Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Antti Kaikkonen poistaisi työttömien pakkohaun -

Vierailija
27.12.2025 |

Hänen mukaansa malli ei toimi matalasuhdanteessa, jossa työttömiä on paljon.

- Se malli olisi syytä kyllä räjäyttää, Kanki täräyttää

itse olen sitä mieltä että 4 työhakemusta kuukaudessa on aivan liian vähän. Määrä tulisi kymmenkertaistaa

Kommentit (158)

Vierailija
121/158 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja miettii mitä sinä osaat. Mistä mun kannattaa sulle maksaa. 

Itse teen 2 vuokratyöfirman työntekijän työt puolessatunnissa kun heillä menee siihen useampi tunti.

Vierailija
122/158 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkonen on ihan oikeassa siinä, että nykyinen malli ei toimi erityisesti matalasuhdanteissa. Oikeastaan systeemissä olisi järkeä vain jos työmarkkinoilta poistettaisiin kaikki sääntely. Eli fudut saisi antaa ilman selityksiä ja työntekijät kilpailisivat palkkapyynnöillään. Eli kuka tekee halvimmalla saa sen tarjolla olevan duunin. Eipä olisi kohta työttömiä ja kansantalous kukoistaisi

Tämä mallihan on jo käytössä heikoin tuloksin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/158 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei ole mitään käsitystä työmahdollisuuksista. Yhtä lähärin paikkaa tavoittelee esim. 428 hakijaa. Yksi siis valitaan. Nämä 427 hakijaa jatkavat 8 vapaan lähärin paikan hakemista. 

Silloin toi hoitaja asuu väärässä paikassa.

Jos osassa maata on pulaa, neiti muuttaa toisaalle.

Neidillä voi olla aviopuoliso ja kolme pientä lasta! Ei siitä niin vain lähdetä toiselle puolelle maata! 

Vierailija
124/158 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sen Kikyn tarkoitus oli ja miten se kohensi kansantaloutta? Meidän työpaikalla se toteutettiin niin että me istuimme työpaikalla en muista enää kuinka kauan per päivä yli normityöajan tekemättä yhtään mitään. Eli töitä tehtiin normaalisti koko päivän ajan ja kun kello tuli 15.30 lopetettiin työnteko ja oltiin vaan ja odotettiin että aika kuluu. En tänä päivänäkään ymmärrä mitä hyötyä siitä oli, yhtään kenellekään.

Vierailija
125/158 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Keskustan hallituksessa kesällä 2016 solmitussa kikyssä julkisten alojen työntekijöiden lomarahoja leikattiin 30 prosentilla ja vuosittainen työaika piteni palkattomasti 24 tunnilla."

Vuosittainen työaika on jotain 1600-1700 tuntia joten pidennys oli peräti 1,5 prosenttia. Yhteensä kolme työpäivää. 

Ja julkisella sektorilla on muutama ala jossa lomaa on reippaasti enemmän kuin kenelläkään muulla tässä maassa ehkä kansanedustajia lukuunottamatta, tai opettajia. Noiden liitolta kysyttiin että lyhennetäänkö lomia vai leikataanko lomarahoja, ja nuo itse halusi leikata lomarahoja (ja sitten perui senkin leikkauksen).

Ei valtiolla ole varaa maksaa muutamalle kerma/c:lle jättilomia, varsinkaan punahallituksen tuhlailujen ja soten totaalisekoittamisen jälkeen. 

Vierailija
126/158 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sen Kikyn tarkoitus oli ja miten se kohensi kansantaloutta? Meidän työpaikalla se toteutettiin niin että me istuimme työpaikalla en muista enää kuinka kauan per päivä yli normityöajan tekemättä yhtään mitään. Eli töitä tehtiin normaalisti koko päivän ajan ja kun kello tuli 15.30 lopetettiin työnteko ja oltiin vaan ja odotettiin että aika kuluu. En tänä päivänäkään ymmärrä mitä hyötyä siitä oli, yhtään kenellekään.

Minkä minä sille voin että johtajanne on täysin kyvytön omiin hommiinsa, lol. Ehkä kannattaisi antaa monoa koko teidän osastolle jos asenne työntekoon on tuota. 

Vierailija
127/158 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja miettii mitä sinä osaat. Mistä mun kannattaa sulle maksaa. 

Itse teen 2 vuokratyöfirman työntekijän työt puolessatunnissa kun heillä menee siihen useampi tunti.

Varsinainen työnsankari. Ja kohta kitiset kun joudut tekemään 10 tyypin työt ilman lisäpalkkaa :D

Vierailija
128/158 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä minä sille voin että johtajanne on täysin kyvytön omiin hommiinsa, lol. Ehkä kannattaisi antaa monoa koko teidän osastolle jos asenne työntekoon on tuota. 

Niin kerro nyt mikä se tarkoitus oli äläkä ole epäystävällinen. Ei se ollut osaston päätös vaan pomon. 

Vierailija
129/158 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiat on yhteiskunnassa huonosti, kun vessan siivoojan työtä hakee useampi sata ihmistä. 

Onko se vähäpätöinen työ, johon ihmisen kuuluu joutua, eikä hakea?

Siivous on välttämätöntä, mutta noususuhdanteessa on vaikea löytää ihmisiä, jotka suostuvat vessanpönttöjä siivoamaan.

Ei, vaan työnantajaa, joka ei käyttäisi ulkoistuksia ja maksaisi tarpeeksi. 

Ei siinä työssä ole mitään vikaa. 

Vierailija
130/158 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kerro nyt mikä se tarkoitus oli äläkä ole epäystävällinen. Ei se ollut osaston päätös vaan pomon. 

Sinä tässä lähinnä kerroit miten turhaa porukkaa julkisella sektorilla leikkii työntekemistä (johto mukaanlukien) ja on täysin pihalla koko homman ideastakin. Just julkista sektoria tässä maassa pitää karsia kun siellä majailee teidän osaston kaltaista tyhjäntoimittajaa joka puolella nostamassa isoa palkkaa mutta työ ei tunnu painavan. 

Vierailija
131/158 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos tehtäisiin selkeä muuttotukisysteemi työnhakijalle, että olisi edes joku realistinen mahdollisuus hakea työpaikkoja ympäri Suomea.

Ihmiset ei noin vain muuta jonnekin, kun eihän työttömillä mitään säästöjä ole, eikä niitä saa ollakaan.

Kyllä työttömällä saa olla säästöjä ja hyvinkin voi olla. Minullakin oli työttömänä ollessa päälle 200 000 € säästöjä sijoitettuna. Kukaan ei missään sanonut ettei näin saisi tehdä. 

Vierailija
132/158 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vit## että riepoo tämä lollottelija, kasva jo aikuiseksi!

Vierailija
133/158 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo pakkohaku tuli ihan väärään aikaan eli nyt kun niitä työpaikkoja ei ole edes kaikille työhaluisille. Turhat hakemukset seassa kuormittavat ihan suotta työnantajia, jotka eivät siitä syystä edes laita kaikkia paikkoja hakuun.

Vika on siinä, että työministeriksi valitaan kaikenmaailman broilereita jotka ei tiedä työntekemisestä tai hakemisesta mitään, ja joutuu luottamaan ministeriönsä virkamiesten neuvoihin. Ja noilla virkamiehillä on tarjota keinoina vain sitä "samaa vanhaa" jolla nuo varmistaa lähinnä oman virkamiehistön (ministeriö + työkkärit) työllisyyden mutta muuten mikään ei muutu, parane tai korjaannu tuolla touhulla.

Ja ministerille riittää minimivaivan tie ettei tarvitse itse suotta päätä vaivata ja media kuulee ne samat liturgiat kuin jokaiselta työministeriltä ennenkin eikä edes odota mitään muuta kun ei itsekään tajua mistään mitään. 

Vierailija
134/158 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kai noita on muutaman kerran kuussa hakea.

Vierailija
135/158 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kai noita on muutaman kerran kuussa hakea.

Siis kerran kuussa, tarkoitin. Eipä tuo kestä ku pari minsaa ja tuet tilille, hajoo Meri!

Vierailija
136/158 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vit## että riepoo tämä lollottelija, kasva jo aikuiseksi!

Voi hitsi, eikö maksettu propagandasi menekään läpi ilman vastaväitteitä ja niitähän teille ei annettu kun käskettiin vaan spämmiä valmista propagandaa ekselistä  :D

Taidat olla ay-liitossa töissä jos kerran "firman" asenne työajan pidentämiseen on lapsellinen mielenosoitus työnjohtajan johdolla. 

Vierailija
137/158 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva hakee työpaikkoja joita ei ole edes olemassa

mot ohjelmassa kerrottiin haamu työpaikoista.

Tosi asia on että niitä paikkoja ei ole eikä tule, menee

aikaa että maan talous saadaan kuntoon.

Vierailija
138/158 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meri luuseri kuvittelee pääsevänsä eduskuntaan, tyhjäkatseinen broileri :D :D :D :D :D

Vierailija
139/158 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkohaku myös hukuttaa työnantajat hakemustulviin, työtä hakevat sellaisetkin, joilla sitä ei ole mitään mahdollisuutta saada.

Eli väität että noita LUSMUILIJOITA on valtaosa työttömistä. Kun itse olin työttömänä en kirjoittanut YHDEN YHTÄ "pakkohakuhakemusta", eli turhaa työhakemusta, jotta saisin tuon velvoitteen 4 työhakuun täytettyä. Sain tämän aina täyteen uuden työttömyysjakson ENSIMMÄISENÄ päivänä. 

jos turhia hakemuksia tulee, kertoo se vain siitä että iso osa "työnhakijoista" EIVÄT OLE työnhakijoita, eivätkä todellisuudessa edes halua työllistyä. 

Vierailija
140/158 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kepu pettää aina.

...ja niinkuin keskusta oli ylpeä uudesta aktiivimallistaan vuonna 2018!

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005582738.html

Minusta on kunnioitettavaa, että myönnetään jonkun oman tekosen menneen vihkoon, ottaa vastuu siitä ja muuttaa toimintaa. 

Nykyisen hallitus tähän ei pysty. 

Juuri näin. Aina hyvä jos pystytään myöntämään, että joku asia on syytä muuttaa, vaikka oma puolue olisi ollut mukana aiemmin asiaa ajamassa. Sitä paitsi, Sipilän hallituksessa olivat mukana myös koksut ja persut, joten olisikohan keskusta edes itse ollut tätä erityisen innokkaasti ajamassa, mutta hallitusyhteistyön nimissä piti kuitenkin kannattaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä