Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä pilasi joulusi?

Vierailija
26.12.2025 |

Toivon vastauksia niiltä, joilla se oikeasti on pilalla.

Meillä se, että avioero alkaa paistaa horisontissa, siltä se alkaa nyt näyttää.

Kommentit (165)

Vierailija
121/165 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu muuten ihana, mutta nivelkivut olivat seurana koko ajan ja niiden takia olo oli huono. 

Vierailija
122/165 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri laittoi eilen iloisia joulukuvia someen vaikka tietää että meille tapaninpäivä on aina surullinen päivä koska menetin läheisiäni tsunamissa. Mutta kai jotkut helppoa elämää eläneet nauttivat siitä että saavat esitellä tätä elämäänsä.

Jotkut tykkää hieroa suolaa haavoihin, jossain vaiheessa se niille kostaantuu. Ei se että toiset ilakoi vaan se että monilla näillä ei ole tilanntajua ja empatiakykyä. 

Kuinja kauan muiden pitää kävellä munankuorilla 21 vuotta sitten tapahtuneen asian vuoksi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/165 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Atria pilasi jouluni. Kaverini laittoi facebookkiin linkin missä oli juttua possujen lopettamisesta ja tyhmänä menin katsomaan sitä. Siellä oli video missä possut lasketaan hissillä kaasukammioon ja se oli kamalaa! En voi uskoa että Suomessa kohdellaan eläimiä näin. Firma boikottiin.

Joo parempi syödä etelän halal-lihoja vaan kun eläintä ei tainnuteta vaan se pysyy tietoisena kivusta ja kuolemasta loppuun saakka kun kurkku leikataan. Pösilö.

Vierailija
124/165 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi haahka tai haaska joka nauttii kun saa kiusata toisia. Nousemme kuitenkin hänen yläpuolelle, tukehtuu omaan myrkkyyn. Toivon mukaan menee ainakin terapiaan.

Vierailija
125/165 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri laittoi eilen iloisia joulukuvia someen vaikka tietää että meille tapaninpäivä on aina surullinen päivä koska menetin läheisiäni tsunamissa. Mutta kai jotkut helppoa elämää eläneet nauttivat siitä että saavat esitellä tätä elämäänsä.

Jotkut tykkää hieroa suolaa haavoihin, jossain vaiheessa se niille kostaantuu. Ei se että toiset ilakoi vaan se että monilla näillä ei ole tilanntajua ja empatiakykyä. 

Kuinja kauan muiden pitää kävellä munankuorilla 21 vuotta sitten tapahtuneen asian vuoksi? 

Vuodessa ei ole sellaista päivää jona joku ei olisi menettänyt läheistään tai kokenut jotain kurjaa. Se, että vaatii muita huomioimaan juuri itse kokemansa tragedian loputtomiin vuosipäivinäkin niin että muilla ei saisi olla normaalia iloa ja elämää, kertoo ainoastaan äärimmäisestä itsekeskeisyydestä ja narsismista. 

Vierailija
126/165 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas huomaa tästäkin ketjusta, kuinka monien ongelmat alkaa miesten itsekkyydestä, jonka ehdoilla kaikki joutuvat jatkuvasti uhraamaan oman elämänsä. Ei kannata.

Vierailija
127/165 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tällaistako minun elämäni on nykyään? Siis vielä  10 vuotta sitten pidin jotain Simpsoneita tunkkaisena ohjelmana virttyneiden sukupuoliroolien takia. Tässä sitä nyt sitten ollaan. Tuntuu, että olen aivan yksin. Silti en voi pudottaa näitä palloja hetkeksikään. Minä olin ennen taloudellisesti itsenäinen, en pitkään aikaan edes deittaillut, koska en kokenut tarvetta puolisolle. Nyt olen täysin perinteisessä naisen roolissa lyhyellä ketjulla hellassa kiinni enkä voi edes antaa samalla mitalla takaisin, koska siitä kärsisivät myös lapset. Surettaa, hävettää, ahdistaa."

Olisiko ero nyt oikeasti niin suuri taloudellinen katastrofi kuin kuvittelet? Mies maksaisi elareita tai olisi pakotettu hoitamaan lapsia puolet ajasta.

Vierailija
128/165 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat ja insomnia sai pahalle tuulelle. Mulla oli oikeasti kaikin puolin kiva joulu, mutta hormoniheittelyt saa pään mustenemaan.

Vierailija
129/165 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuodessa ei ole sellaista päivää jona joku ei olisi menettänyt läheistään tai kokenut jotain kurjaa. Se, että vaatii muita huomioimaan juuri itse kokemansa tragedian loputtomiin

Tunnen yhden sellaisen jolle joulu on edelleen vaikeaa, vaikka on ollut nuori tsunamin aikaan. Kiukutelkoon yksinään, minä ainakin päivitän mitä haluan.

