Mikä pilasi joulusi?
Toivon vastauksia niiltä, joilla se oikeasti on pilalla.
Meillä se, että avioero alkaa paistaa horisontissa, siltä se alkaa nyt näyttää.
Kommentit (165)
Tsemppiä erohommeliin.
Koska erohakemus maksaa, hae samalla kertaa myös ositus, huoltajuus ja asumisoikeus yhteiseen asuntoon.
Ja muista hakemuksen toinen (lopullinen) vaihe harkinta-ajan jälkeen.
Been there, done that kahdesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Atria pilasi jouluni. Kaverini laittoi facebookkiin linkin missä oli juttua possujen lopettamisesta ja tyhmänä menin katsomaan sitä. Siellä oli video missä possut lasketaan hissillä kaasukammioon ja se oli kamalaa! En voi uskoa että Suomessa kohdellaan eläimiä näin. Firma boikottiin.
Joo parempi syödä etelän halal-lihoja vaan kun eläintä ei tainnuteta vaan se pysyy tietoisena kivusta ja kuolemasta loppuun saakka kun kurkku leikataan. Pösilö.
Ai sekö on vaan ainoa vaihtoehto? Taidat itse olla aika vähä-älyinen. Eläinten lopettamiseen on parempiakin keinoja jotka on nopeita ja kivuttomia kuten esim ampuminen tai erilainen kaasu joka toimii nopeammin MUTTA nämä maksaa enemmän tai vie liikaa aikaa tappolafkalta joita ei eläinten kärsimys kiinnosta. Kyllä minä sen tiedän mistä ruoka tulee ja että se pitää tappaa mutta pointti on se että se pitää tehdä eläimen kannalta mahdollisimman vähällä kärsimyksellä! Tuollainen minuutin parin kituminen poltavilla keuhkoilla ei omaan silmään ole yhtään sen parempi kuin se että esim. kiinalaiset heittää elävät koirat kiehuvaan veteen! Ja Suomi muka sivistysvaltio.
Seurasin sivusta, kun äiti tarjoutui taas hoitamaan siskon lapsia vapaaehtoisesti!
No tiistaina viimeistään saan puhelun äidiltä, joka valittaa tunnin, kun ei jaksa hoitaa,auttaa siskoani lasten kanssa.
T: yhden lapsen äiti.
Mies katso urheilua telkkarista koko joulun alushousuissa ja joi varmaan 20 olutta. Niin tyypillinen mies. Mieli tekisi erota.
Vierailija kirjoitti:
Mies katso urheilua telkkarista koko joulun alushousuissa ja joi varmaan 20 olutta. Niin tyypillinen mies. Mieli tekisi erota.
Ehkä se juo koska sinä kyttäät ja lasket jokaisen oluen? Ei mun mies ole tuollainen ollenkaan. Tyypillinen mies ehkä sun piireissä. Eroa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko miettinyt että ehkä siksi juo olutta että olet kauhtana.saatat näyttää paremmalta kun ottaa vähäsen
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi, isovanhempien piti tulla hoitamaan lapsia mutta eivät päässeet koska flunssa iski molemmille. Vaimo kuitenkin halusi ryypätä koko pyhät ja meinasin jossain välissä tehdä itsestämme lasten suojelu ilmoituksen,meni välillä tilanteet niin syvälle. Oli ostettu viinat ja viinit monen päivän tarpeeksi ja eihän niitä voinut jättää juomatta vaikka yritin selittää että jätetään myöhemmäksi vaan kuulemma ei koska " hän on ansainnut rentoutumisen...". Oon niin pahoillani lasten puolesta kun joutuivat seuraamaan meitä ja kavereita tuhannen kännissä, en edes muista kaikkee mutta oli ikävää varmasti. Ihan itkettää. Alkoholi oerklke.
Miksi ihmeessä itse jatkoit juomista, kun kerran tajusit tilanteen? Olisko kuitenkin ollut pahempi, että vaimo juo yhteiset viinat, etkä itse saakaan - mitäs lapsista?
Naapurin miralta sain satiaiset,nyt kutittaa
Työpaikka ns. sopeutustoinillaan seka fassariallitus aktiivisilla kurjistustoimillaan.
Johtuu ampumataidottomuudestani.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikka ns. sopeutustoinillaan seka fassariallitus aktiivisilla kurjistustoimillaan.
Johtuu ampumataidottomuudestani.
Ei ihme että sopeutti. Ethän osaa edes oikeinkirjoitusta
Vierailija kirjoitti:
Tuli vaan mieleen, mitä " tarkoitatte" joululla?
Minulle joulu on 24.-26.12. ja vähän sen jälkeenkin. Tässä ajassa ehdimme olemaan kaksin kotona, mutta myös vierailemaan ja ottamaan vieraita vastaan
Vasta äsken tajusin, että jollekin vain jouluaatto tarkoittaa joulua. Ja tähän yhteen päivään sitten yritetään sovittaa kaikki mahdollinen. Vähemmästäkin pinna kiristyy
Kyllä aatto on se, mistä helposti tulee riitaa. Ihan sama minulle, mitä joulupäivänä tapahtuu. Tai tapanina. Tähän ikään mennessä (45v.) ei ole kukaan kutsunut aterialle ja illanviettoon 25.päivä, joten aattoa minä ainakin joululla tarkoitan.
Kirjoitinkin aiemmin, että en olisi halunnut mennä (muutoin ihan mukaville) appivanhemmille aattona. Minulle joulu on tärkeä ja haluan viettää sen kotona. Miehelle joulu on tasoa aivan sama. Silti mentiin hänen mukaansa. Ja vain siitä syystä ettei hän kehtaa vanhemmilleen sanoa, että kiitos kutsusta, me ollaan kotona ja meille olette tervetulleita. Ei. Kutsu kävi ja sinne mentiin.
Ei nyt pilalle mennyt mutta ihmettelin saamaani joululahjaa. Käytettyä tavaraa. Likainen ja ei täysin ehjäkään. Näyttäisi kirpputorilta hankitulta. Ihmettelen onko vitsillä annettu vai tosissaan. Senkö arvoinen olen?
Itsepä olet soppasi keittänyt. Erota voi aina, mikäli elämäsi on noin hirveää.
AP kirjoitti, että mies huusi kaikkien sukulaisten edessä.
Eikö nyt kukaan niistä sukulaisista sitten voinut sen pienen hetken pidellä vauvaa, että mies olisi "ehtinyt" sieltä telkkarissa äärestä?
Muutenkin ihmettelen, että lähdetään vieraiden aikana ja kesken aaton hautausmaalle. Minä vien kynttilät valoisaan aikaan ja kenties jo edellisenä päivänä. Aattona voi olla kiireistä, jos tulee muitakin ihmisiä joulun viettoon.
Juttu olisi voinut olla hiukan tarkemmin selvitetty. Istuiko se mies telkkarin edessä koko päivän?
Jatkan: anteeksi kovasti. Kirjoitus ei ollutkaan AP:n vaan toisen kommentoijan.
Keuhkokuume.
Juuri ja juuri jaksoin aattona lämmittää laatikot ja laittaa lahjat lapsille, joulupäivänä olin jo niin kuollut, etten noussut sängystä ylös. Sitten oli hauskaa viettää keskussairaalan päivystysjonossa tunteja kuumeessa ja limaa yskien, kun lähiterveyskeskus oli tietysti pyhien takia kiinni. Onneksi pääsin kotiin, mutta yhä yskin ja olen heikkona.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri laittoi eilen iloisia joulukuvia someen vaikka tietää että meille tapaninpäivä on aina surullinen päivä koska menetin läheisiäni tsunamissa. Mutta kai jotkut helppoa elämää eläneet nauttivat siitä että saavat esitellä tätä elämäänsä.
Siitä on kumminkin jo kaksikymmentä vuotta.
Ja voin vakuuttaa : meillä lähes kaikilla on takanamme myös vaikeita kokemuksia ja isoja menetyksiä. Pystymme silti olemaan myös iloisia, kun siihen on aihetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan kanssa sama tilanne; avioero tulossa ja siitä aika rikki. Noh, seuraava joulu voisi olla ei välttämättä iloisempi mutta helpompi hengittää.
Mikä siinä avioerossa on niin kamalaa? Kaksi ihmistä ei enää halua olla yhdessä ja ei halua nähdä toisen naamaa. Eikö se ole vaan helpotus, kun pääsee toisesta eroon ja ei sitä enää tarvitse katsella?
-No itseni puolesta voin vastata, ettei onneksi yhteisiä lapsia vaan se surkea tosiasia, että toinen ei enää tunne rakkautta. Se sattuu mutta toki ymmärrän, että monella muulla vielä karmeampi tilanne.
Tuo mainitsemasi osa on helpotus. Siihen vaan liittyy aika hitosti muutakin kuormaa. Yhteinen koti muistoineen menee yleensä vasaran alle. Lasten koti ja perhe hajoavat. Lapset kärsivät aivan älyttömästi erosta. Aina sanotaan, että on ero ja puhdas ilma sen jälkeen on parempi lapsille ja he kyllä sopeutuvat, mutta kyllä se vaan heihin sattuu, kun kaikki tuttu katoaa ja loppu lapsuus menee kahden uuden kodin välillä. Koulu voi vaihtua, kaverit sen myötä uusiksi. Taloudellinen tilanne heikkenee, harrastukset sen myötä uusiksi. Oma piha, omat omenapuut ja keinut vaihtuvat vuokra-asunnon pihaan. Asiat, joille omakotitalossa on ollut tilaa, on pistettävä eteenpäin. Suku pienenee entisestään. Juhlien aikaan jaetaan, kumpi saa lapset.
Sehän nimenomaan on avioeron ydin. Pääsee siitä epämiellyttävästä ihmisestä eroon, saa heittää ne muistot romukoppaan ja aloittaa puhtaalta pöydältä. Ei kai kukaan halua jäädä avioeron jälkeen vaalimaan hajonneen liiton muistoja, ainakaan jos joskus haluaa uuden kumppanin ja elämän hänen kanssa?