Odotan aikaa kaihileikkaukseen. Leikkaus pelottaa.
En pystynyt nauttimaan edes joulusta, kun edessäni on kaihileikkaus.
N 77v
Kommentit (70)
Ukki kävi myös kaiho leikkauksessa....halusi huonon näön takaisin kun näki vaimonsa
Melko iäkäs vauvapalstalle kirjoittelemaan. Taitaa joku toinen tosiasiallisesti kirjoittaa mutta hakea vertaistukea esim lähimmäisen tilanteen käsittelyyn
Tänne kirjoittavat yli kahdeksankymppisetkin. Itsekin olen yli seitsemänkymppinen ja kirjoittelen usein. Ei kai täällä mitään ikärajoja ole?
Vierailija kirjoitti:
Ukki kävi myös kaiho leikkauksessa....halusi huonon näön takaisin kun näki vaimonsa
Vakavalla asialla ei saa pilailla!!!
Pitääkö olla leikkauksen jälkeen pitkään sairauslomalla?
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö olla leikkauksen jälkeen pitkään sairauslomalla?
Jos teet kevyttä työtä esim. toimistotyötä, on sairaslomaa 1-2 viikkoa. Jos työ on fyysisesti raskasta, jossa on mm. nostelua, om sairasloma noin 4 viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Melko iäkäs vauvapalstalle kirjoittelemaan. Taitaa joku toinen tosiasiallisesti kirjoittaa mutta hakea vertaistukea esim lähimmäisen tilanteen käsittelyyn
Kaihi voi tulla jo työikäisellekin.
Vierailija kirjoitti:
Kaihileikkaukseen on pitkät jonot.
Niin, kyllä saa jonottaa ainakin puoli vuotta. Siksi minä kävinkin yksityisellä ja kolmen päivän päästä tutkimuksesta pääsin. Maksoi tosin 3500 € mutta eipä tarvinnut ajo-oikeudetta olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakavalla asialla ei saa pilailla!!!
Harmittomalta kevennykseltä tuo vitsi vaikuttaa, kun keskusteluketjun aihe on vähän pelottava.
Äidilleni tehtiin leikkaus molempiin silmiin, eikä kipua hänen mukaansa ollut havaittavissa. Kannattaa ehdottomasti mennä!
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ihmisiä joita pelottaa asiat joiden kulkuun eivät pysty vaikuttamaan.
Sinulta puuttuu mentalisaatiokyky.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihan normaalia, että pelotta. Tuollainen operaatio on aina riski. 80v tätini tuli sokeaksi kaihileikkauksessa. Silmälääkäri oli tehnyt virhearvion. Leikkauksen jälkeen kun näkö ei palautunut niin toinen silmälääkäri totesi ettei olisi saanut vielä leikata.
Millä vuosikymmenellä tämä tapahtui? Joskus tosiaan odoteltiin kaihin "kypsymistä", nyt ei enää?
Olen kuvitellut, että sokeutumisriskin vuoksi leikataan vain yksi silmä kerrallaan. Näin tehtiin ainakin äitini ja ukkini kaihileikkausten kohdalla.
Minulta leikattiin kaihi 2,5 viikkoa sitten, eikä näköni ole ainakaan vielä korjaantunut. En näe lähelle enkä kauas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihan normaalia, että pelotta. Tuollainen operaatio on aina riski. 80v tätini tuli sokeaksi kaihileikkauksessa. Silmälääkäri oli tehnyt virhearvion. Leikkauksen jälkeen kun näkö ei palautunut niin toinen silmälääkäri totesi ettei olisi saanut vielä leikata.
On todella harvinaista, ja molempia silmiä ei leikata samalla kertaa.
Kyllä leikataan.
Vierailija kirjoitti:
Se ei satu yhtään, ja näet paremmin sen jälkeen. Ole ihan huoleti.
Kaikissa leikkauksissa on riskinsä, ja huoli on aina aiheellinen. Älä vähättele.
Muista ITSE pyytää suojaamaan silmän pinta. Minulla se tuhoutui, kun siihen kaadettiin raakaa jodia ja kaikkia muita myrkkyjä. Et saa toista mahdollisuutta, jos et usko tätä ohjetta! Vastuu on sinulla.
En olisi mennyt kaihileikkaukseen, jos ei olisi ollut pakko. Olen vielä työikäinen ja aloin sokeutua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On todella harvinaista, ja molempia silmiä ei leikata samalla kertaa.
Minulta leikattiin molemmat silmät pari vuotta sitten samalla kerralla. Yleistä nykyään. Toki tsekkaavat, miten potilas selviää tippojen laitosta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne luomienlevittimet jotenkin paina ikävästi? Mulla on pienet ja syvällä olevat silmät niin tuo arveluttaisi etukäteen eniten, heh.
Minulla ei ollut mitään luomienlevittimiä. Yläripset vaan teipattiin kevyesti tieltä pois.
Jos tarvitsee rauhoittavan, niitä kannattaa hommata etukäteen. Toi on niin liukuhihnahommaa, ettei lääke kerkeä välttämättä edes vaikuttaa, jos sieltä pyytää.