Vierailija
130/165 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stressasin vähän liikaa ja olin kärttyinen. Muutama lasi viiniä tosin auttoi rentoutumaan. En edes tiedä miksi stressaan kun meille ei edes tule kuin vanhempani. Nyt harmittaa kun välillä sanoin jotain liian napakasti äidilleni. Muuten oli ihana joulu. 

Suosittelen että teet niinkuin meilläkin tehdään. Eli vain lasillinen viiniä jouluaterialla, jouluna. Muuten ei juopotella, vain jouluna lasillinen viiniä jouluaterialla.

Vierailija
131/165 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi dementoitunutta huonosti liikkuvaa vanhusta pitää käyttää jouluna hautausmaalla? Ei ihme jos joulu tuntuu raskaalta jos on pakko pitää marttyyrimaisesti kiinni perinteistä olosuhteista huolimatta.

Vierailija
132/165 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan kanssa sama tilanne; avioero tulossa ja siitä aika rikki. Noh, seuraava joulu voisi olla ei välttämättä iloisempi mutta helpompi hengittää.

Mikä siinä avioerossa on niin kamalaa? Kaksi ihmistä ei enää halua olla yhdessä ja ei halua nähdä toisen naamaa. Eikö se ole vaan helpotus, kun pääsee toisesta eroon ja ei sitä enää tarvitse katsella?

Tuo mainitsemasi osa on helpotus. Siihen vaan liittyy aika hitosti muutakin kuormaa. Yhteinen koti muistoineen menee yleensä vasaran alle. Lasten koti ja perhe hajoavat. Lapset kärsivät aivan älyttömästi erosta. Aina sanotaan, että on ero ja puhdas ilma sen jälkeen on parempi lapsille ja he kyllä sopeutuvat, mutta kyllä se vaan heihin sattuu, kun kaikki tuttu katoaa ja loppu lapsuus menee kahden uuden kodin välillä. Koulu voi vaihtua, kaverit s

Niin jokainen meistä asuu siinä omakotitalovelkaonnelassa ja menettää nuo edellä mainitut.

Vierailija
133/165 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

silmä mustana!

Ole iloinen kun Mahmud huomioi sinut edes jotenkin.

Vierailija
134/165 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

silmä mustana!

Niin varmaan. 🥱

Vierailija
135/165 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulu muuten ihana, mutta nivelkivut olivat seurana koko ajan ja niiden takia olo oli huono. 

Uusi keinonivel särki ja särkee edelleen ja liikkua pitäisi ja treenata sitä. Polvi.

Vierailija
136/165 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde nyt hyvä ihminen menemään. Tee itsellesi uudenvuodenlupaus että pudotat sen yhden pallon jalastasi. 

Koin itse ihan liian monta kertomasi kaltaista joulua, ja kun lopulta tein sen eron, kaikki juhlat puhumattakaan arjesta ovat nykyään ihania. 

Vierailija
137/165 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joulu pilas mun arkipäivän.

Sama homma, ollut jo vuosia.

Kyösti 2

Vierailija
138/165 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas huomaa tästäkin ketjusta, kuinka monien ongelmat alkaa miesten itsekkyydestä, jonka ehdoilla kaikki joutuvat jatkuvasti uhraamaan oman elämänsä. Ei kannata.

Tarkoitin siis uhriutumaan, hitsin autocorrect.

Vierailija
139/165 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Atria pilasi jouluni. Kaverini laittoi facebookkiin linkin missä oli juttua possujen lopettamisesta ja tyhmänä menin katsomaan sitä. Siellä oli video missä possut lasketaan hissillä kaasukammioon ja se oli kamalaa! En voi uskoa että Suomessa kohdellaan eläimiä näin. Firma boikottiin.

Kuinka pihalla sä siis olet siitä mistä syömäsi ruoka tulee?

Ei se teurastus ikinä kovin kaunista katseltavaa ole eikä ne muut lafkat sen eettisemmin kykene lihaa tuottamaan.

Vai kuinka sä siis luulit, että lihan tuotanto toimii? Ootko ihan aikuinen jo?

Jos ihminen ei kestä edes katsella, miten se liha tehdään niin ehkä sun ei kannata sitä syödä.

Vierailija
140/165 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan mieleen, mitä " tarkoitatte" joululla?

Minulle joulu on 24.-26.12. ja vähän sen jälkeenkin. Tässä ajassa ehdimme olemaan kaksin kotona, mutta myös vierailemaan ja ottamaan vieraita vastaan

Vasta äsken tajusin, että jollekin vain jouluaatto tarkoittaa  joulua. Ja tähän yhteen päivään sitten yritetään sovittaa kaikki  mahdollinen. Vähemmästäkin pinna kiristyy

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi