävät henkilöitä kadonneina omasta näkökulmastaan, sillä viranomaiset eivät tiedä missä henkilöt ovat.  

Sinä olet minulta kadonnut, koska en tiedä missä sinä olet. Mutta mistä minä tiedän oletko kadonnut vapaaehtoisesti vai jostain muusta syystä, kuten vaikkapa että sinulle on tapahtunut jotain pahaa, jokin onnettomuus? Ehkei sillä vapaaehtoisuudella tms ole väliä. Koska jokatapauksessa minun on ihan pakko löytää sinut. Minäpäs nyt ilmoitan ihan kaikille että sinä olet kadonnut, pyydän kaikilta apua sinun etsimiseen.

Vierailija
5/11 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ananas a käämä.

Hups.

Vierailija
6/11 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkijää paikalla?

Vierailija
7/11 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti miettinyt - miten voisin kadota, niin ettei yhteiskunta tietäisi minusta mitään?

Ei ihan hyvin onnistuisi, koska "merkintöjä" on: sote ymv.

....

Pystyykö ihminen katoamaa niin, ettei kukaan tiedä???  Joku "kairankiertäjä" ehkä, jolla ei ole mitään "merkintöjä".

Onko henkisesti sairasta miettiä tuolllasia?

Vierailija
8/11 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viranomainen löytää sinut halutessaan, Karfteja ei ole löytänyt vaikka on yrittänytkin

Vierailija
10/11 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadota voi monella tavalla. Voi hukkua jäihin, eksyä metsään, lähteä ulkomaille, tehdä itsemurhan. Aina ei heti huomata että on kadonnut, vaikka rekistereissä kaikki tiedot onkin. 

Vierailija
11/11 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä muka tiedät että he eivät ole kadonneet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi