Miten teidän perheessä näkyy nuorten aikuisten jatkuvasti kasvava ahdistus?
Ja onko vuosikausia jatkunut terapia tuonut apua.
Itse alan olla taipuvainen ajattelemaan, että tämä ahdistus alkaa olla jo uusi kansantauti. Nuorisomme ei pysty eikä halua esimerkiksi elättää itse itseään.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Mitään negatiivista ei kestetä. Ihan sillä tasolla, että "väärät" mielipiteetkin saavat itkun kurkkuun.
Jos lapsia ei yritetä säästää pienenä kaikilta mielipahoilta ja järkytyksiltä, heistä ei kasva tuollaisia.
Siten että ei muusta puhutakkaan kuin ongelmista, joihin ei voi itse vaikuttaa. Ja kun haluaa nauttia elämästä, siitä hetkestä sohvalla, tai lukea Aku Ankkaa, pidetään tätä ajattelua itsekkäänä.
Mitä siellä ahdistuksen taustalla on? Aina pitäisi olla kivaa ja helppoa vai mikä?
Ei näy ahdistus, kun on opetettu sanat epäonnistuminen, pettymys, pitkäjänteisyys ja mitä sana ahdistus oikeasti tarkoittaa.
Kyllä ne haluaa olla riippumattomia, huolehtia asioistaan jos vaan sais töitä!
Meidän perheessä se näkyy siten että tytär elätti kyllä itsensä mutta sairastui masennukseen ja teki itsemurhan 26-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Ei näy ahdistus, kun on opetettu sanat epäonnistuminen, pettymys, pitkäjänteisyys ja mitä sana ahdistus oikeasti tarkoittaa.
Nuoriso imee kaiken internetistä. Sieltä se ahdistus kumpuaa, kasvatti lapsen miten hyvin tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Meidän perheessä se näkyy siten että tytär elätti kyllä itsensä mutta sairastui masennukseen ja teki itsemurhan 26-vuotiaana.
No hänellä oli sairastuminen taustalla.
Ei ollut havaittavissa tuollaista 😃
No ei näy meillä mitenkään.
En kasvattajana ole koskaan manannut mitään maailmanloppua, tai ilmastotuhoa. Olen kertonut, mitä tarkoittaa mediakriittisyys, medianlukutaito, ja lähdekritiikki. Nimettömien kirjoitusten arvo on 0%.
Lisäksi, normaalin elämään kuuluu myös kaikenlaista harmia. Ne käsitellään asia kerrallaan.
Sitten tärkein : Henkisen sietokyvyn kehittäminen/ kasvattaminen, fyysistä puolta unohtamatta.
Näillä opastuksilla aion jatkaa myös mahdollisten lastenlasten kanssa. Jos siis saan luvan heidän vanhemmiltaan.
Vierailija kirjoitti:
AHDISTUSHULLU TAAS VAUHDISSA
Tämä on ensimmäinen aloitukseni aiheesta koskaan. Jos et osaa muunlaista kommentointia, arvostaisin kovasti, jos menisit vaikka johonkin muuhun ketjuun.
Ainakin tuhlaavat kaikki rahansa vaatteisiin, energiajuomiin ja krääsään. Mikään rahamäärä ei tunnu riittävän ja enemmän pitäisi saada kokoajan.
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ainakin tuhlaavat kaikki rahansa vaatteisiin, energiajuomiin ja krääsään. Mikään rahamäärä ei tunnu riittävän ja enemmän pitäisi saada kokoajan.
Kannattaa kasvattajana katsoa peiliin.
Ei ole vielä aikuinen, vaan 15 v. Suhtautuu todella negatiivisesti maailman tulevaisuuteen ja ahdistuu uutisista. Silti seuraa niitä paljon. On ollut aina pikkuvanha ja ikäistään kypsempi.
Onneksi kanavoi ahdistuksen toimintaan, on päättänyt että on itse siellä pärjäävien porukassa sitten kun planeetan resurssit alkavat käydä vähiin. Panostaa kouluun liiankin paljon, keskiarvo ollut viime todistuksissa 9,7 ja 10 välillä.
Olen vähän huolissani että poltta itsensä loppuun. Olen yrittänyt lrauhoitella, että kun on perheemme ainoa lapsi, tulee joka tapauksessa saamaan kohtalaisen perinnön, ettei ole pakko ponnistella ihan niin kovasti. Olen myös sanonut että saa lintsata aina kun väsyttää tai ei huvita mennä kouluun, että laitan kyllä wilmaan merkinnän että on sairas. Kertaakaan ei ole hyödyntänyt tarjousta.
Ei päästä sängystä ylös aamuisin. Valvotaan aamuyöhön. Ja kyse on siis aikuisesta ihmisestä, ei mistään teinistä.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Ei ollut havaittavissa tuollaista 😃
Minkä ikäisiä lapsia sulla on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hänellä oli sairastuminen taustalla.
Masennus JA ahdistuneisuushäiriö. Hoidoksi pelkkiä masennuslääkkeitä. Niillä lähti henki kätevästi eikä kukaan ota vastuuta.
Mitään negatiivista ei kestetä. Ihan sillä tasolla, että "väärät" mielipiteetkin saavat itkun kurkkuun.